Într-o conferinţă de presă la care a participat, alături de ministrul Turismului, Daniel Cadariu, Cristian Radu, primarul Mangaliei, îşi susţinea, sus şi tare, în faţa hotelierilor, dorinţa arzătoare de a intra, alături de alţi edili de pe litoral, în posesia plajelor româneşti. Acestea sunt, de ani de zile, în administrarea Apelor Române, instituţie care, de multe ori, în plin sezon, întârzie curăţarea malurilor de alge dar, cel mai important, se ocupă de închirierea plajelor, sumele rezultate din această activitate fiind deosebit de consistente.
În cadrul aceleiaşi conferinţe, edilul din sudul litoralului spunea că Primăria Mangalia deţine o plajă licitată de la Apele Române, pe care cetăţenii îşi pot aşeza cearşafurile fără grijă, şezlongurile fiind inexistente. Tocmai de aceea, spunea primarul urbei, ar fi bine ca toate plajele să treacă la primării, mai ales că suprafeţele acestora urmază să fie dublate sau chiar triplate în următorii ani.
Nu ne putem împiedica, însă, să ne întrebăm: dacă vara, de bine, de rău, plaja gratuită a fost curăţată, mai mult sau mai puţin temeinic, cum poate Primăria Mangalia să gestioneze plajele a şapte staţiuni, dacă doar curăţarea algelor pe o suprafaţă mică costă, aşa cum spunea un hotelier, mai mult decât încasările sale pe o lună? Şi cum poate fi un bun administrator aceeaşi primărie dacă, la ora actuală, pe plajă, mormane de gunoaie zac fără ca vreunul din cei peste 500 de amploaiaţi ai instituţiei şi cele câteva zeci de asistaţi social să vină să le adune?
editiadesud.ro 13.10.2022
1/3 din plaja Mangalia a fost concesionată în anul 2018 de Primăria Mangalia, cu motivul să facă o plajă publică. Imediat, primarul a dat plajă unor privați, pe motivul că să facă venituri pentru administrarea plajei. Adică samsar de plajă, pentru cei care nu se încadrau să participe la licitația de la Apele Române.
A declarat-o publică doar în pandemie, pentru că nu a mai vrut niciun privat să o închirieze.
Off-topic:
I-am numit „nesimțiți” în ședința CL pe consilierii locali PNL.
– pentru că sunt ticăloși.
Una din condițiile pentru acordarea ajutorului de căldură, adoptate prin HCL, este ca ambii soți să fie angajați.
Sunt situații în care o familie are 2 copii mici și mama este nevoită să fie casnică. Familiilor care plătesc taxele și impozitele dintr-un singur salariu, primarul și consilierii PNL le ia și dreptul de a primi ajutorul de căldură, acordat de către Consiliul Local.
Astfel că vor primi ajutor de căldură doar bogații, au avut grijă să voteze mărirea limitei de venit la 2.500 lei per membru de familie. Adică poate lua ajutor de căldură acordat de Consiliul Local o familie cu 2 copii, care are venitul total până la 10.000 lei. Dar o familie în care unul din soți nu a găsit de muncă, iar familia câștigă per total doar 1.540 lei, nu primește ajutor de căldură.
Primesc și pensionarii. Dar nu toți.
Nu este vorba de pomeni de alimente, nu este vorba despre vreun ajutor de șomaj, este vorba să treacă toți iarna fără să se chinuie în frig. E vorba despre copiii acestor familii.
La câte milioane de euro sunt „sifonate” din bugetul local, suma care cumulează ajutorul de căldură este mică. Această condiție limitează petsoanele eligibile la mai puțin de 10% dintre locuitorii Mangaliei. De parcă au făcut ceva să fie oportunități de muncă în Mangalia.
În anul 2015, Mangalia avea 12.800 de angajați. În anul 2021, Mangalia a avut 5.963 angajati. Atât de mult a ajutat primarul la economia locală. Mulți muncesc în străinătate sau în alte localități.
Comentariu by Mentalistul — 13 octombrie 2022 @ 15:36
https://fb.watch/g8a8XIprRz/
Nu doar consilierii PNL, și cei de la PSD + Dan Moldovan au votat la unison cu cei de la PNL.
Comentariu by Mentalistul — 13 octombrie 2022 @ 22:05
Am mai ridicat o problemă în ședința CL:
Autobuzele electrice au circulat și încă circulă cu Certificat de Transport Persoane în Cont Propriu. Primăria Mangalia nu are licență pentru Transport Public de Persoane.
Ce înseamnă transport de persoane în cont propriu?
(a) transportul lucrătorilor între domiciliu și locul de muncă;
(b) transportul elevilor și studenților la și de la instituția de învățământ.
Dacă ia foc un autobuz sau dacă se întâmplă un accident, cineva va intra la pușcărie, precum Piedone pentru Colectiv.
Plus că pasagerii nu sunt asigurați. Asigurarea pentru transportul public este alta decât pentru transportul în cont propriu.
Primăria Mangalia a făcut teste autobuzelor electrice, cu locuitorii Mangaliei pe post de cobai, executând transport public fără autorizare.
Ilegalitatea continuă.
Autobuzele electrice curculă în baza „Regulamentului pentru organizarea şi funcționarea activității de transport în cont propriu de persoane”. I-am întrebat ce înseamnă „transport în cont propriu de persoane”. Nu a știut nimeni să îmi spună. Viceprimarul a zis că o să se intereseze. Și totuși, proiectul de hotărâre are Referate de Specialitate în care scrie că se face transport public local de persoane cu un certificat de transport in cont propriu. Iar șoferilor trebuie să li se mărească salariile, dacă vrem să îi păstrăm.
Comentariu by Mentalistul — 13 octombrie 2022 @ 22:47
Doar pușcăria ne scapă de radu.In justitie nu ai sorti de izbândă mai ales căjudecatoria Mangalia este aservită primarului iar la constanta are multi judecatori si procurori care isi primesc dreptul.
Comentariu by Jojo — 15 octombrie 2022 @ 10:23
JAFUL PERFECT AL LUI FELIX STROE
Este jaful perfect, pentru că nimeni nu vorbește despre el și nimeni nu este tras la răspundere.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid026wNSq9VL1kNCKc36MpoeyGDiKVRCP18Mrvfx7M1tW6YiAeosajFbDDuAd8ZLS4xPl&id=100041307531799
Comentariu by Mentalistul — 15 octombrie 2022 @ 13:19
Pt. #5
https://www.eppo.europa.eu/ro/form/eppo-report-a-crime
Comentariu by nabuco — 15 octombrie 2022 @ 14:41
Sa invatam ce inseamna unii termeni
1) Este considerat serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate speciale transportul public efectuat tur-retur, pe rute şi cu programe de transport prestabilite de către beneficiarul serviciului de transport sau de către cel care a angajat serviciul privind transportul unor persoane sau al unor grupuri de persoane, şi anume: transportul copiilor, elevilor şi studenţilor la şi de la instituţiile de învăţământ, transportul salariaţilor la şi de la instituţiile la care sunt salariaţi sau transportul angajaţilor unui operator economic la şi de la locul de muncă.
Comentariu by Dan — 15 octombrie 2022 @ 16:56
Pt 7: Pentru că vreau să învăț unii termeni, te rog să îmi explici ce este „transportul în cont propriu”, deoarece în acest moment autobuzele electrice fac transport public local in baza unui certificat pentru transport în cont propriu, eliberat de ARR și în baza Regulamentului pentru Transport Public in Cont Propriu.
Restul nu e în discutie, deoarece primăria nu are licență pentru Transport Public de Persoane ori pentru orice altceva, în afară de certificat de transport în cont propriu.
Am întrebat în ședința CL ce înseamnă. Nimeni dintre cei care au votat Regulamentul pentru Transport în Cont Propriu nu a știut să spună ce înseamnă. Nici Regulamentul nu spune ce înseamnă.
Fiind vorba despre adoptarea unei HCL, de-asta este bine ca șefii din aparatele de specialitate ale primarului să participe la ședințe, așa cum prevede legea, și să dea lămuriri. Nu a știut nimeni ce înseamnă, dar au votat Regulamentul.
Comentariu by Mentalistul — 15 octombrie 2022 @ 21:09
https://www.replicaonline.ro/santierul-naval-mangalia-in-moarte-clinica-i-se-cere-falimentul-video-535393
Comentariu by nabuco — 18 octombrie 2022 @ 23:18
ARR asimileaza transportul gratuit pentru elevi si cel pentru cetatenii unui oras in cont propriu. Nu este logic, mai ales ca se plimba si turistii care nu sunt cetatenii orasului. Asta atata timp cat este gratuit. Poate tocmai din aceasta cauza este gratuit. Dar ARR Constanta nu este pregatita sau mai bine zis oamenii de acolo nu sunt pregatiti profesional. După cum Ozzy își aminteste , vara aceasta a iesit si un scandal intre taximetristi si cei cu transport alternativ pentru ca ARR i-a informat pe cei din urma gresit ca pot prelua clienti si din alte localitati. La aceasta ora platforma Bolt este inchisa de la Eforie spre sud, scandalul avand ecou mult mai sus decat sperau stapanii de la alternativ. Asa ca daca vrei indicatii corecte intreaba la ARR Bucuresti.
Comentariu by Fane — 19 octombrie 2022 @ 21:56