Începând cu acest an, vârstnicii de la Căminul de Bătrâni și familiile acestora vor achita o contribuție mărită cu circa 60% către Direcția de Asistență Socială. Suma medie achitată, anul trecut, de către bătrânii găzduiți de Direcție a fost de 1.571 lei, în timp ce, la propunerea Primăriei, în 2018, cuantumul mediu al contribuției va fi de 2.487 de lei.
Motivul luării acestei decizii este, potrivit executivului, unul simplu: cheltuielile pentru susținerea Căminului de Bătrâni au fost, în 2017, de 1,1 milioane de lei, bani care, împărțiți la cele 37 de persoane internate aici, au dus la o estimare a costului mediu de 2.487 de lei. Vârstnicii, dar și susținătorii lor legali, vor achita, procentual, această sumă, în funcție de veniturile pe membru de familie: de la 0% în cazul în care venitul pe membru de familie este de sub 1.450 lei și până la 100% în cazul unor venituri de peste 2.350 de lei. Sunt luate în calcul atât pensiile, cât și salariile familiei respective, după ce se scad costurile lunare de întreținere.
Vârstnicii fără venituri și fără susținători legali vor fi scutiți de la plata contribuției lunare, banii urmând să fie achitați din bugetul local.
În cheltuielile cuprinse, anul trecut, în bugetul Căminului de Bătrâni, sumele cele mai importante au fost cele cu salariile personalului – aproape 700.000 de lei, cele cu iluminatul și căldura – 97.337 lei și cele cu hrana – 204.666 lei. În prezent, la Căminul de Bătrâni trăiesc 22 de vârstnici independenți, 6 semidependenți și 9 dependenți.
Noua taxă stabilită la Căminul de Bătrâni este una destul de piperată, dacă este să ținem cont că, într-un azil privat, din București, suma lunară achitată pentru un vârstnic este de 2.000-2.700 de lei, în camerele duble sau triple sau de 3.500 în cele single. Toate ofertele din București cuprind, printre altele, trei mese principale și gustări, servicii de spălătorie, de igienă generală, administrare de medicamente, tratamentele medicale din cele mai complexe 24 de ore din 24, kinetoterapie, gimnastică, organizarea de evenimente cultural-artistice, mese festive de sărbători, excursii etc.
editiadesud.ro 09.05.2018
Au gasit de unde sa si rotunjeasca veniturile …rusine!!!
Comentariu by IPSI — 10 mai 2018 @ 8:48
Un baiat istet ca primarul nostru, gaseste surse de venit peste tot. Mariri de taxe si impozite, amenzi la soferi ori oamenii de afaceri, impozit pe terenul de sub bloc ( acea cota parte indiviza care trebuia sa intre in pretul de cumparare a apartamentului), locuri de parcare pe care vei plati mai mult ca la Bucuresti sau Constanta, taxa specială de dezvoltare și promovare turistică ( aste-i cea mai sadica taxa).
Plus ca gaselnita ca nu avem PUG scoate din buzunarul celor care vor sa construiasca ceva, de la un gard la un hotel, aduce multi bani, care intra direct in buzunarele lui Ali Baba si hotilor sai.
Asta cu marirea taxei la caminul de batrani, peste preturile practicate în azilele private, este recompensa sutelor da batrani care voteaza pentru acele pachete de ajutoare, pentru revelioane, fasole cu ciolan ori cateva sute de lei pentru cei ce ajung la anumite varste.
Comentariu by Marian Vasile — 10 mai 2018 @ 9:45
Sa le fie rusine, atat primarului cat si celor care au votat o asemenea idiotenie.Oamenii fara Dumnezeu si fara de parintii.Nu toti avem(avut) soacre care sa ne lase mostenirii de milioane de euro(de unde oare????????)
Comentariu by VUCEA DAN — 10 mai 2018 @ 9:55
Moca moca
Bosorogi sau distrat toata viata si acum vor moc .Nu sau gândit sa puna un ban pentu batranete
Comentariu by Ion — 10 mai 2018 @ 10:32
s or fi distrat ei dar poate au facut si scoala.spre deosebirii de altii.si daca n au facut scoala nu se afiseaza cu aberatii.
Comentariu by wow — 10 mai 2018 @ 14:30
Si nu toti am avut pensii nesimtite si spagi grase la vama ..
Comentariu by Mardale — 10 mai 2018 @ 20:45
Prețul de cost a fost calculat in baza cheltuielilor calculate de Direcția de Asistenta Socială din aparatul primarului.
Mai întâi un aspect: Goldterm vinde căldură Căminului de Bătrâni la preț întreg: 418 lei + TVA. Cetățenii Mangaliei plătesc 196 lei + TVA, deoarece bebeficiază de subvebție de la CL. Costul căldurii face parte din prețul de cost per bătrân, cât trebuie să plătească cel instituționalizat. Costul căldurii per bătrân iese la 2.700 lei/an. O medie de 220 lri pe lună.
Ar mai fi si ajutorul de stat, care nu mai poate fi accesat deoarece Căminul de Bătrâni avea licență pe SPAS, dar acesta a fost desființat. Ajutor de stat, care prin lege este prezazut de minim 10%. Alți 200 lei de care au fost deposedati prin acțiunile administratiei.
Mai sunt si alte cheltuieli care trebuie analizate.
Astfel s-a mărit de la standardul de 1.982 cat prevede legea, din care statul suporta 10%, la 2.500 lei pe care acum trebuie sa-i plătească lunar un bătrân si familia lui.
Comentariu by Ozzy — 11 mai 2018 @ 11:06
Ozzy, ai uitat sa ne spui si pe unde se duce ” ceva” mincare pregatita la cantunA caminului de mama sefei cu barcuta de la turism , ( cu barcuta si la propiu si la figulat,
Comentariu by Anonim — 11 mai 2018 @ 15:58
Deci calculul este unul corect.Guvernul a stabilit minim 1982 lei/luna la care se mai adauga anumite cheltuieli foarte clar de identificat.
De ce atunci ați mai urlat si i-ați arătat cu degetul?
Comentariu by Anonim — 11 mai 2018 @ 17:53
Pt 9: Din cauza de prostie sau nemernicie, depinde cine esti esti. Daca esti bazel09, amândouă valabile.
Standardul minim este 1.982 lei. Toate municipiile si orașele au aprobat acest pret de cost. Dar Mangalia este mai cu alde Ciuraru si adopta 2.500 lei.
La 1.982 lei, statul aloca minim 10%.
Legea 17/2000 (actializată)
“5) Cheltuielile de funcționare a căminului pentru persoane vârstnice se asigură cu respectarea principiului subsidiarității, în următoarea ordine:
………….
c) din bugetul de stat, din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată – în proporție de cel puțin 10% din standardul minim de cost aprobat prin hotărâre a Guvernului, în condițiile legii, în completarea sumelor prevăzute la lit. a) și b), pe baza necesarului stabilit anual de Ministerul Muncii și Justiției Sociale, la elaborarea bugetului de stat.”
(la 20-01-2018, Litera c) din Alineatul (5) , Articolul 18 , Sectiunea a 3-a , Capitolul II a fost modificată de Punctul 5, Punctul 6, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 19 din 12 ianuarie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 17 ianuarie 2018 )
Asta inseamna ca un bătrân ar plăti maxim 1.784 lei. Plus alte beneficii care se pot primi de la stat (medicamente gratuite, consultații, etc.), prin SPAS.
Dar cum iresponsabilii au desființat SPAS, acum căminul de bătrâni functioneaza cu licența SPAS.
Despre SPAS habarnistii din primărie il păcălesc pe Mihai Sorin ca msi exista, lucru pe care il pretind si controlului venit de la Agenția Naționala de Plăti si Servicii Sociale, sau cum s-o numi ca nu țin minte exact niciodata. Dar cu astea nu te joci.
Deci, in loc ca batranii sa plătească maxim 1.784 lei, sunt obligați sa plătească 2.500 lei. Ca asa i-a ieșit calculul primariei. De ce? Din cauza de ăsta care comentează la pct.9. Cică e calculul corect. Nu functia matematica a adunării e greșită, ci ce aduni e jecmăneală. Daca vrei sa oferi aceleași servicii de calitate poti gestiona costurile încât sa fie la prețul corect. Daca vrei sa maresti tariful la 2.500 lei, mai mult ca la privat, si sa desfiintezi Căminul de Bătrâni, ca apoi sa-l privatizezi, aduni tot ce poti si ce iti trece prim cap, maresti la nepermisibil, forțezi familiile prin pret sa retragă batranii (la banii aceștia angajează 2 persoane sa aibă grija).
Am reproșat (ca nu sunt doamna mă-ta ca să urlu!) nemernicia si răutatea celor cărora nu le pasă de Mangalia, iar in acest caz de bătrânii Mangaliei. Ați întrecut orice limită, de la a fura copiilor din burse si din drepturile lor (mai ales indemnizațiile copiilor cu orientare școlară, autiști, pe motiv ca nu e metodologie aprobata de CL, dar banii alocați de guvern au fost cheltuiti in buzunarele acolitiilor!), ați ajuns sa privatizați si gropile morților noștri, sa jecmăniți batranii de la cămin. Pentru asta ma dezbrac de caracter si va trimit pe toti la dracu, pentru ca si părinții voștri or sa se dezică de voi, dupa ce o sa va tăvălesc prin propria voastră mizerie!
Oricât vă scremeți in anonimat si faceți pe nemernicii, ceasul continuă tic-tac si numai mâine nu-i poimâine, in prag de 2019 garantez că vă ajung din urmă păcatele sa le plătiți. Nu ar fi util mai devreme, dar poate deveni si mai util. De ce credeți voi ca descărca Călin dosare duminica noaptea, cine i le-a cerut? Fir-ați ai drequ de nemernici! V-ați încântat sa jecmăniți 37 de bătrâni. Unele lucruri nu se fac neam, pentru ca nu suntem animale! Nemernicilor! Nu aveți mamă, nu aveți tată, animalelor!
Ușor-ușor vine ziua judecății! Măcar lucru ăsta mă mai răcorește.
Comentariu by Mentalistul — 12 mai 2018 @ 11:26
Ai inceput sa-ti faci campanie electorala pe seama batranilor ? Ti-ai luat medicamentele antihalucinogene ? Sau iar ai fumat ceva ?
Comentariu by Anonim — 12 mai 2018 @ 11:38
Pt 11: Campanie pentru ce?
PS: Să răspunzi! Dacă tot debitezi ceva, explică-te!
Comentariu by Mentalistul — 12 mai 2018 @ 12:16
Mda, si tacerea e un raspuns. Stilul tau este urmatorul : arunci ceva in eter cu o opinie la ambele capete. Analizezi ce zice lumea dupa care te pozitionezi in functie de sentimentul creat. Mergi pe emotiile si pe opinia celorlalti. Adica, esti o curva cu 2 fete. Stil de politician aflat la inceput de drum, de altfel. Mai ai de mancat mamaliga pana iti atingi scopul, sa nu-mi spui ca te apuca amokul de oamenii Mangaliei. Si sa nu te apuce criza victimizarii ca esti persoana publica. Taci si inghite, ca asta stiti sa faceti cel mai bine, mancati rahat si zambiti. Sau faceti gura sa vada lumea cat sunteti de interesati de soarta noastra. Vedea-te-as primar, sa aud cum te disculpi pe urma…
Comentariu by Anonim — 12 mai 2018 @ 13:48
@ 9,11,13
Cucule cu pana sura, fii magar dar cu masura, ca altfel ti-o iei in gura!
Ca nu o fi Ozy un sfant e clar. Ca va sta in coaste, ca sula lui Iliescu, e la fel de clar. Indiferent ce spune si face problema e la voi, in pestera lui Ali Baba, și daca peste cel mult doi ani decretelul asta pleaca la Constanta, cu cateva milioane de euro din bugetul Mangaliei in propriul buzunar, tu vei ramane aici si vei fi un fel de mort viu.
Comentariu by Marian Vasile — 12 mai 2018 @ 14:14
Pt 13: Te mai întreb o dată: Consideri ca imi fac campanie electorală pentru ce? Du ideea până la capăt, să înțeleg la ce te referi.
Comentariu by Mentalistul — 12 mai 2018 @ 14:21
Vrei sa afli ceea ce stiu, Mentalistule ? Analiza si sinteza nu a fost pasiunea ta ? Domnule Vasile , se scrie Ozzy – cu 2 de z, cat despre cuc sa nu aveti dilema cainelui…si sa stiti ca viata merge inainte, cu bune , cu rele..
Ha, ha….primar “vecinul tuturor”, primar “ finul vecinului tuturor”, primar “mincinos” , urmeaza primar “ mentalist” ? Unul “ gospodar “ nu gasiti ?
Comentariu by Anonim — 12 mai 2018 @ 18:18
@ 16
Ai dreptate viata merge inainte dar cand unii ca tine isi fac viata buna pe spinarea a 36 de mii de oameni iar lor le lasati doar relele, niste scuipati, chiar si virtuali, tot iti vor clati obrazul.
Comentariu by Marian Vasile — 12 mai 2018 @ 18:56
Pt 16: Cum poți să-mi reproșezi propriul tău delir?
Ești ca nevasta care îi reproșează soțului că a visat ea cum acesta o înșela.
Discutăm alt subiect: mărirea tarifului la Căminul de Bătrâni cu 1.000 lei. Opinia dtale este ca un Cămin de Bătrâni instituționalizat are un tarif corect de 2.500 lei/lună?
Comentariu by Mentalistul — 12 mai 2018 @ 19:19
Pt. #18
Se pare ca a fost o idee/propunere a lu’ Ciuraru.
Comentariu by nabuco — 12 mai 2018 @ 19:34
Apropos, @16: De unde ai scos pe asta cu primar “mentalist”? Ți-a venit din senin?
Comentariu by Mentalistul — 12 mai 2018 @ 20:05
Era o intrebare, daca nu ai fost atent. Vad ca te intriga subiectul. Tu ti-ai inceput campania electorala de cand ai ajuns consilier. Oftica mare a fost ca nu ai ajuns viceprimar. Profilul psihologic este facut. Ce urmeaza ? TU sa raspunzi ? Si inca ceva… cade Stroe sau nu ? Marian Vasile ce zice ?
Comentariu by Anonim — 12 mai 2018 @ 21:22
Nu confunda faptul ca eu iau in serios atribuțiile de consilier ca ar fi campanie electorală. Ce campanie electorală e asta, care sa țină 4 ani? Ia sa-si facă toti campanie asa, 4 ani, atunci ar fi politica adevărată de oameni responsabili.
Nu-mi impresionează nici bașkeții daca as fi viceprimar sau nu. Poate ar fi fost o metoda deșteaptă sa ma anihileze, fara atribuții un viceprimar devine mort politic.
Sunt ferm convins ca Stroe nu a fost niciodată in altă pozitie decat a dorit sa fie. Adică va fi in continuare presedintele PS pe județ. Ce scrie presa e pe lângă realitate.
Oricum, dacă faci referire la mine in conexiune cu Stroe, nu o mai nimerești. Gândește pragmatic și… politic, dacă vrei: Sunt consilier de 2 ani, deja. In acești 2 ani am ajuns o voce in Mangalia. Oricât vor unii sa diminueze acest aspect, este o realitate. Iar politicienii gândesc… politic. Așa că nu-ți mai face griji pentru poziția mea. Și eu nici nu ma culc pe asta, îmi văd de treabă în continuare. Treaba este Mangalia, să alung otrepele astea care o distrug. Cum fac asta? Păi în primul rând populația să cunoască adevărul, să știe ce se întâmplă în administrație. Știind adevărul, oamenii pot alege ce le este mai bine.
Eu nu îmi fac mie campanie. Eu fac o campanie pentru a se cunoaște adevărul.
Comentariu by Mentalistul — 12 mai 2018 @ 22:57
Vulpea care nu ajunge la struguri zice ca-s acri! Multumesc pentru discursul politicianist, stii, daca as simti putina empatie poate ca m-ai convinge , dar….nu simt nimic ! Nu pot sa zic ca nu esti baiat inteligent, dar politica nu este pentru cei inteligenti. Politica inseamna curvasareala si bani ! Daca vrei sa fii asa, nu ai decat, nu vei fi mai mult de o voce in strada care va fi uitata ! Si oamenii din oras sunt ….. politicieni cu totii ! Dar, o stii si tu !
Comentariu by Anonim — 13 mai 2018 @ 0:18
@21/23
Marian Vasile zice sa nu te agiti cu alde Ozzy (am scris bine?) si Stroe, ca tot primaru-i fruncea. Ne-a asfaltat tot orasul, fiecare locuitor ar locul lui de parcare plus inca 2 de familie pentru musafiri, turcii de la Beylikdüzü ne fac o ditai fabrica de rahat iar cei cu care ne-am infratit anul trecut o fabrica de hartie igienica. Calatis, cetate de la malul marii va aduce anul asta mai multi turisti decat Notre Dames din Paris, cu tot cu cocosat. De la iarna avem caldura si telefonie mobila gratis. Pai la asa primar eu propun ca din 2020 sa-l alegem pe viata. Cat despre curvasareala si bani in politica ai dreptate, probabil de asta ti-ai angajat doamna la primarie.
Comentariu by Marian Vasile — 13 mai 2018 @ 8:52
Cred ca ati gresit destinatarul, domnule Vasile ! Aveti si dvs. idei putine dar fixe si obsesive.
Comentariu by Anonim — 13 mai 2018 @ 11:51
Pt 23: Îmi dovedești că trăiești într-o lume schizo, că pe “oamenii din oraș” îi vezi proști, curvari și ce rahat mai aberezi. Populației Mangaliei nu-i pasă de politica ta, de lumea ta schizo, oamenii își vad de viața lor, merg la muncă, își cresc copiii. Dar și când s-or sătura de nemerniciile voastre, procesul de la Nürnberg se va repeta.
Ai impresia ca in lume sunt numai vulpi? Nu-mi plac strugurii, nu sunt nici vulpe, nici găină ca dta. Și atâta timp cât sunt indiferent daca strugurii sunt acri, stricați, dulci, amari, te raportezi la lumea schizo din capul tău. Dar vânez vulpi si alte jigodii, care au impresia că își pot face de cap prin vie.
Nici in schizo al tău nu ai vreo logică: Întâi consideri ca imi fac campanie, apoi zici că nu ma pricep la politică pentru că “politica nu este pentru cei inteligenți”, că “politica inseamna curvaraseala si bani”. Probabil nu știu politica asa cum o vezi dta, dar la ora aceasta am de partea mea mai mulți decat are oricine dintre politicienii “curvărisiți”. Iar asta te doare, altfel nu aveai închipuiri că mi-as face campanie mie. Zi de zi fac campanie adevărului, care este antidotul împotriva curvaraselii si nemerniciei. Degeaba te opui cu și mai multă minciună. Oricât de multă minciună încerci sa răspândești, dai o putere mai mare adevărului.
Când o veni ziua judecății, “oamenii din oraș” se vor raporta la adevar ca sa condamne minciuna.
Politica mea este adevarul. Nu poate fi învinsă de nicio altă politică. E cea mai eficace politică din câte există. Este o pricepere politică din altă ligă, decat mizeria pe care o descrii.
Comentariu by Mentalistul — 13 mai 2018 @ 12:20
Esti fals, Mentalistule ! Se observa de la o posta. Ca si domnul Vasile, ai o singura idee si aia te bantuie ! Te doare cand iti spune cineva adevarul ? Ia-ti medicamentele ( stiu ca iei ) si poate te calmezi. In rest , iti doresc succes in munca ta de consilier, de combatere a minciunii, de aratare a adevarului despre fiecare, bla, bla , bla….
Comentariu by Anonim — 13 mai 2018 @ 13:16
Crezi că dacă scâncești pe aici capeți vreo simpatie? Poate fi orice subiect în discuție, frustrarea te blochează pe singurul subiect care te obsedează: persoana mea. In discutie este despre mizeria de a creste prețul pe care trebuie sa il plătească un bătrân instituționalizat. S-a mărit la 2.500 lei, din cauza de oameni nepăsători si hapsâni. Oameni care nu mai stiu de tată sau de mamă. Mulți bătrâni si familiile lor nu-și permit, vor fi alungați prin preț, pentru interesul personal al unuia de a acapara si acest serviciu.
Pentru tine e mai importantă persoana mea. Așa ai început, că mă folosesc de bătrâni pentru campanie electorală. Asta contează pentru tine mai mult? Om mic ce ești!
Cand au aparut vorbe aiurea ca la Căminul de Bătrâni este mizerie, ca este neîngrijit, m-am interesat la cei care au fost acolo si la familiile lor, am vizitat căminul. L-am laudat pentru cum este întreținut, pentru ca adevarul este ca e pa standard ca in Germania. Am vizitat si creșa, care de asemenea, este printre putinele lucruri din Mangalia pentru care ne putem bucura ca sunt bine. Câți dintre consilieri le-au vazut vreodată. Si nu nu doar le-am vizitat, ci m-am dus sa le inteleg. Sa caut soluții pentru unde se poate interveni ca sa ajungă la un cost permisibil. Am gasit soluții pentru a se putea extinde, ca mai multi bătrâni – prețul devenind permisibil – sa poată beneficia de aceste servicii care dau demnitate celui ajuns la seneritate.
De campanie, zici? Fals, zici? Ia sa fie toti ceilalți in astfel de campanie, ori sa fie asa falși cum zici. Multe lucruri bune s-ar înfăptui.
Și în consiliul local am explicat soluțiile. Măcar este o dovadă că m-a interesat. Sunt mai buni cei pe care nu i-a interesat deloc si votează nemernicii la comandă?
Acesta este subiectul, nu frustrarea ta față de persoana mea. Eu azi sunt, mâine poate nu mai sunt. Dar cât timp sunt, îmi pasă de oameni si de binele Mangaliei. E mai importantă pentru mine conștiința mea, dorm liniștit că îmi dau interesul pentru oameni, frustrările dtale nu ajuta pe nimeni. Dar nemernicia face rău oamenilor. Nemernicului nu-i pasă de ceilalți oameni, doarme și el liniștit, din indiferență. Dar sunt om si am o satisfacție personală când costat durerea, pe care ti-o exprimi de fiecare dată: e ciuda. O să te doară această ciudă, de fiecare dată când in loc sa discuți subiecte, vei scânci despre mine.
Fiecare atac prostesc asupra mea, fara legătura cu subiectul discutat, este o victorie asupra nemerniciei. O manifestare a ofticii.
Altfel, de ce te-ai mai strădui să mă ataci din anonimat? Sunt un om evident, nu ma ascund, crezi ca oamenii nu stiu deja cum sunt? Greșesc, nu greșesc, sunt uman. Despre mine se stie cum sunt, in ceea ce ma priveste nu a rămas decat împărțirea tabamerelor: cei care apreciaza ce fac si cei pe care îi oftică ce fac, mercenari in alte cauze. La ultimii intra si haterii din fire.
Fiecare incercare a celor ca tine de a mă denigra, fara legătura cu subiectul, îmi dă o satisfacție că nemernicia suferă.
Comentariu by Mentalistul — 13 mai 2018 @ 14:32
Ozzy, te rog să mai răspunzi la atacurile personale. N-are rost să ne pierdem timpul. Dacă cineva vrea să discute despre subiectul articolului, bine, dacă nu, să scrie ce dorește fără să primească răspuns. Cine se uită aici, își dă seama de sursa acestor atacuri.
Comentariu by lucian visa — 13 mai 2018 @ 14:43
Dragul meu mentalist ! Tot sub anonimat scrii si tu ca doar nu te-oi numi asa. Semneaza cu adevaratul nume si asumati. Eram convins ca te vei victimiza deoarece prinde bine la public. Tu ai vrut sa fi consilier, persoana publica, esti platit si din banii mei sa faci treaba. Stiu si apreciez ca faci treaba , ceea ce ma deranjeaza este faptul ca ai un cult al personalitatii dezvoltat. Mai incetisor cu lauda de sine, cred ca e specific etnic, ca miroase a campanie electorala. Daca vrei sa asculti bine, daca nu, nu. Lupta-te sa schimbi taxa la caminul de batrani si trece-o la realizari. Mandreste-te cu ce ai realizat cu cateva luni inainte de campanie, irosesti gloantele acum ! Ura trebuie sa fie rece, calculata
Comentariu by Anonim — 13 mai 2018 @ 15:14
Asta sa fie paguba!
Cică e bine ce faci, dar ma enervezi ca te lauzi.
Ai naibii politica, cand vine un polician si spune: “Am facut aia! Voi face bine, va promit ca fac din Mangalia oras european, ca aduc nu stiu cate locuri de munca, ca voi construi nu stiu cate blocuri!” – asta e politica. Nu face nimic din toate astea, dar e acceptat pentru ca ar fi politică.
Dar dacă eu justific functia mea de consilier local cu ce am facut, cu ce m-am străduit, devine brusc cult al personalității.
Din partea mea, sa aibă toti politicienii cult al personalității, dar măcar sa faca ceva. Eu pot trece ca ar fi cult al personalității sa zică Radu Cristian ca el se străduie ca prețul la Căminul de Bătrâni de la 2.500 lei la 1.000 de lei. Prefer sa le sufăr cultul personalității la toti consilierii, numai sa se întâmple asta.
Deci ti-ai definit prioritățile: intre a nu fi alungați batranii din cămin si sa ma acuzi de cultul personalității, preferi batranii afara, numai sa nu spun din activitățile mele. Eu zic ca dau exemplu. Mâine ai sa vezi toti consilierii ca se preocupa sa scadă prețul pentru Căminul de Bătrâni, inclusiv si primarul. Uite la Nicu, am tot insistat de jumatate de an sa se faca o școală pentru Gala Galaction, in zona centralei termice si a solarelor. In ultima sedinta a CL a propus și Nicu acelasi lucru, semn ca a luat exemplu. Mai are putin si propune si primarul acelasi lucru, daca nu mai are de ales. Adica ori nu o face deloc (mai probabil), ori se face școala acolo (probabil doar daca o construiesc altii).
Nu pot sa dau exemplu pe altul, pentru ca nu am vazut pe altul sa se ocupe de soluții pentru parcul industrial, pentru scoli, pentru căminul de bătrâni, pentru cimitire (apropos, le privatizează!), pentru vânzarea apart. ANL, etc. Exemplul îndeamnă pe ceilalți sa faca, daca vor sa faca. Fiind si partide politice, ar trebui sa înceapă o întrecere pentru cine face mai mult pentru comunitate. Trebuie exemple si pentru generația care crește, să nu crească precum generația noastra intr-o lume in care nu mai reușim sa vedem ce este bine, il înjuram doar ca sa nu existe.
Binele in chestiunea aceasta este sa aducem tariful de la Cămin catre un pret permisibil pentru batranii institutionalizați. In loc sa susțină acest bine, l-a deranjat persoana care sustine acest bine si s-a apucat de denigrat.
Pe scurt:
A) 2.500 lei/luna/bătrân este un preț corect?
B) A facut bine primarul sa desființeze SPAS, care doar ce luase licența pentru Căminul de Bătrâni? Acum nici fondurile de la stat nu pot fi accesate (drepturile batranilor) pentru cămin/persoana, nici nu functioneaza căminul ca o instituție. Nici nu functioneaza legal.
Răspunde la aceste întrebări, pe subiect, apoi putem înainta in discutie.
Comentariu by Mentalistul — 13 mai 2018 @ 16:32
A) nu este corect din punct de vedere moral. Eu as face 0 lei daca se poate. Din punct de vedere financiar, primaria nu castiga nimic, 2500 de lei este un pret de cost.
B) nu este corect atat timp cat nu a pus nimic in locul SPAS-ului. Consecintele le suporta primarul sau cine o semna acte.
Comentariu by Anonim — 13 mai 2018 @ 20:35
Pt 32: Îți faci campanie electorală pe seama batranilor?
Comentariu by Mentalistul — 14 mai 2018 @ 0:14
Vorbesti singur, Mentalistule ?
Comentariu by Anonim — 14 mai 2018 @ 6:42
Când eu susțin acelasi lucru, zici ca-mi fac campanie electorală. Dar si dta susții acelasi lucru ca mine. Deci esti in campanie electorală, dupa mentalitatea dtale?
Comentariu by Mentalistul — 14 mai 2018 @ 9:27
Eu nu sunt consilier. Sunt un simplu om care ti-a raspuns la intrebarile tale. Este o parere personala .Tu nu ai sustinut ce am raspuns eu , tu ai inceput cu acuzatii politicianist populiste. Doar asta ti-am reprosat. Nu am voie sa te trag la raspundere ?
Comentariu by Anonim — 14 mai 2018 @ 10:48
Pt 37: Deci esti de acord cu acuzațiile mele politicianist populiste.
Să nu crezi că dacă sunt consilier local mi-am pierdut drepturile de cetățean. Cum dta, ca cetatean ai dreptul sa reproșezi administrației că A și B, același drept il am si eu. Mai mult, in calitate de consilier local am obligația sa informez cetățenii si sa solicit public administratiei rezolvarea problemelor.
Dta îmi ceri să tac, pe motiv ca ar fi declarații politicianiste. Dta gândești politic această problemă semnalată; chiar recunoscând ca am dreptate, a fost mai important să atribui o conotație politică, decât sa discuti problema.
Pe viitor poti considera ca sesizarea unor probleme administrative are conotatie politica sau de care vrei dta, dar sa te referi si la problemă in sine, pentru că este mai importantă decat politica din capul dumitale.
Crezi ca batranii de la cămin merită caldura de la Goldterm cu acelasi pret pe care il plateste populația Mangaliei, ori este corect cum sunt taxați acum, cu 418 lei + TVA, prețul pentru societăți comerciale?
Comentariu by Mentalistul — 14 mai 2018 @ 12:37