Politica locală în Mangalia

7 februarie 2022

Convocator ședința ordinară a Consiliului Local Mangalia, din data de Joi, 10.02.2022

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 17:46

Vezi convocatorul

8 Comments

  1. https://www.replicaonline.ro/radu-are-pica-pe-murad-si-l-taxeaza-unde-il-prinde-507766/

    Comentariu by nabuco — 7 februarie 2022 @ 23:18

  2. – Excedent la bugetul din 2021??/
    – Cine spunea ca primarul nu mai are terenuri de vinzare pe raza UAT ?
    Pina la incheierea mandatului va vinde si strazile, ca aia din Brasov.

    Comentariu by pop — 8 februarie 2022 @ 16:52

  3. https://www.replicaonline.ro/sotii-becheru-vor-sa-isi-modernizeze-hotelul-corsa-din-mangalia-507945/

    Comentariu by nabuco — 8 februarie 2022 @ 21:08

  4. Sunt terenuri date in concesiune si potrivit unui HCL se pot vinde.

    Comentariu by Biciu — 9 februarie 2022 @ 5:53

  5. Art.8 Procesul bugetar este deschis şi transparent, acesta realizându-se prin:

    a) publicarea în presa locală, pe pagina de internet a instituţiei publice, sau afişarea la sediul autorităţii administraţiei publice locale respective a proiectului de buget local şi a contului anual de execuţie a acestuia;…..Pagina de internet a primăriei e in reconstrucție taman acu.Sa speram ca CL va vota la vedere nu pe neve ca la prețul giga !

    Comentariu by I.S — 9 februarie 2022 @ 10:50

  6. Sunt multi involuntari dar si voluntari care posteaza diversiuni,”amantlacuri”,ba chiar avem parte si de „autorlâc” ! Pentru multi e mai important ! Nu v-ati saturat sa vedeti cum s-au cheltuit banii deabia la aparitia(dacă apare!) a proceselor verbale ale Curții de Conturi privind cheltuieli nelegale ? IMPORTANTA este execuția bugetară!

    Comentariu by I.S — 9 februarie 2022 @ 11:16

  7. Remember.Cineva spunea :”Astfel, anul trecut s-au încasat 140 milioane lei, cu 50% mai mult decât anii precedenți. Bani sunt, dar sunt devalizați. Sunt bani și pentru subvenție, și pentru investiții. Dar avem o administrație păguboasă și incompetență.” Personal nu-l acuz,ba apreciez ca macar se zbate.Ei,acu e momentul pentru pentru a fi punctual,depășind afirmația politica.Admit afirmația că primarul conduce „de capul lui” însă executiile bugetare sunt aprobate de consilieri.Aici se termina,de fapt,din punct de vedere juridic si „răspunderea solidara” !

    Comentariu by I.S — 9 februarie 2022 @ 13:17

  8. Sunt atâtea … să le zic „nereguli” în execuția bugetului pe anul 2021, fiecare din ele sunt dovezi de incompetență, dacă nu cumva și devalizare intenționată.

    O să dau un exemplu:
    Avem o cheltuială pe Centrele Naționale de Informare și Promovare Turistică de 94.000 lei. Cheltuieli de întreținere și funcționare. Nu știu cine i-a cheltuit, deoarece CNIPT Neptun-Olimp este certificat cu nr. 78 din 31.10.2018, CNIPT Saturn este certificat cu nr.79 din 31.10.2018 și CNIPT Jupiter cu nr.80 din 31.10.2018, toate acreditate Consiliului Local Mangalia. Conform legii, CNIPT sunt servicii specializate, așa cum alte instituții cum era SPAS, ori Direcția pentru Protecția Copilului, sunt servicii specializate în subordinea consiliului local. Legea stabilește că sunt în subordinea consiliului local, deci în Organigramă trebuie să apară la Consiliul Local, cum apare și Direcția de Cultură și Sport. Există, sunt înființate de CL și sunt acreditate pe numele CL. Dar în Organigramă nu există centrele, deci nici angajați. Legea stabilește că un centru are minim 2 angajați, din care cel puțin 1 director de centru, care face bugetul etc. Cum s-au cheltuit bani cu centrele, dacă acestea nu există în Organigramă, iar angajați nu sunt? Cum s-au alocat banii pentru entități (servicii specializate), dacă nu există în Organigramă? Dacă nu există buget din partea lor?

    Dar văd în Organigrama Primăriei, care este aparatul de specialitate al primarului, că există la Direcția lui Ana un compartiment numit „Centre Naționale de Informare și Promovare Turistică”, conține 4 posturi. Aceștia sunt angajații primăriei, bănuiesc că sunt funcționari publici, conform Regulamentului și Fișei Postului se subordonează primarului, în concluzie nu sunt angajații CNPIT din subordinea CL. În cazul în care au în fișa postului că lucrează la clădirile CNIPT, am avea o situație similară cu a avea funcționari publici din primărie care își desfășoară activitatea la altă instituție, cum ar fi Direcția de Cultură și Sport, care este o direcție în subordinea CL. Pentru un caz identic a întrat Dragnea în pușcărie.
    Presupunând că a făcut primarul o astfel de greșeală, nu a căpătat răspuns întrebarea: cum s-au cheltuit acei bani pentru întreținere și funcționare? A cedat CL administrarea CNIPT unui terț, respectiv către Primărie? Nu se poate externaliza administrarea, pe site-ul ministerului scrie „Administrator Centru: Consiliul Local Mangalia”, la fel și pe acreditare. Practic, primăria are pe buget cheltuieli pe instituții care sunt ale consiliului local. Ca și cum ar cheltui pentru Direcția de Cultură și Sport direct din primărie. Fără buget, fără fundamentare, așa… din burtă.

    Chiar dacă cineva din primărie ar susține în mod aberant că aceste centre funcționează cu angajați ai Primăriei, pe Organigramă sunt doar 6 și nu există niciun director de centru. Acestea fiind condițiile de bază pentru acreditare.
    Pe o Notificare a Ministerului Tirismului din 2018 scria: „Va rugăm să modificați contractul de muncă pentru persoana care îndeplinește funcția de director de centru”. Deci centrele au fost acreditate deoarece a fost depusă documentație cu director de centru, există un contract de muncă. Cu cine este contractul de muncă, cu CL care deține centrele sau cu primăria? Există contractul de muncă sau au fost acreditate cu documente false sau falsificate? Pentru că nici centrele, nici directorul nu există în Organigramă.

    În schimb, avem o taxă specială pentru turiști, de 5 lei/zi. Anul trecut s-au adunat cca 7.500.000 lei. Pentru această taxă specială, turistul trebuie să primească servicii publice specializate de turism. Cine are în acreditare astfel de servicii specializate? CNIPT-urile.

    Dar culmea, există o HCL în care CL împuternicește un ONG să administreze aceste centre. Încă o dată, nu se pot externaliza aceste servicii specializate acreditate. ONG are HCL sa le administreze și pentru asta au primit de la bugetul local cca 400.000 lei. Dar pe REVISAL nu ONG are angajați pe centre, nici CL care este administratorul, ci primăria.
    Acest ONG are președinte pe consilierul local Filip Dumitru, iar im Consiliul director pe Angelescu Dragoș și pe un reprezentant al unui alt ONG în care este președinte consilierul local Stan Linica. Practic, consilierii locali respectivi au votat externalizarea administrării CNIPT, au votat alocarea de bani către ONG condus tot de ei. Inițial votaseră ca toți banii din Taxa Specială de Stațiune, cei 1,5 milioane euro încasați anul trecut, să se ducă la ONG. Au mai votat ca Taxa de Dezvoltare și Promovare Turistică plătită de agenții economici să se constituie venit la ONG.
    Acest ONG nu are statut de utilitate publică, deci orice alocare se face doar cu Legea 350/ 2005, privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general. Încălcând legea, au votat alocare de bani din bugetul local, in mod direct.

    Dacă au fost cheltuiți bani de primărie pentru funcționarea CNIPT, dacă au fost cheltuiți bani pe ONG pentru a le coordona activitatea, dacă pe fișa postului 4 angajați ai Primăriei au activități în aceste centre, printre care să întrețină site-urile cu informații curente și corecte, atunci de ce când accesezi pagina oficială a acestor centre au pe ele doar rețete Dukan la Saturn și rețete de slăbit în 7 zile la Neptun-Olimp? Pentru asta se cheltuie hosting? Pagina CNIPT Jupiter nici măcar nu mai are hosting plătit.

    Este o întreagă harababură, am făcut sesizare către primar și către Consiliul Local, nimeni nu ia vreo măsură pentru corectare. Am făcut și către ministerul de resort, mi-au trimis o adresă că au fost în control și Primăria le-a arătat că pe Revisal are angajați pentru aceste centre. Atât de proști, ori poate nu, încât mi-au confirmat cu documente că primăria are angajați cărora le plătește salariu pentru a lucra în altă parte, și nu în primărie. Probabil că primarul s-a crezut desteot că a scăpat de un control, dar de fapt mi-a furnizat dovezile acestor ilegalități.

    Scopul Taxei Speciale de Stațiune, precum și scopul acestor cheltuieli pe turism este de a beneficia turiștii de servicii specializate și stațiunile noastre sa se dezvolte în această industrie. Să avem un turism civilizat. Banii se cheltuie din buget, dar oricine deschide paginile de internet oficiale ale centrelor se uită la rețete pentru slăbit în 7 zile.
    Dacă nu-i opream să transfere suma de 7.500.000 lei (cca 1,5 milioanr euro) către ONG condus de către cei 3 consilieri locali PNL, acești bani își pierdeau urma la fel cum s-a pierdut urma celor cheltuiți până acum.
    Am dat un exemplu. Astfel sunt șifonate zeci de milioane de lei, cu scheme mult mai complicate. Să iau urma banilor nu e greu, problema este la autoritățile de control.
    În continuare cred că puterea cea mai mare o are cetățeanul în votul său. Cu votul poate stopa hoția, dar votanții Mangaliei au decis să fie furați ùn continuare. Fiecare salariat este furat, deoarece 10% din salariu este impozitul pe venit, care se duce în bugetul primăriei. 35%-40% din bugetul local sunt din impozitele pe salarii și pe venituri. Un angajat muncește 1 zi din 10 zile în folosul comunității. Iar cei care devalizeaza bugetul local fac ca această zi (din zece zile lucrate) sa fie în folosul hoților, voi sunteți iobagii care lucrați pentru grofi. Sunteți obligați la această clacă pentru a spori averea lor.

    Comentariu by Mentalistul — 9 februarie 2022 @ 22:31

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress