Mangalia – politica locală

28 februarie 2018

Borza: „Act de vânzare și de trădare de țară”. Cerere URGENTĂ pentru ministrul Andrușcă

Filed under: Sudul litoralului — lucian visa @ 11:36

Într-un interviu la Borza Analytica, Remus Borza, deputat independent, a vorbit despre un act „de trădare și vânzare de țară”. Politicianul s-a referit la faptul că statul nu mai deține în proprietate un șantier naval.

„Sunt foarte mari interesele, în primul rând economice, pentru care nu suntem în Schengen. Una dintre consecințele imediate ale aderării României la Schengen, va fi un tranzit dublu prin portul Constanța. Acest lucru înseamnă că vom lua din volumul de marfă tranzitat prin portul Rotterdam. Olanda va pierde multe miliarde de euro. Asa se explica si pozitia ei fata de Romania. Până la urmă, tot vom intra în Schengen. Doar ca, din pacate, statul roman nu mai are niciun șantier naval. În 1989, România deținea a treia flotă comercială din lume. Peste 300 de nave sub pavilion romanesc. Azi, ambele șantiere, atât cel de la Mangalia cât și cel de la Galați sunt în mâinile străinilor. Primul la sud-coreenii de la Daewoo din 1997 și al doilea, la olandezii de la Damen din 1999. Ambele șantiere reprezintă obiective strategice pentru România. Coreenii au bagat șantierul naval de la Mangalia la apă. La propriu și de tot. Compania a acumulat, în ultimii aniî 5,3 miliarde de lei datorii. Anul trecut, la o cifră de afaceri de 2 miliarde de lei au înregistrat o pierdere de 483 milioane de lei. Statul s-a lăsat luat de apă, permițând această hemoragie de capital și export de profit. Mai nou, Daewoo a scos șantierul naval la vânzare. Cine e interesat să-l cumpere? Tocmai cei care se opun cel mai vehement intrării României în Schengen. Olandezii. Aceiași olandezi care dețin 99% din șantierul naval de la Galați. Dacă guvernanții ar permite așa ceva, ar echivala cu un act de vânzare și de trădare de țară”, a zis Remus Borza la „Borza Analytica”.

Deputatul independent a precizat că a avut o discuție cu ministrul Economiei, Dan Andrușcă.

„În acest context, am discutat cu ministrul economiei. Eu sunt unul dintre puținii deputați care i-au luat apărarea și l-au susținut. Mulți au spus că e pălăria prea mare pentru el. Eu în schimb, am cerut să avem răbdare. Sunt unii oameni care vorbesc puțin, dar în schimb fac mult. Dan Andrușcă e conștient de această provocare și oportunitate pe care sper să o valorifice la maxim. Mi-aș dori să demonstreze că are valoare și că nu este o întâmplare că a fost numit, chiar și pentru câteva luni, la Ministerul Economiei. I-am cerut să facă tot ce este posibil ca statul român să-și exercite dreptul de preemțiune și să intre în posesia pachetului de 51 % deținut de sud-coreeni la santierul naval Mangalia”, a zis Remus Borza.

Șantierul naval nu mai este în mâinile statului român

„Zilele trecute, Guvernul Dăncilă a aprobat două acte normative prin care a pus la bătaie 3 miliarde de euro plus TVA pentru achiziție de tehnică militară. Din această sumă, 1,6 miliarde de euro sunt alocați pentru a cumpăra patru corvete și a repara 2 fregate. Condiția pusă în actul normativ este ca cele 4 corvete să fie construite la un șantier naval din România. Iată că a apărut, în sfârșit, o oportunitate ca statul roman să devină iarăși unicul acționar la șantierul naval Mangalia. Cu condiția să răscumpere pachetul de 51% deținut de Daewoo. Sud-coreenii l-au scos la vânzare pentru suma de 50 milioane de dolari. Olandezii de la Damen au făcut o ofertă de 26 milioane de dolari. Statul român trebuie să găsească acești bani și să salveze o unitate fanion a industriei românești. Din 1974 și până în prezent, șantierul a livrat peste 200 de nave comerciale. De asemenea, și-a dezvoltat capabilități de producție și pe zona navelor logistice pentru forajul marin, tocmai in plină perioadă de explorare și exploatare a rezervelor de gaze și țiței din platoul continental al Marii Negre”, a mai spus Remus Borza la DC News.

DCNews.ro 28.02.2018

7 Comments

  1. A trebuit să schimb tema blogului pentru că cea pe care o aveam era prea veche și nu mai făcea față pentru actualele update-uri wordpress.

    Referitor la articol, pe lângă aducerea în discuție a Schengen-ului, care poate fi adevărată, sunt și o mulțime de neadevăruri și mult naționalism. La un deputat independent prinde bine.
    Statul are un șantier 100 % al lui, SN Mangalia SA. Ce a ajuns se știe. Prin grija, sau mai degrabă lipsa de grijă a statului.
    Referitor la cele 200 de nave livrate din 1974, ar fi intersant de știut câte s-au livrat până la preluarea de Daewoo și câte înainte când era de stat. Eu pot spune că în 1984 s-au livrat 3 nave, iar în perioada 1985-1991 s-a livrat maxim o navă pe an. Șantierul trăia mai mult din reparații. Câte nave din cele când statul era proprietar, au fost livrate la export ? Probabil pot fi numărate pe degetele de la o singură mână. Mă refer la mineraliere.
    V-aș ruga pe cei mai documentați să aprofundați subiectul.

    Comentariu by lucian visa — 28 februarie 2018 @ 11:53

  2. Customizeaza bre nea Visa putin tema asta WordPress. Titlurile de alta culoare. Sa sara in ochi.

    Comentariu by Dan — 28 februarie 2018 @ 13:06

  3. https://www.replicaonline.ro/fabrica-de-generali-academicieni-pe-faras-brailoiu-assn-se-va-desfiinta-e-o-tocatoare-de-bani-347356/

    Comentariu by nabuco — 28 februarie 2018 @ 21:56

  4. Din nou aberatii si discutii pe langa subiect ale inca unuia care probabli nu a calcat vreodata intr-un santier naval si nu neaparat cel de la Mangalia(DMHI)nu cel militar…Daca vine unul ca acest deputat si in ..vezi doamne lui ii pasa de Romania ca nu are un santier naval intreb si eu de ce nu-i pasa ca pana acum statul roman nu prea mai detine mai nimic, continua sa vanda strainilor solul, subsolul, delta, platoul continental amanetat pe zeci de ani pentru redevente de cateva procente,Rosia Montana, continua sa taie padurile de atatia ani,vin si intreb unde-i acel nationalism? Poate se pricepe dl. deputat Borza la constructia de nave , atunci sa vina sa managerieze d-lui santierul , sa aduca comenzi sa porneasca activitatea la santier si sa faca profit pentru Romania asa cum pretinde.Mi-e teama sa nu sustina d-lui o cauza pierduta cel putin in acest domeniu, eu nu spun ca nu exista si presiuni politice poate de la UE dar sa vii sa sustii lucruri pe care nu le stii doar de dragul”patriotismului” e doar demagogie.

    Comentariu by M. Iorga — 1 martie 2018 @ 7:59

  5. Când l-am cunoscut pe Remus Borza mi s-a prezentat “al doilea cel mai mare avocat din România”. Era o ironie, nu stiu câți se prind. Pe atunci era renumit in București cu casa de avocatura. Și, lucru important, era lichidator judiciar. S-a ocupat de lichidarea unor societăți comerciale ale mele, cele pe care am vrut sa le închid.
    In 2012 statul l-a trimis ca lichidator judiciar la Hidroelectrica, avea 780 milioane lei datorii. S-a întors la guvern si a obținut sa fie administrator judiciar pentru Hidroelectrica, căruia statul voia sa-i pună cruce sa nu mai faca datorii.
    Borza s-a luptat cu “băieții deștepți” din energie care doreau ca Hidroelectrica sa fie închisă, aceștia l-au băgat in instanta pentru o incompatibilitate si au vrut sa-l bage si in pușcărie. În 4 ani cat Borza a fost lichidatorul juridic al Hidroelectrica a plătit datoriile, a mărit numărul de angajați, a capitalizat in bănci 4 miliarde lei (1 miliard euro), iar in 2016 compania a facut profit 1,2 miliarde lei, fiind cea mai profitabilă companie de stat. Hidroelectrica are 3.300 angajați. Este o poveste cum Borza a transformat o companie condamnata la pieire in cea mai profitabila companie din România. Eu cred că are experiența să vorbească despre management si succese.
    https://www.listafirme.ro/hidroelectrica-sa-13267213/

    Comentariu by Ozzy — 1 martie 2018 @ 9:53

  6. https://www.replicaonline.ro/ccr-lovitura-pentru-sri-mandatele-de-interceptare-pe-siguranta-nationala-restrictionate-347403/

    Comentariu by nabuco — 1 martie 2018 @ 22:43

  7. Você pode estudar e colocar em prática a Fórmula do Perder peso Imutável sem precisar trespassar de casa. http://Hectoriucis.Jaiblogs.com/2750085/n-o-conhecido-detalhes-sobre-formula-do-emagrecimento-definitivo-edson-burger

    Comentariu by formula do emagrecimento definitivo alunos — 2 martie 2018 @ 16:48

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress