Politica locală în Mangalia

23 februarie 2017

Dezbaterea pe buget, amânată. Iată, cât ne costă iluminatul de sărbători, colindătorii, paza şi studiile de fezabilitate!

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 15:43

Puţini cetăţeni ai Mangaliei au decis, ieri, să se intereseze de soarta bugetului primăriei pe 2017 şi au participat la întâlnirea organizată pentru dezbaterea acestuia. Deşi amânat de două ori, bugetul nu a stârnit decât interesul unui grup restrâns de cetăţeni, iar aceştia au venit să apeleze la bunăvoinţa aleşilor pentru soluţionarea unei foarte vechi probleme, aceea a utilităţilor din cartierele Dobrogea I şi II. Cum discuţiile au fost unele punctuale, axate numai pe aceste doleanţe, s-a luat decizia unei noi amânări, pentru luni, 27 februarie, la o oră ce va fi anunţată de primărie. O nemulţumire a celor prezenţi în sala de şedinţe, în special a consilierilor locali de opoziţie, a fost aceea că bugetul a fost postat, public, pe site-ul primăriei, cu numai 24 de ore înaintea dezbaterii lui, deci, într-un interval de timp prea scurt pentru a putea fi aprofundat.

În mare, bugetul Mangaliei pe 2017 se cifrează la aceeaşi sumă ca acum un an: din cotele defalcate pe impozitul pe venit s-au încasat, în 2016, 27,1 milioane de lei, iar specialiştii primăriei preconizează o sumă egală şi anul acesta. În schimb, angajaţii primăriei sunt ceva mai optimişti în privinţa impozitului încasat, pe clădiri, de la persoanele fizice: de la 2,1 milioane de lei la 2,4 milioane de lei, dar şi de la persoanele juridice: de la 7,4 milioane de lei la 8 milioane de lei. Tot în agenţii economici stă nădejdea funcţionarilor din primărie şi la capitolul încasări taxe şi impozite pe terenuri, aceştia estimând o creştere fulminantă a gradului de colectare: de la 2,6 milioane de lei în 2016, la 4,2 milioane de lei anul acesta (trecând, desigur, peste faptul că mai sunt de recuperat, la acest capitol, aproape 8 milioane de lei din anii precedenţi).

Taxele speciale ar mai aduce la bugetul local, anul acesta, 300.000 de lei, iar veniturile obţinute din autorizaţiile de funcţionare ar mai aduce un plus de 1,4 milioane de lei.

4,67 milioane de lei, la dispoziţia primăriei!

Din aceste venituri, capitolul Primărie are alocaţi 4,67 milioane de lei. Printre cheltuielile preconizate anul acesta se numără: deplasările în ţară – 15.000 de lei şi din străinătate – 10.000 de lei, cărţile şi publicaţiile- 38.000 de lei, consiliere şi expertiză – 100.000 de lei, reclamă şi publicitatea – 100.000 de lei, protocolul – 30.000 de lei, echipamentele IT – 80.000 de lei, alături de licenţe de programe şi echipamente speciale – 77.000 de lei.

Evidenţa Populaţiei are alocat, pentru salarii şi alte cheltuieli, un buget de 325.000 de lei, în această sumă fiind incluse reparaţiile curente – 20.000 de lei şi cheltuielile de votare – 60.000 de lei.

Poliţia Locală se laudă cu numai puţin de 1,5 milioane de lei pentru anul în curs, din care numai salariile se cifrează la un milon de lei. Pentru carburant au fost propuşi 80.000 de lei, pentru uniforme şi echipamente – 75.000 de lei, pentru muniţie – 12.000 de lei, iar pentru camere video mobile – 23.000 lei.

Învăţământului i-au fost alocaţi 4,1 milioane de lei, din care subvenţionarea taberelor şcolare se ridică la 250.000 de lei. Defalcat, pentru fiecare instituţie de învăţământ, aceşti bani au fost împărţiţi astfel: Grădiniţa nr. 1 – 69.000 de lei, Grădiniţa nr. 7 – 107.000 lei, Grădiniţa nr. 2 – 50.600 de lei, Grădiniţele nr. 3 şi 5 – 234.000 lei, Şcoala nr. 1 – 356.000 lei, Şcoala nr. 4 – 8.000 de lei, Şcoala nr. 2 – 309.000 lei, Şcoala nr. 3 – 284.000 lei, Şcoala nr. 5 – 152.800 lei, Liceul Callatis – 412.000 lei, Colegiul Economic – 292.000 lei, Liceul Tehnologic – 514.000 lei. Bursele şcolare vor scoate din buget 544.000 lei.

Biobaza: din 169.500 de lei repartizaţi, numai 3.000 de lei pentru hrana câinilor!

Capitolul Sănătate a primit, în propunerea bugetară, 2,4 milioane de lei. Mult mai generoase s-au simţit autorităţile locale în ceea ce priveşte Cultura, cadorisită cu 5,33 milioane de lei. Printre cheltuielile de anul acesta se numără 906.000 lei pentru Centrul Cultural (din care numai puţin de 750.000 de lei revin salariilor angajaţilor), 26.868 lei pentru iluminatul şi încălzitul Grădinii de Vară, 3 milioane de lei pentru Proiectul Callatis – Istorie la Malul Mării, 600.000 pentru Sport, 300.000 de lei pentru Culte religioase.

Serviciul de Asistenţă Socială va avea 8,6 milioane de lei, din care va aloca 168.000 lei Creşei, 232.000 Cantinei Sociale, 562.000 Căminului de Bătrâni, 384.000 lei locuinţelor sociale, iar pentru lemne şi ajutoare sociale – 621.000 lei.

Biobaza are alocaţi, anul acesta, 169.500 lei, din care, pentru hrana câinilor fără stăpân doar 3.000 de lei!

Tot în bugetul local au mai fost prevăzuţi banii de Salvamar – 870.000 de lei, pentru taxe judiciare şi onorarii – 250.000 de lei, dar şi sume pentru mentenanţa fântânilor arteziene – 50.000 de lei, paza obiectivelor şi pentru sustenabilitatea proiectelor Parc Evergreen – 400.000 de lei şi Aleea Teilor – 150.000 lei, paza obiectivelor aflate în subordinea primăriei – 500.000 de lei, iluminatul de sărbători şi pachetele pentru colindători – 150.000 de lei. Salubrizarea – deszăpezirea şi dezinsecţia vor scoate, din bugetul local – până la o proximă rectificare – 3 milioane de lei, iar înfiinţarea trotuarelor şi tramei stradale în Cartier Dobrogea I – 450.000 de lei.

18 DALI-uri şi SF-uri, în valoare de 1,3 milioane de lei!

Nu în ultimul rând, primăria va aloca, anul acesta, numai puţin de 1,3 milioane de lei pentru studii de fezabilitate şi DALI (documentaţii pentru avizarea lucrărilor de intervenţie).

Iată, care sunt acestea:

  • Reabilitarea clădirii Poliţiei Locale şi Serviciului Social – 75.000 de lei
  • Expertiză Grădiniţa pentru Romi (din cartierul Barăci) – 20.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Ion Bănescu – 75.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Liceul Callatis – 75.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Şcoala Sfântul Apostol Andrei – 75.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Grădiniţa nr. 3 – 75.000 de lei
  • Restaurarea Bisericii Sfântul Gheorghe – 75.000 de lei
  • Restaurarea Basilicii Siriene – 75.000 de lei
  • Înfiinţarea Centrului Social pentru Bătrâni – 75.000 de lei
  • Documentaţia Proiectului Unbounded Tourism at Black Sea 3D – 75.000 de lei
  • Cadastru şi intabulare pentru Cinematograful Pescăruş – 20.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Saturn – 150.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Venus – 75.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Jupiter 000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Cap Aurora – 75.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Neptun Olimp – 75.000 de lei
  • SF pentru înfiinţare cimitir – 40.000 de lei
  • Documentaţia pentru reabilitarea Blocului Pescăruş – 90.000 de lei.

Prin urmare, administraţia publică locală nu duce lipsă de bani, dimpotrivă, are la dispoziţie un buget extrem de generos. Rămâne de văzut dacă aceste sume colosale se vor regăsi în unităţi de învăţământ moderne, în infrastructură de calitate, agendă bogată de evenimente cultural-artistice, turism de calitate şi servicii performante ale funcţionarilor publici.

Din momentul aprobării bugetului, care nu este bătut în cuie, existând în viitor, multe rectificări, autorităţile nu vor mai putea să se scuze, să vină cu pretexte, să invoce greaua moştenire şi nici să lanseze tot felul de motivaţii, deoarece au la dispoziţie sume astronomice de bani.

Aşa cum au precizat ieri, cetăţenii nu mai doresc să audă scuze şi justificări, ci vor să vadă că, în sfârşit, municipiul se mişcă în direcţia potrivită, cu atât mai mult, cu cât problemele lor sunt numeroase şi acutizate de la un an la altul.

editiadesud.ro 23.02.2017

18 Comments

  1. Un proiect intocmit ,probabil, de Sandel….sint atit de multe aberatii…
    Trotuarul de pe str Negru Voda, asteapta de vreo 4 ani sa fie reabilitat, dar pe acolo nu circula copii de V.I.P.uri ale primariei, doar a contribuabililor
    Ce treaba are primaria cu caminul Pescarus???? In conditiile in care aceasta cladire este proprietate privata ?????
    Emigrarea a ramas ,cred, singura solutie…

    Comentariu by zek — 23 februarie 2017 @ 19:32

  2. A distrus tot acest nenorocit de primar de cand a fost numit pe functie. Un borfas ordinar.

    Comentariu by baal — 23 februarie 2017 @ 20:43

  3. Ce treaba are Primaria cu Salvamarul ? De foarte multi ani plaja nu mai e a noastra, daca altii fac bani din exploatarea plajelor tot ei trebuie sa se ocupe si de curatenie si de serviciul de Salvamar.

    Comentariu by Nemo — 23 februarie 2017 @ 20:56

  4. 60.000 lei ptr VOTARE…CINE POATE sa ma lamureasca, CE VOTAM ANUL ACESTA ????

    Comentariu by zek — 24 februarie 2017 @ 7:52

  5. 12.ooo lei, pentru munitie ??? noi avem pistoale, care au deja munitie, nu le-am purtat niciodata, cred ca acum ne cumpara bazooka, si rachete, …astia sunt nebuni ??

    Comentariu by politist local — 24 februarie 2017 @ 9:22

  6. Pt. #6
    http://www.cotidianul.ro/numai-doua-intrebari-pentru-klaus-iohannis-296433/

    Comentariu by nabuco — 24 februarie 2017 @ 10:28

  7. @3
    Banii incasati de Apele Romane pentru inchirierea plajelor ajung la bugetul de stat. Guvernul aloca anual bani pentru salvamari. Acestia se distribuie prin consiliile județene si de acolo prin primariile pe raza carora sunt plaje si salvamari.

    Comentariu by Marian Vasile — 24 februarie 2017 @ 10:41

  8. primarie-publicitate si reclama,si are un site de rahat;cheltuieli de votare?? si nu sunt in stare sa asigure pasapoarte la mangalia-tre sa merci tot la c-ta;politie locala-deja e o rusine prea mare;cultura-bataia de joc pentru cetateni e maxima:3 mil pentru istorie la malul marii si cireasa de pe tort”iluminatul si incalzitul(sic) gradinii de vara :);banii pentru salvamar vin din alta parte; cultele ar trebui sa se autofinanteze la cati bani incaseaza de la credinciosii de toate confesiunile;cadastru si intabulare cinematograf pescarus-pentru ce? cand e deja o ruina,ar trebui demolat si facuta parcare

    Comentariu by marcu — 24 februarie 2017 @ 12:26

  9. Zek,
    Tu precepi foarte putin. Nu inteleg de ce te agiti atat!

    Comentariu by parafrenia gastii — 24 februarie 2017 @ 12:40

  10. Domne, cum de a pus atita prostie in capsorul tau…Dupa ce ca ai capul mic, iti sta si mintea lejer. Si e posibil sa ai creierul in stare lichida…si nu se trateaza…

    Comentariu by zek — 24 februarie 2017 @ 15:19

  11. O parte din angajatii primariei au primit astazi un bonus inainte de a fi mutati conform noii organigrame – au fost citati la parchet pentru declaratii privind ciordelile la care au participat. Sunt vizati Marius Ilie , Stamate Claudiu si alti actuali sau fosti angajati la SPADPP.
    Sa le uram un calduros ” la multi ani!” cu executare.

    Comentariu by Gigi — 24 februarie 2017 @ 20:35

  12. La toate punctele din lista cu buline sunt abonate aproximativ două firme.
    Măcar facem economie la litere. „SC”, „CONSULTING” şi „SRL” sunt copy-paste.

    Comentariu by Părintele Lustraţie — 24 februarie 2017 @ 21:11

  13. @11
    Nu pot sa cred asa ceva!!!! Stamate si Ilie Marius? Cred ca sunt acuzati pe nedrept . Sau poate ca Radu Cristian zis si hobbitul, intentioneaza sa scape de ei. Stamate s-a opus din rasputeri organigramei inclusiv prin aliante cu niste consilieri psd cu care tragea chiolhanuri in padure. Marius Ilie , prieten si sustinator declarat al lui Cornaci Vasile Catalin.
    Oare RC a trecut la epurari ? Asa isi „rezolva” subalternii dandu-i pe mana parchetului?
    Urmarim cu interes cine urmeaza ! Probabil ca Vucea …ca a trambitat prea mult.

    Comentariu by xyz — 25 februarie 2017 @ 10:58

  14. Institutiile statului- DNA,Curtea de conturi ar trebui sa verifice si angajarile din primarie, facute pe proiecte europene gen Centrele de informare turistica.
    Este normal sa angajezi 6- persoane pentru centrele turistice si acestea sa nu finctioneze, iar angajatii sa stea DEGEABA intr- un birou din primarie si sa nu faca nimic, in afara de privit 8 ore telefonul personal? Si asta in timp ce iau si un salariu? Asta in timp ce au semnat un contract de munca, etc.
    ca sa nu mai vorbim de conflictele de interese care exista acolo, ptr ca s-au angajat inclusiv rude ale personalului existent.
    Acolo mai exista o familie angajata, sot si sotie. A caror singura preocupare a fost obtinerea de terenuri, apartamente si alte privilegii.

    Comentariu by Anonim — 25 februarie 2017 @ 15:28

  15. Totul este o facatura marca piticului. Singurul interes al acestui primar este sa se razbune pe Cornaci Catalin. Restul sunt victime colaterale. De fapt chiar Curtea de Conturi demonstreaza asta prin faptul ca a efectuat 2 actiuni de control la interval de 2 luni verificând aceleasi contracte. Nu au gasit nimic la prima verificare apoi s-au intors sa mai verifice o data ca sa il satisfaca pe pitic….

    Comentariu by Dorel — 25 februarie 2017 @ 16:26

  16. Postacii lui RC au primit ordin sa nu comenteze. Cornaci a furat pentru RC si pentru sine si fraierii o sa plătească oalele sparte. Asa e viata. Unii de pe la adpp o sa munceasca 3 vieti sa plateasca sau o sa ramana fara case si acaraturi. Altii vor face si un pic de puscarie ca sa nu uite ca nu se pot pune impotriva piticului

    Comentariu by Anonim — 25 februarie 2017 @ 17:17

  17. @16, Nu plateste nimeni pentru faptele altuia.Fiecare plateste pentru fapta lui, cat mai repede sa speram.Gasca asta a intrecut orice limita.

    Comentariu by dana — 26 februarie 2017 @ 8:45

  18. Piticul isi arata muschii. Trimite la parchet si dintre oamenii lui ca apoi prin pilele care le are sa isi scape lingaii de acuzatii. Astfel le arata tuturor ca el conduce si ca cine este cu el, este protejat!

    Comentariu by Anonim — 26 februarie 2017 @ 9:22

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress