Ieri, 8 decembrie, contractul în baza căruia funcționa traseul de transport în comun Mangalia – local a expirat. Cel puțin așa s-a afirmat la ședința de consiliu ce a avut loc în această seară, în cadrul unei informări făcută de viceprimarul urbei, Dragoș Angelescu. Potrivit acestei informări, contractul pe traseul local a demarat în 2012, fiind, ulterior, prelungit, la expirarea termenului de 6 ani. Cum Consiliul Local Mangalia a aprobat, pe 4 mai 2018 „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă” (de 10 milioane de euro), prin care, în câteva luni, ar urma să fie achiziționate, prin licitație, mai multe autobuze electrice, soluția căutată pentru acoperirea transportului local ar fi una de avarie, de circa jumătate de an.
Așa se face că, o dată expirat contractul, începând de ieri, 8 decembrie, Mangalia nu mai are transport public în comun, iar transportatorul, cel mai probabil, efectueză cursele, la nivel local, în bază de voluntariat!
„Ne-am trezit să ne informăm unii pe ceilalți, deși operatorul ne avertiza încă din luna septembrie că am putea ajunge în această situație. Ne-am trezit, la o zi după expirarea termenului, că nu știm ce să facem, că așteptăm autobuze electrice sau că aducem un operator din Constanța. De ieri, duminică, nu mai avem transport public în comun! Adică, transportatorul nu cred că va mai accepta gratuitățile oferite de Consiliul Local și nici biletele decontate”, a declarat, în cadrul ședinței, Paul Foleanu, consilier local.
O soluție înaintată de acesta ar fi preluarea traseului de către operatorul care are microbuzele Mangalia-stațiuni, în cazul în care acesta are și flota necesară acoperirii întregii arii și, dacă, firește, își dorește acest lucru. Asta până când, așa cum declară viceprimarul orașului, va fi câștigată licitația pentru autobuzele electrice, iar acestea vor fi primite, fizic, la Mangalia.
editiadesud.ro
Fără un contract, nu cred că vreun operator va face muncă voluntară pe promisiuni, în condițiile în care peste 6 luni sunt alegeri.
Comentariu by lucian visa — 10 decembrie 2019 @ 16:57
Transport exista, doar ca functioneaza „cu banul jos”.
„sa preia transportul cel ce are statiunile”, adica pretenul Maganu.
Comentariu by pop — 11 decembrie 2019 @ 10:13
Drogatu prietenul lui Golgiu CA de doar Golgiu manaca la Maganu la cantina o sa preia traseul local, Dor Maganu este LA pnl
Comentariu by Anonim — 11 decembrie 2019 @ 19:55
Nu are cum. A mai încercat și localul să fure stațiunile acum un an și nu a reușit.
Comentariu by gogu — 11 decembrie 2019 @ 23:07
transportul public local trebuie desfiintat ,nu este eficient ,cu banii pe care ij da primaria ca decont poate achizitiona autobuze noi ,la transportul local inca se mai mananca o piine buna ,opriti din circulatie masinile vechi ,un pericol ptr cetateni
Comentariu by Anonim — 12 decembrie 2019 @ 9:28
Voteaza tu cu cine trebuie si lasa gargara.
Comentariu by Smekeru — 13 decembrie 2019 @ 1:04