Politica locală în Mangalia

31 ianuarie 2019

Saga Cinematografului “Pescăruș” continuă: a fost aprobată reabilitarea sa cu 2 milioane de euro!

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 17:41

Cinematograful „Pescaruș” – un subiect inepuizabil pentru mica noastră urbe, plină de „fumuri și pretenții”, dar atât de săracă la capitolul Cultură. Plin de mucegai, mustind de apă și mizerie, nefolosit de mai bine de 15 ani și cu o mare și nevăzută bulină roșie la intrare, Cinematograful „Pescăruș” ar urma să intre, potrivit edililor urbei, într-un proces de reabilitare, care l-ar salva de la o certă prăbușire.

Documentația întocmită de SC Domino SMART CONS SRL, sub semnătura șefului de proiect arh. Teodor Costan Bratan, arată că, pentru reabilitarea „Pescărușlui” sunt necesare numai puțin de 9,8 milioane de lei, adică aproape 2 milioane de euro. Suma ar urma să provină din împrumutul CEC Bank realizat de primărie în urmă cu doi ani. Situația clădirii, constatată de SC Domino SMART CONS SRL, este una vizibilă cu ochiul liber: instalațiile sanitare și cele electrice sunt non-existente, pereții plini de igrasie, tencuielile aproape invizibile, pardoseala, grupurile sanitare și scaunele sunt dispărute de zeci de ani, cât despre pericolul unor incendii, acesta este foarte crescut, ținând cont că cinematograful a și ars în 2015.

Proiectul reabilitării clădirii ce stă să cadă ar cuprinde, în viziunea arhitecților, o sală cu 200 de locuri și proiecții 3D, dotarea cu grupuri sanitare, vestiar, foaier, un grup sanitar pentru persoanele cu dizabilități și mama și copilul, centrală termică, anveloparea clădirii, montarea de parchet, gresie antiderapantă, faianță, montarea de echipamente specifice pentru siguranța la incendii și multe altele.

Reabilitarea Cinematografului a fost pusă în mapa de lucru a consilierilor locali. Care, exceptându-i pe cei din grupul PNL și UNPR, au declarat, la unison, că suma de 2 milioane de euro este una exorbitantă, fiind vorba despre circa 2.000 de euro pe metrul pătrat. Comparativ, spun aceștia, Ateneul Român a fost reabilitat cu 1,2 milioane de euro, din care 800.000 de euro au fost investiți în reparațiile cupolei clădirii de patrimoniu național.

Viceprimarul Mangaliei, Dragoș Angelescu, a declarat că, dimpotrivă, 2 milioane de euro este o sumă corectă, aici fiind incluse și instalațiile de sunet. Proiectul a trecut cu votul celor 11 consilieri PNL și UNPR și abținerile PSD, ALDE și PMP.

Reabilitarea Casei de Cultură a scăzut de la 4 milioane de euro la doar un milion!

Scandalul din sânul Consiliului Local a continuat și pe marginea unui alt subiect fără final al Mangaliei: reabilitarea Casei de Cultură. Care, în 2017, era estimată la circa 20 de milioane de lei (4,1 milioane de euro), în timp ce, în prima ședință a Consiliului Local pe anul 2019, a fost redusă la numai.. un milion de euro!

Viceprimarul Angelescu s-a plâns de acuzațiile consilierilor de opoziție (care consideră miliardul de lei oferit, acum doi ani, firmei de specialitate, drept bani aruncați la gunoi, mai ales că suma alocată reabilitării era mult umflată): “Când Casa de Cultură trebuia reabilitată pe 4 milioane de euro, vi se părea prea scump, acum că e un milion, e prea ieftin. Nu știu cum să mai interpretez comentariile dumneavoastră…”, a conchis edilul.

Noul studiu de fezabilitate este propus de SC ICOMAR SUD SRL și, ca și în cazul reabilitării Pescărușului, are drept șef de lucrări pe același architect Teodor Costan Bratan. Echipa din spatele documentației a descoperit cam aceleași lucruri ca și în cazul cinematografului: instalații interioare electrice și cele de apă-canal în stare avansată de degradare, igrasie, tencuieli exterioare și interioare degradate, probleme majore la hidroizolație, scaune neconforme normelor în vigoare, grupuri sanitare ineficiente și degradate, lipsa facilităților persoanelor cu dizabilități, iar sala de spectacole nu are sistem de ventilație, de aerisire sau de distribuire a agentului termic.

Un lucru extraordinar de grav: întreaga clădire este lipsită de protecție împotriva incendiilor, asta în condițiile în care, de ani de zile aici se țin spectacole cu copii, și, uneori, piese de teatru sau concerte.

Direcția Cultură și Sport avea, în 2018, 40 de angajați, în timp ce, în urma reabilitării Cinematografului „Pescăruș”, vor fi înființate 10 alte posturi.

editiadesud.ro 31.01.2019

65 Comments

  1. Jaf.

    Comentariu by lucian visa — 31 ianuarie 2019 @ 17:43

  2. foarte bine, tov angelescu. Ce atita cultura pe capul saracilor locuitori ai comunei dumneavoastra.
    Aveti milogii di c l ce va aproba tot ce visati noaptea, in casuta voastra de la Constanta…
    ..aaa, chiar, de ce ati desfiintat sistemul de irigatii de pe 1 decembrie? Ca era pus de pe vremea lui tusac?? Alta teava, alti bani dati la preteni…
    Cu cit tupeu ati intrat , cu bocancii plini de balegar, in acest oras..tu si cu radu…

    Comentariu by pop — 31 ianuarie 2019 @ 19:13

  3. Nu au realizat consilierii ăia vânduți – care așteaptă din banii de împrumut, la asta rezumându-se tot mandatul lor – că nu va exista împrumut până în 2020, după alegeri.

    A început povestea cu împrumutul încă din 2016. În 2017-2018 au tot aprobat în CL și asfaltarea a peste 100 străzi, și reabilitarea bisericii, și zugrăvirea cu cate 1 milion euro a 3 instituții dd învățământ… și borduri de 4,5 milioane euro, și de toate… Acum au revenit Cinema Pescarus și la Casa de Cultură. Dacă ar fi să crezi comunicatele de presa, s-au făcut multe în Mangalia din acest împrumut.

    Nu s-a făcut nimic și nu s-a luat 1 leu împrumut!

    Ca să ia, trebuie să se refacă procedura. Plus ca nu se mai aprobă cu toate propririle astea (adică datorii!). Ar fi bună asta: tragi împrumutul în cont și dispare prin poprire.
    În cât timp cred ei ca se vor face toate alea, ca să mai fie și plătite?

    Ei nu au fost în stare să reabiliteze scuarul din Blvd 1 Decembrie, darămite să facă toate alea… sau 500 de metri de ales de pe faleză, cu tot prețul exorbitant. Pe 1 Decembrie au pus cu fast și victorie covor de gazon în plină iarnă, iar acum au făcut șanțuri în el să pună țevi pentru aspersoare. Pe Aleea Teilor au pus și au scos de 5 ori dalele acelea, din dispoziții aiurite, ca au ajuns să le pună din bucăți sparte..
    Dar vorba lui domn’Vișa: tot jaf e!

    Astfel că pe împrumut și pe toate finanțările acelea din fonduri europene le va accesa primarul care va fi din 2020. Iar consilierii aceștia nu vor mai fi, nici macar PNL nu-i va mai pune pe liste, le alungă electoratul. Ai lui Ciuraru, Filip și etc. se vor lăsa la vatră.

    Comentariu by Mentalistul — 31 ianuarie 2019 @ 23:15

  4. La banii aștia construiam 3 Pescăruși.

    Comentariu by Ceaușescu — 31 ianuarie 2019 @ 23:34

  5. am auzit ieri o discutie.cineva se intreba cum dracu fac astia studiile de fezabilitate.si cat costa.ca planul ala cu parculetu de pe faleza e perimat rau.popii nu au acolo teren.degeaba se intreba ozzy daca se mai construieste acolo o biserica.
    sau era retorica intrebarea?discutia si planul sunt vechi de cel putin 15 ani.o alta barfa zice ca terenul ala evidentiat ca al arhiepiscopiei pe plan ar apartine unui psd ist care culege uzufructu.ce zici ozzy?
    revenind..cat costa studiile alea de fezabilitate daca sunt facute cu date de acum 15 ani??

    Comentariu by pensionaru — 1 februarie 2019 @ 12:02

  6. Terenul nu mai este al Arhiepiscopiei din 2005, când a fost revocată HCL de atribuire din 2004.

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 13:46

  7. pai daca stii atunci mentalistule cum acceptati un plan pe care apare ca proprietar arhiepiscopia??
    si ce rost ar fi avut , daca stiai, intrebarea ta in legatura cu constructia unei biserici.
    cat despre cel care culege banii de pe teren sunt sigur ca stii dar fiind de al tau taci:P

    Comentariu by pensionaru — 1 februarie 2019 @ 14:08

  8. https://www.replicaonline.ro/primarul-cristian-radu-despre-facerile-bugetului-guvernantii-sa-nu-uite-ca-ajung-acolo-pentru-ca-primarii-muncesc-380562/
    O2zy ia vezi ca te cearta piticu’!

    Comentariu by nabuco — 1 februarie 2019 @ 14:16

  9. Pe asta:
    https://www.replicaonline.ro/primaria-constanta-a-angajat-pentru-elaborarea-unui-studiu-asupra-liceului-ovidius-o-firma-fara-nici-un-angajat-380574/
    city managerul n-a aplicat-o si la Mangalia dar nu e timpul pierdut.

    PS: pt. #7 din cate imi aduc aminte terenul este si al unui profesor.

    Comentariu by nabuco — 1 februarie 2019 @ 14:25

  10. Pt 7:
    După ce am văzut ce scrie pe planul de situație, am căutat să aflu cum a ajuns terenul în proprietatea Arhiepiscopiei.
    În 2004 s-a atribuit.
    Apoi în 2005 s-a revocat, ca să se dea alt teren în Curtea Spitalului.
    Mi-a luat ceva timp sa aflu aceste HCL, în condițiile în care primăria nu dă nicio informație.

    Sunt consilier local, nu fac parte din Primărie. Cel care a făcut planul de situație și proiectul este aparatul de specialitate din cadrul primăriei, din subordinea primarului, și își asumă veridicitatea datelor. Dacă este un căscat și un nepriceput, asta este primăria lui Radu Cristian.

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 14:49

  11. Pt 8:
    De curiozitate:
    Ai înțeles ceva din ce îndrugă primarul în interviu? Vreo logică?

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 15:00

  12. Pt. #11
    E un „papagal” in campanie electorala…
    https://www.tvlitoral.ro/mangalia-voteaza-iohannis/

    Comentariu by nabuco — 1 februarie 2019 @ 15:35

  13. #11- Eu am remarcat-o p’asta : Sper că până la urmă să ne înţelegem, pentru că toţi avem de câştigat”, a menţionat Cristian Radu…@10 Arhiva primariei,sau notariatele sunt greu de penetrat si bine pazite,dar mai sunt doua locuri unde pentru obtinere de autorizatii se depun acte…inclusiv cele prin care s-a obtinut terenul : RAJA (unde probabil-ai „pile”) si ENEL (eforie)

    Comentariu by I.S. — 1 februarie 2019 @ 16:30

  14. PS-la @13 Cand am afirmat ca sunt hot. de CL netrimise la prefectura si care sunt semnate de regula de trei consilieri(si cred ca nu au cunostinta ceilalti) ai pus „parafa” :irational ! Cu una din asta am avut si eu de a face cand Iorgus a deschis la procuratura un uz de fals (al unuia Stan-fost militian-Mis ELY) numai pentru a salva fundul secretarei si a sefei de la urbanism,pentru ca javra aia i-a dat in judecata si castigase in prima instanta,dar au fost prinsi de cei de la disciplina in c-tii)

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 16:44

  15. Stan asta avea niste „merite” deosebite in sistem.El pierdea cu „succes” procesele in defavoarea primariei. Vi se pare cunoscuta „metoda” pe care au aplicat-o ulterior si Tusac si Radu.C(cu o gramada de avocati-platiti gras !) Irational-nu ?

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 17:53

  16. Draga domnule I.S.,
    Mai revino-ți! Suntem în 2019. Eu sunt in CL din 2016. Nici nu am făcut politică până atunci, nu stiu de nicio bârfă de până atunci, decât când caut eu în istoria actelor normative când mă interesează ceva.

    Nu mai lua chestiuni din trecut să le consideri că sunt prezente. Iorguș nu mai e primar de peste 10 ani! Acum e unul de se numește Radu Cristian. De la PNL. Legile s-au schimbat, administrația s-a schimbat. Du-te pe pagina primăriei și descarcă o HCL să vezi cine semnează.
    De aici iti vine ruptura de logică, iei trecutul și îl consideri prezent. Suntem în 2019!

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 18:00

  17. @16- Nu postam asta ,dar m-a „incitat” tot postarea d-tale de la @10 si am facut o paralela,mai ales ca spui acolo ca ai lui Radu.C sunt de vina :…”În 2004 s-a atribuit.
    Apoi în 2005 s-a revocat, ca să se dea alt teren în Curtea Spitalului.
    Mi-a luat ceva timp sa aflu aceste HCL, în condițiile în care primăria nu dă nicio informație.

    Sunt consilier local, nu fac parte din Primărie. Cel care a făcut planul de situație și proiectul este aparatul de specialitate din cadrul primăriei, din subordinea primarului, și își asumă veridicitatea datelor. Dacă este un căscat și un nepriceput, asta este primăria lui Radu Cristian.”

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 18:19

  18. @16-Si daca tot ati sapat pana in 2004 dupa hot. aceea si legat de asta am sa va rog sa mai”sapati” putin sa lamuriti cum dracu’ s-a dus un brand al orasului,cel putin turistic si eventual ce se va mai face pentru el.-Restaurantul Cazino.

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 18:38

  19. Este proprietate privată.
    Nu știu dacă a fost vreodată în proprietatea municipalității. Au trecut prea mulți ani să mai conteze, acum are proprietar pe cel care are și hotelul Solymar.
    A fost scos la vanzare (prin 2016, cred) de Executări Silite și a fost cumpărat cu suma de 425.000 euro. Atunci am insistat să cumpere municipalitatea Cazinoul. Astăzi primarul vrea să dea 4,5 milioane euro pe borduri în Coloniști, dar nu o s-a părut oportun să readucem Cazinoul la municipalitate.

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 19:01

  20. @19-Bine. Hai sa punem punct aici,daca d-ta consideri ca nu are legatura cu bisericuta din curtea spitalului si e privata. pai nici CORSO nu era proprietatea primariei. Si daca tot veni vorba de „privata”,vizavi de Cazino s-a deschis un alt restaurant in malul falezei…in privata plajei.Iar la plaja…fugi cu mana-n-tre piciaore pana gasesti un cotet din ala imputit ! Trebuie sa ramana plaja fara dotarea asta…obligatorie ?

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 19:14

  21. Pt 20:
    Eu cred că dvs nu realizați că nu eu sunt destinatarul. Nu eu sunt primarul! Nici nu sunt vreun amic de al lui.
    Nu dau autorizații de construire și nici nu stiu cui dă primarul autorizații de construire. Acolo unde aflu nereguli, fac ce trebuie făcut. Ce se întâmplă mai departe, ține de organele competente.
    Nu știu cu ce logică luați dvs toate nemulțumirile pe care le aveti cu Mangalia și le puneți în cârca mea. Nu am fost primar, nici nu sunt primarul Mangaliei. Dacă doriți, vă dau numarul de telefon al lui Radu Cristian, ori al lui Iorguș Zanfir, să le puneți toate acele întrebări. Pe al lui Tusac nu îl știu, nu l-am întâlnit vreodată. Nici pe al lui Iorguș nu îl am, dar pot să-l aflu.
    Dacă nu aveți curaj să-i întrebați și de aceea vreți să aflu eu – pentru că sunt mai dibaci 🙂 – puneți mână și scrieți-mi, așa cum se scrie unui consilier local. Atunci voi fi îndreptățit să solicit oficial primăriei acele informații, în baza legii 393/2004. Dacă nu o faceți, doar mă angrenați într-o bârfă fără rost.
    Ati vazut că prefectul a atacat o autorizație de construire eliberată dd primărie pentru construcția unui bloc de către un privat. Urmează să atace și autorizatiile eliberate pentru construcțiile acelea de pe plajă. De aceea primarul vrea să inițieze un Regulament cum că pe domeniul public al Mangaliei să fie voie să construiești ce a facut Luca lângă portul turistic. Dar legea nu permite.
    Dvs chiar credeți că prefectul a atacat pentru că verifică toate autorizațiile de construire emise în județ? Prefectul atacă actele normative ilegale care i se aduc la cunoștință.
    Deci… vă caut numărele de telefon ale lui Radu Cristian și Zanfir Iorguș?

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 19:49

  22. @21- Nu „dragule”-nu e nevoie. Eu incerc sa-mi lamuresc un raspuns pe care nu mi l-ai dat mie,cand ti l-am pus …referitor la miscarea cu referendumul ratat . Insa am aruncat si eu o privire(scuze) pe raspunsul care l-ai dat d-lui Visa aici de curand la aceeasi chestiune. Ei si acolo,”in momentul adevarului” dupa cum spuneai,mi-a sarit in ochi raspunsul lui Felix catre d-ta ! Eu nici acum nu sunt lamurit daca voi sunteti convinsi ca dandu-l jos pe Radu,nu-l „cocotati” din nou pe Iorgus.Acolo spuneai ca si ei au incercat sa stranga semnaturi insa au strans putine. Aici tot ma omori ca asta ar fi mort politic,dar nu te supara,nu vad ca mi te alaturi cand e vorba de mizeriile cu care se confrunta orasul si acum ! Oare de ce ,din moment ce „am fi in aceeasi tabara” ? Atunci cand adunati semnaturi va era frica de asta. Acum nu va mai este ? Sunteti siguri ?

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 20:13

  23. De ce trebuie eu să desființez orice va imaginați depaete de adevăr?
    1. Dacă îl trezești noaptea din somn pe Z.I. o să-ti raspunda pe nerăsuflate că astăzi nu a câștigat în 2016 din cauza mea. Are motivele lui să creadă asta. Chiar dacă la alegerile 2016 am fost cel mai fervent anti-Iorguș, nici Radu nu a făcut ce am făcut eu, adevarul este ca Radu este primar pentru că mulți au votat anti-Iorguș. Au avut motivele lor de dinainte.
    2. În 2016 știam de cercetarea penală în urma căreia a fost condamnat Iorguș pe fond în 2018. Dacă rămânea la PSD și ieșea primar, se grăbeau cu dosarul doar pentru că e de la PSD. Ne trezeam cu anticipate sau cu un primar suspendat. De aceea a fost obligat să iasă din PSD înainte de alegeri.
    3. Știind că urmează un deznodământ în acea cercetare penală, pentru mine este un „mort politic”. Faptul că încă mai vorbiți despre el îi dă însemnătatea pe care nu o mai are.
    4. Mie nu mi-a fost teamă că mai înseamnă ceva. Nu doar pentru că știu deznodământul, dar chiar strângerea de semnături a fost cel mai real sondaj.
    5. În conformitate cu punctele 1,2,3 si 4 îl asimilați pe Z.I. greșit cu mine. Sunt mai puternic în caracter, nu are loc pe lângă mine. De-asta și R.C. e timorat în preajma mea, se pierde cu firea.

    PS: Dacă reveniți la discuții amiabile, nu cu atacuri doar după vreo apartenența politică, ori cu destinație greșită, veti constata că am o gândire foarte rațională și corectă. Mă săturasem să mă luați la țintă de aiurea, chiar am vrut să scriu că vă fac cu nervii până ziceți „Piua!!”, ca retribuție pentru incorectitudine. Consider că a fost eroare de comunicare.
    Nu vă mai adresați mie la plural! Nu sunt exponentul lui Dragnea, lui Felix, ori al altuia. Am personalitatea mea, am identitatea mea. Relația mea cu oricine din politică este de la egal la egal, bazată pe rațiune. Iau pe fiecare așa cum este și încerc să scot din asta cât mai bine pentru Mangalia.

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 21:10

  24. Iaca cum impreuna am lamurit un lucru important,de retinut pentru postaci si cititorii blogului ! Pentru ei este important…sa nu calce in aceleasi strachini ! : …”adevarul este ca Radu este primar pentru că mulți au votat anti-Iorguș. Au avut motivele lor de dinainte.”

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 21:01

  25. Dle I.S., nu știu cine sunteți. Mă interesează ideile și nu identitatea fizică a persoanei. Ideile îi devin identitate, nu trecutul său statusul social.
    Îmi cer scuze pentru toate greșelile mele. Știu că uneori m-am jucat cu reacțiile celor cu care dialoghez. Am dat ce trebuia dat. Ori m-am bucurat să greșesc intentionat, a fost mai important pentru mine reacția omului, să aflu cine este cu adevărat și să iau aminte.
    În trecut au fost mulți ani în care m-am străduit să nu greșesc, a trebuit să fiu ceea ce trebuia să fiu. Peste 370 de oameni din toată țara depindeau de leadership-ul meu, modul cum gestionam relația cu oamenii, cum gândeam strategiile. La rândul lor alții depindeau de ei. Pentru că îi învățasem cu un mod de viață, cu pasiune pentru realizări, important era să trăim bine. Și ei să aibă sentimentul de siguranță că acel mod de viață se păstrează.
    Apoi am mi-am recăpătat libertatea de a greși, când cursul vieții m-a scos din felul cum trăiam. Știind că nu mai depind oameni și familii de mine, m-am bucurat să greșesc cu libertate. Să dau înapoi exact ce primesc, cine face pe durul să primească duritate, cine insultă să primească insulte, etc. Mulți presupun gresit că aș urmări vreo putere, ori vreo funcție, chiar pe această de consilier local nu am dorit-o. Faptul că nu mi-a păsat dacă sunt sau nu sunt consilier local mi-a dat libertatea de a face ce consider eu că este mai bine. Un altul, care si-a ales profilul de politician, se ploconește în fața șefilor, caută să nu supere pe nimeni, acceptă minciuna doar ca să nu deranjeze, urează tuturor din lista de facebook de ziua lor, ori prin datele obținute de la serviciul social, pot fi falși pentru scopul lor politic. Neavând un scop politic de premărire, decât să-i fie bine Mangaliei, eu am libertatea să greșesc, am libertatea să spun adevarul oricât de deranjant ar fi. Pe mulți îi surprinde, se așteaptă ca un politician să fie serviabil și amabil, să nu contrazică brutal pentru că vrea să se facă plăcut de cât mai mulți. Din felul meu de a fi ar fi trebuit să se înțeleagă că nu dau doi bani pe asta pentru că nu sunt un ahtiat. Este adevarat că mă bag prea mult în evidență, dar pentru că asta înseamnă politica. Mă bag în evidență cu fapte reale, dar multe sunt enervant de deosebite (nu neapărat în bine, depinde de percepție și partizanat politic).
    Dar eu am trăit cu principii. Modestia și lăudoreșenia sunt denaturări de la realitate, sunt minciuni. Iar modestia se bazează pe ascunderea adevărului. Moralitatea grecilor homerici era o moralitate intemeiata pe eroism si desavarsire; moralitatea modestiei e cea care transforma persoana cea mai mediocra si lipsita de orice fel de entuziasm sau de realizari, intr-un exemplu moral. Iar lăudoreșenia este un păcat filosofic. „Principiul” că modestia este o calitate morală este doar un „mecanism de nivelare” a umanitatii, de care se folosesc cei slabi si cei mediocri pentru a dezavantaja spiritele talentate si puternice.
    Dar dincolo de filosofie și principii sunt un om deschis pentru oameni. Așa cum nu există vreo pierdere dacă sunt perceput în orice fel, tot astfel nu există un câștig pentru mine să fiu văzut altfel. Nu am nimic de câștigat dacă fac un război psihologic cu dta sau cu altcineva. Simt că vă doriți binele Mangaliei, chiar daca imi vine să vă amendez vanitatea. Dar întâi trebuie să renunț la a mea, pentru că nu mi-era de folos. Si logic dacă o gândesc, am trecut demult de punctul acela, discutăm de prea mult timp pe aici ca să o mai ținem într-o continuă râcă. Ne-am plictisit de ea, fost utilă într-un moment, dar mie nu-mi mai este de folos.
    Cum și eu doresc binele Mangaliei, cred că suntem pe aceeași parte a străzii. Sincer, vreau binele Mangaliei, o dezvoltare ceva, pentru că este orașul în care trăim. Omul se dezvolta cu trecerea anilor, la 20 si ceva de ani se duce la muncă, se căsătorește, face un cămin, face copii, se dezvolta pe cursul vieții. Când orașul în care trăiesc nu se dezvolta, ba a intrat într-un regres, nu mai simt acea dezvoltare în cursul vieții. Si o casă dacă își face omul în pădure, în timp acea casă se dezvoltă. Când omul decade, va decade acea casă. Cu Mangalia care regresează, simt că îmbătrânesc prea repede.
    Oricine va lua puterea de a administra acest oraș, va avea de-a face cu mine dacă nu face spre binele orașului. Reusesc ceva, nu reusesc ceva, dar asta voi face. Consilier sau nu, politic sau nu. Am foarte multă încredere în tenacitatea mea, pentru că sunt alimentat cu realizările din trecut și cu experiența pe care o am.

    De aceea, oricand puteti sa ma întrebați, oricand puteti sa-mi solicitați orice, pentru că eu voi răspunde sau voi face. Dar nu mai imi cereti prin acuzații nedrepte. Eu nu tin strâns de statutul acesta de consilier local, îl ofer oricui îl dorește. Imaginați-vă că dvs sunteți consilier local, ca vreti sa aflati ceva sau vreti sa faceti ceva, nu trebuie decat sa spuneti: semnează Ozzy ce am scris și depune la Registratură! Folositi-vă de statutul meu de ales local să faceți ce credeti ca ar trebui să facă un consilier local. Și va ajutati și pe dvs, cât si pe cetățeni. Chiar și pe mine, ca nu mă mai sttesați. Ce fac eu este mai greu de priceput, pentru că eu fac în mai mulți pași, așez cărămidă cu cărămidă până aduc la consecința pe care o doresc.
    Nu eu sunt dușmanul. Nu am furat orașul, nu l-am distrus, ba m-am străduit să fie mai bine. Dacă doriți același lucru putem dialoga respectuos. Nu m-a născut mama în vreo coloratură politică, dar m-a născut în Mangalia. Nu este mai important un partid, ori nu sunt mai importanți niste oameni politici pe functii, pe care îi cunosc conjunctural, decât orasul in care m-am nascut sau cei alături de care trăiesc, concetățenii. Cine vine cu fanatismul politic „Dă-ți demisia din partid, dacă vrei să fii de calitate!” nu o să primească o așa prostie; știind că eu sunt pentru binele orașului, de fapt vrea un altul rău în locul meu.
    Acestea fiind zise, mingea este în terenul dvs, față de cum vom discuta pe viitor.

    Comentariu by Mentalistul — 1 februarie 2019 @ 22:51

  26. @25-Nu prea mai avem ce despica,de fapt,cred ca o sa ma retrag d’aci,unde ramasesem tocmai pentru a lamuri cele de mai sus. N-ai idee cata balacareala am nprimit aici,de la „talibanii” lui Iorgus si in prima parte a blogului si dupa revenirea lui (ca si aici e o poveste,care tot acolo duce-poate ii lamureste Dl Visa pe cei noi cum e cu blogul asta) In privinta luptei d-tale pentru oras-toata stima, Eu am facut-o de acolo din interior,unde am lucrat cu 6 primari pana la al doilea mandat al lui Iorgus si am plecat,benevol,pana sa nu apuc sa fiu Acarul Paun,cum au patit alti colegi care au ramas.Cand am inceput acolo eram 16 oameni.Cand am plecat erau deja…sute. Mi-era si rusine sa ma duc la birou. Orasul are ceva sanse de revenire,insa economic…e mort ! Asa mi-a spus si baiatul meu cel mare care a parasit orasul cam in aceeasi perioada cand ai plecat si d-ta.Cred ca va cunosteti pen’ca si eu am stat la C-5 Ati copilarit impreuna p’acolo (si tine cont ca lucram in biroul…cu case !) dar eu nefiind „membru” ba chiar fiind considerat dusman de clasa,mi-am impus un fel riguros de cinste si corectitudine. Cat timp au fost multumiti nu am avut probleme.Problemele au venit acolo cand s-a schimbat lg.adm. si anume parlamentul in care intrase mafia a desfiintat avizul obligaqtoriu pe care trebuia sa-l primeasca hot. de consiliu indiferent de cine-l initia,de la comp.de specialoitate. Si pe urma s-au inmultit „lipitorii de afise” din campanii.De fapt peste tot la bugetari s-a dus dracu ideea de omu potrivit la locul potrivit !(de cinstit si corect-ce sa mai vorbim ) S-ar putea sa mai revin in forta cand voi vedea cum va evolua situatia juridica a parcului Diana.Am ceva resentimente de varsat peste astia noi care au platit o gramada de bani pentru procese care trebuiau pierdute ! N-am sa ma apuc sa-ti insir lucrarile din oras in care m-am implicat pana-n gat…si m-au imbatranit ! Iti doresc succes !

    Comentariu by I.S — 1 februarie 2019 @ 23:40

  27. @26 D-le I.S., despre cinstea si corectitudinea tale – mai incet cu pianul pe scari! Le tot fluturi de parca n-am sti ce caracter ai! Ar trebui sa-i lasi sa vorbeasca pe cei care au lucrat cu tine si te cunosc…

    Comentariu by anonim — 2 februarie 2019 @ 4:48

  28. Ala a plecat la biserica.Ar trebui să mergi si tu-soparla mică,ca-i sărbătoare mare astazi

    Comentariu by Anonim — 2 februarie 2019 @ 10:11

  29. Pt. #26
    Nu te lasa dus de nas cu comentariul de la 25 ca nu e al lui, ori a copiat din „carti 0215” ori a certut ajutor …
    Ca sa te mai „inveselesti”, uite un motiv de ceva pamant in plus pentru „cetatenii de onorare”:
    https://m.click.ro/vedete/romanesti/exclusiv-reactia-claudiei-pavel-dupa-ce-brigitte-acuzat-o-ca-fost-amanta-sotului-ei

    Comentariu by nabuco — 2 februarie 2019 @ 12:05

  30. Pt 29:
    Dta insinuezi că am de partea mea o armată de ochi albaștri?

    Ai pervertit realitatea atât de mult, mintindu-te singur, încât ai ajuns să afirmi că Radu de la PNL si cei 9 consilieri PNL sunt conduși de PSD, iar eu de la PSD sunt de fapt din statul paralel.

    Vecine, vecine,
    Mai cheamă-ți ș-un câne!!
    Unul mai sănătos,
    Și mai ingenios!

    Dacă așa stă treaba, cu cine mai votezi? Pentru că pe oricine ai vota, reiese că votezi PSD. Dacă nu mergi la vot, iese PSD. Ești în propriul coșmar. Vai de viață ta!

    O altă variantă, logică și mai reală, este că trăiești în propriul coșmar închipuit. Asta nu e problemă, e viața dtale, dar vrei să îți impui aberațiile și oamenilor raționali, ceea ce nu o să reușești niciodată.

    Dacă ai dreptate să am eu o armată de ochi albaștri în sprijin, s-a închis la pâine! Nu mă lupt cu „morile de vânt”, eu sunt morile de vânt.
    Dacă aberezi, vai de viața ta, pentru că trăiești în propriul coșmar închipuit.
    Oricum ar fi, de tine nu mi-e bine!

    Comentariu by Mentalistul — 2 februarie 2019 @ 14:13

  31. Mai citeste si pe cont propriu nu numai ce ai ca tema:
    http://www.romaniacurata.ro/e-vreun-sondaj-politic-autentic/

    Comentariu by nabuco — 2 februarie 2019 @ 14:44

  32. citesc si ma minunez.si IS si Mentalistul au dreptatea lor.unu traieste intr un trecut iar altu intr un prezent cateodata un pic paralel.dar amandoi au cam aceleasi idei in ce priveste adminstratia locala.pe fond.si tipic romanesc in loc sa se uneasca ei se dusmanesc.e reactia aia in care nu vezi padurea din cauza copacilor.cacaturile mici si de nebagat in seama la noi la romani sunt mai importante decat un scop final mare.pe asta se bazeaza si politicienii nostri care speculeaza asta cu invrajbeste i drace…
    oare nu ar avea mai multi sorti de izbanda uniti ?nu ar fi mai bine decat sa si iroseasca energia pe nimicuri si pe dialoguri neconstructive sa faca ceva impreuna?
    intreb pentru un prieten…

    Comentariu by wow — 2 februarie 2019 @ 15:11

  33. Nici dta nu știi cum să o mai dai!

    Zici așa: „El nu e el, pentru că el fiind el, el nu poate fi el.”

    PS: Faptul că sari dintr-un subiect în altul, fără legătură, e un simptom. Pe care ar trebui să-l iei în seamă.

    Comentariu by Mentalistul — 2 februarie 2019 @ 15:28

  34. Pt 32:
    Cum ti-a venit această minunată idee de unire în același scop? Inainte de a citi ce am scris sau după ce ai citit ce am scris?

    Aveam un angajat la firmă, cate avea același stil. Era și asociat la una din firme, cu 10%, acțiuni pe care le-am oferit după ce i-am remarcat loialitatea când m-am rupt dintr-un parteneriat cu un englez, pe care l-am prins că fura România. „Ozzy m-a adus, plec cu Ozzy!”. I-a oferit englezul salariu de 2000 pounds pe luna, iar eu mai nimic pentru că am plecat fără active, respecticul s-a alăturat echipei care m-a urmat. Era directorul meu pe HoReCa (hotele – restaurante – catering), pe brandurile de import. Gandeam idei și apoi îi explicam o nouă tehnica de vânzări, coroborată cu o nouă strategie de marketing. Nu pricepea o iotă, oricât mă chinuiam cu el în ziua aia. Dar se ducea acasă, iar a doua zi venea foarte entuziasmat cu o propunere: „Ozzy, uite la ce m-am gândit eu!”. Și îmi povestea exact ce-i explicasem cu o zi în urmă. Dar o spunea ferm convins că este ideea lui, foarte dornic să o înțeleg, foarte entuziasmat de artificiul de gândire. Prima dată, pentru că ședințele erau în mai mulți, restul am fost puțin blocați de surpriză. Mi-am revenit foarte repede și l-am felicitat pentru idee, am decis că o vom implementa și că ne străduim toți să se realizeze. Am considerat că ideea este copilul lui. La un momentdat m-a întrebat soția de ce nu-i amintesc respectivului că s-a mai discutat. „Cu ce folos? Să-l frustrez? Bine că măcar pricepe, cumva ideea intră în mintea lui, alții nu sunt în stare să înțeleagă și să aibă viziunea consecințelor unei noi strategii. Acum crede în ea, se va lupta să realizeze.”
    Dar își va aroga în fals meritele – zice ea. Minciuna nu trebuie să devină un firesc prin tolerare, pentru că încurajează minciuni și mai mari. Generăm si acceptam un haos, care va distruge orice ne propunem să realizăm împreună. Avea dreptate soția mea. La 18 ani și jumătate era managerul lui NEXT în România, o companie de producție fashion din UK. La 25 ani negocia la sânge cu buyerii Carrefour, Metro, Real, Cora, Auchan, etc, ori OMV, Petrom, Mol, Agip, etc. Când intra intr-o sală de ședințe, știam cine a intrat și fără să mă uit, stand cu spatele. După reacția celor prezenți, chiar dacă nu o cunosteau dinainte. Primul lucru care îi intimida era frumusețea. Apoi era ca un rechin intre peștișorii mici. Specific asta ca să intelegi cât de important era subiectul, fiind discutat intre mine si cineva care știe ce spune. Astfel că am stabilit să nu tolerăm minciuna, dar puten tolera omul, cât timp nu este vreo pagub. El, omul, nu mințea. Chiar credea. Așa era el, i se aprindea becul cu intarziere. Dar macar i se aprindea. După aceea devenea tenace în aplicare, pe mine mă interesa rezultatul. Noi, ceilalți, discutam între noi pe aceeași limbă, puneam adevarul la locul lui. Minciuna nu a fost tolerată, dar am tolerat omul acceptând că așa este el. Fără să-l menajăm, fără să îi ascundem adevarul, i l-am spus de fiecare dată și fiecare dintre noi, cu blândețe, până a priceput și și-a recunoscut felul său de a fi. S-a mai corectat în timp, dar nu total. Ori ne-am obișnuit noi. După ce discutam ideile, dacă a doua zi nu repeta ce idee i-a venit, ne îngrijoram că nu a priceput.

    Deci, wow, pt pct. 32 îți răspund astfel:
    – Ai avut o idee minunată! O să o pun în aplicare. Multumesc foarte mult!

    Comentariu by Mentalistul — 2 februarie 2019 @ 16:28

  35. wow are dreptate.
    O idee de pus în aplicare îți dau eu. Convinge-i pe cei din PSD că Mangalia are nevoie de un referendum. Urgent, pentru că altfel s-ar putea să avem nevoie de un plan Marshall.

    Comentariu by lucian visa — 2 februarie 2019 @ 17:14

  36. Vreme trece, vreme vine,
    Toate-s vechi și nouă toate;
    Ce e rău și ce e bine
    Tu te-ntreabă și socoate;
    Nu spera și nu ai teamă,
    Ce e val ca valul trece;
    De te-ndeamnă, de te cheamă,
    Tu rămâi la toate rece.

    Multe trec pe dinainte,
    În auz ne sună multe,
    Cine ține toate minte
    Și ar sta să le asculte?…
    Tu așează-te deoparte,
    Regăsindu-te pe tine,
    Când cu zgomote deșarte
    Vreme trece, vreme vine .

    Nici încline a ei limbă
    Recea cumpăn-a gândirii
    Înspre clipa ce se schimbă
    Pentru masca fericirii,
    Ce din moartea ei se naște
    Și o clipă ține poate;
    Pentru cine o cunoaște
    Toate-s vechi și nouă toate.

    Privitor ca la teatru
    Tu în lume să te-nchipui
    Joace unul și pe patru
    Totuși tu ghici-vei chipu-i,
    Și de plânge, de se ceartă,
    Tu în colț petreci în tine
    Și-nțelegi din a lor artă
    Ce e rău și ce e bine.

    Viitorul și trecutul
    Sunt a filei două fețe,
    Vede-n capăt începutul
    Cine știe să le-nvețe;
    Tot ce-a fost ori o să fie
    În prezent le-avem pe toate,
    Dar de-a lor zădărnicie
    Te întreabă și socoate .

    Căci acelorași mijloace
    Se supun câte există,
    Și de mii de ani încoace
    Lumea-i veselă și tristă;
    Alte măști, aceeași piesă,
    Alte guri, aceeași gamă,
    Amăgit atât de-adese
    Nu spera și nu ai teamă.

    Nu spera când vezi mișeii
    La izbândă făcând punte,
    Te-or întrece nătărăii,
    De ai fi cu stea în frunte;
    Teamă n-ai, căta-vor iarăși
    Între dânșii să se plece,
    Nu te prinde lor tovarăș
    Ce e val, ca valul trece.

    Ca un cântec de sirenă,
    Lumea-ntinde lucii mreje;
    Ca să schimbe-actorii-n scenă,
    Te momește în vârteje;
    Tu pe-alături te strecoară,
    Nu băga nici chiar de seamă,
    Din cărarea ta afară
    De te-ndeamnă, de te cheamă.

    De te-ating, să feri în laturi,
    De hulesc, să taci din gură;
    Ce mai vrei cu-a tale sfaturi,
    Dacă știi a lor măsură;
    Zică toți ce vor să zică,
    Treacă-n lume cine-o trece;
    Ca să nu-ndrăgești nimică,
    Tu rămâi la toate rece.

    Tu rămâi la toate rece,
    De te-ndeamnă, de te cheamă;
    Ce e val, ca valul trece,
    Nu spera și nu ai teamă;
    Te întreabă și socoate
    Ce e rău și ce e bine;
    Toate-s vechi și nouă toate:
    Vreme trece, vreme vine.

    Comentariu by I.S — 2 februarie 2019 @ 17:19

  37. Fac o ofertă de pace cu I.S. și, văzând că o fac, wow vine și spune „voi doi ar trebui să faceți pace”. Doh?!

    Apoi vine Vișa și spune: „wow are dreptate, trebuie să nu stiu ce cu PSD…”.

    Oameni buni, voi înțelegeți vreo rațiune din cum le legați?

    Revenind la „altă idee” a lui Vișa, pentru că nu e aceeași idee a lui wow, referitor la referendum sau planul Marshall. Eu am planul Marshall și l-am pus în derulare, din toamna 2020 intră în funcțiune. Chiar dacă mor, este pornit și va funcționa indiferent de situatie sau cine este primar.
    Cât despre Referendum, vă dădeați cunoscător în politică. Cu superioritate chiar. Ori intenționați să-mi jigniți inteligența?

    Să o lămurim acum între noi doi:

    1. Dați-mi o estimă de timp când s-ar face anticipatele cel mai devreme, dacă astăzi s-ar demara o strângere de semnături pentru referendum, s-ar depune la prefect, când s-ar face comisia, când ar da guvernul HG (eu știu că nu mai e nevoie, dar alții zic că e nevoie), când s-ar da HCL cu data referendumului, cât timp de campanie este necesar unui referendum, când se adoptă rezultatul, când se da HG pentru noi alegeri, cât timp de campanie este pentru anticipate, cât timp stă noul primar în funcție până la alegerile din iunie 2020? Să nu vă prefaceți că nu înțelegeți matematică!

    2. Dacă doar PSD poate face acest Referendum, recunoști că doar PSD are forța și puterea să îl aducă la îndeplinire. Dacă are forța asta, cu siguranță va pune și primarul. Îți dorești un primar PSD. Pentru că…? De ce?

    33. Să obții 7000 de voturi să iei primăria este mult mai ușor decât să obții 17.000 de votanți de partea ta, care să se prezinte la Referendum. Practic este imposibil, pentru că atâția sunt toți cetățenii Mangaliei cei care se prezintă la alegerile electorale, ai pretenția ca 100% din cetățenii Mangaliei care merg la vot să fie pro-PSD, pentru că PSD face referendumul. Sau măcar anti-Radu. Sunt destui trogloditi în Mangalia că cei care mă înjură de aiurea pe aici doar pt ca sunt PSD, iar pe Radu îl pupă în fund sau îl uită, care este același lucru.
    Dacă dta îmi spui că este mai ușor să ducă PSD cca 17.000 de oameni la vot, contra lui Radu, decât să obțină cineva 7.000 de voturi contra lui Radu peste un an, atunci s-a răsturnat peste cap toată matematica.

    Dați-mi o rațiune pentru ce ați cerut! Așa … descrieti o posibilitate reala! Dar mai ales, care ar fi câștigul sau pierderea să te apuci de referendum cu 1 an înainte de electoralele locale?

    Hai, că vă dați cu centura neagră în politică!! Există vreo rațiune politică să dai din mână o bancnotă de 500 lei pentru că vrei o alta de 1.000 de lei, dar care nici nu există?

    Comentariu by Mentalistul — 2 februarie 2019 @ 20:18

  38. Până să aibă dreptate wow la 32, până să aibă dreptate Vișa la 35, eu propun ce am propus la pct. 25:

    Au trecut 2 ani și jumătate de când sunt consilier local. Mi-am facut talentul pe aici, pe stilul folosit aici. V-ați epuizat toate frustrarile polituce pe mine, pt ca sunt un pesedist accesibil, nu mă ascund. Gata! Stim toti că nu am fost crescut pe balcon, nu mai trebuie să dovedesc nimic.
    Hai să facem ceva pentru Mangalia!
    Ne atacăm pe aici fără noimă, dar toți suntem de acord că Radu Cristian distruge Mangalia și că trebuie să izgonim șleahta lui.

    Dacă eu greșesc cu ceva în activitatea de consilier local, certati-mă, injurati-mă, sfătuiți-mă, dar nu mai înjurați fără noimă după apartenența politică. Nu m-a născut mama într-un partid, ci în Mangalia.
    Propun să ne unim tirul, să luăm la țintă pe cei vinovati, dar mai ales să strângem aici informațiile. Toate informatiile despre nemerniciile lor, despre care vrem să ajungă cunoscute.
    Dacă intră în panică și vor să le acopere, mai bine! Pentru că-și strâng singuri ștreangul.

    Suntem în Februarie 2019. Putem să fim o alianță, o echipă măcar un an, dacă nu până la alegeri. Toți cu același scop: să scăpăm de nemernici. Să nu mai spere la vreo candidatură, niciunul din ei.
    Cine vrea să se afirme cu vreo candidatură, are timp 6 luni de campanie în 2020. Dar până în 2020 să le arătăm nemernicilor ăștia ce inseamna să se enerveze mangalioții.
    Eu pun la dispozitie toate resursele mele politice, toate informatiile pe care știți că pot să le obțin, toată presa pe care o cunosc, să le facem viața un iad nemernicilor ăstora.

    Asta înseamnă ideea de municipalist: că ești de dreapta, că ești de stânga, că ești apolitic, ori ortodox, catolic, musulman, toți cei care suntem concetățeni trăim în aceeași mizerie și batjocură a lui Radu Cristian. Numitorul nostru comun este ca suntem locuitori ai Mangaliei, toți vrem să se dezvolte.

    Iar pe idioții care trădează orașul și ne obligă pe noi să trăim într-o ruină de oraș, prin faptul că țin partea nemernicilor, am să-i trec prin țeapa publicului.
    Care Ciuraru sau Colgiu mai are tupeul sa faca propagandă pe aici, ori care alt nemernic delirează pe aici că Mangalia este bine, puteti sa va descărcați cu toate înjurăturile posibile, cum nu le-ați inventat încă. Declar război nemernicilor, propun Alianța pentru Mangalia, și cine o mai ia razna de tâmpit, cu fanatism politic de partide, în loc să țină cu orașul, este un schizo care se preface că nu vede Radu nu îl sodomizeaza chiar în fața curții!!
    Nu vreau vreo putere, folosesc politica pentru binele Mangaliei. Să terminăm cu smechereala proastă și invidia! Iar cei politici nu mai fure startul, ahtiați după imagine politică, să nu mai încerce delapideze munca tuturor pentru propria imagine politică. Pentru că îi bag și pe ei în aceeași oală cu smoala cu Radu și îi scalpez fără discriminare. Nu cred că mă vor cineva inamic politic. Îi fac varză, cum i-am făcut varză la imagine și pe Radu, și pe Iorguș.

    Deci… propun să ne linistim intre noi si sa începem să scalpăm nemernicii care au distrus Mangalia!

    Comentariu by Mentalistul — 2 februarie 2019 @ 21:39

  39. Medicamente, medicamente !

    Comentariu by Anonim — 2 februarie 2019 @ 21:56

  40. A făcut cineva un studiu de fezabilitate,de rentabilitate,va fi rentabila o asemenea investiție.Marea majoritățile a sălilor de cinema din tara nu sunt rentabile,lumea merge la mall,la cinema pentru că acolo mai găsesc și altceva.Sa nu ajungem sa investim sume imense și sala sa fie goala de multe ori .Totuși sunt 2 milioane de euro care ar putea fi aruncate pentru o sala de cinema.Cam scump,mult prea scump.

    Comentariu by Vucea Dan — 2 februarie 2019 @ 22:25

  41. Pt 39: Să vezi ce medicamente intre gratii o să iei cât de curând! Așa am auzit.

    Comentariu by Mentalistul — 2 februarie 2019 @ 22:33

  42. Fumezi cam mult nasoale.
    E treaba ta,dar crede-ma de ceva timp ai inceput sa bati campii cam tare.Pacat de tine si de potentialul tau.

    Comentariu by Pt Ozzy — 2 februarie 2019 @ 23:13

  43. Aștept răspunsul celor cărora m-am adresat. Tu poți scânci la altă masă.

    Comentariu by Mentalistul — 2 februarie 2019 @ 23:43

  44. Mentalistul demonstreaza primarului(oricare ar fi el) cum se conduce masina orasului : https://www.youtube.com/watch?v=pL336yZCB90

    Comentariu by Anonim — 3 februarie 2019 @ 7:13

  45. Pt 44- Aha ! E dibaci !

    Comentariu by Anonim — 3 februarie 2019 @ 7:22

  46. Și anonimul de la 39 are dreptate.

    Pt.40
    O reabilitare doar pentru cinematograf, va fi o greșeală sau va fi o vacă de muls pentru unii.

    Comentariu by lucian visa — 3 februarie 2019 @ 11:19

  47. „Nu scapă nimeni. Sau aproape nimeni. Loveşte în proşti (care devin fuduli) ca şi în deştepţi (care devin proşti). Sminteşte, în egală măsură, pe urîţi şi pe frumoşi, pe talentaţi şi pe netalentaţi, pe credincioşi şi pe atei, pe politicieni şi pe „simplii cetăţeni“, pe laici ca şi pe aparţinătorii clerului. Reuşeşte să transforme complexele de inferioritate în complexe de superioritate, încurajează impostura, amputează simţul ridicolului, inhibă orice urmă de umor, de decenţă, de generozitate. Eul propriu pîrjoleşte totul în jur: realitatea devine materia primă a unor ambiţii private, ceilalţi devin adversari sau unelte, viaţa nu mai e trăită decît ca o mare ocazie pentru un cult egolatru. Cazurile de vindecare sînt rare. E nevoie de efectul trezitor al unui eşec de proporţii, de vreo suferinţă destrămătoare, de uitarea de sine a unei îndrăgostiri absorbante sau a unei radicale schimbări de destin. De regulă însă, şi eşecul e citit tot în cheia vanităţii: sînt de vină ceilalţi, ţara, veacul, soarta. Iar dacă, prin concursul capricios al împrejurărilor, vanitosul ajunge, totuşi, în vîrful piramidei, oficiul lui va fi mereu pîndit de abuzul autoritar. Orice vanitos are în raniţă bastonul de dictator…………………………………..Vanitatea de partid, combinată cu impure interese de grup, pune cu uşurinţă între paranteze problematica adevărată a ţării şi a naţiunii. Vanitatea naţională, la rîndul ei, hrănită de un provincial excepţionalism etnic, poate, de asemenea, produce monştri.’ Andrei Plesu-2012

    Comentariu by Anonim — 3 februarie 2019 @ 12:56

  48. Pt. 46:
    Nu mi-ati raspuns pentru pct. 37.

    Comentariu by Mentalistul — 3 februarie 2019 @ 15:25

  49. Sunt tare curios ce veți vota când veți fi puși în situația de a alege între Radu Cristian, candidatul PSD-ALDE sau alți 6-7 care candidează aiurea fără șanse (ca Mihai Sorin).

    Comentariu by Mentalistul — 3 februarie 2019 @ 15:37

  50. Mai facuram exit pool-uri p’aci. Suflam in iaurt ! In oras „parerea” tugulanului votant e simpla : „Ia uite ba,candideaza ala care…nu da nimc !” Asa ca pregatiti serbarile campenesti,intruniri la restaurante,pachete inmanate acasa de echipe de lipitori de afise,(faceti cate un garaj-cadou,nemultumitilor !!!)etc ! Astea cu „iubitorii” orasului,cu principii cu „etica”,tin numai pe blogul lui Visa si pe conturile personale de facebook !(si Tusac avea pe facebook mii de sustinatori…au disparut odata cu el !)

    Comentariu by I.S — 3 februarie 2019 @ 16:43

  51. Mi-aduc aminte si de odorizante pentru baie-cu numele lui Iorgus …sau apa sfintita cu poza lui Tusac…sau afisele cu schimbarea macazului cantat de Margineanu,pe stalpii-care nu erau proprietatea primariei si d’aia a primit autorizatie de la un vice temporar(intrat acum in opozitie!) de nu mai era loc de afise si pentru ceilalti !

    Comentariu by I.S — 3 februarie 2019 @ 16:57

  52. domnule I.S., nu uita ca „pretenii” lui tusac sint inca in primarie. O mai stiti pe „georgiana grasa”, de le tremura chilotii la toti cind aparea?? Are un loc caldut, pe banii nostri.

    Comentariu by pop — 3 februarie 2019 @ 18:32

  53. Ar fi bine dacă ar fi la locul ăla. Însă e în al doilea sau al treilea concediu pentru cresterea copilului. Asa merge treaba pe acolo 3 ani muncesti si 9 stai acasa. Am căutat 4 prietene să ma rezolve cu ceva și toate isi cresc plozii pe banii nostri. Probabil in 2020 jumatate din ele vor fi in această situație.

    Comentariu by Gina — 3 februarie 2019 @ 23:59

  54. Băi Mentalică, partidul ăla al tău este mare pentru că a preluat structura PCR-ului cu tot cu oameni, cu tot cu metehne şi cu tot cu ideologie. Să te lauzi cu asta e ca şi cum te-ai lăuda cu vîrsta, cu burta şi cu artrita.
    Ideea că dimensiunea mare a partidului este o calitate e o iluzie. ‘Geaba ai partid mare, dacă membrii sînt nişte lepre.
    Astea sînt pietre de moară pe care nici Făt-Frumos nu le-ar putea înlătura dacă ar intra în PSD.

    Da, sînt multe motive din cauza cărora Mangalia merge prost. Unul dinte ele e că cineva p-aicea tot propune utopii scandinave şi nemţeşti, încercînd să ne convingă că oraşul trebuie administrat ca o firmă, în condiţiile în care vremurile alea au apus de vreo 15 ani.

    Da, nemernicii trebuie alungaţi. TOŢI. Inclusiv cei din partidul tău. Cînd o să fii la fel de „aprig” şi împotriva lor, poate o să facem pasul înapoi.

    Da, Radu Cristian ruinează oraşul şi e clar că trebuie să plece. Dar să vă cocoţaţi politic pe asta e o treabă care pute şi moral, şi etic. Politic, nu pute. E natur… Nici legal sau matematic nu pute.
    Numai că oamenii votează cu conştiinţa, adică aplică valorile morale, nu pe cele politice, matematice sau legale. Faţă de asta, atîrnatul cu dinţii de turul hoţului care urcă devine o crimă morală – specialitatea clasei politice actuale.

    Aşa că nu te mai încorda tu atîta la noi, că e foarte clar de ce te ţin ăştia în curte: cu background-ul tău de şarlatan de teleshopping, eşti în stare să convingi un grădinar că are nevoie de castraveţii tăi.

    Ai un stil foarte eficient de a amesteca realitatea din oraş cu ficţiunea de partid.

    Comentariu by Părintele Epuraţie — 4 februarie 2019 @ 10:15

  55. Și repet întrebarea: intre Radu Cristian și un alt candidat cu șanse, dar de la PSD-ALDE (ceilalți candidați nu au nicio șansă) pe cine votezi?

    Cu fanatismul politic din capul tău ai o mare dilemă: să îți tratezi orașul său să votezi PSD*?

    *) – chit că acel candidat PSD poate fi un primar mult mai bun, pentru că nu există unul mai dezastru decât Radu

    Nu mai bine pentru Mangalia facem toți o politică municipalistă, fie că suntem de dreapta sau de stânga, ori fie apolitici? Configurăm toți, pe puncte, ce este de făcut pentru Mangalia, cu surse de finanțare și calendar strict, apoi ne apucăm de treabă. Elimini și orice servitute către orice partid, pentru că o faci oficial pe un protocol înregistrat juridic, iar când partidele vor altceva scoți protocolul să înțeleagă că nu se poate.

    Ca esti de dreapta, că ești de stânga, că ești apolitic, sprijini municipalismul (managalianismul). In rest poti sa faci galerie politică împotriva cui vrei.
    Dacă este mai important pentru tine să înjuri pe alții decât să plece Radu Cristian, pe catatonismul tău suferă Mangalia.
    Trăim în Mangalia, nu într-un partid. Suntem concetățeni, trăim în același oraș.
    Dacă Mangalia nu este mai importantă decât orice frustrare politică, esti dintre cei care merită soarta pe care a avut-o Mangalia pe timpul lui Radu Cristian. Dacă Mangalia este importanta, hai sa lăsăm frustrările politice deoparte și să ne unim în mangalianism.
    Uite, injur eu PSD in locul tău, să te răcoresti, dar hai să-l alungăm pe nemernici!
    – Muie PSD! Pentru că ai mărit salariile! Muie PSD pentru că ai scăzut impozitul pe profit si impozitul pe salarii de la 16% la 10%! Dragnea penalul! Dăncilă proasta! Hoții și penalii de la PSD, in frunte cu Radu Cristian!! Muie RAJA! Muie ENEL! Muie Megaconstruct!

    Te-am satisfăcut cu asta, putem să ne apucăm să-l alungăm pe nemernic și să reparăm Mangalia?

    Comentariu by Mentalistul — 4 februarie 2019 @ 11:13

  56. *erată = „să îți trădezi orașul”

    Comentariu by Mentalistul — 4 februarie 2019 @ 11:14

  57. Nu-ţi cere nimeni să fii apolitic, nu fii stupid!
    Dar bagajul politic pe care îl cari după tine e ca un cîmp minat: ne va bubui în faţă cu prima ocazie.

    Cît despre „înjurăturile” tale către PSD, rar mi-a fost dat să văd aşa mîncare de căcat!… Scuzată fie-mi naturaleţea formulării.

    Propunerea mea este ca noi, electoratul, să ocolim acest cîmp minat, că avem pe unde merge, chiar dacă e cu ocol. Ajungem de partea cealaltă cu întîrziere, dar ÎNTREGI.

    Plus, voi vindeţi electoratului iluzia votului utilitarist, jusificat de dimensiunea partidului, ca şi cum dimensiunea ar garanta îndeplinirea promisiunilor.

    Construcţia unitară pe care o propui este o idee foarte bună, dar NU TREBUIE să fie nici girată, nici găzduită şi nici aprobată de nici unul din partidele mari, cel puţin. Personal, nu mă bazez pe nici unul din partidele actuale, dar e problema mea. Tehnic, tot ce vine din garnitura obişnuită cu votul de blam la partid şi nu cu sentinţele instanţelor, TREBUIE SĂ DISPARĂ.

    Comentariu by Părintele Manipulaţie — 4 februarie 2019 @ 11:44

  58. Da, avem în Mangalia nişte entităţi tehnice sau edilitare conduse, manevrate sau înfiinţate de potentaţii politicii. Asta ştii ce înseamnă? Înseamnă că la ei este capitalul.
    Ca să „municipalizăm” aceste resurse, capitalul lor trebuie să treacă „de partea municipiului”.
    Deci, cum şi cine să îi decapitalizeze pe nemernicii ăştia? Tu, cu utopiile tale? Partidul tău?!…

    Comentariu by Părintele Lustraţie — 4 februarie 2019 @ 11:55

  59. V-am propus ceva. Dacă mergeți cu Radu nu o mai scăldați!

    Comentariu by Mentalistul — 4 februarie 2019 @ 13:38

  60. https://www.replicaonline.ro/claudiu-manda-liviu-dragnea-si-lia-olguta-vasilescu-380870/

    Comentariu by nabuco — 4 februarie 2019 @ 14:06

  61. Uite de-aia spun că eşti un aburitor naiv şi util pentru partidul tău de „fără cinci”, Mentalică. Pentru că te loveşte brusc amnezia atunci cînd nu-ţi convine ce auzi.
    Dar asta încă nu e mare lucru. Ce e grav e că îţi imaginezi că nimeni nu se prinde.

    Eu vorbesc despre o construcţie menită să-i alunge pe TOŢI hoţii. Tu propui, cu subiect şi predicat, să-i alungăm numai pe ai altora sau pe alese.

    Iar pretenţia ta că „soluţia e la PSD” este absolut greţoasă şi coboară discuţia la nivelul consacrat al dăncilei voastre.

    Comentariu by Părintele Frecţie — 4 februarie 2019 @ 14:31

  62. Eu nu am propus să devii social-democrat. Eu am propus să alungăm pe cei care conduc acum și au distrus Mangalia.
    Acela a fost un raspuns pe logica dlui Vișa, să înțeleagă ce zice de fapt cu Referendumul făcut de PSD.

    Comentariu by Mentalistul — 4 februarie 2019 @ 21:45

  63. Iar eu propun să vă alungăm pe toţi.
    Probleme?

    Comentariu by Părintele Epuraţie — 5 februarie 2019 @ 1:14

  64. Din pacate pe fond parintele menstruatie are dreptate ozzy…marele tau handicap e ca vorbesti in numele unui partid care ne fura si ne minte de ani de zile.daca te ai delimita de el ai fi mult mai credibil.dar daca te ai delimita de partid n ai mai fi consilier..greau optiune nu?:
    ca paranteza partidul asta ne minte cu zambetul pe buze..recent un deputat sot de ministresa jurnalista isi cumpara un conac in buricul Craiovei cu bani cat pentru un apartament in Constanta.si mai si afirma ca banii i a imprunmutat.pai nu suntem noi prosti? asta e latura sociala a psd ului..nu?
    si inca o data subscriu la aia cu alungatul..dar ce ne facem dupa parinte??in plus e o utopie ..astia nu vor pleca nici mortti de la ciolan.
    dupa noi venim tot noi…la mangalia partidul lu ponta e condus de un baietel care dupa ce a trecut si a fost vocal in alte partide acu e pro romania.io as spune ca e pro el ca toata viata a mancat de pe urma politicii si a afacerilor facute pollitic.adica pe banii nostri.
    chiar crezi ca se va reusi parinte ca e ca in aia dai in unul apar 2..

    Comentariu by wow — 5 februarie 2019 @ 10:37

  65. Ce ne doare cel mai tare? Furtul. Furtul şi minciuna.
    Mai bine punem nişte proşti care habar nu au să fure, decît nişte cocalari care „n-au crescut pe balcon”.
    Lui Ozzy chiar nu-i pică fisa că a intra în PSD din bună-credinţă e ca şi cum s-ar înscrie în Hitlerjugend din bună-credinţă.

    Comentariu by Părintele Adnotaţie — 5 februarie 2019 @ 20:44

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress