Politica locală în Mangalia

1 august 2018

A început scandalul garajelor

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 17:42

https://www.youtube.com/watch?time_continue=75&v=_jIl_dOkDjs

https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=a5C_okRlZnY

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=vkJmW0I5-gE

67 Comments

  1. Văd că cei de la ALDE au înțeles că politica se face printre oameni.

    Cei din PSD, dormiți liniștiți ! Primarul lucrează pentru voi !

    Comentariu by lucian visa — 1 august 2018 @ 17:52

  2. De 2 ani vin zilnic oameni sa imi expună problemele personale. Unele reusesc sa se rezolve, altele nu, pentru că nu e primăria lui mama.

    Dar e adevarat, ce fac eu nu este politică.

    Comentariu by Mentalistul — 1 august 2018 @ 18:13

  3. Tu ești o excepție în PSD Mangalia. Ai multe plusuri dar și minusuri. Alegerile sunt politice. Organizația voastră, cea care contează politic, e pe altă direcție. Dacă nu se va întâmpla ceva, la următoarele alegeri vor nominaliza consilier unul ca ei, în locul tău. Nu că ai fi greșit, pur și simplu că nu ești ca turma de ciobănei. S-ar putea ca și Foleanu să pățească același lucru, deși el e cel mai lucid, din punct de vedere politic, consilier de la PSD. Mult peste voi. Poate o nouă organizare în jurul său ar fi calea spre câștigarea primăriei. Nu neapărat cu el candidat.
    Dacă PSD îl va susține indirect pe Radu, atunci acesta va mai prinde un mandat. Că doar Mangalia va mai avea buget și posibilitatea de a contracta împrumuturi până la distrugerea finală.

    ALDE nu poate face treaba PSD-ului. Pisica e în curtea voastră.

    Comentariu by lucian visa — 1 august 2018 @ 18:55

  4. ALDE?Care Alde?Leo chitara Tanase si Nicu șpriț Moroianu?
    Astia nu au mai deschis la sediu din campanie,cică le-au tăiat și curentul pentru neplată.Sunt “morți”politic.

    Comentariu by Anonim — 1 august 2018 @ 20:34

  5. Cei de la ALDE au inteles ca daca primarul zice ca cercul e rotund ei vor trebui sa tina apararea celor care zic ca cercul e patrat. Pentru voturi … te pui si capra.

    Comentariu by Stan — 1 august 2018 @ 22:30

  6. Pt 3:
    Radu Cristian l-a făcut pe Vișa să strige „Hai PSD!”?
    Bineinteles că ei pot nominaliza. Si ma refer la organizația județeană, care are puterea de nominalizare. Pentru ca se stie, cea locală nu m-a pus pe liste, pentru că nu avea de ce. Sunt conștient că am fost băgat cu forța. Cum ai afirmat și dumneata, alegerile sunt politice. Dar și candidaturile pentru consilieri sunt numite politic.
    Credința aceasta, cum că aș încurca pentru că sunt diferit, era și la inceput si era justificată; predicția a fost ca ma vor exclude. Dorința și strădania unora a fost să mă excludă PSD din CL. Uite că excepție, încă mai sunt.
    E posibil sa se ajungă la alte gândiri de moment, sa nu fiu nominalizat, ori sa fiu exclus din partid. Si Iorgus a fost exclus inainte sa anunte ca s-a hotarat sa candideze din partea PSD. Eu nu sunt Iorguș.
    E posibil orice. Nu-mi pasă. Nu am nici acum vreo necesitate sa fiu neaparat consilier local.
    Teoretic este prea târziu, pentru că situația mea politică, actuală, este așa: în caz că ajung ronin, pot să-mi fac singur loc în viitorul consiliu local. Pentru că iau in calcul probabilitățile, m-am pregătit: nu îmi fac loc doar mie, mai trag cu mine 2-3 locuri de consilieri. In total, cu mine inclus, 3-4 la redistribuire. Și când pierd, tot câștig. Cu 4 ca mine in consiliu s-a închis la pâine.

    Zic si eu, în caz de … Se va intampla sau nu se va intampla. La fel ca și concluziile dtale, sunt reale sau nu.
    Dar din cate am văzut, PSD la nivel de județeană știe politică. Nu contează dacă eu le trebuiesc în consiliul local sau nu le trebuiesc, știu să preconizeze că îmi fac loc. Sa negociez pentru vreo funcție pe undeva, nu am nevoie de ea.

    Cât despre Paul, îi doresc tot binele. Are cea mai mare experiența de consilier local dintre cei 4 consilieri PSD, actuali.

    Comentariu by Mentalistul — 1 august 2018 @ 23:44

  7. Foarte bine,jos cu garajele ateliere,depozite muraturi si cuib de curve

    Comentariu by ion — 2 august 2018 @ 8:41

  8. Mentalistule idolul tau e Iorgus ?….zi sincer acum.nu te mai compara cu omul ala ca nu ii ajungi nici la degetul mic de la picior. Iorgus a fost dat afara de PNL-PSD –USL care functioneaza la Mangalia.Iar tu ai fost pus pe lista de consilieri ca urmare a santajului lui Cautis la Stroe!
    M U I E P S D ! ! !

    Comentariu by Pt 6 — 2 august 2018 @ 11:57

  9. -sint dintre cei „demolati”.
    – Nu stiu ce sorti de izbinda aveti in instanta, ptr ca deschiderea unui proces in acest caz nu suspenda activitatea piticului primar de a demola. Are desene
    „plan de sistematizare. Ca nu are bani, e alceva. Nu o spun eu, ci un avocat. Daca m-a mintit, eu sint cel pacalit.
    Va doresc bafta.

    Comentariu by pop — 2 august 2018 @ 16:30

  10. Pt 8:
    Dacă atât ai înțeles din ce a scris, îți urez sclavie ușoară!!

    Comentariu by Mentalistul — 2 august 2018 @ 16:31

  11. Bai, tu asta de la pct7. De acord cu”garajele ateliere,depozite muraturi si cuib de curve” dar cu garajele ingrijite, in zonele in care toate sunt construite la fel, nu unul „hais” si altul „cea”, si cu oameni curati care tin masinile in garaj si piesele de schimb ale acestora, cu astfel de garaje ce ai ma? A facut macar o parcare ca sa vedem ca face ceva? Sa ne arate, uite ma, o parcare adevarata sa vedeti si voi de ce va daram garajele. Dar asa, vorbe goale fara rost, cateva rahaturi de desene, cica plan de sistematizare. Asa ca, nu generaliza, mai gandeste cand comentezi!

    Comentariu by Anonim — 2 august 2018 @ 22:52

  12. ar mai fi o problema pe care toata lumea o evita.capra vecinului.ca asta ne omoara pe noi.exemplu:vasile isi cumpara masina acu fo 30 de ani.reuseste tot pe atunci sa si gaseasca un garaj.in care pe langa masina mai tine si un butoi cu muraturi si ceva vin de la socrii.ca apartamentu i mic si n ai loc de multe.si mai sta si el acolo la garaj la un pahar de vorba cu amicii cain casa nu l lasa nevasta pe motiv de ..spatiu..
    apare si ion in poveste.el si a luat masina acu fo 5 ani. si o tine in strada sau pe unde apuca.ca de nu prea mai sunt locuri de garaje.pana acum 5 ani a tot stat la vorba la garaju vecinului vasile.acu nu prea ..ca l roade pizma. de ce ala sa aiba si eu nu.? asa ca dupa ce a incercat pe toate caile sa gaseasca un garaj si n a reusit , ce si a zis?daca nici eu nu am nici vasile sa n aiba.si da i c o reclamatie la primarie.una , dou ..noua. ca vasile are in garaj vin si muraturi, sobolani, inchiriaza etc.
    jmecherii din primarie care si ei guitau dupa ceva teren de praduit au prins oportunitatea si pac..hotararea.
    urmarea?moare si capra lu vasile si visurile lu ion de a avea garaj raman doar vise.pe locul unde era garajul lu vasile ori se va construi un butic , oo vila o ceva a unui jmecher ori ca in cazul de pana acum din oras va ramane parloaga plina de balarii..iar acum vasile si ion se vor bate pe acelasi loc de parcare pe care isi parca ion masina cat timp avea vasile garaj.
    e real sau nu?

    Comentariu by wow — 3 august 2018 @ 11:26

  13. Nu am garaj, dar stiu cat ajuta un om care stă la bloc sa aiba garaj. În același timp avem un oraș imbacsit, cu zeci de garaje între blocuri, de parcă aș trăi în Gaza.
    Ideal ar fi sa rezolvi ambele probleme. În USA există undeva prin oras structuri Depo, unde iti închiriezi magazie, spațiu de depozitare, etc.

    Sunt pro-modernizare a Mangaliei. Dar asta înseamnă să construiești efectiv ce are nevoie orașul. Si sa o faci legal. Sa oferi solutii, nu sa creezi alte probleme.

    M-a intrebat odată o femeie:
    – Ce crezi tu că mă face nefericită?
    – Nu-mi pasă.
    – Nesimțitule!
    – Nu e ceva rău, e un bine. Omul își imaginează o fericire așa cum știe să imagineze, construind imaginea din ce cunoștințe are despre emoțiile pe care le-a trăit. Există mai multe tipuri de fericire in lume pe care omul încă nu le-a trăit, nu le cunoaște. Încercând să atingă fericirea imaginată de sine, practic se deposedează de celelalte posibilitati. În timpul vieții ajunge totusi sa trăiască și alte experiențe, fericirea imaginată se upgradeaza, dar tot doar cu ceea ce cunoaște. Mai intervine o dimensiune: timpul. Daca astăzi sunt provider de acea fericire imaginată, imediat așteptările se măresc. De aceea, principiul meu este că sa nu te tin in asteptare sa primesti ceea ce ai imaginată, ci sa fiu furnizor de ceea ce nu cunosti și astfel să te tin ocupată cu trăirea acestor emoții noi.

    Filosofez peste nivelul de toleranță al unora și sigur i-am plictisit. Ideea este că poți sa-i iei ceva omului dacă îi dai la schimb ceva mai bun. Sa satisfaci obișnuința și nevoia omului de a deține garaj dandu-i altceva: parcări moderne cu copertine, camere de luat vederi, iluminat functional, acces și trotuare cu scurgeri, etc. Coroborat cu posibilitatea de a închiria spatiu dau magazie la City Depo. Toți posesorii de garaje au autoturism. Asa au și condiții de parcare lângă bloc, cu supraveghere video și intervenție, se satisface și nevoia de spatiu pentru inmagazinare. Iar orașul e mai aerisit

    Comentariu by Mentalistul — 3 august 2018 @ 13:00

  14. Mentalistule-gandire civica-ok! Insa la aia cu neglijatul sotiei…discutabil ! Sotiei ii poti oferi si alte cai de atingere a fericirii,insa la timpul potrivit…altceva e mai important !(E o gluma generala,nu neaparat „directionata” personal catre cineva !) https://www.libertatea.ro/ultima-ora/o-femeie-taiat-organele-genitale-sotului-sau-pentru-ca-neglijat-o-favoarea-altei-sotii-2349357

    Comentariu by I.S — 3 august 2018 @ 14:28

  15. PS- Da’ am inteles ca psd-istii au cate trei si acum cu ocazia centenarului si le vor „afisa” ! http://kmkz.ro/de-ras/au-aparut-tricoaiele-psd-pentru-centenar

    Comentariu by I.S — 3 august 2018 @ 14:53

  16. Mi-e scarba, sila de acest Ozzy, alis Mentalistul, care latra cu gura fara dinti pe unde poate si pe urma linge clantele primarului cu ceilalti tatari.
    Mentalistule, Tair , Facredim nu va mai pute primaria ? E bine cand primeste si gura voastra imputita ceva ?
    Acum ling curul primarului ca sa le dea bani sa aniverseze geamia.
    De ce trebuie bani de la buget pentru aniversare ? Ce aniversare ? De ce nu ne aniversam bisericile noastre? De ce bani de la buget, comunitatea turca -tatara ce hram poarta, tot de la noi?
    Si pana la urma, sintem stat cretin si laic, sau hai sa mai facem moschei si sa aducem toti puturosii refugiati la noi, ca au stricat Europa !

    Comentariu by Anonim — 3 august 2018 @ 15:32

  17. @16-„sintem stat cretin si laic” Ai dreptate -s-au inmultit cretinii !

    Comentariu by I.S — 3 august 2018 @ 15:42

  18. Pt 16:
    Deja întreci măsura! În dorința de a mă lovi pe mine la ordinele stiu eu cui, o dai in discriminare etnică. Lasă nemerniciile astea deoparte, fii bărbat și ia-te de mine.
    Bisericile au primit 7,5 miliarde in 2016 de la CL. Apoi de la primar, vezi execuția bugetară. Cultul Musulman nu a primit bani de la CL de când sunt eu consilier și nici nu va primi.
    Evenimentul a fost propus de mine cu amendament și votat în CL. Sunt consilier local și pot face asta, nu am nevoie de altcineva. Si l-am pus cu zero lei inițial, stiam ca vor iesi discuții. Când am propus la o rectificare și bani, am făcut un amendament pentru că era obligatoriu să fac. Dar nu se dau Cultului Musulman, pentru că este evenimentul primăriei. Care are conturile blocate, stai linistit. Si cu executarea de la Callatis Therm le va avea in continuare. Fiind eveniment pe municipiu și fiind eveniment pe culte, primăria este obligată să sprijine conform legii, indiferent de confesiune. Se cheltuie bani de Paște și de Crăciun, musulmanii nu primesc de sarbatorile lor. Legea spune sa nu existe discriminare între cetățeni. Dta promovezi o discriminare care nu a existat niciodată în Mangalia. Sau in Dobrogea. Musulmanii plătesc impozite ca oricare cetatean al Mangaliei. Banii la biserici, banii pentru pachetele copiilor de Crăciun și Paște (apropos, m-am luptat pentru ele), bugetul pentru Orășelul Copiilor de Crăciun, banii pentru turismul ecumenic la mănăstiri, etc. vin si din taxele și impozitele plătite de musulmani.

    Eu cer o echitate intre cetățeni, indiferent de religie, nivel social, etnie, etc., conform legii. Dacă ești obișnuit să „lingi cururi”, alte gândiri nu ai in cap.
    Așa că … lasă-ne brusc!

    Si vezi ca ne-ai încurcat. Cine e Facredin? Cultele sunt culte, iar uniunile sunt in Registrul Partidelor. Facredin nu are nicio legătură cu evenimentul, care este organizat de Primărie și Consiliul Local, iar Muftiatul și Cultul Musulman sunt gazdele.
    Vrei-nuvrei, trebuie să existe o organizare comună.

    Comentariu by Mentalistul — 3 august 2018 @ 18:12

  19. Erata „nu va primi pentru eveniment” (Pentru că este evenimentul primăriei.)

    Comentariu by Mentalistul — 3 august 2018 @ 18:14

  20. Da, corect, chiar asa suntem. „Crestinele” din Mangalia, pensionarele de pe listele de partid cu voturile deja vandute, se duc saptamanal in „turism ecumenic” la Dervent. Tot pe banii nostri, tot pe bani de la buget. Totul „in liniste” deplina , nu se spune , da stie tot poporu… Sefa prea cuvioaselor plimbate pe vot la minastiri este Trepadus Margareta.
    Poate ar trebui ca institutiile statului -DNA, Curtea de conturi -sa verifice cum se fac aceste plimbari, cine si de ce participa doar „anumite ” persoane, sa vada cum se fac listele la partid si se pleaca pe banii primariei!
    Ca societatea civila din Mangalia e sublima , dar lipseste cu desavarsire . Adica nu: cum spunea cineva mai sus , linge clantele si cururile. Bine zis.

    Comentariu by Anonim — 3 august 2018 @ 18:17

  21. Ptr. Mentalist & comp. HAI SICTIR!!!!!

    Comentariu by Anonim — 3 august 2018 @ 18:18

  22. Vă rog să nu mai faceți referi la religia cuiva. Atâta timp cât cultul respectiv e legal, gata.
    Musulmanii sunt cei care sunt în Dobrogea cu mult înaintea creștinilor. Ei au continuitate.

    Suntem cu toți o comunitate unită și împotriva celor care vor să ne dezbine trebuie să luăm atitudine.
    Trebuie să ne respectăm cu toții indiferent de religie sau naționalitate.

    Comentariu by lucian visa — 3 august 2018 @ 19:23

  23. PT 16: Cultul meu nu a primit bani de la primarul nostru, al orasului, toate evenimentele tatarilor sau turcilor s-au facut din banii lor.
    La fondul public contribuim cu totii indiferent de religie, orientare politica, etc.
    Dar noi, musulmanii din localitate am platit pentru bisericile voastre, ale crestinilor, astfel ca si noi cred ca am fi avut dreptul sa primim un ajutor. Probabil ca la alegeri isi vor aminti multi de noi.
    De Tair nu stiu, iar aniversarea geamiei stiu ca se ocupa Ozzy, dar Facredin din ce am vazut pe fb a cerut pentru comunitatea lui ajutor pentru curatarea cimitirului si cam atat, restul a fost facut din banii membrilor comunitatii, asa ca fiecare sa-si vada de etnia si religia lui, sa ne respectam pentru ca traim la un loc si contribuim cu totii la bugetul public.
    Lumea se cearta aici si conducerea orasului face ce vrea, noi nu vedem padurea de uscaciuni.
    Sa fim atenti si sa-i sanctionam pe cei ce ne conduc, ca s-au dus naibii orasul nostru si statiunile .

    Comentariu by FEDAI — 3 august 2018 @ 19:45

  24. Bugetul pentru eveniment nu vine din bugetul local. Vine din taxa de promovare turistică pe care o plătesc agenții economici.
    Geamia Esmahan va deveni Mecca Dobrogei, loc de pelerinaj pentru musulmani. Pentru totdeauna.
    Toți vor fi turisti, care vor cheltui in Mangalia.

    Comentariu by Mentalistul — 3 august 2018 @ 20:04

  25. Si daca nu vrem sa fie loc de pelerinaj pentru musulmani?

    Comentariu by Anonim — 3 august 2018 @ 21:39

  26. Anonimule atunci e simplu: te duci in munți și trăiești singur!!!
    Apropo nu te mai ascunde ca te știe toată lumea cine ești!
    Fii bărbat (a) și asuma ti cuvintele

    Comentariu by Fedai — 3 august 2018 @ 23:28

  27. Pelerinajul musulmanilor nu e cu pupat de moaște; e cu baklava, e cu sarailii, e cu kobete, e cu cafea la nisip, e cu șuberek, e cu bragă.

    Nu e din bugetul local, nu esti obligat sa participi, nu ne intereseaza opinia ta.
    Te-am anuntat in caz de iti place jazz-ul. Dacă nu îți place, ar fi cam nazi sa impui sa nu placă altora sau sa nu ne placa nouă.

    Comentariu by Mentalistul — 4 august 2018 @ 0:02

  28. Ozzy, crezi ca este corect sa te iei de moastele noastre?! Eu cred ca nu este bine deloc nici pentru tine si nici pentru ceilalti care incearca sa faca misto de ortodoxismul din care cu mult drag si suflet fac parte! Si, daca iti aduci aminte stii ca ti-am spus ca respect foarte mult cultul si religia ta…

    Comentariu by Nicolae Moroianu — 4 august 2018 @ 0:28

  29. Domnule Lucian Visa,daca în istoria pe care ați reușit să o învățați ați aflat că musulmanii au fost pe aceste meleaguri înaintea creștinilor,imi pare rau de cultură domniei voastre.Nu imi place aceasta disputa legată de religie, pentru ca in fond toți suntem o comunitate,dar sunt total dezamăgit.Ati dovedit o cultură zero!

    Comentariu by Anonim — 4 august 2018 @ 0:57

  30. Pt 28: Nicolae Moroianu, unde remarci dta că fac mișto? Am luat vreodată la mișto?
    Pupatul moaștelor este pioșenie în religia ortodoxă. Prezenta binecuvantata a sfintilor se manifesta in Biserica nu numai prin imaginile lor sacre, cunoscuta din icoane, ci si prin sfintele lor moaste, ramasitele pamantesti ale petrecerii lor duhovnicesti in aceasta lume.
    „Pelerinajul la musulmani nu este cu pupatul moaștelor, este cu baklava” este un adevăr. Și încercam să îndulcesc un extremist netolerant.

    „Pupatul moaștelor” – este un adevăr, este un ritual, este o obișnuință în ortodoxie. „Cine nu crede în moaște, nu crede nici în icoane!”. Dacă ti se pare ritual peiorativ, sari la gâtul meu că aș fi spus ceva la mișto. Dacă afirmatia dtale ar fi sinceră, ar fi reflectat percepția dtale despre ritual. Eu decât am enunțat un adevăr.

    Pupatul moaștelor este un ritual firesc, este un adevar al ortodoxiei la fel cum este „făcutul crucii” când trece enoriașul pe lângă biserica. Este la fel de firesc cum este sa spui „Tatăl nostru”, este un firesc precum este ritualul botezului.
    De ce ai percepe dta că pupatul moaștelor ar fi ceva de luat la mișto?
    Te cunosc și stiu ca ai respect față de obișnuitele ortodoxiei. Expresia „pupatul moaștelor” nu e o expresie la mișto, este un adevăr. Și atunci, de ce afirmația că aș lua la mișto? Pentru că afirmatia nu este sinceră. Este răutăcioasă intenționat. Și asta mă face să mă întreb de ce ai stat la pândă. Nu ai respins extremismul religios, nimic despre agresiunea altuia asupra mea, dar ai „văzut” într-o expresie a unui adevăr ocazia de a ataca. O pun pe seama politicii.
    Cred că Vadim spunea că „Politica este arta de a sta la pândă.”. E un pamflet, nu vreo moralitate de urmat.

    Ca să-mi confirmi identitatea mi-ai amintit că mi-ai spus cândva că respecți cultul și religia mea. Identitatea fiind confirmată, sunt dezamăgit că ai stat la pândă să sari la gâtul meu. Pentru că dacă eu te cunosc și stiu ca ai respect, și dta ma cunosti si stii ca am respect, că nu fac mișto de religii, că sunt un om sincer.
    Religios eu sunt mai agnostic, nu poti sa ma numești ateu pentru că și ateismul este o credință. Sunt umanist. Mă poți numi „existențialist”. Dar fac parte din comunitatea musulmană pentru că așa m-am născut. Allah face parte din familia mea, în care m-am născut și m-am dezvoltat om, Isus Hristos face parte din familia prietenilor, cunoscuților mei, a oamenilor pe care ii iubesc. Fosta mea soție este româncă, fiica mea este creștin ortodoxă. Eu sunt existențialist, dar am un respect pios față de Allah și fată Isus Hristos pentru că sunt cunoscuți intimi ai persoanelor pe care le iubesc. Intru in geamie și particip la rugăciune, de mic copil, ca ritual social. Pentru liniștirea părinților mei. Am intrat și în biserică companion pentru persoane pe care le iubesc. De aceea sunt umanist, de aceea atâta pasiune pentru a face ceea ce este bine, a face ceea ce este corect. Pentru că eu am trăit și iubesc toate lumile pământului. Creștini, musulmani, buddhisti, existențialiști, ateiști. Pentru că așa a fost viața mea. Nu trebuie să-mi cunoști viața să remarci lucrul ăsta, se vede in atitudinea mea și în ceea ce fac.
    Părintelui Galeriu, Dumnezeu să-l ierte, i-am spus astfel:”Părinte, treaba cu Dumnezeu este simplă: fie trăiește în inima omului, fie nu.”
    Părintele Constantin Galeriu, duhovnicul nașului meu, așa l-am cunoscut. Un părinte cu care vorbeam ore in șir, l-am crezut doar un preot, nu știam in primele zile că este renumit.
    „Galeriu… cel dătător de pantofi săracilor, care se descălța pe stradă și, potrivindu-și pantofii în picioarele semenului desculț sau cu încălțările scâlciate, pornea mai departe spre casă, ascunzându-și cu grijă picioarele sub sutană, ca să nu știe nimeni, nimeni altul în afară de El (poate l-a mai văzut câteodată, câte unul, care nu și-a putut ține gura…) Galeriu…”
    Ultimii 3 ani ai săi, părintele Galeriu a petrecut mult stand de vorbă cu mine. Am dezbătut Vechiul Testament, am „re-canonizat” Noul Testament, am disecat filosofia din scrierile cultelor. Am incercat metoda reducerii la absurd pentru a mă convinge că ceea ce eu numesc bunătate, umanitare, devoțiune, corectitudine, din inima omului, că acolo este Dumnezeu. De aceea expresia „Treaba cu Dumnezeu este simpla: fie trăiește în inima ta, fie nu.”

    Cu lucrurile acestea pe care le-am trăit și le trăiesc… Și se reflectă în cum trăiesc, încercând să țin calea dreaptă… cu cei faptul că cei pe care îi iubesc sunt musulmani (parinti, soră, rude) si creștini (sotie, copii), ce Iuda poate să mă atace și să mă acuze că aș face mișto de o religie, în favoarea alteia? Imi iubesc familia deopotrivă.

    Așa atac mizerabil asupra mea? Nu este singura dată. Am mai fost mințit, au încercat și alții să mă înșele, m-au vândut și m-au trădat și alții. Sunt și acestea manifestări ale naturii umane.
    Pentru ce așa mizerie? Pentru politică? Atât de importantă este politica? Încât au ajuns la extremisme? (in care nici nu crede cel care atacă, și joacă doar un rol).

    Predictionez că or să iasă multe frustrări la suprafață. Am remarcat și în trecut atacuri mizerabile, incorecte și mișelești, atacuri sub anonimat, ori prin diverși talibani recunoscuți.
    Nu știu dacă să mă supăr sau să fiu dezgustat. Să îmi spună cineva că fac mișto de vreo religie, pe când oamenii pe care îi iubesc sunt musulmani și creștini? Si cum mi-o spune? Nu ajunge că a stat la pândă să dea cu piatra, mai bine și o expresie manipulativă „eu nu cred că este deloc bine pentru tine’.
    Mie îmi este foarte bine! In calitate de om, în calitate de consilier locală sau in orice calitate vrei dumneata, eu am făcut deopotrivă și pentru creștini, cât și pentru musulmani, atât cât am putut eu, cu inima sinceră.

    Am insistat cu pachetele pentru copii de Paște și Crăciun, dar nu am mentionat niciodată că pentru copiii musulmani sa se dea de sărbătorile lor. Și niciun alt musulmani. De ce? Pentru că să trăiască emoțiile împreună toți copiii. Nu unii intr-o zi, alții în altă zi. Imaginați-va o serbare de Crăciun, cu toți elevii școlii, cu Moș Crăciun, cu cadouri… Ar suferi copiii din separatisme? De aceea nu am mentionat, cum era logic, sa fie alocate fonduri pentru copiii musulmani de Ramadan și Kurban Bayram. In Dobrogea sărbătorile religioase fac parte din viata noastra, sărbătorile musulmane fac parte din viata crestinilor, sărbătorile creștine fac parte din viata musulmanilor. Iar pentru că Paștele și Crăciunul sunt sărbători naționale, cu liber de la stat, musulmanii trăiesc împreună cu creștinii aceste sărbători. Au prin lege și musulmanii zile libere de sărbătorile lor religioase, dar nu prea vezi sa își ia liber mulți; se duc musulmanii la serviciul lor cu baclavale, cu sarailii, etc. Nu sta acasă sa petreacă doar intre ai lui, ci vrea sa ofere si sa traiasca alaturi de colegii sai, de prietenii sai, de cei cu care a trăit alături Paștele și Crăciunul.
    Riturile… riturile sunt umaniste.

    – Mult mai frumos era, dacă veneai şi astăzi la aceeaşi oră… zise vulpea. Dacă tu, de pildă, vii la ora patru după-amiază, eu încă de la ora trei voi începe să fiu fericită. Pe măsură ce ora va trece, şi mai fericită mă voi simţi. La ora patru, mă vor şi cuprinde un frământ şi o nelinişte: voi descoperi cât preţuieşte fericirea! Dar dacă vii la voia întâmplării, eu niciodată nu voi şti la care ceas să-mi împodobesc sufletul. Ne trebuie rituri.
    – Ce-i acela rit? zise micul prinţ.
    – E şi el ceva cu totul dat uitării! zise vulpea. E ceea ce face ca o zi să se deosebească de celelalte zile, o oră, de celelalte ore. Au un rit, spre pildă, vânătorii mei. Se duc să joace, joia, cu fetele din sat. Joia, prin urmare, e o zi minunată! Mă plimb şi eu, atunci, până la vie. Dacă vânătorii s-ar duce la joc la voia întâmplării, toate zilele ar fi la fel, iar eu n-aş mai avea vacanţă niciodată.”

    Încă mai strigă dezamăgirea din mine… Așa atac mizerabil..?
    Pentru ce, pentru politică? Pentru o întrecere de imagine politică? Sa fim serioși, este o himeră. Nu merită.

    Comentariu by Mentalistul — 4 august 2018 @ 7:26

  31. Pt.29
    După Mircea cel Bătrân cei care au stat încontinuu în această zonă, au fost tătarii.
    Că au fost pe aici cu mulți ani în urmă greci, romani și alți migratori e adevărat. Dar ei s-au cărat. Tătarii au venit și ei, dar au rămas. Poate nu m-am exprimat foarte exact, dar asta a fost ideea. Probabil că primul om care a venit în Dobrogea a fost vreun african acum 30-40000 de ani sau chiar mai mult.
    La Mangalia, cea mai veche clădire nu e o biserică. Numele localităților din zonă erau de origină tătară.

    Comentariu by lucian visa — 4 august 2018 @ 7:55

  32. Insisti in prostie, domnule Visa ! In judetul Constanta, nu departe de orasul nostru se afla pestera sfantului Andrei, se mai afla mormintele a patru martiri ai credintei ortodoxe si multe altele. Fii barbat si recunoasteti greseala, nu se intampla nimic.
    Iar treaba cu tatarii care au venit in Dobrogea si nu au gasit pe nimeni aici e de-a lui Ozzy. Pe bune ???!!!

    Comentariu by Anonim — 4 august 2018 @ 10:32

  33. Si fara nici o alta conotatie, totul fiind istorie acum, citeste pe wikipedia cine a distrus orasul Callatis aflat sub stapanirea bizantinilor crestini, in anul 1225. Iti spun eu mai repede, tatarii au fost. Crezi, dumneata, ca bizantinii nu si-au cladit o biserica aici ? Ba da, dar a fost distrusa de tatari. Care au venit pe post de popor jefuitor, le-a placut ce au vazut si au ramas. Asta e istoria noastra !! Acum traim in buna pace impreuna dar trecutul nu-l putem uita. Cultura zero, domnule Visa !

    Comentariu by Anonim — 4 august 2018 @ 10:46

  34. Etimate anonim, cultura nu se face cu copy-paste…. mai ai muuulteeee de citit, asa ca, pun-te pe carte si nu mai jigni pe nimeni…
    Iar daca nu-ti „place” blogul, ce cauti pe aici??? Sau esti din aceia care nu-l citesc , dar asteapta obsesiv sa vada ce comentariu se mai posteaza???

    Comentariu by Anonim — 4 august 2018 @ 11:38

  35. Ozzy, aici nu e facebook-ul tau.
    Tu chiar ai timp, baietas, tu nu faci nimic altceva, unde muncesti?
    Si ca sa fie clar: opinia ta NU conteaza. Esti in filmul tau, o telenovela la episodul 1000 si ceva, in care nu se intampla nimic.
    Chiar nu contezi. Cine est? Ce ai facut in viata? Ce lasi in urma?
    Te rugam frumos, nu mai raspunde, raspunsurile tale sunt ca un latrat luuuung la luna.
    Intoarce-te la facebook. Acolo fiecare e frumos, destept, genial.

    Comentariu by Anonim — 4 august 2018 @ 11:43

  36. Pt 33: Dobrogea se numea in antichitate Scythia Minoris.

    Au trecut prin Dobrogea și Ibn Battuta, iar la Babadag își are mormântul Sarî Saltîk Baba, un sfânt musulman care a adus islam generalului Nogai și tătarilor dobrogenii, numiți yedisan (cele 7 clanuri).
    A fost și sfântul Andrei, a fost Sarî Saltîk Baba, a fost și Ovidius (politeism), a fost și un guru yoga la Costinești. Nu are importanta cine s-au așezat și au iubit Dobrogea in antichitate. Ca fapt divers, la 1225 armata mongola nu a ajuns în Dobrogea. I-au bătut pe rusi si cumani la Kalka in 1223, dar cu adevarat au cucerit Cumania, Alania, Madjaria, Bulgaria (de pe Volga) complet in 1238.

    Tătarul de mine si tot neamul meu vorbim limba kypchak-cumană. Si crimenii, și nogaii din Dagestan, Kararacay, etc., și jumătate din Khazakstan. Tătarii din Tatarstan, din Astrakhan, din Bașkiria, Misharia (Madjaria, etc. vorbesc limba bolghara. Bulgarii (bolgharii) sunt neam turcic in istorie, sunt înaintașii tătarilor din Tatarstan. În 680 Hanul Asparuch a coborât prin Schytia Minor și s-a așezat sub Dunăre și în Dobrogea. A creat Primul Imperiu Bulgar. Mult mai tarziu slavii așezați în Bulgaria au început să fie numiți bulgari, după teritoriul pe care îl ocupau. Si vlahii din Dacia Ripensis, Dacia Mediterranea, Moesii (geții numiți mai tarziu mesyeni/moesi) au atribuit numelui imperiului lor Țaratul Vlaho-Bulgar. Acest stat vlah, al dinastiei Asan, s-a întemeiat la 1185, la răscoala lui Petru și Asan. A fost primul stat vlah. Dincoace, în Moldova și Oltenia era Cumania Neagră. Adică ai mei, de pe la anul 1000 cel puțin. Cred ca Porfirogenatul (din memorie) a scris pe îndelete in „De administrando imperio” despre toate neamurile, dar mai ales despre vecinii imperiului bizantin, care pe timpul vieții sale se numea Romania, sau Rum de către slavini și islamici.
    Cumanii erau aici și erau luptători asa de buni încât Ioniță Caloian a salvat mai întâi Constantinopole venind în fruntea a 11.000 cumani, apoi a creat imperiul vlah.
    Basarab, cuman, a întemeiat Ungrovlahia. Istoria României învățată prin scoala zice ca este primul stat valah (românesc). Dar el se numea Ungrovlahia pentru a se identifica fata de Megali Vlahia (Valahia Mare), stat al Cantacuzinestilor și Regnum Blacchorum et Bulgarorum (Regatul Vlaho-Bulgar), după cum Papa Clementiu i-a trimis sceptrul și recunoașterea vlahului Caloian.

    In 1265 se așează la Saqci in Dobrogea (Isaccea) generalul Nogai, care adună sub comanda sa clanurile cumane Barin Șirin, Alchin, Argun, Mangut, Keykevut, Qifșaq si mai era unul pe care acum l-am uitat. Edisan – cele 7 clanuri. Care erau cam certati cu Saray, adica Hoarda de Aur. Ajunge Nogai cu armata de 70.000 Cumani și 10.000 manguti (mansuri) si devine conducătorul de facto al Hoardei de Aur. Detroneaza și pune hani, după bunul plac. Centrul de putere al Hoardei de Aur s-a aflat intre 1265 si 1299 in Dobrogea. In Bulgaria, la Trnovo a pus tar pe Terter și a deschis dinastia cumană Terter. In principalul de Vidin a fost cumanul Shishman. Balik (pește in cumană) este tatăl lui Dobrotici, de la care se numeste Dobrogea. Stefan Uros, viitorul rege care a intemeiat regatul Serbiei, a fost 20 de ani general la Nogai. In Ungaria era rege Ladislau Cumanul, care vorbea cumaneste și se îmbraca cumaneste. Multi nobili erau cumani in Ungaria. Iar Moldova și Valahia nici nu existau.
    Când generalul Mamai al Crimeii a chemat pe tătari sa se aseze in nordul peninsulei, teritoriul lăsat în urmă au dat lui Basarab, care acum se numeste geografic Basarabia. Iar unde s-au mutat, se numeste geografic Edisan.
    Carol de Anjou, regele Ungariei, vine in Ungrovlahia și îngenunchează pe Basarab. La întoarcere tătarii cumani ambuscheaza armata ungara la Posada și o face zob.

    In Dobrogea era Hanul Atlamâș pe timpul lui Bogdan (nume tataresc) I, întemeietorul Moldovei. Atlamâș (Athalamos in scrierile latine) era ginerele hanului Hoardei de Aur, Hanul Kutlu Buga („Bourul Norocos”), care avea că tamga un bour.
    Bogdan s-a dus cu alianta tatareasca in Moldova care avea cetățeni maghiare (secuiesti) și a gonit pe Balc și Sas. Regele ungar nu a avut cei face lui Bogdan, nu voia să se pună cu tătarii, asa ca a dat un edict, de fapt o bulă, prin care improprietareste pe fratii Balc și Sas cu proprietățile din Maramureș ale necredinciosului Bogdan. Bogdan folosește ca stema bourul lui Kutlu Buga, sa stie toata lumea pe cine are. Hanul Atlamâș al Dobrogei este ucis mișelește de Andrey Lakfi, guvernatorul Transilvaniei. De aici vine legenda Toma Alimoș, haiduc din Țară de Gios, care pradă „câmpiiili” la un parley, înainte să se confrunte armatele.
    Bogdan I și fiul sau, voevodul Lațcu, sunt inmormantati la Rădăuți. Inelul domnesc cu care a fost înmormântat Lațcu, fiind al tatălui sau, are scris pe el „Allah” și semnul zodiacal al bourului si patru lei care susțin inscripția.
    http://ziarpiatraneamt.ro/wp-content/uploads/2013/02/42.jpg

    Dacă ești moldovean, cam asa sa stii ca s-a facut Moldova, cu ajutorul tătarilor musulmani. Altfel moldovenii azi vorbeau ungurește, cât și oltenii. Atunci erau Mikloshély (Miclăuşeni), Vàrhély (Orhei), Kis-Jenö (Chişinău) sau Csupor (Ciubărciu, azi Ciobruci).Si asa rămâneau dacă nu erau tătarii.

    De Dobrogea nu mai spun. La Saqci se băteau monezi pentru Hoardă de Aur. Adică Nogai era și un fel de Isărescu. Plus controla Gazaria genoveza, pe unde se făcea comerțul intre Orient și Europa. Ultimele monezi datate sunt din 1380, aspri genovezo-tatari, pe o parte tamgaua tatareasca și Hanul, pe partea cealaltă crucea și vulturul genovez. Sau condor, sau ce inaripata este.

    Stefan cel Mare când da Brasovebilor liber de trecere spre Lui, scrie in epistola: „Zeciuiala se plătește prințului tătar, fie de este acolo au ba”. Si se refera la hanul Dobrogei. Pe timpul otomanilor, Hanul Kantemir, din care se trage Dimitrie Cantemir, a fost și Hanul tătarilor reuniți ai Moldovei, Bugeacului, Dobrogei, Perekopului , dar și cu funcție de oficial al imperiului otoman, guvernatorul sangeacurilor de care dețineau.
    Despre Hanatul de la Caușani din Moldova s-a auzit?

    In Dobrogea a fost imperiul persan, apoi imperiul macedon, imperiul roman, imperiul bizantin, imperiul bulgar, imperiul latin, Țaratul Vlaho-bulgar, Hoardă de Aur, Imperiul Otoman, imperiul rusesc, până să ajungă regatul României. Atunci, după anexare, mulți ani cetățenii dobrogeni nu aveau aceleași drepturi ca cetățenii din patria mama. Nu au avut drept de vot și au fost deposedați de proprietati. In special musulmanii, dar și cei care s-au așezat după reforma agrară.

    Prea mult de scris, prea multe de spus. Istoria nu este liniara, a fost a lui X si apoi a lui Y.
    Dar sa susții că băștinașii musulmani sunt refugiați aici din altă parte și de-asta ar avea drepturi mai puține, este un nonsens dpdv istoric.
    Dacă un om se naște în Moldova și din 40 de ani din viata a trăit 37 ani in Moldova, cu siguranță este moldovean.

    Din ultimii 2.000 de ani de istorie, în Scythia Minoris cca 1600 de ani au trăit neamurile turcice de stepă: unii care erau numiți tot sciți, gunoi născuți pe cai și care trăgeau cu arcul și beau lapte de iapă, avarii, cumanii, tătarii. In 1878 a venit regatul României.
    Celebrul scriitor Hans Christian Andersen scria că după holera și războiul din 1828 singurii care nu fugisera din Dobrogea erau tătarii.
    S-a trăit în bunaîntelegere în Dobrogea in ultima sută de ani. De ce sa strice un cretin? Care este scopul?

    Comentariu by Mentalistul — 4 august 2018 @ 12:29

  37. Pt 35: Faci cinste oamenilor de calitate!!
    Ce zici tu e gen: Decât solicitari de la 1500 de persoane cu diverse probleme, cu identitate, mai importantă este o anonimă pe aici cu înjurături.”

    Comentariu by Mentalistul — 4 august 2018 @ 13:35

  38. Exact cum se spunea mai sus: lung, la luna… cainii latra, ursul… merge mai departe.
    Chiar asa, Ozzy, tu unde muncesti? Cine esti, ce faci, cu ce te ocupi?

    Comentariu by Anonim — 4 august 2018 @ 14:21

  39. Nu era bicicleta erau cartofi si nu s au dat ci s au luat
    Boala romanului
    Oameni buni ati plecT de la garaje si ati ajuns la cumani si alte tampenii.cumanii n or sa i impiedice sa va demoleze sau sa va fure
    Usor de manipulat mai suntem

    Comentariu by Mangaliotu — 4 august 2018 @ 14:57

  40. Pt 39:
    Garajele se demolează indiferent de legalitate. Vad ca nu se teme nimeni din primarie de despăgubiri. S-au pierdut atâtea milioane pe despagubiri, ce mai conteaza câteva?

    Azi se demolau pe la Muncitorului, cu tot cu masini in garaje.
    Cam ce ai vrea să se vorbească despre garaje? Cum să se stopeze demolările? Cum să îți iei despăgubiri?
    Care să fie temă?

    Pt 38: Nu, merci. Am prietenă.

    Comentariu by Mentalistul — 4 august 2018 @ 15:26

  41. Pt.32
    Dacă ești atât de grozav (grozavă) de ce nu te semnezi ? Un anonim e un om (???) care nu-și asumă nicio răspundere. Dacă mă faci pe mine prost, nicio problemă, dar asumă-ți punctul de vedere. Dacă nu o faci, degeaba îți dai cu părerea. Probabil ești pe ștatul de plată al golanilor care conduc vremelnic Mangalia.

    Comentariu by lucian visa — 4 august 2018 @ 20:09

  42. Adevarul , adevărat! Tătarii sunt un popor migrator! Mereu au cotropit, au cucerit, au ucis, au furat! Recunoașteți! Nu- i așa?!?!Noi, romanii nu am cucerit pe nimeni, noi doar ne- am aparat, așa ca…..spuneti mulțumesc pt ca va toleram!

    Comentariu by Anonim — 5 august 2018 @ 8:57

  43. Trebuie sa fiu pe statul de plata al golanilor ca sa va pot face prost ? V-ati facut singur, domnule Visa, eu am vorbit doar despre cultura. Dupa spusele lui Ozzy ar trebui sa fim cu totii cu parul negru si ochii migdalati. Ca numai tatari au fost pe aici vreo 1200 de ani. E, uite ca nu e asa si vorba poetului, cum venira se facura toti o apa si-un pamant. Istoria a judecat tatarii, vai de steaua lor ! Numai baclavaua si sarailia au mai ramas de ei. Cei drept, bune !

    Comentariu by Anonim — 5 august 2018 @ 9:24

  44. @48-„…eu am vorbit doar despre cultura”… „Cei drept” !!!

    Comentariu by I.S — 5 august 2018 @ 11:33

  45. Pt.43
    M-am uitat pe istoria comentariilor tale și e clar că ești pe ștatul lor de plată. Cum îi critică cineva, șo pe el.

    Comentariu by lucian visa — 5 august 2018 @ 11:49

  46. Pt 43:
    Eu știu cine e după exprimare.
    Dar mă interesează cum si-a construit atacul pt viitor.

    Comentariu by Mentalistul — 5 august 2018 @ 16:05

  47. Eeee , vedeti voi romanasilor , eu am matrasit tatarii din Crimeea si acum va luati de rusi ca au luat-o inapoi. Era bine daca va matraseam si pe voi din Basarabia si Bucovina ca acum erati in Dobrogea mai multi. Mai sunt si turci pe aici in caz ca nu stiti. Turcii v-au facut Braila , multe altele si i-a educat si pe tatari religios de aia se bat cu pumnul in piept ca sunt musulmani. Dar va rog nu mai mancati rahat in ceea ce priveste Geamia ca este facuta de TURCI nu are treaba cu tatarimea. Poate vine nepoata lui Selim al 2 lea si va baga taxa de intrare.

    Comentariu by Stalin — 5 august 2018 @ 21:13

  48. i-au educat desigur .. sa nu dau apa la moara.

    Comentariu by Stalin — 5 august 2018 @ 21:14

  49. Staline , șezi blând. Dacă nu ne încurcau românii și italienii acum vorbeați germana …

    Comentariu by Hess — 5 august 2018 @ 21:16

  50. Nu au existat in Mangalia discuții despre tătari, turci.
    Pentru ca eu sunt tătar, din ură politică…din stres politic, din vreo frustrare personală, au început să bată câmpii cu atacuri și denigrari pe apartenența etnică.

    Cei cu caracter mizerabil sunt mizerabili in orice subiect.

    Comentariu by Mentalistul — 6 august 2018 @ 1:38

  51. Am cunoscut tătari de o mare calitate, dar și câteva taraturi ( rame)care se muta de la un partid la altul, bârfesc , inseala, mint, fără verticalitate, te linge când are nevoie, apoi te scuipa, un fel de jigodii care nu se vindeca niciodata.

    Comentariu by Anonim — 6 august 2018 @ 7:43

  52. Va criticam ineptiile , domnule Visa ! Parca sunteti un comunist notoriu, cine nu e cu noi, e impotriva noastra ! Si pe Ozzy, atotstiitorul, fara voia lui, tatar, care crede ca etnia lui e buricul Basarabiei, Moldovei, Munteniei si Dobrogei ! E interzis sa-mi prezint opiniile pe blogul dvs ?

    Comentariu by Anonim — 6 august 2018 @ 11:26

  53. Comunist ești tu, pentru că ei criticau anonim. Știm noi, facem noi …

    Comentariu by lucian visa — 6 august 2018 @ 18:36

  54. Nu tot ce a făcut comunismul a fost rău! Muuult mai mult rău se face acum și muuuult mai mulți lingăi!

    Comentariu by Anonim — 7 august 2018 @ 7:33

  55. Sunt de acord cu prima propoziție. Lingăi au fost și vor fi, indiferent de regim. E o problemă dâmbovițeană cu rădăcini istorice.

    Comentariu by lucian visa — 7 august 2018 @ 17:16

  56. Nu se discuta aici despre demolarea fara autorizatie a garajelor? Am ajuns la discutii interetnice? Cred ca Dobrogea este singura zona din tara in care nu s-a tinut cont NICIODATA de etnia unei persoane.ca erau romani,turcia,tatari, greci sau tigani.Am trait ,toti,in pace. Si acum,actiunile unui nemernic ne fac sa ne razboim intre noi? Nu inteleg….

    Comentariu by ***** — 7 august 2018 @ 22:29

  57. Nemernicul nu este singurul nemernic.

    La acest comentariu sunt Red John:
    Până la următoarele alegeri va trebui sa existe un singur front împotriva Nemernicului.
    Conu’ este un muribund politic. Cu talibanii lui nu mai are șanse, în fiecare an mor 600 de mangalioti, din cei care ar mai fi avut vreo nostalgie cu festivalul.
    Fără un front comun, iar se bulibășește treaba. Poate sa adune conu catva cu ceva efort financiar, dar niciodată nu va fi de ajuns. Se duce spre 10%, poate si mai putin. Pentru că mulți fug de el. La ultimele alegeri cei anti-Radu nu au avut cu cine sa voteze, nu ca ar fi conu’ de dorit. Unii l-au votat pe Radu, în ciuda lui Iorguș. Multi fug de el. Eu fug de el, e toxic.

    Iar după cum văd pe mangla cu despăgubirile către Callatis Therm, bag sama că se confirmă ce afirmam anul trecut, când s-au pus la înțelegere. Venise DNA sa ancheteze demolarea barăcilor militare, iar ca să nu și-o ia amândoi au dat la pace. Iar despăgubirile de 2 milioane euro, astea pierdute sideric, le cam împart între ei doi. De ce nu urlă nimeni? Vai că circul, vai că avocații, dar nu vede nimeni o pierdere de 2 milioane euro? De ce nu se face scandal și s-a pus batista pe țambal?
    Urmează o alta manglă, de cca 8 milioane euro. Aici cred ca au parte și alti șmecheri din afara Mangaliei, care i-au combinat cum sa fie 2020.
    Șmecherii ăștia au gandit deja cum va fi. Asa cum au decis in 2012 cu repetarea alegerilor, asa cum au decis in 2016.

    Dar e o necunoscută în formulă, care își poate schimba valoarea mult: starea de spirit a cetățenilor. Mangalia s-a săturat să fie subjugată. Nemernicii au distrus-o atât de mult, încât s-a trecut de punctul de toleranță, cu care manipulau. Există deja o revoltă mocnită.

    Astfel că este posibil sa nu mai reușească să împartă votul în bucățele, ca în 2016, când intr-un oras cu 33.600 de votanți, primarul a fost câștigat cu 7.000 voturi.
    Si atunci ce să facă? Amețesc electoratul cu idei de candidaturi, ba că Iorgus s-ar fi inteles cu PSD, ba că Radu câștigă sigur iar, că e aranjată… Deja aud de cel puțin 15 candidați. Băgați pentru amețeală. Ca să ajungem să dicteze tot Constanța pentru noi.

    In chestiunea cu schemele politice facute „de mai sus”, e că pot să iasă sau să nu le iasă. Dacă nu le iese, compensează din altă parte, ei o gândesc la nivel de judet, de regiune, ori de țară. Pentru ei nu-i mare deranj dacă că nu le-a iesit intr-o localitate. Dar pentru noi, pentru Mangalia, este deranj mare, spre faliment, pentru că prea le-a iesit de mai multe ori. Că le-a iesit, fiind un oraș manipulabil, e cauza care adus orașul în ruină.
    Nu o să iasă din cauza nemerniciilor, care au scăpat din control. Se va observa că Radu și Iorguș au rămas combinați din 2017 pe mătrășit banii Mangaliei, până și cei din viitor.
    Frontul contra Radu-Iorguș va fi sigur mai mare, important este sa nu-l fărămițeze cu schemele lor.
    Deja unii s-au sucit la 180 grade și atacă, aparent irațional, pe cei pe care îi vroiau ca aliați.

    Nemernicul nu este singurul nemernic.
    Dacă reușesc să fărămițeze un front comun, vor rămâne aceeași nemernici, ori vor fi schimbați cu alți nemernici.

    Comentariu by Red John — 8 august 2018 @ 10:23

  58. Că Radu s-a înțeles cu Iorguș, e o afirmație total greșită.
    Dar n-are importanță, propune candidați de primar. Eu n-am auzit de cineva să afirme public că va candida și de ce. Și eu cred că Mangalia trebuie să aibă un alt primar decât unul din cei doi.
    Deobicei, candidații de primar se arată doar în campanie, semn că nu sunt cinstiți și nu se gândesc decât că poate o pun. De oameni chiar nu-i interesează.
    Care este candidatul PSD la Mangalia ? Păi dacă PSD Mangalia era corect politic, făcea opoziție având-ul în frunte pe acel candidat. Singurul opozant pe față e un consilier. Și atunci de ce să ne mai mirăm că Iorguș mai există politic ? Bun, rău, azi e singura alternativă la schimbare într-un oraș de curve mai ales de sex masculin.
    Principla întrebare este : mai avem partide în Mangalia sau doar grupuri de interese ? Mai are Mangalia oameni care să lupte pentru interesul comunității ? NU ! Atunci sistemul reprezentat prin Radu e favorit la un nou mandat.
    Calitatea oamenilor din Mangalia e îndoielnică. Liderii de opinie sunt în silențio stampa în așteptarea unui primar democrat. Atunci vor spune cât de asupriți au fost de foștii și cum au luptat ei în ilegalitate.
    Orașul Mangalia e într-o decădere accentuată. Și dacă ești din Constanța tot vezi. Dar cu mici excepții civice, totul e tăcere. Prin tăcere, contribuim la dispariția Mangaliei. Un comentariu anonim, tot tăcere este.

    Comentariu by lucian visa — 8 august 2018 @ 16:23

  59. Vrajeala ieftina !

    Comentariu by Anonim — 8 august 2018 @ 20:35

  60. D-le Vișa m-ați întristat cu afirmația de mai sus.
    Orice,oricine,dar nu Iorgus.Asta nu poate fi schimbare in bine.
    Sa aduci pe unul care se pregătește de pensie,cel de la care s-a început jaful in Mangalia si câte alte potlogării a mai făcut, asta e chiar prea mult.☹️

    Comentariu by Anonim — 8 august 2018 @ 23:17

  61. Pt 60. Mare dreptate aveți! Din cauza lui îl avem azi pe Radu. Vremea lui iorgus a trecut, poate o fi făcut el și ceva bine, dar prea a devenit stăpânul orașului , prea e vecin cu toată lumea, nu se poate așa ceva, prea mare lăcomie! El a sărăcit orașul!Chiar ne crede orbi pe toți! Orbi om mai fi dintre noi, dar toți prosti nu suntem! Prosti sunt cei care l- au susținut și încă îl mai susțin!

    Comentariu by Anonim — 9 august 2018 @ 7:23

  62. Eu am spus mai sus că Mangalia trebuie să aibă un alt primar decât unul din cei doi.

    Dar care-i acela ? Anonimus Anonimus ? E ascuns într-o gaură de șarpe și așteaptă campania ? Nu credeți că cine candidează trebuie să vină din timp cu argumente credibile ?
    Ați văzut acum 2 ani cum a fost votat candidatul PSD-ului, pus ca să fie pus. 9 %. Dar dacă ne place conducerea Constanței, ciocu mic sau Iorguș e un bandit, mai bine Radu.

    Comentariu by lucian visa — 9 august 2018 @ 17:17

  63. https://www.facebook.com/MangaliaOline/videos/1732245826888344/?t=64

    Comentariu by lucian visa — 9 august 2018 @ 17:28

  64. In orașul nostru plin de mafioți și țigani au șanse cei cu bani mulți, cei care pot cumpara prostimea, sărăcimea, tiganimea . Dacă apare unul tânăr, capabil, cu școala adevarata, ii dați în cap, iicautati și improvizați defectele, parca voi ați fi perfecti.

    Comentariu by Anonim — 10 august 2018 @ 7:32

  65. @42: Dc tot suntem noi tatarii cotropitori și așa mai departe, atunci spune ti mersi ca încă mai exiști!
    La fel cum a zis Și domnul Visa, tatarii au stat 400 de ani in Dobrogea, noi măcar am Fost cuceritori, dar tu și cei ca tine ce ati reușit sa cuceriți? Nici măcar inimile femeilor de lângă voi nu ati fost in stare sa le cuceriți și ele săracele stai ci voi din obișnuința!!!!asa ca las o mai moale cu toleranta ca mi dai intoleranta la prostie și idioțenie!
    Ia du te tu puțin prin Harghita sa văd dacă ai c…e sa le zici și ungurilor de acolo ca i tolereze tu, sau spune pe fata cine ești Dc ai tupeu !!!!! Las o moale ca acum te cotropesc!

    Comentariu by Fedai — 12 august 2018 @ 18:42

  66. Chiar nu faci cinste etniei tatare ! Si vremea cotropirii tale a trecut de vreo 700 de ani ! Acum faceti baclavale si va insurati intre voi sa nu va moara etnia ! Asa supravietuiti istoriei ! Fosta-i lele cat ai fost , acum mancati pamantul romanesc ! Apreciati-l ca e bun ca si baclavaua !!

    Comentariu by Anonim — 12 august 2018 @ 19:56

  67. Lăsați disputele de acest fel, pentru că nu au niciun rost.

    Comentariu by lucian visa — 13 august 2018 @ 16:15

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress