Politica locală în Mangalia

18 mai 2023

Mangalia – A fost semnat ordinul de începere a lucrărilor la «Clubul Sportiv Recreativ Callatis», care va avea două bazine de înot și două terenuri de sport multifuncționale

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 15:41
A fost semnat, marți, 16 mai a.c, ordinul de începere a lucrărilor la proiectul din bani europeni prin care se vor construi două bazine de înot la Mangalia.
Anunțul a fost făcut de primarul Municipiului Mangalia, Radu Cristian, pe pagina sa de facebook. „Asta înseamnă că de anul viitor, iubitorii înotului se vor putea dedica acestui hobby în cele mai moderne condiții”, a transmis edilul.
Contractul vizează „Lucrări de execuție a obiectivului de investiții «Club Sportiv Recreativ Callatis»“, iar valoarea estimată, fără TVA, este de 11.716.263,77 lei.
Clubul sportiv va fi format din:
– complex de natație acoperit, prevăzut cu 2 bazine de înot de dimensiunile 25 m x 16 m și 16 m x 8 m, vestiar (recepție, grupuri sanitare, cabinet medical, spații administrative), camera tehnică și vas de compensare. Suprafața de 1441 mp, cu regim de înălțime de max 10 m.
– teren de fotbal acoperit temporar cu structură presostatică, cu dotările aferente, suprafața de 1.189,44 mp;
– teren de sport multifuncțional (baschet, handbal, tenis cu dotările aferente, suprafața de 510 mp.
Obiectivul va fi amplasat pe strada Negru Vodă nr. 41 din Mangalia.

mangalianews.ro

10 Comments

  1. Lucru bun, dar comunicarea primăriei este prin facebook ?

    Comentariu by lucian visa — 18 mai 2023 @ 15:42

  2. Explic, poate se mai confruntă cineva:
    Membri ai Asociației Noi Suntem Mangalia (majoritatea membrilor sunt comercianti, adică persoane juridice) au atras atenția că, pentru autorizarea activitatii economice, li s-au cerut plata tuturor taxelor, majorate la 300%. Cică așa zice Regulamentul pentru Comerț.

    Exemplu pentru un restaurant care are spatiul comercial între 51mp-100mp:
    [Taxa Autorizare + Inflația 12% + Taxa de Promovare Turistică] x 3= [800+96+3.000] x 3 = 3.896 x 3 = 11.688 lei.

    Unde este abuzul?
    Ce zice Regulamentul:
    „-2.16 operatorii economici care solicită autorizarea în vederea desfășurării de activități economice doar pe durata sezonului estival,
    termenul de depunere a documentației va fi până la data de 1 mai. În cazul nerespectării termenului de depunere, respectiv de până la data de 1 mai, operatorii economici care solicită autorizarea vor fi obligați să achite taxa aferentă eliberării autorizației de funcționare/ avizului program de funcționare majorată cu 300 % , (cu excepţia operatorilor economici nou-înfiinţaţi sau pentru punctele de lucru nou-înființate).”

    Unde în textul Regulamentului scrie despre Taxa Specială pentru Dezvoltarea și Promovarea Turismului? Că s-ar majora de 3 ori?

    Am sunat si am cerut clarificări. Cică Taxa de Promovare face parte din autorizare.
    Le-am explicat că în Regulament scrie clar „taxa aferentă eliberării autorizației de funcționare/ avizului program de funcționare”, să nu adauge de la sine pentru că este abuz în serviciu și multe alte fapte penale.
    Taxa de Promovare este o taxă specială, cu HCL separat, cu Regulament de aplicare a taxei. Nu se poate altfel, decât conform Regulamentului Taxei de Promovare. Acel regulament de aplicare prevede un termen de plată:
    „(3¹) Taxa se declară o singură dată, cu excepția cazului când au intervenit modificări și se depune
    declarație rectificativă și se încasează până la data de 01.08.2023 de la operatorii economici respectiv,
    persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale și persoane juridice, care își desfășoară activitatea în stațiuni și municipiul Mangalia cu caracter sezonier pentru activitate cazare turistică (Cod CAEN 5510, 5520, 5530 și 5590), activitate restaurant (Cod CAEN 5610) și activitate bar (Cod CAEN 5630).

    Dacă termenul de plată este 01.08.2023, ce cauți să aplici o majorare de 300% pentru cine plătește după 01.05.2023? Și dacă ar fi scris in Regulament că se majorează si această taxă, nu ar fi fost valabil fără sa fie modificat regulamentul de aplicare a taxei.
    In final, astăzi au înțeles. De astăzi nu se mai încasează Taxa de Promovare majorată la 300%.

    Astfel că nota de plată pentru autorizare a devenit în concepția lor:
    [800 lei + inflația 12%]x3 + 3.000 lei = 2.688 + 3.000 = 5.688 lei

    Parcă este o diferență față de 11.688 lei, cât pretindeau ieri.

    Comentariu by Mentalistul — 18 mai 2023 @ 23:09

  3. Dar încă nu am terminat!
    Dacă există termen de plata pentru Taxa de Promovare, acesta fiind 01.08.2023, de ce să fii condiționat să o platești dinainte de autorizare? Vreau sa o plătesc pe 24 august 2023 si sunt in termen, fără vreo penalitate.

    Astfel că, acum la autorizare, conform Regulamentului pentru aplicarea taxei, nu o platesc acum.
    Astfel că taxele de plătit au ajuns la 2.688 lei.
    Față de 11.688 lei este o mare diferență .

    Dar nu s-a terminat!
    Si această majorare de 300%, prevăzută în regulamentul pentru comerț nu poate fi aplicată.
    Deoarece Taxa Specială pentru eliberarea autorizației are Regulamenrul ei. Iar rmome reegulamentul acestei taxe nu prevedere că se majoreaza la 300%.

    Prevede penalitate de 1% pe lună si o amenda pt cei care functioneaza de la 01.01. 2023 si nu au plătit,Dar cei care deschid acum în sezon, platesc la momentul autorizării.

    Regulamentul nu prevede vreo majorare, ci o amendă si penalitate de 1% pe lună.

    Nici nu poate fi aplicată prevederea, deoarece Codul Fiscal prevede:
    „(3) Persoanele a căror activitate este înregistrată în grupele CAEN 561 – Restaurante, 563 – Baruri și alte activități de servire a băuturilor și 932 – Alte activități recreative și distractive, datorează bugetului local al comunei, orașului sau municipiului, după caz, în a cărui rază administrativ-teritorială se desfășoară activitatea, o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizației privind desfășurarea acestor activități, în funcție de suprafața aferentă activităților respective, în sumă de:
    a) până la 4.000 lei, pentru o suprafață de până la 500 mp, inclusiv;”

    Ce zice HCL 188, privind Taxele si Impozitele dim Mangalia pe 2023?
    – restaurantele care au între 201mp-500 platesc 1.600 lei+inflația 12% = 1.792 lei pentru Taxa de Autorizare.

    Dacă s-ar aplica prevederea cu majorare 300%, acea taxă pt restaurant intre 201-500mp ar deveni 5.376 lei, adică depășește maximum prevăzut de Codul Fiscal. De aceea, la o HCL de taxe și impozite exista un Regulament de Aplicare, iar orice altă prevedere nu poate majora taxa, dacă nu se modifică și Regulamentul.

    Astfel că: plata taxelor la autorizare se reduce la 800 + Inflatia 12% = 896 lei.

    Parcă e o mare diferență față de 11.688 lei

    Comentariu by Mentalistul — 19 mai 2023 @ 0:20

  4. like @2&3

    Comentariu by nabuco — 19 mai 2023 @ 10:27

  5. https://www.replicaonline.ro/asociatia-pentru-promovarea-turismului-din-mangalia-nu-are-statut-de-utilitate-publica-dar-primaria-ii-pompeaza-milioane-556820

    Comentariu by Mentalistul — 20 mai 2023 @ 11:01

  6. ADN in DNA in loc de DNA in ADN …

    Comentariu by nabuco — 20 mai 2023 @ 14:41

  7. Autorul acestei postări (de azi) este o elevă, președinte al Asociației Elevilor din Constanța.

    „It’s over.
    Astăzi trebuie să vă anunț că am eșuat. S-a votat raportul asupra legii învățământului preuniversitar. Nu am reușit să blochez aceste legi criminale, dezastruoase. Majoritatea amendamentelor noastre, care corectau aberațiile legii, au fost respinse cu nerușinare de către ambele comisii.

    Copiii voștri (probabil și ai noștri) vor învăța în același sistem vechi de peste 30 de ani. Sau vor abandona școala.

    Am luptat cât de mult am putut. Lupta va continua după promulgare. Vom acționa în instanță toată legislația secundară care vine în defavoarea elevilor și vom ridica cât de multe excepții de neconstituționalitate putem asupra prevederilor din lege.

    Adoptarea acestei legi reprezintă eșecul societății civile din România. Aș spune chiar cel mai mare. Toți cei care ați tăcut, care nu v-ați prezentat la comisii, sau care ați fost prezenți doar pentru a vă poza la final triumfător cu groparii educației, nu sunteți altceva decât niște complici. Iar abandonul școlar, emigrarea, analfabetismul funcțional care vor apărea în următorii ani vor fi și vina voastră. Și totodată vor fi și vina mea și a celor care am luptat, pentru că nu am fost suficient de puternici.”
    ________________________
    Copiii duc lupte în bătălii pe care ar trebui să le poarte adulții pentru ei. Acest copil știe mai multă administrație publică decât primarul și consilierii lui.
    O cunosc pe această elevă deoarece este membru Mensa, adică are IQ care o clasează între primii 2% cei mai inteligenți oameni de pe planetă.
    Am realizat că pentru a schimba modul cum se administrează Mangalia trebuie implicați oamenii care sunt inteligenți. Am făcut testările, am devenit membru Mensa, in judetul Constanta sunt doar 41 de membri, număr care este în descreștere deoarece tinerii ajung să obțină joburi în străinătate sau în București. 2% din populația județului Constanța sunt cca 16.000. Am să promovez testările Mensa, să fie testate cat mai multe persoane in județ, precum și in Mangalia. Un singur Ozzy poate schimba ceva, dar 10 ca Ozzy au mai multă putere pentru schimbare, prin implicare. Iar 100 deja sunt o forță. Este mult de muncă, dar dacă nu se apucă nimeni, o lungim așa.

    Comentariu by Mentalistul — 21 mai 2023 @ 15:57

  8. Mă întorc la subiectele care chiar sunt de interes.
    Primăria Constanta are în funcțiune o aplicație foarte utilă: https://pmconline.ro/ServiciiOnline/DetaliiCerere.aspx
    Adică … după depunerea cererii afli unde se află cererea ta, im ce stadiu se află, cum parcurge de la un birou la altul, poți afla ce documente iți mai trebuie. Îți arată și când instituția a întârziat termenul de răspuns și vina cui este.
    Iti poți vedea cererea, poți să o printezi, să o salvezi etc.

    La Mangalia, petenților li se dă o hârtiuță cu nr. de înregistrare. Sfat: nu vă mulțumiți cu fițuica, deoarece nu ajută la nimic. Nu poți dovedi instanței ce fel de cerere ai depus. De aceea, este bine să mergi la Registratură și cu o copie a cererii, să vă pună pe ea ștampila primăriei cu nr.de înregistrare.

    Îm funcție de cerere, legile prevăd un termen de răspuns, de obicei 30 de zile calendaristice.

    Dacă depui o cerere pe legea 544/2001, termenul de răspuns este astfel:
    《Articolul 7
    (1) Autoritățile și instituțiile publice au obligația să răspundă în scris la solicitarea informațiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcție de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare și de urgența solicitării. În cazul în care durata necesara pentru identificarea și difuzarea informației solicitate depășește 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiția înștiințării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.
    (2) Refuzul comunicării informațiilor solicitate se motivează și se comunica în termen de 5 zile de la primirea petițiilor.》

    Deci.., termenul de raspuns este de 10 zile calendaristice. Se poate prelungi la 30 de zile, dar îndeplind o condiție: primăria să te anunțe în 5 zile că îti va da răspunsul în maxim 30 de zile. Dacă nu te anunță, termenul de decădere rămâne 10 zile.

    Ce faci dacă în termen de 10 zile nu îți răspunde?

    《Articolul 22
    (1) În cazul în care o persoana se considera vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a carei raza teritorială domiciliază sau în a carei raza teritorială se afla sediul autorității ori al instituției publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
    (2) Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale.
    (3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
    (4) Decizia Curții de apel este definitiva și irevocabilă.
    (5) Atât plângerea, cât și recursul se judecă în instanță, în procedură de urgență, și sunt scutite de taxă de timbru.》

    Ahaa! Deci nu îți trebuie timbru fiscal, nu îți trebuie avocat. Iar în regim de urgență, instanța decide „obligația de a face”.
    Practic: ai copia cererii cu nr de inregistrare pe ea. De preferat cererarea sa fie după modelul care găsește pe înternet pentru legea 544/2001. Dupa trecerea termenului de răspuns, scrieți aceeași cerere, dar cu titlul „reclamație administrativă/ plângere prealabilă”. Ori modelul nr.2, cel care se gaseste pe internet, cel pentru neprimire de răspuns sau pentru refuz.
    La instanța de contencios-administrativ există o cerere-tip in care completezi ce documente ai (copia cererii, copia la Reclamia-Administrativă, iar la rubrica unde întreabă dacă doriți despăgubiri, treceți 100 lei pt dvs și 100 lei pentru statul român.
    In procedură de urgență (nu știu cât este termenul de judecată) se botareste obligația de a face, adică inatanța obligă Primăria să răspundă sau să plătească zilnic despăgubirea.

    Comentariu by Mentalistul — 21 mai 2023 @ 21:36

  9. Am făcut introducerea de mai sus pentru a intelege cat de mult legea favorizează pe cetățean în raport cu Primăria.

    Primăria Mangalia îsi bate joc de cstățean. Funcționarii publici la fel. Dacă legea lasă portițe pentru accept sau pentru refuz, funcționarii primăriei nu doar că aleg să ucidă comerciantul cu exces de zel, dar inventează prevederi care nu există, doar pentru a sabota agenții economici.
    Au încercat un regulament ticălos.
    Apoi au refuzat sa elibereze autoriz de functionare pe motiv că:
    https://ibb.co/LPtdpDd
    Ori pe un alt motiv, că activitatea economică respectivă nu este prevazută in RLU aferent PUG.
    Este un abuz. Un regulament local de Urbanism nu se aplică retroactiv. Adică atunci când a fost construit spațiul comercial, a respectat prevederile PUG aflate în vigoare. Astăzi, pentru că s-au schimbat prevedrile PUG cu votul lor, nu pot demola ceea ce era construit, nu pot aplica prevederile noului PUG la constructiile deja Receptionate.
    (voi continua…)

    Comentariu by Mentalistul — 21 mai 2023 @ 22:08

  10. Din cum se manifestă funcționarii primăriei de la autorizări persoane juridice, de la urbanism, de la poliția locală, se identifică o politică acerbă de a pune bețe în roate mangalioților. Cetățeanul plătește taxe si impozite exorbitante, mai mult de 3-4 ori decât un locuitor al Constantei, Navodari, Medgidia, al oricărui oraș din țară. Primește batjocură, primeste o vânătoare de a găsi ceva care să blocheze, iar dacă nu găsesc, inventează săvârșind abuzuri. Asta o fac acei funcționari care nu au alt gând decât șpaga. Îți caută ceva ori îți inventează ceva, ca să te blocheze sau să te coste foarte mult.
    Cine depune acte pentru autorizația de funcționare după 1 Mai, i-au inventat că trebuie să plăteasca toate taxele x3. Taxa Specială pentru Dezvotarea și Promovarea Turismului în Mangalia este 7.000 lei pentru un chioșc. Înmulțit x3, primăria pretinde 21.000 lei. Plus taxa de autorizare, la care se adaugă inflația, totul înmultit cu 3. Ca să functioneze un chioșc în stațiuni, i se pretinde să platească circa 5.000 de euro. Pentru 2 luni de sezon.
    Cât ar trebui să plătească în realitate, conform actelor normative?
    224 lei + 7.000 lei = 7.224 lei, adică cca 1.500 euro.

    După ce pretind nelegal taxe de 25.000 lei, tot ei iti vin cu o soluție să faci o cerere, pentru a plati doar 7.200 de lei, dar doar dacă ai buzunar la spate. Un șantaj că platești 5.000 de euro, în loc de 1.500 de euro, dacă nu dai șpagă 1.000 de euro.
    Stau cu raspunsul, iar cu 2 zile inainte de a se incheia termenul de răspuns trimit un refuz cu un motib nepecificat clar, astfel ca petentul să nu poată să verifice.

    ADN dezvoltat în primăria lui Radu Cristian este îndreptat împotriva cetățeanului, căutarea unui motiv pentru a-l bloca.
    Primul lucru pe care îl voi schimba, va fi să înlocuiesc acest ADN malefic, dăunator cetățeanului, cu un alt ADN dezvoltat să fie în ajutorul cetățeanului. Funcționarul public care da refuz unei cereri să scrie o notă explicativă, pe care să o analizeze o comisie de specialitate a Consiliului Local, pentru că de-asta sunt aleși locali, sunt votati de catre cetățeni ca să-i reprezinte.
    Și atunci, nimeni nu va mai avea de comentat cu privire la refuzul unei cereri. Dar vor fi rare refuzurile, deoarece vor fi pe lege. La fel și aprobările.

    Comentariu by Mentalistul — 22 mai 2023 @ 10:21

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress