Politica locală în Mangalia

12 mai 2022

Convocatorul ședinței extraordinare a CL Mangalia din 12.05.2022

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 14:44

7 Comments

  1. MECANISMUL JAFULUI ORGANIZAT DIN MANGALIA
    – proiectele Mangaliei au ajuns să fie disputate cu acțiuni mafiote
    – X primește un proiect al primăriei Mangalia. Îl dă mai departe lui Y, pretinde să primească jumătate din bani înapoi. Nu i-a primit și a recurs la acțiuni mafiote. X, care a primit proiectul de la Primăria Mangalia, cerea parandărătul doar pentru sine? Cum a primit contractele pentru proiectul de 19.000.000 lei.

    https://m.ziuaconstanta.ro/stiri/justitie/lumea-moare-pentru-mai-putini-bani-decat-la-mangalia-afaceristi-trimisi-in-judecata-de-dna-pentru-conflicte-in-legatura-cu-un-proiect-din-mangalia-782634.html

    Comentariu by Mentalistul — 13 mai 2022 @ 12:34

  2. Pt. #1
    https://www.replicaonline.ro/traseul-urmat-de-sorin-oprescu-dupa-ce-a-fugit-din-tara-prin-vama-giurgiu-519010/

    Comentariu by nabuco — 13 mai 2022 @ 16:52

  3. https://fb.watch/c_mDTBazkD/

    Comentariu by Mentalistul — 13 mai 2022 @ 20:19

  4. MECANISMUL JAFULUI ORGANIZAT DIN MANGALIA
    – Capitolul XVIII (continuare) .

    „Înalta Curte, în opinie majoritară, apreciază că, din coroborarea probelor administrate, rezultă faptul că inculpatul Dragnea Nicolae Liviu a fost cel care, cu intenţie, folosindu-se de influenţa, autoritatea şi puterea conferită de funcţiile deținute, a determinat-o pe inculpata Alesu Floarea să săvârşească infracţiunea de abuz în serviciu, constând în menţinerea în funcţie, în cadrul DGASPC Teleorman, a celor două angajate – Botorogeanu Adriana şi Stoica Anisa Niculina -, deşi cunoştea că, în fapt, îşi desfăşurau activitatea la sediul XXXXXX Teleorman, activitate care se subsumează elementului material al infracţiunii de abuz în serviciu sub forma de participaţie a instigării”

    Dragnea a fost condamnat deoarece au fost plătite din bani publici salariile a două persoane angajate la o instituție publică, dar care își desfășurau activitatea în altă parte.
    Aceeași situație o avem și la Primăria Mangalia, angajați ai Primăriei Mangalia au în fișa postului trasată de primar să desfășoare activitatea la o altă entitate publică, aflată în subordinea Consiliului Local.
    Am întrebat dacă există vreo detașare a acestor persoane, ca să lucreze la centrele de informare și promovare turistică, am primit răspunsul oficial în plenul ședinței CL că nu există nicio detașare. Nu ar putea cum să existe aceste detașări ori angajări în aparatul Consiliului Local, deoarece cele 3 centre de informare și promovare turistică – servicii specializate în subordinea Consiliului Local, înființate de Consiliul Local și acreditate de ministerul de resort pe numele Consiliului Local – nu există în Organigramă, primarul a desființat și aparatul Consiliului Local. Avem o situație cu totul nelegală, 3 servicii specializate (entități publice) sunt înființate de Consiliul Local, dar nu există angajați pe ele, nu există centrele în Organigramă, au dispărut pur și simplu.
    De ce această situație intenționată de către primarul Mangaliei? Cele 3 centre au fost construite cu fonduri europene. Sunt menite să ofere turiștilor servicii specializate de turism.
    Totodată, prin votul majoritar al consilierilor locali PNL, a fost înființat o ONG care are scopul de a face exact atribuțiile pe care le au aceste 3 centre. Prin votul consilierilor PNL, au fost numiți aceeași consilieri PNL la conducerea acestei ONG, s-au votat pe sine. Este conflict de interese și incompatibilitate de funcții, am mai scris despre aceste fapte săvârșite. Aceeași consilieri PNL, au adoptat o HCL care prevede că sumele încasate cu Taxa Specială de Dezvoltare și Promovare Turistică să devină cotizația Consiliului Local la respectiva ONG. Apoi au înființat Taxa Specială de Stațiune (5 lei/zi/turist) și au adoptat o altă HCL ca sumele încasate cu această taxă să fie cheltuite de această ONG, pe care o conduc consilierii PNL. Anul acesta, 2022, până în prezent, consilierii PNL au votat pe bugetul local ca suma de 1.100.000 lei să fie cheltuită cu această ONG. Bugetul inițial a avut alocată suma de 550.000 lei, iar la prima rectificare de buget au mai adăugat alți 550.000 lei. Vom vedea la următoarele rectificări de buget până unde urcă aceste alocări.

    Care este legătura Centrelor de Informare și Promovare Turistică cu această ONG, în afară că fac același lucru? La un control al Curții de Conturi s-a constatat un prejudiciu făcut Bugetului Local deoarece primarul a contractat pe PFA Dorinel Colgiu (actualul director al Goldterm SA) pentru consultanță mass-media, dar Primăria Mangalia avea un birou de Mass-Media în Organigramă. Adică a dat treaba acelor salariați din primărie către un privat și l-a plătit. Curtea de Conturi a constatat un prejudiciu de 325.000 lei, nu știu dacă banii au fost recuperați, Primăria a dat în judecată Curtea de Conturi și a pierdut (a dat în judecată ca să nu fie dați înapoi banii). Consilierul Filip Dumitru, cel care acum este și președintele respectivei ONG, după ce a fost emisă Decizia Curții de Conturi, care a constatat mai multe prejudicii de câteva milioane lei, a inițiat un proiect HCL ca să nu se constituie Consiliul Local în parte civilă păgubită și prejudiciatorii să nu returneze banii.

    Similar, dacă aceste centre (CNIPT) ar avea salariați, așa cum au prezentat când au cerut acreditarea, nu ar mai putea transfera bani către ONG, ca să facă activitățile pe care le fac și aceste centre cu servicii specializate. Această ONG nu este acreditată pentru aceste servicii specializate de turism.
    În opinia mea, aceste „angajări fictive” sunt o încercare puerilă de a justifica aceste alocări și transferuri nelegale de bani publici, pentru care nu a justificat nimeni vreodată, pentru că nu poate desființa total aceste CNIPT, așa cum a făcut primarul cu SPADPP, SPAS, cum a desființat personalitatea juridică a Muzeului Callatis, cum a desființat Aparatul Permanent al Consiliului Local. Este ca și cum un prim ministru s-ar apuca să desființeze activitățile medicale (din spitale), învățământul în școli, ori Cartea Funciară, și ar da gestiunea acestor activități unor privați. Care sunt consilieri locali PNL.
    În aceste transferuri de bani publici, Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general – a fost încălcată cu foarte multă aroganță.

    Comentariu by Mentalistul — 14 mai 2022 @ 15:52

  5. (continuare…)
    În plenul ședinței Consiliului Local din data de 13.05.2022, la dezbaterea privind aprobarea Organigramei și Statelor de Funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mangalia, am făcut o interpelare Secretarului General al Municipiului să ne clarifice dacă persoanele care își desfășoară activitatea în CNIPT (înființate și acreditate în subordinea Consiliului Local) sunt angajate în Primăria Mangalia. Mi s-a confirmat că sunt salariate în aparatul de specialitate al Primarului, cu specificarea că se subordonează și Consiliului Local.
    Verificând Regulamentul de Organizare și Funcționare a aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Mangalia, articolul 3.12.1.1. – Compartimentul Centre Naționale de Informare și Promovare Turistică – prevede următoarele:
    Subordonare: directorului executiv şi şefului de serviciu. (Primărie!!)
    Colaborare: structurile din cadrul aparatului de specialitate al primarului.
    Am fost mințiți cu ocazia aprobării Organigramei Primăriei Mangalia: un funcţionar public aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu a atestat fapte sau împrejurări necorespunzătoare adevărului.

    Cererile pentru eliberarea certificatelor de acreditare a celor 3 CNIPT au fost făcute de către Consiliul Local Mangalia și au fost însoțite, conform legislației, de FIȘA
    Centrului Național de Informare și Promovare Turistică, pentru fiecare centru în parte. Aceste cereri ale Consiliului Local Mangalia au fost însoțite de documentații care dovedesc că Solicitantul acreditarii a angajat personal, în număr 2 salariați, din care unul este director de centru, așa cum este condiționată acreditarea conform NORME METODOLOGICE din 17 iulie 2020 privind organizarea, funcționarea, rolul, atribuțiile, acreditarea și reacreditarea centrelor naționale și locale de informare și promovare turistică.
    În realitate, nu au existat și nu există acești angajați în aceste CNIPT, aflate în subordinea Consiliului Local Mangalia. Aceste centre nu au existat în Organigramă și nu există în Organigramă.
    Cererea se încheie cu următorul text: „Declar pe propria răspundere că îndeplinim criteriile de acreditare obligatorii sus-prezentate.”

    Funcționarii publici care falsifică în documente oficiale și care mint în referatele de specialitate, ori în interpelările făcute cu ocazia dezbaterilor pentru adoptarea unor Hotărâri de Consiliu Local, răspund penal:

    Falsuri în înscrisuri – Falsul intelectual
    Art. 321. , Noul Cod Penal
    (1) Falsificarea unui înscris oficial cu prilejul întocmirii acestuia, de către un funcţionar public aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu, prin atestarea unor fapte sau împrejurări necorespunzătoare adevărului ori prin omisiunea cu ştiinţă de a insera unele date sau împrejurări, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani.

    Comentariu by Mentalistul — 14 mai 2022 @ 15:53

  6. https://www.cotidianul.ro/primari-la-zdup/

    Comentariu by nabuco — 14 mai 2022 @ 21:24

  7. MECANISMUL JAFULUI ORGANIZAT DIN MANGALIA
    – Capitolul XXII, partea 1-a

    PARANTEZĂ: Mai întâi am să fac o precizare, pentru a fi corect înțeles. Nu sunt împotriva evenimentelor care au loc în Mangalia, le susțin. Nu este subiectul meu despre oportunitatea unui Raliu, ci despre cum funcționează mecanismul jafului organizat pe seama oricui. Dacă înlocuiți Raliul respectiv cu construcția de trotuare și borduri, ar fi absurd să mă acuze cineva că sunt împotriva existenței trotuarelor în Mangalia. Subiectul nu este despre existența trotuarelor sau a Raliului, este despre prețul de 250 euro plătiți pentru metrul liniar de trotuar cimentat (nici măcar cu dale) și despre cum s-a încercat o devalizare a banului public, într-un moment în care o astfel de faptă săvârșită ar trebui judecată de curtea marțială. ÎNCHEIAT PARANTEZA

    În data de 16 Martie 2020, președintele României decretează instituirea Stării de Urgență pe teritoriul României, după declararea „Pandemiei“ de către Organizația Mondială a Sănătății, la data de 11 martie 2020. În motivarea decretului, președintele scrie:
    „ținând cont de faptul că neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepțional, în domeniul social și economic, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 în rândul populației ar avea un impact deosebit de grav, în principal asupra dreptului la viață și, în subsidiar, asupra dreptului la sănătate al persoanelor,…”

    ■ 18 Martie – Ordonanța Militară nr.1 interzice evenimentele publice.
    ■ 23 Martie – Asociația X publică anunțul pe SICAP cu oferta că prestează servicii organizare eveniment Raliu.
    ■ 23 Martie – lipsă de echipamente de protecție în spital.
    ■ 24 Martie – Ordonanța Militară nr.3 interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței, cu excepții stabilite.
    ■ 24 Martie – cineva în primărie apasă pe butonul “Achiziționează” de pe SICAP și cumpără de 260.000 lei servicii pentru un eveniment raliu.
    ■ 24 Martie – se organizează donații pentru spital, fiind în nevoie.
    ■ 25 Martie – primarul promovează solicitarea ca cetățenii să facă donații pentru spital, pentru a se cumpăra echipamente de protecție.
    ■ 25 Martie – Menabit Ozghiun solicită că ședința consiliului local să fie convocată „de îndată”, pentru aceeași zi.
    ■ 26 Martie, ora 10:00 – Menabit Ozghiun solicită informații despre situația Spitalului Mangalia, cu articolul „Primare, spune-ne ceva!”.
    ■ 26 Martie – agenții comerciali și cetățenii contribuie cu donații pentru spital, în valoare de cca 100.000 lei. Eforturi mari.
    ■ 26 Martie, ora 18:00 – Menabit Ozghiun dezvăluie achizițiile de pe SICAP și solicită re-alocarea pentru Spitalul Mangalia a fondurilor de la spectacolele și evenimentele din luna Aprilie și Mai, care oricum nu se pot organiza.
    ■ 27 Martie, ora 01:00 – Petiția online cu Inițiativă Cetățenească pentru alocarea sumelor la spital începe să fie semnată.
    ■ 27 Martie, ora 10:00 – În presă și în mediul online apar dezvăluirile cu achizițiile pentru raliu. Subiectul e de nivel național.
    ■ 27 Martie, ora 13:00 – are loc ședința (online între consilieri) a Consiliului Local, se alocă 2.000.000 lei pentru spital. Cu întârziere de 3 zile, pentru că ședința putea fi convocată în 24 Martie pentru aceeași zi. Dar nu a fost grabă ca pentru raliul care trebuia să se țină pe 8-9 Mai.
    ■ 27 Martie, seara – Menabit Ozghiun este denigrat și insultat de primărie, de către consilierii locali obedienți primarului și de către postacii cu conturi false pe facebook, într-o acțiune ordonată și concertată.

    Pe data de 25 martie 2020, primarul Mangaliei a promovat pe pagina oficială de Facebook cererea către populație, să fie donate sume de bani pentru a se cumpăra echipamente de protecție (măști, combinezoane, viziere etc), deoarece Spitalul Mangalia are nevoie. Spitalul Mangalia se află în administrarea Primăriei Mangalia.
    Ca să nu cumpărăm aceleași echipamente pentru a le dona spitalului, am intrat în sistemul electronic de achiziții publice să verific ce echipamente de protecție au achiziționat primăria, spitalul și celelalte instituții publice cărora primarul le face transferuri de bani, în calitate de ordonator de credite. Când primăria are conturile blocate, primarul folosește fie Direcția de Cultură și Sport, fie Goldterm, pentru a achiziționa ce are nevoie. Ori pentru „a sifona” bani.
    Imaginați-vă ce am simțit când am găsit că în urmă cu o zi, primăria Mangalia achiziționase prin Sicap organizarea unui Raliu, care nu mai putea avea loc oricum.

    Din presă, un articol din Replica:
    《Contactat telefonic de Replica de Constanța, primarul Mangaliei, Radu Cristian, nici nu știa despre ce eveniment este vorba, ba mai mult, a negat vehement desfășurarea acestuia, chiar dacă achiziția este înregistrată pe SEAP acum trei zile, pe data de 24.03.2020.

    Radu Cristian: Este o ştire falsă

    „Nu are cum să se organizeze, nu, ce s-a întâmplat, ce eveniment? Chiar dacă am fi noi inconstienți, nu are cum să se întâmple. Jurnalistul Lucian Mîndruță a fost cel care a expus problema într-o postare pe Facebook, iar primarul Mangaliei l-a criticat aspru.„Este regretabil că ditamai jurnalistul, Lucian Mîndruță, își ia informații de la colțul străzii, putea să mă sune. Nu suntem atât de inconstienți pe cum ne crede domnul Mîndruță, lumea stă în case, fiecare mai debitează câte o minciună, câte o prostie. Intrați să vedeți pe Facebook, că Mihai Leu, cel care este organizatorul acestui eveniment a spus clar că este o dezinformare”, a spus Radu Cristian. Primarul Mangaliei a continuat șirul negațiilor și al indignării, nu există, nu are cum, nu se poate. „Cum să se organizeze? Un asemenea eveniment înseamnă să implici Jandarmeria, Ambulanța, etc. Nu se achiziționează nimic, nu are nicio legătură ce apare pe site. Chiar dacă apare pe site, nu se poate face achiziția. Colegii de la achiziții au urmat procedura acum câteva luni de zile”, mai spune primarul Mangaliei.
    (…)
    Spre închiderea ediției, viceprimarul Mangaliei, Dragoș Angelescu, a recunoscut greșeală colectivă, comisă de toți funcționarii publici din cadrul Primăriei Mangalia, și a comunicat faptul că achiziția a fost scoasă de pe SEAP după toate cele întâmplate. Cu alte cuvinte, Raliul Mangaliei din luna mai nu se va mai desfășura, iar achiziția este nulă în acest moment.

    „Nu pot să dau vina pe cineva acum, sunt colegii mei și ei la rândul lor au primit ordine de la conducere. Nu pot să arăt cu degetul, nici pe unul, nici pe altul, este greșeala noastră generală”, a spus Dragoș Angelescu.》

    Dacă nu descopeream această „sifonare” de bani autorizată pe Sicap, care este instrumentul oficial de achiziții publice, această achiziție nu ar fi fost anulată.
    Pentru că primarul și viceprimarul au mințit. Studiind achiziția pe Sicap, aceasta s-a făcut în baza unui referat de specialitate al Primăriei Mangalia nr.18515/17.03.2020.
    A doua zi după decretarea Stării de Urgență, a fost întocmit Referatul de specialitate pentru achiziționarea Raliului, pesemne că Decretul i-a luat prin surprindere și nu au vrut să renunțe la cheltuirea acestor bani.
    În acele zile cumplite, în care toată omenirea era panicată pentru izbucnirea Pandemiei, am scris pe Facebook:
    《Primăria Mangalia a cheltuit în ultimele zile:
    ■ 260.000 lei pe un raliu, care nu se mai poate ține.
    ■ 109.000 lei pe pachete cadou cu dulciuri pentru Paști.

    versus ….

    □ 38.000 lei achiziții măști
    □ 400 lei achiziții mănuși
    □ 39.000 lei achiziție dezinfecție în toată Mangalia

    Celor pe care îi doare că spun adevarul:
    Solicit prevenția, ca să nu se îmbolnăvească oamenii și să nu ajungă la spital, să devină cazuri!
    Este firesc ca în această situație de pandemie să nu se sifoneze bugetul local, nu este firesc ca spitalul să nu aibă echipamente de protectie din cauza aceasta!
    Am să fac tot posibilul să determin Primăria Mangalia să cumpere cele necesare!》

    Primăria cheltuia acei bani în timp ce primarul cerea donații de la populație pentru spital, din care să se cumpere echipamente de protecție.
    Am făcut o petiție pentru Inițiativă Cetățeanească, în care am cerut Primăriei Mangalia să re-aloce banii de evenimente (din lunile aprilie-mai) către Spitalul Mangalia. În primele ore au semnat online sute de cetățeni ai Mangaliei, astfel a fost alocată prin Hotărâre de Consiliu Local suma de 2.000.000 lei.
    Surse din Spitalul Mangalia mi-au comunicat că acești bani, precum și donațiile, nu s-au văzut în achiziționarea de echipamente în toată perioada stării de urgență.

    Primarul și viceprimarul susțin că a fost o greșeală această achiziție din 24 martie 2020 pentru organizarea de Raliu, iar primarul a acuzat că jurnaliștii mint, deoarece la rândul lor au fost mințiți de către mine. Aceasta a fost reacția oficială a primarului: a fost o greșeală a primăriei și jurnaliștii mint. Dacă a admis „greșeala”, care ar fi minciuna jurnaliștilor?
    Cum adică „o greșeală”? Oops! au furat din greșeală? Cum se face o achiziție? Dai accept pe Sicap. De aceea s-a înființat sistemul electronic de achiziții publice din România.
    Referatul de Specialitate cu Avizul Favorabil pentru achiziție a fost făcut în data de 17.03.2020, a doua zi după instituirea Decretului nr.195. Nu a aflat cel care a dat avizul favorabil că s-a instituit Starea de Urgență și nu mai avem voie să ieșim din casă? Apoi, după o săptămână de panică și măsuri impuse, pe data de 24.03.2020, altcineva din Primăria Mangalia deschide aplicația Sicap și din greșeală (zice viceprimarul) apasă butonul „achiziționează”.
    „Nu pot să dau vina pe cineva acum, sunt colegii mei și ei la rândul lor au primit ordine de la conducere. Nu pot să arăt cu degetul, nici pe unul, nici pe altul, este greșeala noastră generală”, a spus Dragoș Angelescu. Asta ce înseamnă? Că nu poate trage la răspundere pe cine „a greșit”, deoarece achiziția a fost făcută deoarece „au primit ordine de la conducere”. Au primit ordin de la conducere, deci conducerea nu este vinovată, este greșeala lor generală, a celor din subordine. – este ideea declarată de viceprimar.

    Acesta este Mecanismul Jafului Organizat din Mangalia! Conducerea primăriei dă ordine cum să se „sifoneze” banul public, iar atunci când sunt prinși, spun că este o vină a noastră generală. Cei care au ordonat jaful organizat pretind să nu pot fi trași la răspundere, pentru că cetățenii Mangaliei i-au votat pe funcții, deci este o vinovăție generală.

    Subliniez că această tentativă de „sifonare” din banii publici a fost săvârșită în perioada cea mai grea a României din ultimii 30 ani, în timpul Stării de Urgență.
    Starea de Urgență este decretată în timp de război, în caz de calamitate națională ori în caz de pandemie. Să furi banii publici, atunci când este nevoie de ei pentru salvarea oamenilor, este o trădare față de ființa umană, în general.
    S-a autosesizat parchetul militar? Ori DNA, ori vreo autoritate de cercetare și control, pentru a stabili de la cine din conducere au primit ordin? („.. sunt colegii mei și ei la rândul lor au primit ordine de la conducere”- a declarat viceprimarul)
    A apărut cazul în presa națională, de ce nu s-a autosesizat Parchetul? Pentru că era Mandolină la putere, am arătat în capitolele precedente cum prim ministrul României (în funcție la acea vreme) a fost complice în Mecanismul Jafului Organizat din Mangalia.

    Toate acestea vor fi duse în justiție, mai devreme sau mai târziu.

    Din presă:
    《Pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) apare un contract de achiziții publice, publicat pe data de 23.03.2020 și finalizat pe 24.03. 2020. (…) Este vorba despre servicii organizare evenimente sportive, mai precis: servicii amenajare traseu, servicii de cazare, servicii arbitraj, servicii de securitate și ordine, etc. Valoarea totală a achiziției ar fi de 54.000 de euro. În timp ce primarul a spus că sunt informaţii false, vicele recunoaşte şi spune că a fost o greşeală a funcţionarilor publici urcarea pe SEAP a evenimentului.》

    Comentariu by Mentalistul — 15 mai 2022 @ 10:55

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress