Mangalia – politica locală

23 martie 2017

Taxele din Mangalia, încasate ilegal? Prefectura a atacat o serie de biruri aprobate anul trecut: printre ele și taxa de promovare şi cea de autorizare a agenţilor economici

Filed under: administraţie publică,Consiliul Local — lucian visa @ 16:56

IMG_5231Reuniţi în şedinţă de îndată, consilierii locali din Mangalia au aprobat, în unanimitate, un proiect de hotărâre privind participarea, ca beneficiar, a municipiului în depunerea unei cereri de finanţare la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene pentru proiectul „Sprijinirea autorităţilor şi instituţiilor publice locale să introducă managementul calităţii în concordanţă cu Planul de acţiuni pentru implementarea etapizată a managementului calităţii în aceste instituţii 2016-2020“. Proiectul a trecut cu votul tuturor aleşilor, deşi, după cum a declarat consilierul local Paul Foleanu, primăria are probleme mult mai grave vizavi de relaţia cu cetăţenii, pe care o simplă foaie de hârtie obţinută în urma implementării acestui proiect nu o poate rezolva: „Ştiţi, de exemplu, că la ADPP Mangalia este deschis numai joia, în restul programului fiind pus lacătul pe uşă, pentru că angajaţii trebuie să care hârtii în primărie, întrucât li s-a desfiinţat locul de muncă?“

În cadrul aceleiaşi întâlniri, consilierii locali şi-au păstrat „bunul“ obicei de a discuta în contradictoriu, de data aceasta subiectul disputelor fiind o adresă a Prefecturii Constanţa prin care aleşii erau înştiinţaţi că instituţia statului a atacat proiectul de hotărâre privind taxele şi impozitele locale.

Prefectura, dar şi Consiliul Concurenţei, s-au sesizat pe marginea mai multor puncte din acest proiect, la solicitarea grupului ALDE din cadrul Consiliului Local Mangalia. Consilierii formaţiunii au atras atenţia asupra ilegalităţii acestor puncte, iar Prefectura Constanţa a atacat, deja, în instanţă, proiectul privind taxele şi impozitele locale. Concret, este vorba despre încasarea – ilegală, consideră Prefectura – a taxei de promovare (solicitată tuturor agenţilor economici din Mangalia şi staţiuni, indiferent de domeniul de activitate), precum şi a taxei de autorizare pentru agenţii economici, care anul trecut era „zero“. Cea de a treia ilegalitate sesizată de Prefectură face referire la reducerea cu 50% a impozitelor percepute agenţilor economici din turism, care îşi desfăşoară activitatea mai mult de şase luni pe an.

Polemicile au început să „curgă“ în momentul în care s-a dorit supunerea la vot numai a acestui din urmă punct, celelalte două biruri urmând să fie menţinute, potrivit viceprimarului Dragoş Angelescu, până la o decizie fermă a Prefecturii Constanţa, căreia i-a fost înaintată o adresă urgentă de deblocare a situaţiei: „Opinia Consiliului Concurenţei, alături de adresa Prefecturii şi a unui proiect iniţiat de noi, de alcătuire a unei scheme de minimis pentru agenţii din turism, ar putea duce la o soluţionare a acestei situaţii. Însă, până la decizia Prefecturii, noi trebuie să încasăm taxele şi impozitele locale“, a declarat Dragoş Angelescu.

La polul opus, fireşte, s-au aflat consilierii din PSD, ALDE, dar şi din PMP: „Indiferent de motive, chiar dacă astăzi aprobăm eliminarea unuia sau a tututor punctelor sesizate de Prefectură, hotărârea atacată în instanţă are un singur regim: este suspendată de drept, în întregime! Adică, la ora actuală, nu mai poate veni primarul să spună că noi blocăm oraşul. Noi am atras atenţia în momentul adoptării sale că este un act ilegal, cu taxe şi impozite mărite, artificial, de până la 300%. Tocmai de aceea am şi făcut sesizările la Consiliul Concurenţei şi Prefectură…“, a spus Dragoş Bociog, consilier local.

Consilierul local Nicolae Moroianu a mai punctat şi faptul că, deşi Prefectura Constanţa a arătat că toate cele trei puncte sunt ilegale, executivul doreşte numai eliminarea reducerii de 50% pentru agenţii din turism, urmând să menţină taxa de promovare şi pe cea de autorizare: „În ce mod faceţi aprecierea că la acest punct Prefectul are dreptate, iar la celelalte două greşeşte?“, a întrebat Nicolae Moroianu.

În cele din urmă, numai consilierii PNL au fost de acord cu proiectul, ceilalţi abţinându-se la vot şi, deci, actul nu a trecut de girul majorităţii aleşilor locali.

editiadesud.ro 23.03.2017

6 Comments

  1. Autorizatia de functionare (aviz program orar)pentru agentii economici care isi desfasoara activitatea pe propietati private este contrara prevederilor legale .Astfel OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata actualizata si republicata 2015, la art.6 arata clar:,,(1) Comerţul în zone publice se desfăşoară în structuri de vânzare cu sediu fix sau ambulant.
    (2) Exercitarea activităţii de comercializare în ZONE PUBLICE(comerţ în zone publice – activitatea de comercializare a produselor şi serviciilor, desfăşurată permanent sau sezonier în pieţe, târguri, oboare, pasaje publice, porturi, aeroporturi, gări, autogări, drumuri publice şi străzi sau orice zonă de altă natură destinată folosinţei publice) este supusă acordului autorităţilor administraţiilor publice locale sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, cu respectarea regulamentelor proprii ale acestora şi a planurilor de urbanism .
    Referitor la acel Aviz program de functionare, aceeasi lege prevede urmatoarele:
    ,,Art. 8
    Structurile de vânzare cu amănuntul şi cele în care se prestează servicii de piaţă pot fi deschise publicului în toate zilele săptămânii. Fiecare comerciant îşi stabileşte orarul de funcţionare cu respectarea prevederilor înscrise în legislaţia muncii şi cu condiţia respectării reglementărilor în vigoare privind liniştea şi ordinea publică, şi în conformitate cu solicitările autorităţilor administraţiei publice locale privind continuitatea unor activităţi comerciale sau de prestări de servicii, în funcţie de necesităţile consumatorilor.

    Art. 9
    Orarul de funcţionare se afişează la intrarea în unitate, în mod vizibil din exterior, comerciantul fiind obligat să asigure respectarea acestuia.”
    Concluziile sunt clare:
    -Pe propietatea privata nu este necesara autorizatia de functionare a administratiei publice(primaria),primaria autorizand numai acele activitatii de comert care se desfasoara in zone publice.
    -Acel aviz program de functionare este si el in afara legii deoarece in acelasi act normativ se arata clar cum sta treaba cu programul de functionare a unei structurii de vanzare.
    De vreo trei ani am adus la cunostinta celor in drept aceste prevederi legale si nu s-a luat nicio masura, ba mai mult s-a continuat s-au legiferat aceste fapte printr-o HCL Mangalia care si asta ar trebui atacata in contecios. De asemenea cred ca si taxele incasate pentru aceste autorizatii sunt ilegale.

    Comentariu by VUCEA DAN — 23 martie 2017 @ 19:10

  2. http://www.mangalia.tv/sedinta-de-indata-a-consiliului-local-mangalia-4/

    Comentariu by Anonim — 23 martie 2017 @ 22:14

  3. http://www.replicaonline.ro/firma-consilierului-nicu-moroianu-ridica-o-vila-pe-terenul-unui-milionar-constantean-312252/

    Comentariu by nabuco — 24 martie 2017 @ 11:34

  4. salon de massage lyon Puibusque, dans une lettre dont nous avons cite
    quelques extraits en tete du Voyage de 1603, disait, en parlant de notre auteur:
    Ses relations imprimees ont ete retouchees par un arrangeur si
    habile, qu’elles parlent une autre langue que la
    sienne. http://www.sophiechassat.com

    Comentariu by salon de massage lyon — 26 martie 2017 @ 19:02

  5. 17.10.2016
    Ora estimata: 12:00
    Complet: F.5
    Tip solutie: Admite cererea
    Solutia pe scurt: Hot. Admite cererea formulată de Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi – Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Constanţa. Dispune ca pasivul debitoarei SC Avagenic SRL, în cuantum de 446.508 lei, să fie suportat de pârâtul Vucea Dan. Sumele obţinute prin executare împotriva pârâtului vor intra în averea debitoarei SC Avagenic SRL şi vor fi destinate acoperirii pasivului.
    Document: Hotarâre 1894/2016 17.10.2016

    10.10.2016
    Ora estimata: 08:30
    Complet: F.5
    Tip solutie: Amână pronunţarea
    Solutia pe scurt: Înch. Amână pronunţarea la data de 17.10.2016
    Document: Încheiere – Amânare iniţială a pronunţării 10.10.2016

    06.06.2016
    Ora estimata: 08:30
    Complet: F.5
    Tip solutie: Amână cauza
    Solutia pe scurt: T: 10.10.2016
    Document: Încheiere de şedinţă 06.06.2016

    11.04.2016
    Ora estimata: 08:30
    Complet: F.5
    Tip solutie: Amână cauza
    Solutia pe scurt: T: 06.06.2016 – pt. administrarea de probatorii
    Document: Încheiere de şedinţă 11.04.2016

    Căi atac

    Comentariu by ION — 27 martie 2017 @ 3:10

  6. Pt.5
    Daca te-ai gandit la mine te-ai bucurat degeaba.Nu am avut nicio firma.Pa, te las sa te bucuri degeaba,pentru ca eu nu am prejudiciat bugetul statului cum face stapanul tau.

    Comentariu by VUCEA DAN — 27 martie 2017 @ 19:41

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress