Școala Gimnazială ”Gala Galaction” din Mangalia organizează, Sâmbătă, 9 iunie, începând cu orele 13:00, un PROTEST PENTRU EDUCAȚIE!
Elevii școlii, însoțiți de părinți și de cadrele didactice coordonatoare vor protesta pe traseul Șoseaua Constanței, nr. 27 (din fața Școlii cu clasele primare), până în fața Primăriei Municipiului Mangalia.
Sub sloganul ”VREAU O ȘCOALĂ!”, galactienii își arată nemulțumirea față de retrocedarea clădirii școlii gimnaziale din zona Geamie, așteptând din partea Consiliului local și a Primarului, găsirea unor soluții potrivite pentru desfășurarea optimă a procesului instructiv-educativ.
Nemulțumirea a fost generată și de faptul că cea mai solicitată școală din oraș, așa cum reiese din cifrele la înscrieri din fiecare an, funcționează de 32 de ani în două localuri, cu ciclul primar în două schimburi, spațiile clădirilor fiind vechi, mici, improprii, cu grupuri sanitare plasate în afara clădirilor.
Construirea unei școli noi ar trebui să fie un imperativ pentru copiii Mangaliei, așa cum susține corpul profesoral și cum susțin părinții și elevii Școlii ”Gala Galaction”!
Director,
Prof. Adriana Popescu
mangalianews.ro 03.06.2018
Felicitări organizatorilor și succes !
Comentariu by lucian visa — 3 iunie 2018 @ 18:24
Ce atata scoala? Nu avem nevoie de o populatie scolila, mai bine mai facem un parc fara verdeata, o aleie , o carciuma ceva, un marchet . Ce naiba? Inca nu ne este clar ca educatia si sanatatea sunt prioritare?!?!
Comentariu by Anonim — 3 iunie 2018 @ 19:45
De ce nu vrea primarul Radu Cristian sa construiasca o scoala noua ?
Este de notorietate problema Scolii Generale nr.5, Gala Galaction in privinta spatiului necesar in desfasurarea procesului educational. Problema nu este noua, dureaza de cel putin 6 ani de cand domnul Radu Cristian este primarul Mangaliei. De ce nu a aplicat pana acum cea mai simpla si de bun simt solutie ,respectiv construirea unei noi cladiri pentru Scoala nr.5 ci a cautat in schimb tot felul de solutii incurcate – mansardarea vechii cladiri, relocarea in locul Liceului economic, campus preuniversitar la pod pe fonduri europene si asa mai departe ? Solutii care nu sunt viabile, nu rezolva decat partial problema spatiului necesar si care sunt de lunga durata, in conditiile in care Scoala Gala Galaction are nevoie de acest spatiu cat mai repede ?
In cei 6 ani actuala administratie a cheltuit un buget generos de circa 200 de milioane de euro reusind si performanta, pe langa acesti bani cheltuiti, sa aduca Mangalia pe locul 2 in topul datornicilor din Romania, deci banii cheltuiti sunt de fapt mult mai multi. Ce s-a realizat in oras cu acesti bani locuitorii Mangaliei vad zilnic – aproape nimic, orasul arata mai rau decat acum 6 ani. Dar macar o scoala se putea construi.
Problema, cred eu, pe care o are domnul primar cu o scoala noua consta in faptul ca pentru constructia unei scoli, Ministerul Educatiei a elaborat preturi de referinta si nu se mai poate fura ca in codru. Astfel, conform normelor Ministerului Educatiei, In Romania, constructia unei scoli cu 24 de sali de clasa ar trebui sa coste in jur de 1 milion de euro. Dar la Mangalia, primarul Radu Cristian ne-a obisnuit cu altfel de preturi:
– 360.000 de euro (o scoala cu 8 sali de clasa conform normelor Min.Educatiei) au costat la Mangalia 3 chioscuri de placaj pentru informare turistica.
– 4 milioane de euro reabilitarea Casei de Cultura din care cca.1,5 milioane de euro doar instalatia de sunet
– 3 milioane de euro reabilitarea unei biserici din care 100.000 de euro lumanararul (cat doua vile)
– 110.000 de euro demolarea unei baraci.
– 1,4 milioane de euro reabilitarea cladirii in care functioneaza Scoala nr.5. Da, nu este o greseala, anul trecut a alocat peste 6 milioane de lei pentru lucrari de reparatii si modernizari ale cladirii vechi de la sens, cu 10 sali de clasa cand, cu aceiasi bani, putea construi o scoala noua cu peste 30 de sali de clasa.
In sedinta ordinara din data de 4 mai am propus Consiliului Local alocarea a 1,5 milioane de euro din imprumutul facut, de 13 milioane pentru constructia unei noi cladiri pentru Scoala Gala Galaction. Banii exista, a recunoscut si domnul primar, putea incepe demersurile pentru constructia scolii de a doua zi. Consider ca este cea mai rapida si de bun simt solutie, la anul copiii Mangaliei pot invata intr-o scoala noua, intr-un singur schimb, asa cum e normal. Din pacate, consilierii dumnealui : Filip Dumitru, Andrei Sorin, Griguta Nicoleta, Stan Linica, Ciuraru Valentin, Angelescu Dragos, Ionita Dragos, Toma Dorel si Ali Leila au votat impotriva.
In urmatoare sedinta voi face din nou aceeasi propunere si fac apel pe aceasta cale la colegii mei consilieri PNL sa nu uite juramantul pe care l-au facut la investire si sa puna interesele comunitatii mai presus de interesele de partid si de ordinele primite de la seful dumnealor.
Fac de asemenea apel la parintii si cadrele didactice de la Scoala Gala Galaction sa sustina acest demers pentru ca, de la anul, copiii sa invete intr-o scoala noua.
Pentru cei implicati si interesati filmarea sedintei de consiliu poate fi vizionata aici.
Nicolae Moroianu
Consilier Local ALDE
Comentariu by vezi sa nu — 4 iunie 2018 @ 11:35
Intai sa se hotarasca care-i prioritatea,elevul sau profesorul,apoi sa se stabileasca cum se va rezolva conflictul,aparut atunci cind un primar la insitentele unei directoare a scos elevii claselor I-VIII din cladirea de pe Oituz,cladire tipica p-entru scoli generale,Primaria si ISJ trebuie sa puna pe masa situatia elevilor actuali si prognoza pentu urmatorii 15 ani.Deasemena trebuie sa tina seama de necesarul de forta de munca in Mangalia si inprejurimi cu implicarea agentilor economici.
Comentariu by doru — 4 iunie 2018 @ 12:44
Pt 4: Dacă nu vrei să se construiască o școală, spune clar că nu vrei.
Dacă vrei să se construiască o școală, nu mai pune niciun “dar…”, că faci mizerie aiurea.
Da sau nu, vrei sau nu vrei?! De povești m-am săturat.
Valabil si pentru pct. 3, nu scapă nimeni.
Comentariu by Mentalistul — 4 iunie 2018 @ 13:37
Lăudabil demersul!
Dar eu aş fi organizat protestul într-o zi lucrătoare, cînd sînt lichelele primăriei la serviciu, în frunte cu Cel Ales, ca să vadă, să audă şi să se ascundă. Iar orele le-aş recupera sîmbătă.
Comentariu by Părintele Educaţie — 4 iunie 2018 @ 16:24
Pt.4,crezi ca-i usor de construit o scoala,crezi ca sunt suficienti elevi pentru cele 5 scoli din Mangalia?Sau te bagi in seama sperind la un nou mandat.Iar daca nu stii ce o scoala laso balt. .
Comentariu by doru — 4 iunie 2018 @ 20:31
Pt 7: Nu știu dacă mi te-ai adresat mie, pentru ca la pct.4 tot dta ai scris comentariul.
Anul 2016 a adus 610 nou-născuți în Mangalia. Cam asta este media pe an, de 600.
464 mame au născut la Constanta, duse cu ambulanta, pentru ca la noi nu se face gardă la maternitate si nu ia nimeni măsuri; 1 persoana a născut pe holul de la urgente; 145 au născut in Mangalia, din care cca 110 prin cezariană (aici nu stiu numărul exact). Practic, daca vrei sa naști in Mangalia nu se poate decat in timpul programului, adica programat, ceea ce inseamna cezariană. Limitarea la această opțiune este o … ceva rău, nu stiu cum sa numesc.
Deci o medie de 600 copii/an a dat municipiul Mangalia.
(La 63 ani speranța de viața, cam asta e populația orasului, recensământ oficial.)
Art. 63. — (1) În învățământul preuniversitar, formațiunile de studiu cuprind grupe, clase sau ani de studiu, după cum urmează:
…………
c) învățământul primar: clasa care cuprinde în medie 20 de elevi, dar nu mai puțin de 12 și nu mai mult de 25;
d) învățământul gimnazial: clasa care cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puțin de 12 și nu mai mult de 30;
Ca sa duci 600 de copii la școală, in clasa 1, ai nevoie de 600:25= 24 clase. Împărțit la 5 scoli, revin cate 5 clase pe scoală.
Școala mea a avut A, B, C și D (Școala 5).
La învățământul gimnazial, poti maxim 30 elevi într-o clasă. Deci minim 20 clase in tot orașul. Împărțit la 5 scoli, avem cate 4 clase: A, B, C și D.
Iată că necesarul de scoli pentru Mangalia este de 5.
Apoi dacă este ușor de construit o școală?! Fir-ar să fie, ar fi prima școală care se construiește în România? Și dacă ar fi prima, tot nu ar fi o piedică! Dar nu este, pentru că Mangalia a construit complexul preuniversitar Callatis, care are grădinița, învățământ primar, învățământ gimnazial si liceu.
Dacă știu cum se construiește o școală? Nu m-am implicat in construcția unei școli, in trecutul meu. Dar am facut p grădiniță și un after-school. Care trebuie sa fie conforme pentru autorizare. Găsești pe google: “firma de băuturi investește 2 milioane euro intr-o gradinita”. As putea sa detaliez, daca ti-e incredibil.
Să inteleg ca nu esti de acord?
Comentariu by Mentalistul — 5 iunie 2018 @ 3:29
http://www.ziare.com/economie/privatizare/anuntata-ca-un-succes-vanzarea-santierului-naval-mangalia-catre-damen-s-a-impotmolit-satui-sa-astepte-navalistii-incep-sa-plece-1516267
Comentariu by Anonim — 5 iunie 2018 @ 13:07
hmmm…curiozitatea a ucis pisica.ma uit pe net cum ai spus mai sus.da, o firma a investit intr o gradinita.da tu nu pari a fi cristian si nici cu roxana nu prea semeni.poate esti undercover ca de obicei. nu ne luam de niste amanunte marunte..cum ar fi ca firma are o cifra de afaceri de 1,4 milioane de euro dar investeste 2 mil.de profit nu vorbim ca e pierdere de 400k.dar investesc.or fi castigat la loto?
app te duci la miting ca cica e obligatoriu pentru consilierii psd.
Comentariu by wow — 5 iunie 2018 @ 13:12
Pt 10: Stoiculescu a fost unul din directorii mei. Ti-am scris ca detaliez daca vrei. Si grădinița aceea este afacerea lui.
Prima grafinita pe care a garantat-o grupul de importuri (grădiniță+after school) a fost făcută in Militari, pe numele ex-soției și a fiicei mele. Funcționează și în prezent, s-a extins.
Firma menționată în articol e doar una din grup, si de Stoiculescu zice ca are o funcție de director. (Intre timp toate au obținut insolvența, iar contractele cu key-accounts și activitățile s-au împărțit intre alte firme noi, după plecarea mea. Așa că îți zic eu că nu mai există, până să crezi că ai mari descoperiri.) Toți executivii mei au fost încurajați să deschidă propriile afaceri, pe care grupul le-a garantat financiar la investitii.
Dar este o întrebare pertinentă, cum de a facut o firma cifră de afaceri intr-un an de 1,4 milioane euro, are pierderi de 400.000 euro, si totuși investește 2 milioane euro? Păi de-aia! Firma menționata, Stuff Distribution International, făcea parte din Stuff Distribution Grup, ca firma executivă pentru dezvoltare, avand clienți doar societățile din grup (asta a fost menirea ei). Daca a încasat in anul acela 1,4 mil si a investit 2 mil, ar trebuit sa fie pe minus cu 600 mii. Dar a fost pe minus doar cu 400 mii. Unde sunt restul de 200 mii? Aici este pertinentă întrebarea, dacă nu ai experiență în afaceri. Iti răspund: investiția nu s-a facut doar pe un singur an fiscal.
Referitor la miting: Nu cunosc să fie obligație, dar eu chiar vreau să mă întâlnesc cu niște persoane din partid. Este o ocazie să insist sprijin pentru anumite proiecte pentru Mangalia. Dacă există șansa de a rezolva ceva pentru Mangalia (de exemplu, să scădem producția gigacaloriei de la 418 lei la 200-250 lei) particip și la 20 mitinguri. Mitingul e democratic.
Comentariu by Mentalistul — 5 iunie 2018 @ 14:24
daca tu spui pertinent ca cifra de afaceri sau venitul brut este egal cu venitul net pe are l ai investit , nu doar pe un an fiscal, in gradinita te cred ca prea o zici cu patos:)).
iar scuza aia cu ma intalnesc sa insist ptr sprijim mi se pare penibila.pai ori stati fluierati si i cantati osanale lu dragnea ori socializati despre caldura din mangalia.scuze uitasem ca vei fi la tribuna:P
vezi ca si mitingul LGBT e tot democratic.
Comentariu by wow — 5 iunie 2018 @ 15:23
O să lupt întotdeauna să-ți poți exprima liber opiniile. Chiar dacă nu sunt de acord cu ele.
Comentariu by Mentalistul — 5 iunie 2018 @ 16:15
Chestiunea aceasta: https://m.ziuaconstanta.ro/stiri/administratie-locala/shhaideh-a-deschis-pusculita-milioane-de-lei-ajung-la-cernavoda-si-mangalia-pentru-investitii-633853.html
tot la un fel de miting s-a discutat.
Comentariu by Mentalistul — 5 iunie 2018 @ 17:04
pentru pesedistul spoit, referitor la referirea lui la miting:
Băi pesedist spoit, „mitingul” vostru e pe bază de dus oamenii cu japca! Cu frica! Cu intimidarea! Şi cu foarte, foarte mulţi bani. PSD plăteşte mai bine ca Soroş!… De unde ştiu? Pentru că electoratul vostru este chiar cel sărac lipit pămîntului, cel năucit de disperare. De unde să aibă bani să vină, dacă nu plăteşte Partidul? Sau dacă nu plătesc „sponsori” speriaţi sau sponsori de partid? DAr nu-i nimic, dacă vor să vină, atunci să vină. Dar nu ne mai lua de proşti, în plm!
Cum plm duceţi voi la Bucureşti pe ACEIAŞI moldoveni pe care i-aţi împiedicat să ajungă în Bucureşti, ca să nu cumva să ceară să se facă autostrada aia promisă de toate guvernele?
Toţi sînteţi proşti! Stînga ştie că regiunile prospere tind să voteze dreapta, dreapta se răzbună pe regiunile care votează cu PSD, pe care VOI le ţineţi în sărăcie. Noaptea minţii!…
Dacă şi Dragnea va fi achitat în primă instanţă, voi la ce plm abuzuri mai protestaţi? La condamnarea Elenei Udrea?
Că te duci tu acolo să susţii proiecte pentru Mangalia? Unde? La megafon? Hai sictir!
Comentariu by Părintele Lustraţie — 6 iunie 2018 @ 2:06
Nu m-am hotărât dacă să merg la mitingul organizat de PSD. Pentru că este în funcție de priorități in agenda mea.
Mitingul pentru mine, pana ieri, însemna ceva ca un congres, unde de adună membrii de partid si simpatizanții, dar in loc sa hotărască ceva pentru partidul lor, fac o manifestație publică pentru un subiect.
Dar din cauza celor ca dta si a altora care se manifestă la fel, cred ca devine prioritate mai mare acest miting. Si am sa explic de ce:
– partidul social-democrat este un partid politic legal, înregistrat in România, are in statutul sau si in doctrina sa politici umaniste, pe care le-a avut de la anul 1890 încoace: a promovat si a obținut votul universal, drepturile femeilor, libertatea presei, protecția omului față de iobăgire, etc. Social-democrația a guvernat multi ani in Germania, Suedia, Norvegia si a realizat nivelul social pe care îl au aceste țări.
Un pesedist este un social-democrat. Nicidecum un nazist, nicidecum un comunist.
Agresiunea verbală și hărțuirea cuiva pentru apartenența politică la social-democrație este un rău moral, este in primul rând extremism, deoarece este o discriminare pe criterii politice.
Prima agresiune, prima manifestare de nazism si isisism (ISIS) este de a arde pe rug fără a exista o vinovăție, de a defini că un pesedist este ceva disprețuitor. Nu este decat o persoana care are afinități politice pentru o societate democratică în care cetățeanul are calitate de individ social, nicidecum nu este doar o poziție ierarhică în servitutea față de bani si putere. Sunt mai multe feluri de stânga, la fel cum sunt mai multe feluri de dreapta.
Să consideri pesedistul ceva peiorativ, din agresiune politică, este primul abuz. Ai destule motive să judeci deciziile unui guvern sau ale unui parlament, nu ai nevoie de extremism si discriminare politică. Dar pentru că asta îți este mentalitatea, preferi să faci un astfel de abuz, să condamni colectiv doar pe criterii de apartenență politică.
Nu fur ca cei care fură primăria, nu vând Mangalia pentru propriul interes, nu sunt un agresor față de alți oameni, dar cu toate acestea m-ai acuzat in mod extremist, doar pentru ca sunt pesedist.
Apoi… de limitat ce esti in gândire nici nu remarci că PSD e pe cale sa demonstreze ce era de demonstrat. Subiectul mitingului este ceva generalist “miting împotriva abuzului”. La fel de generalist ca “Pace in Lume!” “Stop dezarmării cu bombe nucleare” “Stop violentei asupra femeilor” “Stop înfometării copiilor”, etc. Uneori mitingurile sunt doar pentru insentitivizare a opiniei publice, cum sunt panourile din orașe cu “Păstrați Curățenia”, chiar daca exista lege care amendează pe cel care aruncă gunoiul. Ironia este ca in acelasi timp este un miting al LGBT, sa zicem ca al homosexualilor – deoarece sunt un grup oprimat de unele mentalități din societate.
Ca oricare dintre cetățeni, pesedistul are dreptul la miting. Femeile ai dreptul la miting, bărbații au dreptul la miting, tinerii au dreptul la miting, șoferii au dreptul la miting, toate grupurile de indivizi au dreptul la miting. Cetateanul are dreptul la miting.
Mitingul PSD este denigrat și înjurat cu agresiune, toti pesediștii sunt agresați verbal si etichetați doar pentru apartenența politică, fără ca vreo instanță din lume să fi condamnat doctrina social democratică. Din contră, social-democrația este in sprijinul umanității pentru o viață mai bună. Dacă intr-o societate de 100 de oameni, doar 10 oameni înjură într-una, nemeritat, doar din agresiune… înjură si etichetează zilnic peiorativ pe cei dintr-un grup de 10-20 persoane pentru ca sunt mecanici, timp îndelungat, ceilalți care nu înjură si nici nu sunt înjurați ajung sa acceadă că este adevărat. Este doar un abuz perpetuat.
Pesedistul are dreptul la miting. Democratic este să nu-ți pese de mitingul PSD, daca nu ai afinități social-democrate. Opusul iubirii nu este ura, ci “a nu iubi”” – adică apatia.
Ura este un alt sentiment.
Prin hărțuirea aceasta de a denigra pe pesedist că participa la o manifestare democratica, cu un subiect generalist la care nici tampitii nu se împotrivesc, nu se dovedesc decat agresiunea si abuzul. Acuzi pe pesedist că ar fi rău, in timp ce il sictirești, il înjuri, il agresezi verbal, este protagonistul răului, al extremismului. “Bombing for peace” este o ipocrizie. “Fucking for virginity” pe propria fată este tot un rău, orice intenție bună vrei sa asociezi unei fapte infecte si reprobabile.
Reacțiunea dtale față de ideea că PSD face miting – o manifestare publică la care oricare cetățean are dreptul – este o dovadă că în România s-a ajuns si la cealaltă extremitate: extremismul si condamnarea colectivă, represiunea pe criteriu de apartenență politică … care sunt abuzuri asupra democrației.
Cât timp dta si altii ca tine or să înjure pe pesediști, pe peneliști, pe țigani, pe rockeri, pe alții.., doar pentru ca fac miting sau participă la un miting, consider ca se face un abuz si se încalcă democrația.
Dacă dta respingi democrația si faci agresiuni extremiste, se ajunge la un război, iar la rândul lor si cei atacați iau măsuri de apărare. Cei atacați fiind la putere legislativă, o folosesc pe aceasta. Si odată războiul ajuns in casa si intre noi, se duce naibii toată România!
Poate nu sunt de acord cu unele măsuri ale guvernului, ori cu unele legi ale parlamentului. Ma exprim, dar nu ma impun. Nu am fost de acord cu amânarea taxei pentru cei care nu reciclează, îmi exprim opinia, dar nu înjur si nu agresez pe altii care nu au aceeasi opinie ca mine si sunt de acord ca trebuia amânată deoarece administrațiile publice nu sunt pregătite sa recicleze. Dacă societatea in care traiesc ia o decizie cu majoritate, pana sa se oa decizia militez si aduc argumente sa se ia o decizie mai bună, dar după ce s-a luat ma supun ei. Daca nu vreau sa ma supun ei ma duc si imi caut o alta societate, o alta țara, un alt grup, nu ma apuc sa atac acea societatea sa o constrang sa faca ce vreau eu. Aceasta este dictatură, este extremism.
Pe scurt: Particip la oricare miting am chef să particip și faptul că dta mă înjuri, mă denigrezi, mă hărțuiești, mă agresezi verbal pentru că imi exercit dreptul acesta – este un abuz. Este exact subiectul mitingului.
Daca nu reacționai astfel, mitingul asta era pe la priorități undeva mai departe. Era doar o ocazie să mai stau de vorbă cu câțiva “grei” din energie, am ceva sa le propun pentru Mangalia.
Si dacă am posibilitatea, să îi spun ceva lui Dragnea și să îl îl întreb ceva pe Dragnea, la care să-mi răspundă, ca unui social-democrat. Pentru că am dreptul să am nelămuriri si sa am îngrijorări cu privire la unele decizii luate pentru țară.
Dar degeaba s-ar corecta cele de corectat, dacă pierdem democrația si acceptăm extremismul, dictatura celui mai agresiv, etc.
In sufletul meu sunt umanist. Consider ca omul este ființa-împreună, suntem nevoiți să trăim unii cu alții. Cred in votul universal, cred in drepturi egale in fața legii, cred in libertatea presei, cred in democrație, cred in protecția proprietații private si in protecția proprietații publice, cred in pace, cred in bunaîntelegere cu ceilalți oameni. Consider ca nu merit să fiu înjurat și sictirit doar pentru ca aș fi brunet, ori pentru ca aș fi buddhist, ori pentru că aș fi negru, ori pentru că aș sașiu, ori pentru că m-as fi născut cu o malformație fizică sau as fi avut o dizabilitate in urma unui accident. Ori sa fiu înjurat și agresat pentru ca sunt social-democrat.
Nu te-ai referit la persoana mea, nu m-ai înjurat pentru ceva de care as fi vinovat, ci pentru ca sunt in PSD si pentru Dragnea. Singura vinovatie este ca sunt in acelasi partid cu cineva pe care nu-l placi. Social-democrația nu este nici a lui Iliescu, nici a lui Nastase, nici a lui Dragnea… Social-democrația nu se schimbă pentru niciunul dintre conducătorii de partid, care sunt vremelnici.
Mâine poate nu mai sunt la PSD. Pentru ce o sa mă mai înjuri atunci? Înjurăturile si agresiunile de astazi vor mai fi valabile si cand nu voi mai fi la PSD?
Prin ceea ce faci nu dovedești decat că mitingul PSD are un subiect actual, care nu este de neglijat. Este un miting contra abuzului verbal pe care l-ai manifestat in comentariul către mine.
M-ai făcut să inteleg pentru ce este mitingul.
Comentariu by Mentalistul — 6 iunie 2018 @ 10:09
pentru mentalist:
Ai început răspunsul cu o construcţie raţională a argumentului, presărată – cum era de aşteptat – cu minciunele împletite din istorie, dar na! – treacă de la mine. Pînă la urmă, Istoria nu e chiar o ştiinţă exactă. Nu e nici măcar o ştiinţă. De-aia se poate servi cu orice, ca sarea.
La primele fraze ai fost chiar funny, mă gîndeam că o iei spre pamflet, mai ales că „pesedist spoit” nu prea te face pesedist, ci „spoit în pesedist”. Poate c-a fost prea vag…
Dar acele de la indicatorul de scîrbă mi-au trecut direct pe roşu cînd am ajuns la „Agresiunea verbală și hărțuirea cuiva pentru apartenența politică… este o discriminare pe criterii politice”. Să mori tu?!… Uite unde era victima discriminării!… La majoritari!… Doar la creştinul românesc am mai întîlnit dileala asta, să se plîngă că e discriminat deşi se laudă că are 98% din „electorat”…
Aproape că nu mai cred că ai şti cum foloseşte lumea cuvîntul „discriminare”. Dar mă bazez că sînt alţii care chiar ştiu că, în afară de referirea abstractă la „a face distincţia între două sau mai multe chestiuni”, discriminarea concretă presupune o acţiune, o politică sau un tratament, adică fizic i se interzice sau i se favorizează cuiva ceva. FIZIC, nu din vorbe.
Practic, tu confunzi „harta” cu „locul”, „poza” cu „persoana”.
Confunzi IMAGINEA pe care o ai tu despre social-democraţie cu ACŢIUNILE unei bande pusă pe jaf şi acumulare de putere.
Ce hărţuire? Ce agresiune verbală? Cînd EŞTI într-o bandă de hoţi, nu prea mai ai voie să te plîngi dacă lumea strigă la tine. Cu atît mai puţin îţi este permis să te plîngi atunci cînd eşti luat la refec pentru că le iei apărarea şi le faci jocul de propagandă. Dimpotrivă, cam ai OBLIGAŢIA să răspunzi la acele întrebări, pentru că PSD are o responsabilitate faţă de oamenii cu care „este obligat” să trăiască, ca partid, ca organizaţie, ca exponent! Dacă tace sau se plînge că de ce e luat la întrebări, atunci PSD doar o CLICĂ!
Descrierea modului în care se adună lumea cu arcanul, cu frica şi cu şantajul, ca pe vremea comuniştilor, nu se califică NICĂIERI ca hărţuire. Astea sînt filme. Este o acuzaţie care vine din public, o întrebare care CERE răspuns. Dar ai ales să răspunzi ca un membtru de CLICĂ.
Iar cînd ai echivalat opţiunea politică cu aspecte fizice te-ai descalificat pentru orice discuţie raţională, cît oi fi tu de umanist. „Ființa-împreună” şi „suntem nevoiți să trăim unii cu alții” – aspecte chiar foarte corecte – au devenit, brusc, doar panglici pe gură, vorbe goale.
Este clar că atributele fizice (piele, dizabilităţi, ochi, voce etc) nu sînt sub controlul individului şi nu sînt O ALEGERE. Dar opţiunea politică ţine de convingeri, de alegere.
Opţiunea politică din piaţă poate da un răspuns la mentalitatea individului, e pe afinităţi, e pe raţionament şi discernămînt. Adică poate fi schimbată şi, deci, este supusă criticilor, nu e ca o diformitate… Este interzis A OBLIGA o alegere , dar nu este interzis A O CRITICA. Tu nu vrei să fii criticat pentru că ai o sensibilitate la discriminare. Ghici ce? Sensibilităţile şi preferinţele tale nu pot redefini realitatea astfel încît să dispară criticile.
Dacă mîine nu ai mai fi la PSD, probabil că ai scăpa de povara de a sta într-o haită cu o istorie criminală. Şi, probail, nu te-ar mai înjura nimeni – dar aici nu pot vorbi în numele altora. Eu nu te-aş mai considera părtaş la CLICĂ, atît.
Dacă doar ţi-ai vedea de proiectele tale ca om şi ai lăsa apartenenţa politică în planul ăla discret, neanunţat, care apare doar la şedinţele de partid la care, na, trebuie să te duci ca să fii la curent, atunci să mor io dacă ţi-aş mai zice ceva. Dar cînd te văd cu cîtă generozitate lipeşti valorile umaniste de o bandă de tîlhari… pe bune!
Înţelegerea teoretică pe care o ai tu faţă de conceptul de social-democraţie nu are nici o legătură cu PSD-ul. PSD-ul e o bandă de hoţi, de lepre mincinoase şi e social-democrat DOAR CU NUMELE!
PSD este exact acea bandă de pierde-vară a dictaturii proletare, lichele care profită de „egalitate” cărora le pace să fie profesori de muncă – uite, bă, cum se munceşte! – in timp ce ei stau cu plua in sus şi primesc roadele, luptă pentru dobîndirea puterii pentru ei înşişi, în mod ipocrit şi samavolnic.
Nu numai că PSD-ul nu dă doi bani pe valori ca „omul – ființa-împreună”, „suntem nevoiți să trăim unii cu alții” ori „bunaîntelegere cu ceilalți oameni”, ci ele sînt principalul lor inamic! Valorile astea sînt chiar „duşmanul lor de clasă”, pentru că duc la emancipare, la CONTROL RECIPROC – iar banda de hoţi numită PSD are alergie la ideea de control reciproc.
(Mă prefac că nu observ tentativa ta meschină de a arunca vina pentru „protest” în curtea celor care critică ceea ce face PSD-ul, şi o consider doar o mică minciună pe care ţi-o spui ţie ca să-ţi mai netezeşti cutele disonanţei cognitive)
Aşa că, mai gîndeşte-te dacă ai înţeles pentru ce este japca asta de partid, căreia tu îi spui, naiv şi idealist, „miting”. Cît de mult merită, e fix problema ta.
Comentariu by Părintele Epuraţie — 6 iunie 2018 @ 11:32
@17 – Like
Comentariu by Anonim — 6 iunie 2018 @ 12:37
Pt 17:
Sunt cateva lucruri pe care mentalitatea extremista a dumitale nu le poate pricepe. Daca Dalai Lama se dovedește a fi pedofil, rezultă in concepția dumitale ca toti buddhistii tibetani sunt pedofili? Nu l-a acuzat nimeni ca ar fi pedofil, dar daca l-ar acuza, ar fi corect sa condamnam toti buddhistii pentru pedofilie?
PSD este un partid. Un partid este o mini-societate.
Toți cetățenii români, de exemplu, formează societatea românească. Daca din 4.000.000 romani care muncesc in străinătate, iar dintre aceștia cca 2.000 se ocupa de hoții, restul văzându-și de treabă, este corect sa etichetăm că toti românii sunt hoți? Pentru mine nu este corect, pentru dta poate ca este.
Termină cu prosteala asta că ar fi toti pesediștii hoți. Ce-i nemernicia asta?
Au fost condamnati pentru corupție si politicieni PNL/PD-L (chiar mai multi dupa media procentuală), si politicieni PP-DD, si politicieni PNȚCD. Si cu ce se răsfrânge asta asupra partidelor? Ar trebui sa declarăm că toți politicienii fură? Nu exista democratie fara politică. Decat dictatura, extremism, totalitarism, etc..
Si daca au fost condamnati din toate partidele, inclusiv din noul USR, de ce selectezi doar PSD? (Făcând abstracție ca este o prostie sa condamni colectiv!)
Or fi cantitativ mai multi, dar procentual, la suta de politicieni, cei PNL/PD-L au fost dovediți mai hoți.
Dar subiectul nu este despre ce partid o are mai mare sau e mai hoț! Pentru ca nu poti defini partidele dupa un om sau altul, ci dupa doctrine. Nici creștinii după păcatul unui singur Potomaci.
Subiectul este acesta: De ce este ceva peiorativ si rușinos sa particip la un miting al social-Democraților? De ce este corect sa ma înjuri pentru apartenența la social-democrație?
La un miting de-asta ne mei întâlnim cu cei de la Cluj, cu cei de la Bistrița , ce cei de la Iași, Timișoara, …. Alexandria. Ne mai vorbim, schimbam opinii, întrebăm “Nea Vasile, de Mitralieră ăla ce zici?” “O hahaleră, un cretin!” “Așa zic si eu, neică! Îi dăm vânt?”. Si uite așa, nea Vasile de la Cluj, cu Ion de Bistrița, cu … etc., fac astfel încât i s-a arătat ușa lui mitralieră ăla.
In loc sa ataci social-democrații, sa-i înjuri că se duc la miting, contribuind astfel la menținerea dictaturilor politice si a extremismului in politică, ar trebui sa încurajezi astfel de manifestări publice, pentru ca cei care ajung la conducere se mențin conștienți ca pot fi alungați ca Mitralieră.
Lucru valabil pentru oricare dintre partide.
Social-democrații nu atacă membrii altor partide, nu înjura mitingurile altora, nu etichetează la grămadă și nu condamnă colectiv. Mai sunt si proști, cum sunt in fiecare partid, cantitativ PSD o avea mai multi, pentru ca este cantitativ un partid mare. Dar majoritatea social-democraților nu înjură existența liberalilor, conservatorilor, ecologiștilor, țărăniștilor, naționaliștilor, etc.
Să ataci de-a-nboulea persoanele doar după apartenența politucă nu faci decat să-i determini sa strângă rândurile și ii ții preocupați cu războiul tău, de parcă liderii acelui partid te-au angajat sa faci asta ca sa își păstreze funcțiile.
De exemplu, pentru ca social-democrații nu înjură pe liberali si nu-i denigrează irațional si incorect, liberalii nu sunt in stare de unitate si coerență. Apelează la cea mai proastă arma politică: extremismul si discriminarea pe criterii politice. La vedere pare ca se face ceva, agresiunea si hărțuirea sunt lucruri ușor remarcabile, este de ajuns unul singur sa agreseze si il vor remarca toti cei de față. Dar in sinea lui, omul condamna agresiunea gratuită, iar in cabina de vor e cu sinele său si de-asta ies social-democrații mereu învingători.
Asa ca lasă-te de a mă sictiri si a mă înjura pe mine, dintre noi doi sunt cel care am dovedit ca am o calitate umană mai bună. Nu permit unui rebut extremist să imi dicteze mie ce sa fac, să mă agreseze verbal fără să fiu vinovat de ceva.
Faptul ca sunt social-democrat nu este o vinovatie, ci este o onoare pentru ca social-democrația a obținut egalitatea intre sexe, social-democrația a obținut independenta presei, social-democrația a eliminat servitutea fata de material.
Dacă reușesc să am timp să merg la miting, am să mă trag special in poze cu Iancu, cu Fifor, cu Teodorovici, cu Stanescu, cu Dragnea, chiar si cu Bădălau, cu Firea, cu Stroe, să vedem dacă pentru lucrul ăsta trebuie să fiu ars pe rug. Bineînțeles că o sa cer bani de școală pentru Mangalia, banii de diferența pentru cogenerare termică, bani pentru stațiuni, etc., totul pentru Mangalia.
Să vedem daca pentru asta merit sa fiu ars pe rug.
Ca fapt divers: nu este o obligație sa-mi pese de polituca ta națională. Mie imi pasa de Mangalia mai întâi, apoi e blank-blank-blank de 3 ori, si abia dupa aceea e politica națională.
Pot sa fiu social-democrat si in PSD, si in afara PSD. Dar Mangalia pentru mine contează mai mult decat un partid, contează mai mult decat înjurăturile dtale, mai mult decat disconfortul agresiunilor verbale extremiste, si nu mi se rupe nici la bașcheți despre frustrările dumitale, eu am avut întotdeauna curajul sa fac ceea ce am vrut sa fac si nu m-a constrâns nimeni sa ma opresc din realizari.
Comentariu by Anonim — 6 iunie 2018 @ 12:59
Duci discuţia înt-o zonă care nici nu a fost pomenită.
Tu vorbeşti de „majoritatea cinstită” care nu trebuie evaluată prin ce face „minoritatea coruptă” – ceea ce ar fi corect, dar NU E CAZUL! NU e cazul, pentru că:
1. nu majoritatea cinstită ar fi problema mea, ci EXISTENŢA ŞI ACCEPTAREA minorităţii corupte.
2. Lucrurile se prezintă exact invers: avem o minoritate cinstită într-o majoritate coruptă. Dacă nu vezi atîta lucru, e clar că confunzi poza cu persoana.
Dar ai dreptate, fac mea culpa: TOATE partidele sînt formate sau sînt pline ori dominate de corupţie, nu numai PSD-ul, pentru că TOATE partidele actuale îşi trag rădăcinile de cadre din FSN. Aici îţi dau dreptate.
„Să ataci de-a-nboulea persoanele doar după apartenența politucă nu faci decat să-i determini sa strângă rândurile” – adică exact cum a spus şi Dăncilă: faptul că lumea strigă disperată la şofer „vezi că ne duci în prăpastie!” reprezintă un atac menit să confirme că e bine ce face… Nu apartenenţa politică este motivul „atacului”, iar confunzi harta cu locul. E vorba de subordonarea voită către o gaşcă de hoţi, a unor acţiuni cetăţeneşti.
„iar in cabina de vot e cu sinele său si de-asta ies social-democrații mereu învingători.” – doar în fantezia ta. Vorbeşti de parcă votantul PSD ar fi o persoană raţională, liberă să ia decizii.
„Social-democrații nu atacă membrii altor partide, nu înjura mitingurile altora, nu etichetează la grămadă și nu condamnă colectiv” e o minciună. Demonstrabil. Punct. Multe din concluziile tale despre politică şi realitatea hoţiei derivă din această minciună şi din altele asemenea ei.
„social-democrația a obținut egalitatea intre sexe, social-democrația a obținut independenta presei, social-democrația a eliminat servitutea fata de material” cum spuneam, confunzi poza cu persoana. Fibra, substanţa actuală a PSD este coruptă şi ruptă de imaginea pe care o ai tu despre social-democraţie. Ca să fie cum zici, ar trebui înlocuit TOT partidul. TOATE partidele.
Pare extrem, dar e doar din cauză că lucrurile însele au ajuns la extrem!
În locul tău, chiar aş înceta să mai fiu generos cu hoţii.
Comentariu by Părintele Intoxicaţie — 6 iunie 2018 @ 14:44
Ozzy este doar un membru de partid. A-l acuza pentru ceea ce face PSD-ul e o greșeală. A-i atrage atenția e OK. N-are sens să intrați în polemici fără rost.
E doar o părere, voi puteți continua.
Comentariu by lucian visa — 6 iunie 2018 @ 16:03
Nu îl acuză nimeni pentru ce face partidul în care s-a înscris benevol. Nici pentru opţiunea lui politică. Nici vorbă de aşa ceva.
Ci eu îl acuz pentru că le ia apărarea, pentru că le face jocul propagandei şi pentru că profită de imaginea lui pentru a ridica cota unei clici de hoţi.
Cum spuneam anterior, dacă şi-ar vedea de proiectele lui ca om şi ar lăsa apartenenţa politică în planul acela discret, neanunţat, nu ar avea nimeni nimic cu el.
Comentariu by Părintele Epuraţie — 6 iunie 2018 @ 16:26
Pt 22:
Ia nu îți mai imagina dta ce iti convine, ca sa inventezi aiurea motive de acuze.
Cui i-am luat eu apărarea? Pana acum am luat apărarea lucrului drept si adevărului. Ti-am scris pe aici inca din 2016 si repetat ca nu imi plac oamenii cu mustață? Am scris-o si public, fara jenă. Asta este o chestiune personală de gust. Am curajul sa o exprim. M-ai si gasit pe mine cel obedient. Am dovedit in toate ocaziile ca am facut dupa conștiința mea, si nu am fost nici cârpă, nici curvă. Nu m-au impresionat nici înjurăturile din ședințele publice, nici străduința unora de a fi dat afara din consiliu, altii au promis si au luat bani ca au ei pârghii pe la Centru sa ma dea adara din partid, altii m-au amenințat cu un procuror, “baroni” m-au sunat sa ma amenințe ca ma calcă cu acceleratul de Mangalia, nu m-a impresionat niciunul .. sunt in continuare pe poziție.
Din afirmația asta, cum ca fac jocul altora, constat ca ai luat-o pe arătură.
Dta ai o frustrare pe altceva, nu pe ce ai închipuit in fals acolo. Te deranjează că fac parte din PSD. Daca eram vreun prost, nu era vreo panică. Dar problema este ca populația prinde încredere in mine si iti este problema ca sunt in PSD. Nu ajunge ca trebuie sa ma lupt cu ăia de fură Mangalia, acum trebuie sa ma lupt si cu ciudoșii?
Cand am timp o sa va explic ce lupte s-au dat in subteran, ce planuri malefice au fost blocate sau măcar amânate, ce au de gând nemernicii cu viitorul Mangaliei. Daca le iese, următorul nici nu mai contează cine vine primar si ce intenții bune are. Pentru ca tot bufetul va fi antamat pe externalizarea unor servicii cu contracte intre 10 si 20 ani, de la serviciile de administrare a domeniului public si privat, servicii de mentenanța camere supraveghere, administrarea cimitirelor, căminul de bătrâni, creșa, sălile de sport, servicii de descărcări arheologice, de întreținut parcuri, de pus trotuare, de administrat parcările, etc. Toate externalizate spre firmele nemernicilor. Plus împrumuturi de milioane euro care trebuie plătite. Bugetul local in buzunarul lor pe minim 10 ani.
Ia vezi acum, ENEL deconectează iluminatul public de la alimentarea cu energie electrica, pentru neplata de nu stiu cat timp. Centralele Goldterm deja au fost deconectate.
Iar dta iti faci griji ca imi creste mie cota si sunt la PSD? Bre, din ce film vii dta? Iesi un pic pe afară și vezi realitatea.
Comentariu by Mentalistul — 6 iunie 2018 @ 19:28
În atare condiţii, dacă tot îţi place să fii în barcă cu hoţii, nu mă aştept de la tine decît la şantaj à la Vîlcov, ăla care şantaja o comună că dacă nu votează PSD, le va scumpi apa.
Din nou o să ne spui că „uite proiectele, votaţi PSD ca să vi se şi aprobe”, că dacă nu votăm PSD, nu vrem binele oraşului – şi alte asemenea.
Ba chiar ne spui că Mangalia e în pericol – nu că n-ar fi, că ESTE! – iar asta, combinată cu cascadoriile tale din trecut, se traduc cam aşa: vreţi să anulăm planurile malefice? Votaţi PSD. Dacă nu, plătiţi! Că uite ce păţiţi dacă nu aţi votat PSD, acuma vi se taie curentul!
Nu veni tu să ne prosteşti cu exemple că Mitralieră a plecat, cîtă vreme propunerile lui de legi au fost adoptate – şi încă tacit! Le-au înghiţit pesediştii tăi de n-au avut aer. Iar tu le iei apărarea… Mă doare-n pluă că l-aţi făcut să plece, era corect să nu îi acceptaţi propunerile. Voi, ca partid „social-democrat”, d-ăla cu „omul-împreună” cu hoţul. Tu vorbeşti pentru proştii tăi, pentru cei care cred prostiile tale politice.
Cota ta în oraş e cota ta, faci ce vrei cu ea. Opţiunea ta de partid este a ta şi faci ce vrei cu ea. Ce fac eu pe cota şi pe opţiunea ta e treaba mea.
Şi, da, dacă erai vreun prost, era pagubă-n ciuperci. Dar aşa, eşti doar o dezamăgire şi o pierdere de timp.
Cînd lumea va pricepe că îşi dă votul celor care distrug ţara prin inflaţie, jaf, pupincurism, nepotism, favoritisme de clan, legi care protejează hoţia,
Comentariu by Părintele Epuraţie — 7 iunie 2018 @ 1:07
Cînd lumea va pricepe că îşi dă votul celor care distrug ţara prin inflaţie, jaf, pupincurism, nepotism, favoritisme de clan, legi care protejează hoţia, atunci să te văd cum explici cum e cu verticalitatea, cu necurvia, cu interesul oraşului…
Da’ poate chiar te votează, mai ştii? Că au experienţă cu Radu Cristian.
Comentariu by Părintele Epuraţie — 7 iunie 2018 @ 1:12
dreptate ati cam avea amandoi.si tare nu mi placea sa spun asta cand parintele elucubratie depasise limita unui dialog de bun simt.
vrem nu vrem ozzy e singura trompeta care mai urla impotriva administratiei locale.cu sau fara efect.
nu putem sa i cerem sa fie perfect si sa se dezica de partidul care l a pus acolo deoarece am ramane si fara el.bun sau rau.deci sa l luam de bun.
am o mica observatie.PSD ul nu mai are de mult nimic in comun cu doctrina social democrata pe care o clameaza ozzy.
e doar un partid de oportunisti care merg pe principiul acum sa mi fie mie bine si numai mie.
Comentariu by wow — 7 iunie 2018 @ 10:01
Pt. popa si alti lingai a lui Radu,Orban,etc.atita timp cit au fost la Primarie cei de dreapta,cine a furat Mangalia de a lasat-o in halul de astazi?Voi care acuzati azi PSD-l unde ati fost?Radu face ce vrea sustinut de voi exponenti ai dreptatii,ordinii,onestitatii si asa mai departe,in vorbe,vorbe…ascudeti-va sau esiti cu ID real daca aveti curajul?
Comentariu by doru — 7 iunie 2018 @ 12:37
Pt 26:
Ajunge sa conducă BOR vreun Teodosie, vreun Pohomaci…
Ce ar trebui sa declarăm? Că BOR nu mai are nimic in comun cu doctrina creștină ortodoxă? Si poate in asemenea cazuri o fi adevarat.
Vrei sa spui ca intr-un astfel de caz nu mai poate exista un creștin care sa trăiască după perceptele ortodoxe? Nu mai poate exista un bun creștin, pentru că BOR s-a pervertit in păcat?
Bunul creștin va crede in continuare in doctrina dreaptă a ortodoxiei, pentru ca in credința este o chestiune intre el si Dumnezeu.
La fel si eu cu social-democrația. Nu ma interesează daca se schimba vreun statut in România, eu cred in principiul filosofic universal a democrației si a vieții sociale a omului, ceea ce definesc filosofic social-democrația.
Social-democratia a existat in România si cu 100 de ani înainte de Iliescu, Nastase, Ponta, Dragnea.
Si a existat in Grecia antica si democrație, a existat lucrari publice sociale si in Republica Romană (Res Publica Romana, „Lucrurile publice ale Romei”).
Nu stiu cum se numeste doctrina altora, dar doctrina fil
Comentariu by Mentalistul — 7 iunie 2018 @ 14:06
Nu stiu cum se numeste doctrina altora, dar principiile filosofice cu care am afinități se numesc social-democrate prin definiția universală.
Eu spun despre mine, nu despre altii.
Comentariu by Mentalistul — 7 iunie 2018 @ 14:08
Ptiuuu, scriu in grabă, dar înțelegeți voi…
Comentariu by Mentalistul — 7 iunie 2018 @ 14:10
n am zis ca tu personal nu esti social ddemocrat.am zis ca PSD ul actual nu are nimic in comun cu social democratia.
si daca se indeparteaza cineva de doctrina , mai bine zis nu se indeparteaza ci e in directia total opusa, nu e normal sa fie indepartat din organizatie?oricare ar fi ea..biserica, partid politic sau multinationala.
pentru mine e simplu.vreti social democratie?atunci schimbati tot in conducere…si tot e tot. de la mustacios pana la baroni si baronasi.
Comentariu by wow — 7 iunie 2018 @ 15:11