Salvarea pădurii Comorova rămâne o prioritate pentru USR Mangalia. Preşedintele filialei, Semiran Abdurefi, a dezvăluit că Primăria Mangalia a încercat să ofere încă 4 hectare din pădurea Comorova către un eventual investitor pentru a fi construite diferite clădiri în acea zonă. Momentan nimeni nu a încercat să cumpere acel teren, dar Semiran Abdurefi se gândeşte la faptul că preţul ar putea scădea şi apoi să fie cumpărat de cineva care are anumite interese.
„Primăria Municipiului Mangalia a încercat, în urmă cu câteva zile, să ofere o pojghiță de legalitate unei vânzări cu totul imorale. Este vorba despre o halcă întreagă din Pădurea Comorova, aflată în proprietatea unei societăți care a fost scoasă la licitație, într-un dosar de executare silită. Este vorba despre aproape 4 hectare de pădure, identificate cu număr cadastral 2421, al căror preț de pornire a fost stabilit la 3,4 milioane de lei (circa 800.000 de euro). Terenul este situat în intravilanul Mangaliei, cu folosința de pădure și este situat, conform documentației afișate pe mangalia.ro, în stațiunea Neptun, zona Popasul Căprioarelor. Firma care a pierdut acest teren din cauza datoriilor la bugetul Mangaliei este SC Preponderent SRL, din Năvodari. Prețul de pornire este infim, dacă ne gândim că, în Dobrogea II, sunt vile nu foarte luxoase, al căror preț este evaluat la mult mai mult. USR Mangalia a propus ca terenul să fie preluat de către primărie în contul datoriei și astfel să redăm municipalității o parte din Pădurea Comorova. Bineînțeles că Primăria a ignorat solicitarea noastră, terenul fiind scos la licitație pe 23 februarie. Cum terenul nu a fost vândut, este foarte probabil ca el să fie scos a doua oară la licitație, dar cu preț mai scăzut”, a declarat Semiran Abdurefi.
Mai mult decât atât, Semiran Abdurefi a mers la Parlament împreună cu senatorul Remus Negoi pentru a depune iniţiativa legislativă prin care pădurea Comorova să intre din nou în domeniul public. Chiar dacă până acum lucrurile nu s-au clarificat, Semiran Abdurefi îi cheamă pe toţi mangalioţii să fie alături de USR în aceste demersuri care sunt făcute.
„Nu ar fi nicio surpriză să nu se ofere nimeni să cumpere terenul, iar valoarea lui să scadă atât de mult, încât exact cine trebuie să îl cumpere, o să și reușească să ofere acel preț minim. Pentru că vrem ca plămânul verde al Mangaliei să rămână în categoria în care ni l-a lăsat Regele Carol I, aceea de pădure și nu de beton și blocuri cu zeci de etaje, USR Mangalia propune tuturor cetățenilor orașului să punem, mână de la mână, și să ne constituim într-o asociație de salvare a Comorovei.
Concret vrem să devenim, toți, parteneri, cu cât putem, într-un proiect de cumpărare a acestui teren. Desigur, gestul l-ar fi putut face Primăria Mangalia și Consiliul Local. Se puteau șterge datorile firmei respective iar terenul să revină municipalității. Doar sunt câteva sute de specialiști în Primăria Mangalia care ar fi găsit o cale să facă acest lucru. Însă, primăria, prin Cristian Radu, nu a dorit să salveze ce se mai poate salva din biata pădure năpădită de veneticii dezvoltatori imobiliari, care au ciopârțit-o după cum au vrut. Am reușit să strângem mii de semnături pentru salvarea Pădurii Comorova, dar administrația Radu a ales să ignore demersul nostru, al celor din Mangalia. De aceea, USR Mangalia îi cheamă pe toți cei care, în ciuda presiunilor partidelor sau a administrației Radu, vor ca pădurea să ne rămână intactă, să se alăture demersului nostru, acela de a deveni noi, locuitorii, proprietari pe acest teren din Pădurea Comorova”, a mai explicat Semiran Abdurefi.
Mircea Ghiță, Ziua de Constanța 28.03.2023
Astăzi am fost în Parlamentul României pentru a depune împreună cu senatorii usr Remus Negoi și Radu Mihail amendamente la Inițiativa cetateneasca din Codul Administrativ.Tabel comparativ modificări art. 247 din Codul administrativ
senator Radu Mihail și senator Remus Negoi
Forma aflată în vigoare
Amendamente
Motivare
Art. 247
Inițiativa cetățenească
(1) Cetățenii pot propune consiliilor locale și consiliilor județene pe a căror rază teritorială domiciliază, spre dezbatere și adoptare, proiecte de hotărâri.
(2) Promovarea unui proiect de hotărâre se poate face de unul sau de mai mulți cetățeni cu drept de vot, dacă acesta este susținut prin semnături de cel puțin 5% din populația cu drept de vot înscrisă în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ-teritorială.
(3) Inițiatorii depun la secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale forma propusă pentru proiectul de hotărâre. Proiectul se afișează spre informare publică prin grija secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(4) Inițiatorii asigură întocmirea listelor de susținători pe formulare puse la dispoziție de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(5) Listele de susținători cuprind numele, prenumele și domiciliul, seria și numărul actului de identitate și semnăturile susținătorilor.
(6) Listele de susținători pot fi semnate numai de cetățenii cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, al cărei consiliu local sau județean, după caz, urmează să dezbată proiectul de hotărâre în cauză.
(7) După depunerea documentației și verificarea acesteia de către secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, proiectul de hotărâre urmează procedurile regulamentare de lucru ale consiliului local sau județean, după caz.
La articolul 247, după alineatul (7) se adaugă un nou alineat, alin. (8) cu următorul cuprins:
(8) Proiectul de hotărâre va fi supus dezbaterii și votului în ședința ordinară sau extraordinară a consiliului local sau județean, după caz, în cel mult 40 de zile de la data depunerii listei de semnături de susținere a respectivei inițiative cetățenești.
În momentul actual, codul administrativ nu specifică un termen până la care proiectul de hotărâre privind inițiativa cetățenească poate fi supus la vot în Consiliile locale sau județene. În acest sens, există cazuri în care astfel de proiecte de hotărâre nu sunt supuse la vot niciodată, ignorând voința cetățenilor.
Așadar, prezenta propunere legislativă vine în sprijinul cetățenilor prin introducerea unui termen de cel mult 40 de zile până la care proiectele de hotărâre privind inițiativele cetățenești pot fi dezbătute și votate în ședința ordinară sau extraordinară a consiliului local sau județean după caz.
Termenul propus este suficient de mare pentru a da timp aparatului administrativ al unei primării sau consiliu județean de a documenta și pune pe ordinea de zi a ședințelor de comisii de specialitate aceste inițiative cetățenești. Astfel, o inițiativă cetățenească va putea fi supusă votului în următoarea ședință ordinară sau extraordinară a consiliului local sau județean.
Tabel comparativ modificări art. 247 din Codul administrativ
senator Radu Mihail și senator Remus Negoi
Forma aflată în vigoare
Amendamente
Motivare
Art. 247
Inițiativa cetățenească
(1) Cetățenii pot propune consiliilor locale și consiliilor județene pe a căror rază teritorială domiciliază, spre dezbatere și adoptare, proiecte de hotărâri.
(2) Promovarea unui proiect de hotărâre se poate face de unul sau de mai mulți cetățeni cu drept de vot, dacă acesta este susținut prin semnături de cel puțin 5% din populația cu drept de vot înscrisă în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ-teritorială.
(3) Inițiatorii depun la secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale forma propusă pentru proiectul de hotărâre. Proiectul se afișează spre informare publică prin grija secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(4) Inițiatorii asigură întocmirea listelor de susținători pe formulare puse la dispoziție de secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(5) Listele de susținători cuprind numele, prenumele și domiciliul, seria și numărul actului de identitate și semnăturile susținătorilor.
(6) Listele de susținători pot fi semnate numai de cetățenii cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, al cărei consiliu local sau județean, după caz, urmează să dezbată proiectul de hotărâre în cauză.
(7) După depunerea documentației și verificarea acesteia de către secretarul general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, proiectul de hotărâre urmează procedurile regulamentare de lucru ale consiliului local sau județean, după caz.
La articolul 247, după alineatul (7) se adaugă un nou alineat, alin. (8) cu următorul cuprins:
(8) Proiectul de hotărâre va fi supus dezbaterii și votului în ședința ordinară sau extraordinară a consiliului local sau județean, după caz, în cel mult 40 de zile de la data depunerii listei de semnături de susținere a respectivei inițiative cetățenești.
În momentul actual, codul administrativ nu specifică un termen până la care proiectul de hotărâre privind inițiativa cetățenească poate fi supus la vot în Consiliile locale sau județene. În acest sens, există cazuri în care astfel de proiecte de hotărâre nu sunt supuse la vot niciodată, ignorând voința cetățenilor.
Așadar, prezenta propunere legislativă vine în sprijinul cetățenilor prin introducerea unui termen de cel mult 40 de zile până la care proiectele de hotărâre privind inițiativele cetățenești pot fi dezbătute și votate în ședința ordinară sau extraordinară a consiliului local sau județean după caz.
Termenul propus este suficient de mare pentru a da timp aparatului administrativ al unei primării sau consiliu județean de a documenta și pune pe ordinea de zi a ședințelor de comisii de specialitate aceste inițiative cetățenești. Astfel, o inițiativă cetățenească va putea fi supusă votului în următoarea ședință ordinară sau extraordinară a consiliului local sau județean.
Comentariu by Semiran — 28 martie 2023 @ 18:16
Ignorați dublarea textului, sunt între două inspecții…
Comentariu by Semiran — 28 martie 2023 @ 18:26
Sictir !
Comentariu by Anonim — 28 martie 2023 @ 19:51
@3 like!
Comentariu by Reporter — 28 martie 2023 @ 20:28
̂ . ?
După socoteala primarului Radu Cristian, în Mangalia avem:
– 250.000 de locuințe rezidențiale
– 183.000 de mijloace de transport în comun
– 1.800 de hoteluri
– 9 șantiere navale și fabrici mari.
– vom avea 4.500.000 de înnoptări cu turiști care vor plăti taxa de stațiune.
La noi vin turiști în număr dublu față de câți vin pe tot litoralul românesc . Nu știu cum se întâmplă matematic, dar noi „In Primar We Trust” și nimeni să nu pună întrebări. Mai ales eu, care pot descifra toate hoțiile lor. Să nu pună nimeni întrebări, pentru că necunoscute trebuie să rămână căile Primarului.
Cu toată această socoteală, primarul Mangaliei ne spune că în anul 2023 vom avea venituri proprii de cca 423.856.050 de lei, reprezentând impozite și taxe colectate de primărie pentru acele proprietăti. Bugetul Local al Mangaliei pentru anul 2023 a ajuns la suma de 613.403.849 lei și a fost adoptat cu HCL în ședința de ieri a consiliului local. Atât vrea primarul să cheltuiască. În baza unor venituri proprii mai mari decât municipiul Constanța.
Să îl credem pe primar? Că Mangalia are un număr de locuințe rezidențiale cât 2 sectoare din București la un loc? Ori minte primarul în mod intenționat?
Pentru ce să mintă? Primarul ne-a ascuns vreodată ceva? Doar totul e transparent! Nici acum nu ascunde vreun împrumut de la bănci de 68.000.000 de lei, care ne rămâne nouă să îl rambursăm, după ce pleacă din funcție. Nu îl ascunde, e acolo în tabelul bugetului aprobat. A trecut acest împrumut printre toate acele sume fantastice și ireale de la venituri, ca să nu se prindă nimeni? Nicidecum! E vina primarului că nu se „prinde” nimeni din oraș, de ceea ce face pe ascuns?
A fost votat bugetul astfel? A fost.
M-au lăsat să vorbesc? Nu! Complicii au sărit să îmi închidă gura. Când nu mă lasă să vorbesc, eu scriu. Și îi doare crunt, pentru că ce am fi discutat în dezbatere acum se transformă în probleme pe hârtie. Se transformă în controale de la autorități. În plicurile pe care ei le dau celor care vin în control. Vor da plicuri până le vor epuiza.
De fiecare dată când încearcă să îmi închidă gura, îi costă. Pentru că nu vorbesc pentru mine, ci pentru locuitorii Mangaliei.
S-au înzecit fictiv veniturile, deci cresc înzecit și cheltuielile. Iar cheltuielile nu mai sunt fictive, rămân sub forma de datorii, pe care tot NOI le vom plăti după ce ei vor fi izgoniți de la putere.
Comentariu by Mentalistul — 29 martie 2023 @ 9:56
@5-Daca e mai puțin cu un leu de 250.000de lei…nu e abuz în serviciu ! Prag valoric nene ! Liber la furt ! Iordache : „Alta intrebare” !
Comentariu by I.S — 29 martie 2023 @ 13:16
https://www.hotnews.ro/stiri-politic-26171614-arc-peste-timp-esenta-oug-13-preluata-copy-paste-coalitia-psd-pnl-udmr-peste-sase-ani.htm
Comentariu by I.S — 29 martie 2023 @ 17:21
La loc comanda! Cei 250.000 de lei s-au făcut 9.000 de lei.
Comentariu by Mentalistul — 30 martie 2023 @ 23:09
Semy și Ozy, doi foști / actual controlori ai sistemului ? Doar atât puteți ? Dacă nu băgați ceva mai credibil nu vă mai sponsorizăm să faceți falsă opoziție !!!
Semi . Aport !! latră la finul lui Iorguș !!! Să nu cumva să vezi și celelalte construcții ilegale că jar mănânci !!
Comentariu by Boss — 4 aprilie 2023 @ 20:42