Azi se fac 10 ani d ecând am început să postez pe blog. Nu scriu acest articol ca să mă laud și nici ca să primesc urări. Nu știu dacă e important că au fost atâtea milioane de vizite sau zeci de mii de comentarii. Ele vor rămâne o statistică. Important este dacă am mișcat sau nu lucrurile spre bine.
Scriu pentru că situația politicii locale este cum mult, mult mai proastă decât acum 10 ani. Dacă ar fi să folosesc un termen medical, aș numi-o canceroasă.
Cum de s-a ajuns aici ? E greu de spus în câteva cuvinte. Cred că elementul esențial a fost că cetățenii orașului, indiferent că au votat sau nu, nu sunt suficient de responsabili. Asta ca să fiu politicos. Participarea la viața urbei nu înseamnă doar să te duci din 4 în 4 ani la vot. Poate că greșești alegând pe cineva anume, nu e un capăt de țară. Dar ce faci când constați asta ? Bagi doar capu în nisip sau zici să trăiți ?
O altă mare problemă e că Mangalia nu are elite. Nu ai de unde să iei un lider, pentru că toate persoanele cunoscute tac, tac și iar tac și par mulțumite când sunt călcate în picioare. Nu oricum, cu bocancii. Unde credeți că va ajunge Mangalia pe acestă cale ? Probabil în negura Callatisului. Dacă acum aproape 2500 de ani Callatisul rivaliza cu Tomisul, acum suntem o colonie. Și culmea e că suntem mulțumiți.
Și situația națională nu e propice pentru o viață democratică. Și situația economică e grea în oraș și contează. Dar asta e soluția, să dormim ?
În ultimii ani am scris din ce în ce mai puțin. Sunt obosit pentru că bateriile mele nu se încarcă de la priză, ci de la cei preocupați cu adevărat și în sensul bun pentru binele orașului. Dar aceștia scad constant și sigur. Sunt foarte trist când cineva îmi trimite pe email fotografii sau informații împotriva administrației și le expediază de la adrese gen anonimus, anonimul. Constat că față de dinainte de 1989 diferă doar tehnologia. Am ajuns rău.
Vă aștept comentariile. Nu de laudă, ci de ce este de făcut. Aș vrea să primesc comentarii de genul ”mie îmi pasă” și semnate real. Nu vreau să criticăm pe nicio persoană anume la acest articol, cu excepția fiecăruia dintre noi. Avem sau nu soluții ?
E simplu : in ziua de azi nu mai mergi la vot sa-ti votezi alesul ci dictatorul. Cel care iese are mandat in alb sa jefuiasca. E valabil la nivel local si national. Timp de 4 ani sunt zei, imuni , nu ai voie sa le faci nimic, au voie sa faca ce vor….
Legea e proasta, nu de da voie sa mergem sa-i strangem de gat….
Comentariu by coco — 15 februarie 2018 @ 17:53
Circula in ultima vreme un banc cinic, dar adevarat: rudele, familia si primarii nu poti sa ti-i alegi…
Comentariu by Anonim — 15 februarie 2018 @ 20:04
Cu multumiri:
https://personalitateautentica.wordpress.com/crezul-optimistului/
Comentariu by nabuco — 15 februarie 2018 @ 20:08
Domnule Visa,
V-ati remarcat de la inceput ca un oponent al actualei administratii. Aveti o cultura administrativa destul de bogata, cunoasteti persoane de calitate si reusiti sa centralizati prin acest blog o masa destul de mare de persoane cu aceleasi convingeri.
Dumneavoastra sunteti „locomotiva” care dicteaza directia blogului. Paradoxal, tot dumneavoastra sunteti cel care scrie randurile de mai sus, afirmand neimplicarea cetateanului de rand in viata administrativa. Nu pot sa nu remarc o oarecare duplicitate in comportamentul dvs. Poate vruta, poate nevruta, aceasta duplicitate conduce la exact aceasta situatie pe care o relatati.
Ceea ce vreau sa spun este ca a venit momentul ca in primul rand dumneavoastra, cel ce ati reusit sa strangeti ” atâtea milioane de vizite sau zeci de mii de comentarii” sa incepeti sa faceti ceva concret, palpabil. Sunteti „masculul Alpha” al acestui blog si totusi asteptati un alt mascul alpha care sa vina sa faca ceva.
Urmaresc de multa vreme cu interes comentariile dvs. si ale celorlalti. Tac, ma minunez, ascult, citesc, ma amuz cateodata, dar atat. Nu sunt genul care sa comentez doar de dragul de a comenta sau sa trolez o discutie doar de dragul controversei. Sunt tipul pragmatic, care nu-si pierde timpul cu vorbe-n vant. Si dumneavoastra pareti la fel intr-o oarecare masura, dar consider ca ati intrat intr-o pasa de „miserupism” civic.
Nu este destul sa postati un articol si sa asteptati comentariile altora. Asumati-va rolul de „locomotiva” si implicati-va in mod concret. Veniti cu posibile solutii pe care sa le punem in practica. Cu totii. Nu este normal civic sa tot expunem probleme de atatia ani de zile si atat. Doar le identificam. Asteptam sa vina altcineva sa le rezolve.
Cu stima!
Comentariu by eu — 16 februarie 2018 @ 10:27
Da, domnule Vișa, „eu” cam are dreptate. Dar a fost … elegant.
Chiar dacă am renunțat să comentez acum foarte multă vreme, v-am urmărit totuși blogul ca să iau „pulsul” orașului. Din păcate blogul a devenit între timp identic cu orasul – gri, plin de atacuri la persoană și injurii din partea unor iluștrii anonimi.
Nu am văzut idei constructive, soluții, propuneri constructive … păcat.
Vă dau însă dreptate – situația se poate rezolva numai prin unitate, mobilizare cetățenească, onestitate, corectitudine și dragoste pentru oraș (aștept să-mi spună comentatori cu nume din puține litere că trăiesc într-o lume utopică …).
Și ca să nu fiu acuzat la rându-mi de vorbe goale, vă propun să mediați o platformă civică în vederea viitoarelor alegeri locale – legea permite și nu este deloc prea devreme. Haideți să vedem cum stăm, cine se înscrie, dar nu ca să fie primar, ci la muncă! Eu unul mă bag!
Comentariu by Khnemu — 16 februarie 2018 @ 10:49
Am făcut dealungul timpului ceea ce mi-a sugerat ”eu”. N-am găsit oameni foarte cunoscuți dispuși să iasă la ”luptă”, iar de comentat eram primul deobicei. Am dat și soluții uneori. Acum eu am obosit. E ca la maraton, conduce unul 20 de km, dar nu poate duce singur cursa până la final.
Așa e, blogul e gri ca și orașul.
Comentariu by lucian visa — 16 februarie 2018 @ 11:04
D-le Visa, ne cunoastem bine ca sa zic asa, ati facut lucruri bune si mai putin bune ca fiecare om in viata si activitate, sper …ca nu ati obosit…inca si sper ca acest blog sa poata merge mai departe fiindca aici la fel cu bune si rele s-au discutat problemele urbei noastre, gri …maro , galbena , rosie etc.Cineva spunea mai sus ca trebuiesc puse si in practica unele idei, propuneri , sugestii si asa e are dreptate dar cum poti sa sustii anumite proiecte daca semnezi …anonim su …pseudonim.Stiti ca lucrez in santierul Daewoo(INCA) si se cunoaste situatia santierului care sta sa se …scufunde cum zicea cineva…As fi dorit ca acum pe acest blog sa se vorbeasca mai mult de santier sa se faca presiuni de catre toata lumea pentru gasirea unei solutii cit mai rapide, din pacate cu mici exceptii nu mai exista solidaritate. S-a reusit dezbinarea totala a oamenilor a cetatenilor din Mangalia.Oare de ce ? Nu cumva chiar asta s-a dorit? De aceea macar pe acest blog cit inca mai exista ar fi bine sa se vorbeasca mai mult si mai bine.
Comentariu by Marian Iorga — 16 februarie 2018 @ 13:43
Am tot încercat să aduc în discuție DMHI-ul, dar parcă nu se dorește a se comenta acest lucru. Eu sunt conștient că terminarea acestui șantier retrogradează Mangalia. Aici rezolvarea locală e imposibilă, dar asta nu înseamnă ca reprezentanții PSD Mangalia să nu încerce să facă lobby la București. De fapt nu e foarte complicat. Cineva trebuie să le spună ce e cu șantierul și cum funcționează. Să le spună că nu e o fabrică de pâine la care noaptea fabrici și a doua zi vinzi.
Cred că sindicatele au cam dormit anii aceștia, așa că nu prea cred că e bine să vă bazați pe ele. Cererile primarului care au apărut în presă, sunt doar campanie electorală.
Dacă s-a dorit distrugerea șantierului, sigur nu de la Mangalia a fost dorința. Pe mine mă doare și prin faptul că am lucrat 7 ani acolo. Am ieșit în probe cu toate navele fabricate în acea perioadă. În șantier, cel mai important lucru pe care l-am învățat, a fost să faci treabă bună, altfel pui echipajul în pericol.
Părerea mea e că trebuie să mergeți cât mai repede la București, nu pentru a protesta, ci a convinge decidenții că merită să funcționeze acest șantier sub un brand cunoscut. Dacă mergeți toți 1700, cred că sunt șanse. Împreună sunteți puternici.
Am să vă spun și o mică istorioară din 1993, când lucram la Saturn SA și m-am dus cu lidera de sindicat la ministerul Turismului. Eu eram vicelider. Aveam ca temă de schimbat conducerea societății care avea performanțe economice foarte proaste. Am fost la secretariat și am cerut să vorbim cu ministrul. Evident s-a spus că nu se poate. Atunci lidera de sindicat a mers la cacialma. A zis că așteptăm oricât și o să-i cheme și pe cei 50 de angajați care erau cu noi. Atunci lucrurile s-au deblocat. În 5 minute am fost primiți de secretarul de stat și într-o săptămână Saturn SA avea altă conducere.
Comentariu by lucian visa — 16 februarie 2018 @ 14:28
http://editiadesud.ro/?p=28523
Comentariu by I.S — 16 februarie 2018 @ 15:10
Asa ca sa fim optimisti ca vine Andrusca :https://www.youtube.com/watch?v=Cgcznsakm4w
Comentariu by I.S — 16 februarie 2018 @ 15:57
https://www.replicaonline.ro/soarta-santierului-dmhi-se-decide-in-doua-saptamani-la-mangalia-ar-putea-fi-construite-corvete-militare-346065/
Mi bine in santier corvete multirol decat curvete „mulitlateral dezvoltate” in primarie.
Comentariu by nabuco — 16 februarie 2018 @ 21:32
Daca ar fi sa vorbim despre „societatea civila” (neaparat cu ghilimele, ca de, este sublima, dar lipseste cu desavirsire…) , atunci trebuie sa spunem ca toti cei care fac parte din asa-zise asociatii, cluburi etc nu stiu cum sa linga clantele primarului, oricare ar fi el – nu numai la actualul fac temenele, ci la toti le cinta/ le cintau ode…
Hai sa luam clubul Rotary, care la Mangalia numai asa nu se poate numi, „personalitatile” au avut grija sa-si transfere cloaca si acolo.
Ce fac acesti cetateni pentru oras?
In afara de grija acuplarii intre ei, mai ceva ca la primarie, si a unui „bal” cu manele la care danseaza transpirati in fum de tigari, bal la care au grija sa nu lipseasca primaru si deputatii din partidul de la putere, ce fac acesti cetateni pentru oras?
Au facut, macar o data, un proiect concret, in afara unei mese la spital, linga care si-au facut poza ( penibil)?
Si mesaj special pentru Iorgus: esti penibil! Jignesti cultura adevarata, atunci cind tu iesi in public si spui ca vrei sa faci o monografie despres cultura la Mangalia! Cine o scrie, Cucoranu sau concubina de peste Prut? Sau mai dictezi cuiva Savetutei amintirile tale cu nevasta, cum ati facut-o prima data, ti se pare ca e cultura? Nu ti-e jena, ca toti astia intre care iti pierzi vremea, sint primii care te-au tradat?
Asta e adevarata problema, ca din cauza voastra si a scursurilor pe care le scoateti in fata, si care nu au legatura cu Mangalia ( parveniti) , totul se denatureaza, coboara in mocirla.
Cu ce va deosebiti de Radu? Doar ca nu aveti butoanele, asta e tot.
De ce nu iesiti in fata cu proiecte concrete, pentru oras?
De ce taceti?
De ce urmariti fiecare comentariu de pe blog cu capul in nisip?
De ce nu iesiti pe strada sa vorbiti cu oamenii?
Comentariu by Anonim — 17 februarie 2018 @ 19:41
!
Comentariu by lucian visa — 17 februarie 2018 @ 19:50
Pt.13
Nu știu cine ești, dar m-ai uns pe suflet!
Comentariu by Ozzy — 17 februarie 2018 @ 21:31
Nu știu cum naiba, tot dau peste oameni care se fac că fac,sau se fac ca …tac ! Asa si cu blogul asta. El este pentru unii o extensie personala de personalitate,iar pentru altii ,care doar citesc,dar raman in castelul lor de fildes,este o forma de autoprotectie,insa opteaza pentru inca o forma de informare. Apreciez pe cel (chiar si Anonim) de la @13 care ne aminteste de vremurile cand unii se faceau ca fac…si dadeau din coate p’aci la comentarii ! Si d-l Visa ii stie (ba chiar i-ar putea nominaliza,ignorand anonimatul sub care postau ! Si eu am adresat postari catre „nabuco” referitor la clubul rotary,incrimininand ipocrizia din spatele tinutei de gala si a batistei afisata la „botonera” ! M-a uns cele spuse de cel de la @13 : …”Asta e adevarata problema, ca din cauza voastra si a scursurilor pe care le scoateti in fata, si care nu au legatura cu Mangalia ( parveniti) , totul se denatureaza, coboara in mocirla.
Cu ce va deosebiti de Radu? Doar ca nu aveti butoanele, asta e tot.
De ce nu iesiti in fata cu proiecte concrete, pentru oras?
De ce taceti?
De ce urmariti fiecare comentariu de pe blog cu capul in nisip?”…………..Referitor la modul de postare sub anonimat sau nu,personal raman la parerea ca e mai bine sub anonimat ! Priviti la cei care posteaza sub numele real si veti vedea ca ,desi au o pozitie „corespunzatoare”(conform aprecierii in limba de lemn!) n-au sare,n-au piper,n-au implicarea personala,in final nu deranjeaza,sau daca o fac,dupa aceea dispar o vreme !Insa sunt si dintre cei care posteaza sub un nume anonim insa se stie cine sunt ! Sange in instalatie nu inseamna postarea sub nume real ci si cinste, corectitudine,lipsa de ipocrizie si paradoxal chiar modestie,profesionalism recunoscut de catre ceilalti,grad de cultura afisat chiar si prin scriere la postare (fara program autocorector !) Revin la cele spuse la inceput :postarea este o extensie personala,iar cel care ramane in castelul lui de fildes in probleme de civism…nu-i face onoare,prin neimplicare,nu ajuta cu nimic,desi poate si stie,n-o face nici macar sub anonimat !
Comentariu by I.S — 18 februarie 2018 @ 10:40
Pt. #15
Eu cred ca si dintre cei propusi sau autoproclamati (a se citi apartinatori convingerilor de partid orcare ar fi el) care ar fi avut initial bune intentii pentru oras odata ajunsi/prinsi cu mainile la marmelada s-au vandut sau au fost constransi sa se dea cu „elita”.
Stiu ca fiecare dintre noi avem un pret dar prea am devenit ieftini. Acest fapt se datoreaza culturii care ne lipseste.
Apropo de cultura ea nu se dobandeste precum bolile dermatologice (in unele cazuri la noi … venerice), daca ai sansa sa dai mana (+) cu un profesor universitar, scriitor, pictor inseamna ca preluat automat parte din calitatile lui/ei.
Comentariu by nabuco — 18 februarie 2018 @ 12:39
Ptr. Ozzy si ceilalti cititori:
NU POT scrie cu numele real.
Sint foarte aproape.
Cunosc orasul si toate problemele. Sint din Mangalia si ma doare decaderea din fiecare zi. Si ipocrizia si impostura.
Am cultura, experienta adevarata si as putea sa fac mai mult decit toti primarii de pina acum la un loc.
Nu fac parte din niciun partid politic.
Si ne cunoastem.
Daca ati putea renunta la limitele meschine de partid si v-ar pasa, v-ar durea in mod real de oras… atunci, multe lucruri s-ar putea discuta altfel. Fara frica.
Comentariu by Anonim — 18 februarie 2018 @ 14:12
Pentru că este duminică vă propun o melodie Ten Years After – I’m Going Home (Woodstock 1969)
https://www.youtube.com/watch?v=_m7Q_rGLS_Q
Comentariu by lucian visa — 18 februarie 2018 @ 17:17
Pt 17:
Cred ca este de notorietate ca nimeni nu a putut sa ma constrângă sa fac altfel decat cum am dorit. In calitate de consilier local, ma refer. Niciun partid, nicio persoana, nimeni nu m-a putut determina sa votez sau sa fac împotriva Mangaliei. Pentru ca asa sunt eu, liber.,
Că mai bag eu strâmbe pe blogul acesta? Asta e mai mult pentru amuzamentul propriu.
Dar in spatiul public, pe Facebook, oriunde unde se discută serios si public, si nu e de can-can, nu am adus aminte de politica decat atunci cand am fost acuzat pentru apartenența la un partid social-democrat, care este departe de social-democrația pe care am vazut-o in Germania, Suedia, Norvegia, etc.
Dar eu nu am discutat si nu am promovat o discutie politică, majoritatea au fost administrative.
Dacă eu fac după propria conștiință, bănuiesc că și ceilalți ar putea să facă după propria judecată. Nu există limitări de la partid decat la cei care nu pot altfel. Cine se comportă ca un sclav, va fi tratat ca un sclav.
În ceea ce mă priveste, te asigur ca liber și democrat.
Comentariu by Ozzy — 18 februarie 2018 @ 18:12
Dacă tot vrei să te amuzi, atunci go !
Comentariu by lucian visa — 18 februarie 2018 @ 18:27
Pt. #19
Daca blogul nu este la inaltimea pretentiilor tale si nu se discuta serios si public esti liber si democratic invitat sa mergi la …
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9yFYWnBgoeUzRfMkIWTTdkZ29JIcQsxkmodR_tJ0Ua5Arbtfs
Comentariu by nabuco — 18 februarie 2018 @ 18:31
Pt 21:
Se discuta si liber, si democratic.
Dar sincer sa fiu, pot sa enumăr pe degete cine participa la discuții: Nabucco baga numai prostii fara legătura cu subiectul, I.S. crede ca stie dar legile s-au schimbat (imi plac totuși unele gândiri), nea Vișa se preface ca zice ceva dar mai mult face figurație pentru Iorgu, Colgate si Ciuraru bagă la greu, cate 3 comentarii deodată, din cand in cand mai scriu 2 ignoranți frustrați dinspre partidul pe care il tot înjura unii, uitând ca orasul e condus de altii (unul e limitat cognitiv, il recunoști dintr-o mie), nea Dan si nea Marian, si cam atat. Mai apare unul o data pe luna chitit pe mine, crezând eronat ca din cauza mea a fost exclus din jocul politic, si ma înjură de mama focului. dar cam atat stie. In rest, multi intra si citesc, pentru subiectele de can-can, dar nimeni nu discuta proiecte sau soluții pentru problemele cetățenilor.
Daca priviți catre comentarii, acolo unde “comentez” eu numărul de comentarii ajung de ordinul zecilor (bine, ca jumatate sunt injurii!). In rest e pauza, își fac de cap doar I.S. si nabuco, de parca ar fi simbioti.
O perioada m-am retras si nu am mai comentat nimic, nici nu am mai intrat pe blog, mi-am zis ca poate i-am speriat sau ii sufoc.
(Speriați pentru că: Știu atât de multe secrete personale sau stiu despre atâtea combinații din trecutul lor, încât dacă mă apuc de scris am material de un roman. Dar ce treabă am eu cu viața oamenilor si combinațiile lor personale? Ma interesează Mangalia. Dar remarc ca acele nimicuri au succes pe blog, iar subiectele importante sunt tratate cu sictir.
De exemplu, dl Visa a scris mai devreme ca a încercat sa fie discutat subiectul cu șantierul, dar toti au dat reject.)
Personal sunt sătul de miștocăreli, in timp ce … la vedere… Radu Cristian fură și banii din viitor ai Mangaliei.
Urmează dezbaterea publică pe buget. Iată propunere: cedez puterea de consilier catre oricine care dorește sa inițieze un proiect HCL. Veniți cu propuneri, cu proiecte, si eu in numele celui care propune, ori in numele Mangaliei, voi iniția acel proiect HCL.
Văd că, pe aici, toată lumea se dă pricepută și vorbește pe nas. Transfer drepturile consilierului local catre dvs.! Ce faceți in calitate de consilieri locali? Aștept proiectele dvs. Când ați fost ultima dată consilieri locali? Uite că puteți fi și acum.
Dar pe cei care nu au nimic util pentru Mangalia, sa nu-i mai aud că vorbesc pe nas, pentru că le-am oferit drepturile de consilieri locali și nu au făcut nimic.
Comentariu by Ozzy — 18 februarie 2018 @ 19:53
Mult stimate si iubitule „nene Ozzy”.
Daca chiar vrei sa-ti recunosc un merit este acela ca ne-ai scutit de Iorgus.
Dar am o rugaminte, sa citesti cu voce tare:
…
„Pe timpurile alea, din câte îmi amintesc, Leonard Tanase era lucrător vama la Negru Vodă, împreuna cu Craciunescu si Baroi al mic, toți implicați in contrabanda cu țigări, treceau tirurile pline cu țigări prin vama fara sa oprească. Nu cumva dl politician care se susține cu Iorgus, reciproc, nu a fost dat afara de la vama si condamnat? Nu mai țin minte si nici nu ma interesează chestiunile astea vechi.
Doar ca mi se pare absurd sa primesc lecții de moralitate: aflați in poziții similare, eu am ales sa fiu cu bun simt fata de oameni, am ales sa nu fiu corupt si am ales sa am realizări; iar Leo Tanase a ales sa fure ca in codru, sa fie corupt, sa fie prins.
Am ajuns unde v-am povestit ca am ajuns cu alegerile; corupții au plătit, unii cu pușcăria, altii au stat fugiți in alta țara.
Cât de credibili sunt cei care îmi dau lecții de moralitate, dar ei înșiși sustin pe corupți dovediți si condamnați?
Eu nu as discuta despre trecutul altcuiva. E o chestiune de gentleman. Prefer sa spun ce am facut eu, nu ce au facut altii.”
sau
…
„Dle Visa, nu trebuie sa ceri sa fii băgat in seamă, ci sa-ți câștigi importanța pentru a fi băgat în seamă. Mie blogul mi-a captat atenția pentru că nu există un alt loc de comentat politica, si nici nu are rost sa facem altul daca asta are o istorie.”
Te recunosti?
PS:
Daca romanul despre mine crezi ca va avea succes promit sa vin la autograf la lansare.
Comentariu by nabuco — 18 februarie 2018 @ 20:16
Pt 23:
Si care-i faza? Ca nu pricep.
In continuare (ref primul citat) nu m-am vândut. A fost un raspuns la o acuzație venită asupra mea chiar din zona aceea.
Ref citat 2: In continuare este singurul blog politic din zonă. Doar că i-au dispărut comentatorii.
In continuare nu ma interesează viața personală a celor din politica.
Deci până la urmă ce ai vrut sa dovedești si nu ti-a ieșit? M-ai vazut pe mine încuscrit cu Iorguș?
Comentariu by Ozzy — 18 februarie 2018 @ 22:20
Pt. #Ozzy
Repet:
…
Daca chiar vrei sa-ti recunosc un merit este acela ca ne-ai scutit de Iorgus.
…
Mi se pare mie sau nu ne-ai delectat pana acum cu o opinie proprie (social-politica) in ceea ce priveste solutionarea problemei garajelor?
Comentariu by nabuco — 18 februarie 2018 @ 22:47
Pt 27:
Cum nu? Dar nu aici.
Am facut un sondaj, momentan ai raspuns 240 persoane. 160 cetățeni vor garajele demolate, 80 cetățeni considera ca este dreptul cetateanului sa dețină garaj.
Sondajul a fost pentru oportunitate, nu hotărâtor.
Daca 990 de oameni vor sa fie încălcate drepturile a 10 cetățeni, nu inseamna ca încălcarea drepturilor unui individ e ceva legal.
Chiar daca 1000 persoane sunt de acord cu ceva ilegal, acel lucru va fi ilegal in continuare.
Opinia mea, la o primă analiză, a fost aceasta:
“DEMOCRAȚIA GARAJELOR
Avem 2 blocuri și împrejurul lor un teren de 2000 mp, pe care trece o stradă, pe care se află spațiu verde, băncuțe, etc. Cele 2 blocuri au 80 de locuințe.
Astfel că fiecărei familii îi revin 25 metri pătrați de patrimoniu de care să se bucure sau să se folosească in comun. Este un patrimoniu al tuturor, avem drepturi egale asupra lui.
Pe acest teren există 10 garaje. Deoarece in fața garajului nu poti parca, nu poti așeza o banca, nu poti planta nimic, calculez o medie, cele 10 garaje ocupă 400 mp de teren doar pentru folosința proprietarilor garajelor.
Ne mai ramân 1600 mp, adică o medie de 20 mp, de care se poate bucura sau se poate folosi o familie. Cei care dețin garaje se folosesc din patrimoniul public de 20 mp retribuție + 40 mp garajul. In total 60 mp, de 3 ori mai mult decat un vecin fără garaj.
S-a stricat egalitatea democratică: Celelalte 70 de familii sunt deposedate de dreptul de a se bucura sau de a se folosi in comun de suprafața lor de patrimoniu, in timp ce cele 10 familii cu garaj beneficiază de mai mult decat au dreptul.
Unii sunt mai presus decât ceilalți, doar pentru ca au facut o cerere la primărie.
O să-mi sară mulți în cap, dar eu caut să fiu drept în orice situație, plec de la corectitudinea de principiu. Apoi dezvolt pe circumstanțe si specific.
Cand cineva dorește să înființeze o societate comercială sau o activitate comercială în locuința sa, trebuie să ia acordul vecinilor. De ce? Pentru că functiunea juridică este bloc de locuințe. Daca funcțiunea e de cladire comercială, nu are nevoie de acordul vecinilor. La mall nu are nimeni nevoie de acordul vecinilor să funcționeze.
Dacă terenurile patrimoniu public din jurul blocurilor nu sunt destinate juridic garajelor, ci sunt domeniu public, corect și legal ar fi ca la amplasarea fiecarui garaj să fie obligatoriu acordul vecinilor (celelalte 79 familii), prin asociațiile de locatari. Își dau acordul de a renunța din mp, de care au dreptul să se bucure sau să se folosească (strada, spații verzi, băncuțe, parc, loc de joacă pentru copii). Dacă vecinii își dau acordul să dețină garaj Cutărică pe domeniul public, primăria nu are niciun drept să interzică.
Dar dacă nu are acordul vecinilor, nimeni nu trebuie deposedeze dreptul altcuiva de a se bucura sau de a se folosi de un patrimoniu comun.
………………
Chestiunea cu garajele este folosită pentru că cineva dorește acești bani. Si-a facut o socoteala, la 14.000 de autoturisme (cate zic ei ca sunt) in Mangalia să mai strângă un bir de jumătate de milion euro. Impozitul pe un apartament si pentru autoturism este 300
Nu sunt de acord cu mentalitatea primarului, de a acuza colectiv si a condamna colectiv. A gasit din 100 de garaje cateva care nu au fost îngrijite si pentru acestea merită să fie toate demolate? Cine a fost primar in ultimii 6 ani? Papa Pius?!
Garajele neîngrijite și “insalubre” puteau fi impozitate cu penalitate de 500%. Cine nu platea in primul an, al doilea an putea fi demolat.
În chestiunea cu garajele, consider ca daca un proprietar de garaj ori cel care vrea sa-si faca garaj obține aprobarea vecinilor, nici primăria nu poate sa il demoleze sau sa-i interzică, daca nu are un proiect urbanistic aprobat în zonă, de maximă importanță pentru comunitate.”
Comentariu by Ozzy — 18 februarie 2018 @ 23:45
Problema garajelor nu se rezolvă unitar și nici prin sondaje online. Se rezolvă de la caz la caz și venind cu ceva mai bun în loc.
Mai mult nu comentez pentru că nu e treaba mea, cum nu e treaba comentatorilor de pe blog să dea soluții. N-am dorit asta, ci doar comentarii despre politica locală. Cine are de comentat, bine, cine nu, iarăși bine.
Ozzy, te-am rugat nu de mult timp, să nu mai faci pe deșteptul. Îmi mențin rugămintea.
Comentariu by lucian visa — 19 februarie 2018 @ 9:51
Bine, dle Vișa.
Să fac pe prostul? Sau pe mortul?
Comentariu by Ozzy — 19 februarie 2018 @ 13:12
Un comentator foarte inspirat, ți-a spus foarte plastic că vede în tine pe soldatul sovietic care a pus steagul pe Reichstag. Păcat că n-ai înțeles.
Ce să faci ? Să continui lupta cu admnistrația spre binele orașului. Dar să înțelegi că nu ești cuiul lui Pepelea și că tu nu ești un super erou, iar restul zero.
Mobilizează în primul rând pe colegii tăi de partid, consilieri sau nu și arătați oamenilor realitatea. Apoi vor veni mulți pe lângă voi. Strângeți semnături pentru referendum, chiar dacă nu se va face. E un test electoral al PSD Mangalia. Politica nu se face de unul singur și doar pe FB.
Comentariu by lucian visa — 19 februarie 2018 @ 15:42
Pt 29:
De la investire nu am încetat o zi să arăt oamenilor realitatea. Cât despre referendum, m-am străduit cel mai mult, am adunat semnături. Dta câte ai adunat? Am să verific dacă ai semnat. Dacă nu ai semnat, nu prea esti dta in poziția să îmi ceri să fac ceva ce îți dorești, dar personal nu ai dat nici măcar o semnătură.
Eu am riscat sprijinul politic (pozitia de consilier local) cu asta, nu are rost sa povestesc aici, dar te asigur că m-am ținut tare pe poziție. Ședință de ședință privesc la consilieri locali obedienti sau ahtiați să prindă o firimitură de ciolan. Faptele lor sunt ale lor. Dacă m-aș duce cu forța să-i determin să facă ce doresc eu sau dta, nu mai e nicio democrație. Astfel că tot ce pot face este să le propun, dar decizia de a face bine sau rău este a lor.
Mă dau deștept? Vi se pare. De fapt sunt ironic de cele mai multe ori. Am considerat eu că vă dați deștept, când mă sfătuiți cu superioritate ce să fac?
Am facut acel “test electoral” de care scrieți, dar poate nu ați fost atent la faptele mele. Am strâns peste 5000 de semnături. De ce singur? Pentru că singur am credibilitate in restul electoratului care nu face parte din mașina de vot PSD. Am adus strângerea de semnături pana la momentul in care diferența adusă de PSD sa fie îndeajuns. Ca sa schimbi primarul prin Referendum e foarte greu, aproape imposibil, pentru ca trebuie cvorum de 50%+1. Daca primarul face ceva care sa revolte tot orasul, atunci poate că s-ar face cvorum. Până atunci, e test electoral, zici dta. Nu e ca si cum nu l-am gândit si ma înveți dta ce sa fac. Ci eu l-am facut si abia apoi ți-ai dat seama dta ce am facut. Unii nici nu si-au dat seama. Am dovedit resentimentul fata de RC, cat si faptul ca personaje istorice nu mai au nicio șansă, la momentul acesta.
Politica se face pe voturi. Și obținând sprijin politic. Când omul atrage un număr considerabil de voturi, partidele îl vor. Nu cred că am ajuns pe lista de candidați, pe loc eligibil, fara sa imi obtin sprijin politic. Am fos curtat, nu i-am curtat eu. Eu spun ce am făcut. Dacă vi se pare că este laudă de sine, inseamna ca remarcati ca e ceva deosebit. Dacă ma laud cu “ieri am fost la sala de fitness”, nu e nimic deosebit.
Eu nu mă cred cuiul lui Pepelea, ci dta consideri ca ar fi asta. Pentru mine este ceva obișnuit sa am o opinie.
Eu spun ce am facut. Sau am o opinie. Și dta ma acuzi ca fac pe desteptul? Si te doare?
Politica nu se face pe fb? Dar unde, pe blog? Sau dvs nu faceți politica, probabil. Dar dați sfaturi.
Am încheiat discuția. Am mai zis eu cândva ca nu mai revin pe blog, dar imi părea rău ca murise de tot. Prezenta mea, cu toate “prostiile” si “declansatoarele”, tot l-a mai reanimat putin.
Ia uitați-va, ca aveți unelte de admin. La articolele unde am comentat aveți mai multe accesări. Am sa ma conformez dorinței dvs de a nu mai deranja cu opiniile mele in care “fac pe desteptul” si va salut din mers. Naștere ușoară!
Comentariu by Ozzy — 19 februarie 2018 @ 20:33
Si apropos, de final.
Sunt 1700 de garaje in Mangalia. După ce își aprobă Radu cu consilierii lui sa le demoleze, ii aștept pe toti 1700 si familiile lor, sa semneze pentru Referendum. Este singura lor șansă.
Dacă tot vorbim de acțiuni politice.
Comentariu by Ozzy — 19 februarie 2018 @ 20:53
@31 Sunt 2500 de garaje.
Comentariu by Dan — 19 februarie 2018 @ 21:05
Pt.30
„Când doi îţi spun că eşti beat, du-te şi te culcă” (proverb românesc).
Comentariu by lucian visa — 20 februarie 2018 @ 9:46
Hai, lăsați!
Galileo Galilei a adus telescopul preoților:
– Nu trebuie decât să priviți!
– Noi nu trebuie să privim, noi ȘTIM adevărul! Pământul este plat! – au răspuns clericii.
Și l-au condamnat pe Galilei pentru erezie.
Poveste adevărată.
Comentariu by Ozzy — 20 februarie 2018 @ 10:40
Să înțeleg că Mangalia are un savant de renume mondial ?
Comentariu by lucian visa — 20 februarie 2018 @ 14:09
Pt. #30
http://www.lucianvisa.ro/2016/05/15/pentru-un-viitor-consilier-psd-vanzarea-mangaliei-pare-normala-articol-dupa-un-comentariu/#comment-133103
… „declansatoarele” pe care le folosesti (** _Ozzy) le-a casat de ceva timp STS-ul.
Comentariu by nabuco — 20 februarie 2018 @ 21:47