Politica locală în Mangalia

22 ianuarie 2018

Lege promulgată de Iohannis. Autoritățile locale, obligate să cumpere mijloace de transport în comun electrice

Filed under: Ştiri naţionale — lucian visa @ 10:04

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat, recent, decretul pentru promulgarea Legii privind promovarea transportului ecologic, care prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare.

Actul normativ are ca obiect de reglementare promovarea transportului ecologic prin impunerea obligaţiei autorităţilor publice locale, regiilor autonome şi societăţilor aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale de a achiziţiona mijloace de transport în comun acţionate electric într-o proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare, urmărindu-se astfel reducerea poluării în aglomerările urbane, a consumului de benzină şi motorină, cât şi promovarea noilor tehnologii în domeniu.

Potrivit legii, autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport de călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi, motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare. Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an.

Societăţile cu capital privat, inclusiv societăţile de taxi, vor achiziţiona începând din 2020 mijloace de transport călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică în proporţie de 30% din achiziţiile viitoare.

Achiziţiile anuale de autovehicule făcute de autorităţile publice pentru deservirea parcului propriu trebuie să conţină în proporţie de cel puţin 20% autoturisme acţionate prin tehnologii verzi.

Carmen Mocanu, Cuget Liber 22.01.2018

18 Comments

  1. Avem multă treabă noi.Tara moare de foame si ăstia vor autobuze electrice.Păi prima dată creezi infrastructura necesară si pe urmă împui astfel de reglementări sau pleacă nea gică după microbuz la pranz acasă sa si încarce bateriile la priza din sufragerie.

    Comentariu by Mihai — 22 ianuarie 2018 @ 12:28

  2. Și așa nea Gică nu prea e pe traseu.

    Comentariu by lucian visa — 22 ianuarie 2018 @ 13:22

  3. Titlul contine o minciuna si o diversiune-care vad ca a devenit obisnuinta(cel putin in alegerea titlurilor !) Presedintele a inceput sa promulge idiotenii !Daca nea Gica ar vrea sa se informeze ar iesi cu totul altceva : 1.Fagadel a comandat cu bani europeni 100 de noi autobuze (de care or fi si daca asa i s-a impus de catre directiva_care vorbeste depre motoare nepoluante,gaz, biogaz…dar nu neaparat electrice !) A anuntat,deja,de ceva vreme desfiintarea serviciului de maxi-taxi si reconfigurarea tuturor traseelor si atentie ca sunt afectate interesele unor firme care „amesteca” dreptul de treseu local cu cel intre localitati(aceeasi firma) care a devenit ilegal.2.În 2016 a apărut Legea 51 care făcea trimitere expresă la directiva 1370 a Uniunii Europene (ce datează tot din 2007) privind transportul, în care scrie negru pe alb că autobuzele societăţilor comerciale cărora li se deleagă prin atribuire directă serviciul de transport public de călători nu pot opera decât pe raza administrativ-teritorială respectivă.3.Sunt prevazute amenzi de 180 000de lei si se pierde licenţa de transport. În plus, conform directivei europene, dacă se face transport între localităţi şi nu doar localitate, nu se mai pot primi banii europeni pentru proiectul de mobilitate urbană.4 Exista la ministerul dezvoltarii un contract cadru-aparut tarziu fata de legislatie-(dracu stie daca o mai fi valabil ca-i de pe vremea lui Shaideh.Delimitarea dintre transportul local si cel dintre localitati s-a facut mai demult-in sensul ca a ramas la C J autorizarea dintre localitati…dar tot dupa ureche-specific psedist ! 5.în vreme ce pentru apă şi canal, de exemplu, comunele şi oraşele din Zona Metropolitană au constituit o asociaţie de dezvoltare intercomunitară şi s-au putut face investiţii, pentru transport nu s-a făcut aşa ceva. Din acest motiv, dat fiind faptul că localităţile limitrofe erau legate de zona metropolitană, a fost nevoie ca ele să iasă din aceasta şi să intre, cum s-a întâmplat recent, sub tutela Consiliului Judeţean pentru a fi făcute trasee judeţene de transport. Procedura este în derulare, dar ia timp…si va dati seama ca se fac negocieri draci…pe spaga !

    Comentariu by I.S — 22 ianuarie 2018 @ 14:05

  4. @2- Amu serios vorbind,de ce ati ales un asemenea subiect,complicat de explicat si de descalcit…altfel decat pentru titlu diversionist ?

    Comentariu by I.S — 22 ianuarie 2018 @ 14:17

  5. In niciun caz nu pentru ca tu si Koles-nyiuc sa mai aveti subiect de o carte copipast!
    Subiectul transportului local trebuie dezbatut serios.
    Ale cui sint microbuzele, de ce sint vechi, de ce nu exista un orar de transport, de ce vara sint arhipline iar iarna nu mai exista dupa ce se intuneca, de ce nu se dau bilete si multe, muuullte altele, precum subventiile obtinute de la bugetul local.
    Astea sint subiecte adevarate, care arctrebui sa ne intereseze pe toti.

    Comentariu by Anonim — 22 ianuarie 2018 @ 19:10

  6. @5-Asa ,si ? D-ta vorbesti despre altceva,nu despre subiect ! Ai vazut legea despre care se vorbeste acolo? D-ta vorbesti despre altceva cu care as fi si eu de acord…dar sa stii ca legile nu respecta neaparat logica-mai ales una ca a d-tale-ci interese ! Da’ pentru d-ta ti se va face o masina cu dinam pentru care sa dai la pedale sa-l incarci,si cu prisosul de curent sa-l foloseasca CL la masini…de barbierit ! !

    Comentariu by I.S — 22 ianuarie 2018 @ 20:02

  7. Stiu ca a fost o discutie pentru orase cu peste 100 000 de mii de locuitori si care sa aibe minimum 5 statii de incarcare. Sa vedem legea ! Inca o data e vorba de Constanta lui Fagadau !

    Comentariu by I.S — 22 ianuarie 2018 @ 20:08

  8. Vad ca au intele mai multi,pe’nca s-a pus frana ! Avem doua articole la rand,una dupa alta de la Cuget liber cu aceeasi diversiune care s-a incercat si inainte de protest ! Si acolo ni s-a cerut imperativ sa-l lasam pe tartaon si sa revenim la subiect. Si acolo am raspuns : „Un lucru e cert: mutarea vinovatiei in acest moment pe Klaus Iohannis serveste de minune intereselor gruparii Dragnea”. Numai niste psd-ei pun botul la faptul ca a promulga legi inseamna ca le-ai facut tu !

    Comentariu by I.S — 22 ianuarie 2018 @ 21:48

  9. http://www.busworldturkey.com/brosurtr.pdf

    https://www.replicaonline.ro/concurs-de-recitare-in-limbile-romana-si-turca-la-constanta-342952/

    Comentariu by nabuco — 22 ianuarie 2018 @ 22:18

  10. Mi se rupe . Eu iau microbuzul de pe statiuni si de 1 mai sau cand e aglomerat fac Vama Veche fara nici o licenta. Desi sunt 2 filtre de politie in acele zile trec printre ele ca prin branza . Ma mai si saluta respectuos. Bag 40 de oameni in microbuz cu 16 locuri si imi merge treaba. Cand ai RYA la masina faci ce vrei. Se vede si pe colt la El Greco . Raportul dintre parcarile acolo si sanctiuni este de vreo 200 la 0. Cota buna nu ? In asa punctaje se masoara jmecheria. Auzi la ei electric ha ha poate bag un Buceag sa sparg mitul. Ha ha.

    Comentariu by Smeker — 22 ianuarie 2018 @ 22:37

  11. Mi se rupe mie de Iohannis. Radu Cristian trebuie sa cada. Trebuie eliminat pur si simplu. Cineva o sa faca istorie pentru Mangalia. Veti vedea.

    Comentariu by Dan — 23 ianuarie 2018 @ 21:09

  12. @10 Aceste scursuri ale societatii cu nr. RYA trebuie executati la modul cel mai simplu. E prea pustiu orasul. Trebuie sa il facem cunoscut. Mult nu vom mai astepta si vor aparea mercenari platiti care vor sti ce au de facut.

    Comentariu by Dan — 23 ianuarie 2018 @ 21:14

  13. Pai avem din 92. De care vrei sa inchiriezi. Dar dupa cum vad nu prea mirosi a bani. Cand o sa intri tu pe sens interzis pe Negru Voda , o sa stai cu orele parcat la colt la El Greco … mai vb.

    Comentariu by Smeker — 23 ianuarie 2018 @ 23:07

  14. ptr 12 – ai dreptate, acele masini cu RYA ( nu stiu a cui sint, dar soferii sint „super” )stationeaza pe trecerea de pietoni, pe 1 decembrie , dar nu vede nimeni….pina intr-o zi cind se va intimpla ceva, atunci vor da din colt in colt toti…
    Politia nat. nu vede, pol. locala ….astia fac pauza de prinz cu siesta acasa- pe Negru Voda a stat o masina de la 11.00 pina la 14.30…trebuia facuta poza, la salariile ce le au….

    Comentariu by pop — 24 ianuarie 2018 @ 12:14

  15. Alo Alo Alo domnule Mihai Angelescu ce pazesti ? domne ce dedicati sunteti pentru bunastarea orasului la fel si fratele viceprimar Stefan Angelescu. Unde e domne politia locala ? noaptea nimic nu miscati, nu ca ziua ar faceti ceva. Domnule Mihai Angelescu, dumneata crezi ca toti ”e prosti ” ? cat crezi ca o sa iti mai mearga ?

    Comentariu by Dan — 24 ianuarie 2018 @ 13:02

  16. La urma urmei cui gatu’ masii sa ii pese de oras ? pentru ca la ora 16.00 toti navetistii pleaca in frunte cu seful lor de haita Radu Cristian.

    Comentariu by Dan — 24 ianuarie 2018 @ 13:06

  17. Ce ai ma ? Pe timpul lui Iorgus sau Tusac s-a luat careva de noi ? Linia am luat-o pe timpul lui Iorgu si Tusac , casele tot inainte le am facut , barul de pe 30 pe terenul dat de Sidere , bai .. bine ca mi-ati amintit Radu nu a dat nimica la noi. Asta cu parcatu o faceam si inainte.

    Comentariu by Barosanul — 24 ianuarie 2018 @ 20:12

  18. @17 Bravo boss.

    Comentariu by Dan — 24 ianuarie 2018 @ 21:28

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress