Primarul din Mangalia, Cristian Radu, a decis, în urmă cu ceva timp, să ”curețe” orașul de garaje. Încă din 2017, această procedură a fost pusă în aplicare. Unii s-au resemnat, alții nu. Așa că au hotărât să ducă o luptă cu administrația locală, în vederea anulării dispoziției edilului de a le pune la pământ construcțiile. Mai mulți cetățeni care fac parte din Asociația de proprietari 30 s-au unit și au deschis acțiune în instanță. Oamenii spun că garajele au fost construite înainte de 1990 și au autorizație de construire, iar adminsitrația nu are dreptul de a le demoleze.
Pe de o parte, au solicitat instanței, printr-o acțiune colectivă, la Judecătoria Mangalia, anularea dispoziției de demolare iar, pe de altă parte, prin ordonanță președințială, cer suspendarea efectelor acestei dispoziții. În motivarea cererii, oamenii au arătat faptul că sunt proprietari de garaje, amplasate pe terenuri proprietate privată a municipiului Mangalia, garaje construite înainte de 1990. ”Garajele au fost construite în mod organizat, în zone atribuite de autoritățile locale, prin adresa din 31.10.1990 Primăria Orașului Mangalia a autorizat construirea de 26 de garaje în perimetrul asociației de locatari nr. 30, iar adresa ține loc de autorizație de construire, neputându-se considera că garajele au fost construite cu încălcarea Legii 50/1991. O parte dintre reclamanți au dobândit garajele prin cumpărare pe bază de act autentic de vânzare-cumpărare și au plătit în permanență chirie pe teren și impozit pe construcție și s-ar produce o pagubă iminentă ce nu s-ar putea repara în cazul în care s-ar dispune procedura de demolare”, au spus oamenii în instanță. Pentru că nu au plătit taxa de timbru, acțiunea le-a fost respinsă d magistrații din Mangalia. Apoi, separat, fiecare pe cont propriu, a decis să deschidă alta acțiune. A. G., de exemplu, a solicitat, la Tribunalul Constanța, suspendarea efectelor dispoziției, precizând că garajele au fost construite de membri asociației, care se regăsesc în tabelul anexat acestei adrese emise în baza aprobării Consiliului de conducere al Primăriei Mangalia, ține loc de autorizație de construire. Apreciază că garajul său nu poate fi considerat a fi construit cu nerespectarea prevederilor Legii nr. 50/1991, lege adoptata ulterior, deoarece, conform reglementărilor de la momentul respectiv, a fost emis un act cu valoare de autorizație de construire. Actul în baza căruia a edificat construcția are valoare de autorizație de construire, valabilitatea acestuia nu a fost contestată și nu a fost anulat de vreo instanța de judecată. În motivare, reprezentanții primăriei au spun că dispoziția a cărei suspendare se solicită, îndeplinește condiții prevăzute de lege, respectiv dispozițiile art.33 din Legea nr.50/1991 și niciuna dintre condițiile prevăzute de art. 14 din Legea nr. Legea 554/2004 nu este îndeplinită în speță pentru a se justifica suspendarea actului administrativ. Dispoziția contestată este emisă în baza unei proceduri de desființare pe cale administrativă adoptată prin Dispoziția Primarului nr.446/2017 cu modificările și completările ulterioare.
”Deși legiuitorul nu a condiționat demolarea sau interdicția demolării de existența sau inexistența vreunui titlu asupra terenului, la momentul demarării procedurilor de demolare reclamantul nu deținea nici convenție sau contract de închiriere valabil, nici cu proprietarul terenului și nici administratorul acestuia, Consiliul Local, astfel încât nu există niciun motiv pentru care garajul deținut de către acesta să fie exclus de la procedura demolării administrative. Contractul de închiriere asupra terenului. încheiat în baza HCL nr.10/2017 a expirat prin ajungere la termen la data de 31.12.2017. iar încheierea unor noi contracte aferente anului 2018 fost respinsă în mod explicit de către Consiliul Local în ședința de consiliu din data de 28.02.2018. În ceea ce privește, însă, prima condiție, reclamantul invocă în mod generic existența unor autorizații sau a unei autorizații colective constând în Adresa nr. xxxxx/31.10.1990, care ar ține loc de un asemenea act. Înainte de intrarea în vigoare a Legii 50/1991, nu a fost însă un vid legislativ. O „adresă” nu putea ține loc de autorizație de construire nici sub imperiul vechii reglementări, ci putea reprezenta, cel mult, un acord prealabil al autorităților locale privind folosința terenului. Titlul de folosință asupra terenului a expirat, încheierea unor noi contracte/convenții aferente anului 2018 fiind respinsă în mod explicit de către Consiliul Local în ședința de consiliu din data de 28.02.2018”, au mai spus, potrivit rolli., reprezentanții primăriei în instanță. Și această acțiune a fost respinsă, însă dosarul a ajuns la Curtea de Apel Constanța vineri, 25 ianuarie.
Mirela PASCAL, Replica 28.01.2019
Autorizatie de c-tie nu inseamna o „aprobare-o adresa chiar si semnata si stampilata”.Pana la obtinerea ei se emite un certificat de urbanism unde este trecuta „starea juridica” a terenului(in ce forma a fost obtinut) Asa a fost „din mosi stramosi” Abuzul de putere comunistoid s-a manifestat „parinteste” De ce ? Pentru ca „au putut” si din pacate…se continua. Ce este de reclamat este „plesneala” cu care s-a pornit deavalma si ce a ramas in urma ! Ce se va face acolo…e secret,desi n-ar fi trebuit sa fie ! Tot asa s-au dat aprobari „pe genunchi” pentru chioscuri si chiar pentru toate maqgazinele de la parter,care au primit autorizatii…pentru balcoane,care au depasit zona de teren a cotelor subdivize si au intrat in domeniu public dupa „tocmeli” ! Da’ hai sa spunem ca aia de dinainte au comis abuzuri juridice si intre timp ne-am modernizat si „competenta” a ajuns in administratia locala.Daca s-a ajuns la hotararea asta ca o urgenta urbanistica a orasului,pai atunci unde este „competenta” cand am degajat de raspundere pe cei de la ENEL,am preluat stalpii…insa cu o mare problema,care acum odata cu poleiul care a facut ravagii pe la vecini,la noi ar fi fost o CATASTROFA,pentru ca ar fi cazut majoritatea stalpilor ca niste masele stricate ! Asta apropo de urgenta si necesitatea…urbanistica ! Va dati seama cate proble juridice am fi avut ? Aia cu garajele : floare la ureche ! https://kmkz.ro/sites/default/files/stalp_cazut.jpg
Comentariu by I.S — 28 ianuarie 2019 @ 19:17
Domnule I. S. , sa stiti ca „se lucreaza” la proiectele ptr parcari asa a zis domn primar), acolo unde terenul nu permite amplasarea de „casute”…
Comentariu by pop — 28 ianuarie 2019 @ 19:33
Pop tu ești Zanfir?
Comentariu by Anonim — 28 ianuarie 2019 @ 22:13
PT.1
Autorizatia de constructie se poate obtine numai in baza unui certificat de urbanism, in care sunt trecute niste aprobarii care trebuiesc obtinute obligatoriu.Numai dupa ce acest certificat de urbanism este complet se emite autorizatia de constructie care este,,sfanta” daca este emisa in conditii de legalitate.Cat despre magazinele de la parter au fost construite in baza unor autorizatii de constructii si apoi au fost vandute propietarilor de catre primarie(o vinde primaria ilegalitati??????)din 2013 si pana in prezent.
Comentariu by fn — 29 ianuarie 2019 @ 11:03
O să vă „omor” cu beletristica, dar am ceva de spus cu privire la subiectul din pct.1:
Am fost la Prefect cu cetățeni care au primit dispoziții de demolare. Prefectul a notificat primarul că-i atacă acele dispoziții dacă nu le evocă.
Primarul a trimis Dispoziție de Revocare a acelor dispoziții de demolare. Acum oamenii fac cerere pentru contracte de superficii.
Deci abureala că este o luptă cu morile de vânt am mai auzit-o, un fel de strategie de neam prost (a se citi Dorinel) să descurajeze poporul.
Eu nu pot ajuta oamenii cu forța. Am făcut tot ce am putut pentru cine mi-a solicitat sprijin. Am reintegrat în spații locative pe cei evacuați abuziv, am reusit sa revocăm dispozitii de demolare, ori ca taxa de promovare a turismului să nu se mai aplice societăților comerciale din Mangalia, care au activitate în tot anul, etc.
Care este scopul legilor urbanistice? Al legilor, în general? Omul trebuie să trăiască mai bine, nu asfaltul, nu bordura, nu garajul. Hotărăști un concept pentru tot orașul său pe zone, apoi îl aplici. În Samarkand există un orașul vechi păstrat de sute de ani, un oraș-muzeu, în care oamenii trăiesc și locuiesc. Pe plajele virgine din Bulgaria nu se permit construcții. Își permit, pentru că au zeci de kilometri de plaje. În orașe precum Oradea, Cluj, Iași, ori in alte municipii mai mici, se definește un concept, care păstrează identitatea istorică, simbolică, tradițională, care ia în calcul să trăiască bine locuitorii, să devină și destinație turistică, să se dezvolte economia orașului, locuitorii dacă nu au din ce câștiga bani și orașul se deteriorează indiferent ce face primăria. Acest concept se regăsește în Strategia de Dezvoltare Locală, în PUG, în fiecare PUZ care trebuie să fie conform și cu SDL și cu PUG. Si PMUD, și altele…
Acestea sunt adoptate prin HCL de catre aleși locali, reprezentanți ai locuitorilor desemnați prin vot electoral.
Dacă acești aleși locali vor binele Mangaliei, hotărăsc în acest sens și HCL devine lege. Atunci poti spune: Nu mai este voie cu magazine la parter pentru că astfel s-a hotărât; ori trebuie făcute magazine la parter care să urmeze următorul concept, locuitorilor și turiștilor să le fie la indemana o cofetărie, un magazin, etc, să trăiască din comert si agentii comerciali din Mangalia, nu doar supermarketele multinationalelor. Atâta timp cât nu există surse de venit pentru Mangalia, locuitorii ei se limitează la a supraviețui și preferă prețurile mici din lanțurile de magazine deschise in ritm alert în Mangalia pe mandatele lui Radu Cristian. Când există surse de venit bune dintr-o economie dezvoltată, pot activa cu succes în oraș și cofetării, cafenele, relatării, librării, magazine de suveniruri, magazine specializate cu produse tradiționale, etc. Ghiudemul și carnea măcelăriei lui Gihan nu le găsești le supermarket. O astfel de carmangerie trebuie să fie la indemana localnicului sau a turistului de pensiune.
(Va continua)
Comentariu by Mentalistul — 29 ianuarie 2019 @ 14:14
(Urmare)
În Spania, în Portugalia, în Grecia, chiar și în Turcia, localitățile de pe litoral oferă un fel de puncte tradiționale gastronomice chiar la casele oamenilor, cum de mai obișnuia pe timpul lui Ceausescu si la noi. Ori cum se obișnuiește în Deltă, mănânci la particulari-persoane fizice.
De exemplu, elimina piața Gorbaciov – parcarea de pe Vasile Pârvan, închizi accesul auto pe Vasile Pârvan, Frumoasei, tot cadrilaterul acela cu case vechi și lași oamenii să-și pună terase cu mese. Vasile Pârvan este drumul spre plajă, pe la piața este drumul spre plajă, o faci zonă de Centru Istoric (pe case scrie că sunt ridicate în 1913, 1929, 1926, etc.) și permiți dezvoltarea unei forme de comert locale: de la servit masa, până la locații cu cafea la nisip, backavale, șuberek, etc., ori preparate pescaresti. Unii să scoată rapane și scoici, alții să le vândă.
Ca să poată fi posibil așa ceva, să nu fie nevoie de dotări că de restaurant (HACCP), ca să poți face preparate în bucătăria de casă în conditii controlabil igienice și să le poti servi turiștilor contra cost, am reușit să introduc posibilitatea prin lege (mi-a luat 4 ani):
http://www.ansvsa.ro/comunicare/campanii-ansvsa/puncte-gastronomice-locale/
Dacă acești aleși locali sunt iresponsabili, ori trădează cetățenii pentru interese proprii, ori dacă primarul care le propune este un prost, vom avea SDL așa cretinoid cum a fost aprobat cel de pe mandatul acesta. Cel care l-a prezentat nici nu a vrut să se prezinte, iar cobsilierii locali au aprobat in orb.
PUG, PMUD, PUZ se aprobă de catre Consiliul Local, dacă acești aleși locali nu stiu și nu se pricep cum se dezvolta un oraș, dacă și cei care propun sunt habarnisti precum Radu și arhitectul-șef Enache, vom avea un oraș haotic și fără noimă. Drept dovadă: astăzi orașul este gri, a început să se construiască haotic ca in Vama Veche (din cauza asta conceptul Vama este în devlin; mai rezista doar pentru că noi la Mangalia nu suntem în stare să dezvoltăm un concept; dacă s-ar pune lucrurile în ordine în turismul nostru, dacă am umple golul făcut de lipsa de enterteinment, Vama Veche ar reveni la boemul de odinioară, un comert turistic mai temperat, dar durabil. După ceea ce se întâmplă acum, va colapsa. Se vor dezvolta investiții de parcă ar funcționa 7/7, dar în realitate Vama funcționează în weekend, ceea ce nu va acoperi cheltuielile investițiilor mari. Mergea când își puneau cortul în curtea omului, dar pe stil Elektra în toată Vama nu rezistă.)
Dacă există un concept, care să ofere frumusețe, dezvoltare economică, aspect plăcut orașului, nici I.S. nu ar mai fi atât de ciudos și i s-ar pare normal sa se dea autorizații de construire la parterul blocurilor. Există o ciudă în oamenii mici, ciudă aceea că de ce unii au garaj si altii nu au garaj, ciudă aceea că cel care locuiește la etaj este defavorizat pentru că nu poate deschide un spațiu comercial, precum vecinul de la parter. Ei vor aceleași drepturi, pentru că dacă unul a primit repartiție la parter în timpul lui Ceausescu, de ce să fie favorizat să deschidă magazin? Ia sa nu mai deschidă! Asta vrea I.S.
Era Simionescu prinar. Iar eu câștigasem la Olimpiada de Matematică, împreună cu Edy, fiul primarului Simionescu. Ne pregăteam pentru un concurs național cu Henny, după Cercul de Matematică m-a dus primarul cu masina acasă. Locuiam în confort 3, la Gară, la C5, la etajul 4, era Micul Liban acolo, cartier cum era La Barăci acum. Dacă familia avea nume musulman, ne-a adunat regimul Ceaușescu pe toți la un loc, în acel cartier: țigani turci, tătari și moldoveni, maghiari, lipoveni și toți cei veniți pentru șantier. Acolo am crescut, acolo am trăit o parte din copilăria mea, acolo trăiam când am câștigat olimpiade la matematică.
Si cand a văzut Simionescu unde locuiesc mi-a zis sa îi spun lui tata să îl caute, că ne mută să fiu aptoate de ei. Părinții mei aveau cerere la primărie, dar era cu numărul 3.000 si ceva. Ca să obținem puncte mai multe, primarul Simionescu m-a desemnat cetățean de onoare al Mangaliei, pentru că am câștigat la Olimpiada Națională de Matematică. Și am primit repartiție un aoartament cu 4 camere, 130 mp, în blocul vis-a-vis de BCR, un bloc nou, lângă blocul cu harta unde locuia fam.Simionescu.
Repartiția am avut-o pentru etajul 2. Pe atunci, parterul și etajul 4 erau ocolite. Astfel că cineva care avea casă lipită de Patiseria Istria, de lângă fabrica veche de pâine din centru, a intrat cu forța în repartiția noastră, pentru că fusese repartizat la Parter și nu-i convenea. Având în grija un bunic bătrân de 90 ani, tata nu s-a împotrivit, era ușor de scos bătrânul din casă. În anii ’90, fiind la șoseaua Constanței, chiar lângă trotuar, am deschis spații comerciale. Vecinul chiar mi-a spus într-o zi: „Nu am fost prost? Am intrat cu forța la etajul 2… Acum aveam eu spații comerciale.”
Corect. Așa a fost cursul vieții, să se încheie comunismul, să vină democrația.
Dar unii nu au încheiat cu ciuda, au încă gândirea comunistă în cap: „Dacă eu nu am cum sa imi fac spațiu comercial, nici vecinul să nu aibă voie!!!”. Cel de la 2 munceste pe rupte la șantier pentru 2500-3000 lei, iar vecinul de la parter stă degeaba și închiriază spațiile pentru 1500-2000 euro pe lună. Dacă o gândești comunist, cel cu spatiu comercial are avantaj fără un merit. Dacă o gândești existențialist: „Asta e viața! Traieste cu cei ai, ridică-te indiferent ce nu ai.”
Dar tovarășului I.S. i-a ieșit ciuda prin vene și cere să se desființeze spațiile comerciale de la parter.
Eu as face ca in alte orase, aș obliga pe cei care au spații comerciale la parter (după ce s-ar aplica conceptul de oraș care le-ar face profitabile) să amenajeze toată fațada blocului pe conceptul de oraș sau al prăvăliei. Si in fiecare an să zugrăvească, altfel impozit 500%. Sa vezi ce frumos și strălucitor va fi orașul. Si vor avea și mulți de lucru, să le amenajeze și să le zugrăvească. Pentru asta aș scuti acei comercianți de impozite.
Așa…, să interzici comerțul de-a proasta, nu este un progres pentru Mangalia. Să interzici cazarea la particulari, iar e o tâmpenie. Dacă aș putea, aș face 10 blocuri „de vară”, de-alea cu pret redus la construcție, de 15.000 euro apartamentul, undeva chiar și după Dobrogea 2. Si sa conving proprietarii de apartamente de lângă mare sa se mute vara în ele, iar blocurile de lângă mare sa fie amenajate cu dichis, mobila la fel. Îl bagi într-un sistem de turism municipal, nu trebuie să mai faci nimic: agenția municipală amenajeze blocul, se ocupă de serviciile de cameriste și catering, de plata utilităților, de adus clienții, de cazat, de „ieșiri”, de serviciul de curățenie, etc. Proprietarul apartamentului stă la locuința de vară (luata in rate) și primește bani pe zi de la agenția municipală. Să ai în municipiul Mangalia, sub orice forme, cca 8.000-10.000 turiști pe zi, în sezon. Să o faci așa astfel de destinație turistică încât să-i mărăști sezonul. Să vină turiștii pentru ce oferă, alte lucruri decât doar plajă.
8-10.000 turiști pe zi înseamnă cate 1.000.000 lei pe zi care intră în Mangalia, doar din cazare. Aceștia trebuie să mănânce, nu-i mai vreau la Lidl sau Carrefour. De aceea am dorit legislația pe țară a acelor Puncte Gastronomice Locale Familiale. Restaurantele din Mangalia pot deservi 2.000 turiști. Restul pe Puncte Gastronomice Locale. Asta înseamnă încă 1 milion lei/zi din turism.
Să presupunem 60 zile de full (cu o agenție municipală organizată poti duce la 90 zile), discutăm de 120 milioane lei doar din cazare și masă, adică cca 25 milioane euro pentru Mangalia.
E greu? E utopic? Asta face diferenta dintre cei care stiu sa realizeze ceea ce ceilalți consideră că este imposibil: viziunea cu o gândire clară.
Comentariu by Mentalistul — 29 ianuarie 2019 @ 14:15
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=zAOXI5XM4Q8 ]
Comentariu by nabuco — 29 ianuarie 2019 @ 15:25
@6-De unde dracu ai scos-o p’aia cu „desfiintarea magazinelor de la parter”,cand eu ma refer la modul in care s-au facut-la partea legala,in urma unor autorizatii pentru balcoane ! Dealtfel,ulterior au intrat cat de cat in legalitate prin refacerea contractelor si concesionarea terenului de dincolo de cota subdiviza. Sunt de acord cu tine ca nu a existat o strategie de intarire economica si comerciala,legata de traditionalul turistic al orasului si n-ai idee cat s-au chinuit primarii sa „atraga” un arhitect bun pentru oras.Amenajarea teritoriului si urbanism este o „culme” de specialitate in administratia locala.Unele idei pe care le-ai expus aici sunt de bagat in seama,insa de specialisti scoliti pentru asa ceva.Pentru un orasel care sa-si faca loc cu coatele in turismul local,ar merge si unele ditre ideile tale,desi,nu te supara dar seamana putin cu „balcanismul civilizat de otomani”,un fel de talcioc ‘stambulizat ! O gandire de perspectiva economica si turistica a fost „initiata” pentru orasul nostru de catre…(o sa te surprind!) sotia inaintasului tau de partid- Nastase.(care venea in concediu la mare si se caza pe unde spui la o casa de pe V. Parvan) Numai ca tot ei ne-au „ajutat” sa devenim municipiu ! Ei si de aici vine marele necaz al orasului ! Pentru ca odata marit bugetul,pe care l-am fi putut folosi judicios pentru amenajarea teritoriului,am „atras” ca musca la rahat toata mafia (care a fost initial de sorginte galateana si care au pierdut in final”batalia” cu mafia bucuresteana in colaborare cu Mazare,Moga,RAJA-POLARIS,in general cu partidul care te-a „adoptat” ca independent(dupa cum ne tot dadacesti ca Florin Piersic cu…castravetele) si care l-a „sprijinit” bine si pe Radu Cristian,tot ca „independent” !(Apropo-daca primarul ajunge la o intelegere „negociata” pentru buget la Mangalia si trece cu tot „harnasamentul” si consilieri la PSD,pe d-ta unde te vor duce ?!) Esti total pe afara considerandu-ma pe mine „tovaras” si ar fi trebuit sa-ti dai seama ca daca aveam o asemenea buba in cap as fi fost de mult „balacarit”aici de „tovarasii colegi” ! Este total…invers ! Inchei prin ati spune ca tin la oras,cel putin la fel ca d-ta,pentru care am muncit si mi-au iesit peri albi,vreo 30 de ani pentru el! Ce zici de o propunere de referendum pentru trecerea la clasificarea de oras(renuntand la cea de municipiu!) Avem de pierdut ? Nu cumva ne imputinam si mai tare,insa de data asta scapam de …mafie !
Comentariu by I.S — 29 ianuarie 2019 @ 15:55
https://a1.ro/chefi-la-cutite/video/un-tatar-ia-dat-pe-spate-pe-chefi-cu-suberek-id644052.html
Comentariu by nabuco — 29 ianuarie 2019 @ 16:03
Pt.6
Dacă tot suntem în capitalism, de ce e nevoie de o agenție municipală ?
Există temei legal pentru închirieri și plata obligațiilor.
Comentariu by lucian visa — 29 ianuarie 2019 @ 16:12
PS-Laptopul meu foarte batran ii ia mult timp sa trimita aici o „poliloghie” la fel de lunga ca a d-tale ! Si n-are „program autocorector”(nu te supara de peiorativul afirmatiei mele) Acolo la @1 eu am incercat sa va pun in atentie marita,voua decidentilor,o alta problema grava-o adevarata urgenta si prioritate pentru oras,mai grava decat „pecinginea” garajelor ! E vorba de cablurile companiilor de TV prin cablu,aprobate tot pe genunchi si care iata ca au devenit peste noapte o mare problema de amenajare a teritoriului,ca de urbanism…ce sa mai spunem ! GOLDTERM-ul devenit administrator care concesioneaza uzul stalpilor de iluminat(legea 13-2007) se bucura probabil de un chilipir de venit suplimentar (dupa cate stiu cam 1,5-2 euro pe stalp) trebuie sa refaca cu mare atentie contractele,mai ales la obligatiile pentru despagubiri in cazul unor fenomene ca cel petrecut prin Bucuresti ! Ce lovitura ar fi fost pentru administratie daca s-ar fi abatut un asemenea polei peste stalpii in care taman ce s-a investit(un lucru laudabil) pentru noul si modernul tip de iluminat.In marele municipiu avem tevi pentru postarea acestor cabluri tv numai pe faleza,asta pentru ca s-a umflat potul la parandarat,nu pentru ca ar fi fost necesare…tocmai acolo !
Comentariu by I.S — 29 ianuarie 2019 @ 16:27
În ceea ce privesc stațiunile, am susținut în Consiliul Local că fiecare stațiune trebuie să aibă propriul concept de destinație turistică, am incercat să le explic băbește ce înseamnă. Am dat exemplu că stațiunea Saturn poti sa o faci pe concept rock-bikers, o stațiune a motoristilor pe Harley sau Indiana (cei care le dețin au și bani!), am dat exemplu cum i-am putea atrage… Dna Stan Linica mai că nu m-a luat la palme, pentru că, susține dumneaei, Saturn este o stațiune balneară pentru pensionari și le trebuie liniste, pentru că asta cică vrem.
Mi-am dat seama de eroare că oamenii nu prea înțeleg ce este un exemplu. Trebuia să zic de exemplu pe Jupiter, ori Cap Aurora…
Ideea mea era că cine vine la Venus – de exemplu – stațiune cu multe si-inclusiv, trebuie dezvoltat etertainmentul în hotel, bla-bla, dar pot vizita în fiecare zi una din celelalte stațiuni, fiind pe concepte diferite să aibă impresia că merge în vacanță în 6 stațiuni în loc de una.
Va felicit pt cei 30 ani. Eu am aproape 50 ani, dar 15 ani i-am trăit în afara Mangaliei. Si am vazut stațiuni în lume, am vazut concepte turistice, am vazut si cum se face administrație în Germania, Suedia, Belgia – de aceea știu să povestesc despre sistemul de salubrizare din Bruxelles, ori din USA – New York e diferit de Washington. La New York l-am cunoscut pe primarul din 2004, Michael Bloomberg, dar informațiile le-am primit de la un roman care acum este președinte al Metropolitan Transportation Authority, dar pe atunci era managerul propriei companii, cea mai mare in proiecte tehnice de transporturi, cu filiale în mai multe orașe americane, Urbitran. L-am convins sa viziteze România, a venit în 2005. Mi-a povestit foarte multe despre cum este administrat New York. Eu am fost curios, atâta tot. La Bruxelles și în Malmo am fost la fel de curios cum funcționează serviciile de utilități publice. Sau în Germania despre sistemul de asigurări și cum se împart serviciile medicale intre concernele private (cel mai mare este al bisericii) și cele de stat.
Si in aceste tari există Agenții Municipale. Acolo unde este greu să facă un privat. Si am să exemplific cu Mangalia: așa cum spuneam in sedinta CL despre deșeurile reciclabile. Municipalitatea poate adopta HCL pe post de legi de municipiu, astfel încât să determine cetățeanul să sorteze deșeurile. O va face pentru bani. Dacă sacul de deșeuri reciclabile nu costa bani, iar sacul de deșeuri menajere are pret, în care intră serviciul de salubrizare plus taxa pentru deșeuri depozitabile, să presupunem că va costa 3 lei. Dacă faci gunoi nesortat de 2 saci, este gunoi menajer, te costa 6 lei. Dacă sortezi și ai 1 sac uscat cu reciclabile și 1 sac de gunoi menajere, te costă doar 3 lei.
Există soluții pentru cum da determini cetățeanul să respecte, nu discut asta acum, discut principiul. Plus că plătești cât gunoi faci, cine face 10 saci menajeri plătește 30 lei, iar cel care aruncă doar 4 pe luna plătește doar 12 lei. Iar operatorul nu mai are probleme că asociațiile de locatari nu plătesc, prin vânzarea sacului personalizat a încasat banii pe un serviciu pe care îl va efectua. Adică încasează dinainte și nu mai să vină pentru calitatea setviciului ca nu este platit.
Aici, Consiliul Local, sau Municipalitatea, funcționează ca o autoritate deliberativă care a făcut regulile și are în responsabilitate respectarea lor, astfel ca serviciul să fie implementat.
Agenția Municipală face același lucru: gestionează serviciile, pentru că este în regim de putere publică si le poate implementa. Serviciile de curățenie, serviciile de amenajare, agențiile de turism din țară sau din Mangalia care aduc clienții nu pot fi decât private. Fiind un turism local, cu cazare la particulari, municipalitatea are cu ce să se prezinte la târguri de turism. Aceeași Agenție Municipală solicită Consiliului Local ce fel de HCL sunt necesare ca turismul local să funcționeze fără probleme: HCL să nu se mai umble în costum de baie decât în zona plajelor, HCL să permită modificări de aspect ale blocurilor, HCL de scutiri de taxe sau instituirea de alte taxe, etc.
Chestia cu aspect balcanic este din lipsa de imaginație, va închipuiți o tarabageală. Acele destinații turistice din insulele grecești, ori Palma de Mallorca, ori Albufeira din Portugalia, toate au un sistem îndreptat spre beneficiul locuitorilor. Dacă ai un concept care nu este tarabăgeală, este interzisă imaginea la care v-ați gândit, este permisă imaginea la care m-am gândit.
Dvs muncind 30 ani pentru Mangalia, iar eu umblând prin lume curios cum de au avut succes, sunt convins că avem viziuni diferite.
Altă întrebare?
Comentariu by Mentalistul — 29 ianuarie 2019 @ 22:16
Pt. #12
Daca tot te feresti de link-uri neprotejate unite un banc copiat …
„Noua gamă Durex:
1. cu aromă de mure, pentru iubitorii de natură, Murex,
2. cu aromă de detergent de vase, pentru gospodine, Purex,
3. şi două arome exotice pentru băieţii veseli, Bulex şi Kurex.”
Comentariu by nabuco — 29 ianuarie 2019 @ 22:40
Ah, și să nu uit.
Referitor la cablurile care trebuie băgate in pământ. Primăria asta face de-a-ndoaselea totul. A pus covor de gazon în scuarul din Blvd. 1 Decembrie, acum a venit și a făcut șanțuri în acel covor să bage țevi pt aspersoare. Mai existau și alte țevi, din 2011.
Acum se apuca de dale și trotuare de toate milioanele de euro din împrumut, apoi cu finanțare europeană trebuie înlocuite 1403 stâlpi și vreo 3000 de lămpi de pe alți stâlpi, și băgate toate cablurile în pământ. Adică la fel, se va strica ce face din împrumut.
Totuși, din câți consilieri locali are Mangalia, nu văd pe unul să înțeleagă aceste subiecte, să aibă o viziune cum se leagă ca într-un net toate serviciile de utilități publice:
– dacă ai telegestiune pe iluminatul public ai curent non-stop pe stâlpi și poți monta camere video, wi-fi, ecrane, bariere pentru parcări inteligente, poti lega pe altul.
– ai curent pe stâlpi, se poate lega asociația de locatari cu camera video să identifice pe cel care a aruncat un sac galben cu gunoi nesortat, sa-l încaseze 500%.
– ai camere video, ai și siguranță publică
– ai wi-fi, ai și aplicatie de transport pe telefoane, gen Uber, să nu stai în stație că prostul.
– ai siguranță publică, stiu vandalii că vor fi identificați? Ai și mobilier urban nevandalizat, ori spații verzi ingrijite. Poti pune flori și altele prin oraș.
– având iluminat în parcări, supraveghere video, etc., nu se mai străduie toți să parcheze la stradă, nu ai ambuteiaje.
– având blocuri cu fatada amenajată (de cei cu magazine la parter), convingi asociațiile să amenajeze singure și restul. Având și spații verzi îngrijite, un oraș aspectuos în total, ai și atracție turistică. Poti lucra cu concepte. Schimbi profilul turistului.
– având turisti, poti vinde ce nu se gasește in supermarket. Ziceam eu de papuci din plastic reciclat…dar dădeam exemplu. Pentru că între un papuc chinezesc sau turcesc, sunt convins că turistul va alege unul în trend fashion și personalizat cu conceptele acelor stațiuni sau cu Mangalia boemă.
Vama Veche era atât de boema, încât Tudor Chirilă a făcut band cu numele ei. Sa ajunga când zici Mangalia să reprezinte o identitate – așa cum Vama își are identitatea ei. Si atunci papucul de Mangalia poate să coste triplu față de chinezisme sau turcisme.
La fel cu racoritoarele. Soft Drinks. De ce am avut fabrică de imbuteliere Brifcor și alte sucuri la Mangalia? Din cauză de turism. Acum se implementeaza că producătorii trebuie să introducă până în 2021 un procent de 30% sticle returnabile. Să-i văd eu pe Coca-Cola că adună și duce sticlele goale până la fabrica de la Ovidiu (dacă mai există). Va fi 2 lei garantia pentru sticla de plastic, fie de 0,5 L sau fie de 2 L.
Acesta este momentul pentru un brand local, pentru o fabrică de sucuri la Mangalia. European Drinks produce în Oradea și se împrăștie în toată țara ca să vândă, iar în stațiunile noastre se perindă toată țara, nu e nevoie să cheltuim pe logistica. Si daca păstrăm tradiționalul că aici se fac cele mai bune piersici și cireșe, băgăm un 5% fruct în ele. Si poti livra fără ambalaje, la bag-in-box de 10 L, să le servește cu „gunner” (un fel de tap de bere ca un pistol). În sticle acidul se face cu pastile de azot introduse, la dozator e CO2, care se impregnează în lichid. De aceea berea la Draught e mai bună.
Deci, din toți consilierii locali nu văd pe altul să aibă o viziune măcar asupra a ceva care să dezvolte orașul. Puteti să mă contraziceti pe detalii, pe orice vreti, dar tot nu există altul care să dezvăluie vreo viziune. Si totuși, dintre toți consilierii, sunt luat la țintă de către unii și fac întrecere care să mă denigreze mai abitir, ei de fapt fiind fără habar despre subiectele în discuție. Atata e calitatea lor: să înjure. Oameni de calitate? Să gândească fiecare pentru sine ce fel de om este acela care nu stie altceva decât să înjure. Si cand nu are motive, te asociază cu alții sau cu alte subiecte care nu au legătură cu cel discutat.
Eu am dat soluții. Bune sau proaste, fiecare după cât poate percepe. Dar nimeni altcineva nu a dat soluții.
Comentariu by Mentalistul — 29 ianuarie 2019 @ 23:01
ptr 3 – anonim sau nu, tot vita ramii.
Si ptr cultura ta, Zamfir tot a facut ceva ptr acest „fost oras”.. dar tu ai capul mic in care mintea iti sta foarte lejer.
Comentariu by pop — 30 ianuarie 2019 @ 9:30
ȘI BECIURILE SUNT CONSTRUCȚII!!
– ilegale dacă nu au autorizații de construire
Poliția Locală a constat construcția garajelor și a făcut referate de oportunitate pentru demolare. Dar in timp ce păzește demolarea, Poliția Locală nu a constatat și construcțiile beciurilor, NU face rapoarte de oportunitate pentru demolarea beciurilor.
Cei care demolează, în frunte cu reprezentantii primăriei, ascund aceste construcții ilegale, acoperindu-le cu deșeuri din construcții, apoi cu pământ, să pară că terenul a fost adus la starea inițială.
Orice se pune deasupra acestor becuri, vor fi în pericol de prăbușire.
Legea nu s-a dat să fie facultativă! Poliția Locală să își îndeplinească atribuțiile, nu să le încalce! Astăzi poliția locală supraveghea cum sunt ascunse sub deșeuri aceste construcții ilegale.
Comentariu by Mentalistul — 30 ianuarie 2019 @ 16:37
like @16
Comentariu by nabuco — 30 ianuarie 2019 @ 17:16