Situaţie alarmantă în ceea ce priveşte soarta şantierului de la Mangalia! Daewoo- Mangalia Heavy Industries apare pe lista neagră cu datorii de aproximativ 800 de milioane de dolari. Problema nu este una nouă, însă de data aceasta ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, a făcut o vizită la DMHI pentru a identifica eventualele soluţii de redresare. Mai mult decât atât, s-a adus în discuţie şi posibilitatea ca activitatea şantierului să fie diversificată: de la construire de nave la reparaţii şi livrare de componente.
Ape tulburi la şantierul naval din Mangalia! Datoriile însumate de-a lungul anilor îngroapă afacerea, iar mii de oameni riscă să rămână fără loc de muncă. „A fost o vizită informală, momentan, pentru a stabili împreună cu conducerea DMHI o eventuală întâlnire la Ministerul Economiei şi pentru a identifica eventualele soluţii pentru rezolvarea problemei sociale, în primul rând. La ora actuală sunt aproximativ 6.000 de angajaţi, aproape 3.000 care lucrează efectiv şi ceilalţi 3.000 fiind subcontractanţi. Nu aş vrea ca situaţia de la DMHI să se transforme într-o situaţie socială în sudul judeţului. Sunt ferm convins că se vor găsi soluţii”, a precizat Marius Horia Ţuţuianu, preşedintele CJC.
Vizita oficialului de la Bucureşti nu a fost în zadar, acesta propunând diferite piste de soluţionare a problemelor cu care se confrunt compania. „Sunt probleme ce trebuie clarificate. Vorbim totuşi de 5 ani de zile de când acest agent economic înregistrează pierderi din exploatare, chiar şi în an de vârf când au livrat 11-14 nave anual. Daewoo Coreea înregistrează probleme la nivel mondial! Toate unităţile de producţie sunt sub un oarecare disstres financiar. Voi lua chiar iniţiativa de a adresa Guvernului coreean pentru a înţelege mai bine care este pachetul de asistenţă financiară către Daewoo Coreea căci ceea ce impactează acolo, evident are un impact la nivel global. Cred că ei trebuie să crească puţin în autonomie la nivel de funcţionalitate în România”, a precizat Alexandru Petrescu, ministrul Economiei.
Proritară rămâne masa muncitorească! „Vreau să văd exact nivelul de angajament pe care Daewoo Coreea îl are în unitate de producţie de la Mangalia. Rămâne esenţial pentru noi să protejăm locurile de muncă pentru cei aproape 3.000 de oameni, 6.000 dacă îi punem şi pe subcontractori care prestează aici. Este o unitate de producţie importanţă în economia judeţului Constanţa, în special în partea de sud şi urmărim cu deosebită atenţie ceea ce se întâmplă la nivelul managementului, modul în care se desfăşoară paşii următori.
Sunt soluţii pentru a trece de această perioadă, este doar un episod nevrednic, piaţa îşi va reveni, dar ei trebuie să-şi rezerve numărul de angajaţi. Sunt oameni cu înaltă calificare şi nu ne putem permite sub nici o formă să pierdem vreun loc de muncă. Este esenţial pentru noi, dar este esenţial şi pentru ei să-şi menţină portofoliul de oameni calificaţi. Aceştia sunt foarte greu formaţi, costuri foarte mari şi alţii nu vor mai găsi în momentul în care vor reintra în business”, a completat ministrul Economiei.
Ce soluţii a propus Alexandru Petrescu?
După discuţiile avute cu cei din managementul DMHI, ministrul Economiei a făcut şi câteva sugestii privind evoluţia în mod favorabil a şantierului. „Eu le-am sugerat o serie de direcţii. Este clar că trebuie să-şi diversifice portofoliul. Dacă din 2008-2009 Daewoo Mangalia s-a axat pe construcţii de nave, este clar că trebuie să umble puţin la structura de clienţi si să intre în zona de reparaţii, trebuie să intre în zona de livrare de componente medii şi mari, trebuie să încheie asocieri comerciale cu alte şantiere navale fie din România, fie din Europa. Este o perioadă dificilă pentru întreg sector”, a adăugat Petrescu. Mai mult decât atât, acesta le-a cerut şi un raport privind activitatea din ultimii ani pentru o mai bună reglementare a soluţiilor.
„Le-am solicitat să-mi ofere documente care să-mi dea o mai bună claritate în ceea ce priveşte trecutul, evoluţia financiară a companiei. Vreau să înţeleg cum s-a ajuns la un nivel de datorii către diferiţi agenţi comerciali, ca să pot veni cu modele şi să pot agrea modele de business pentru viitor. Aştept cu mare interes până la jumătatea lunii martie să-mi furnizeze toate documentele solicitate, urmând ca managementul să se deplaseze la Bucureşti, la sediul ministerului să avem un următor episod de discuţii. Este foarte important ca ei să-mi demonstreze că există un flux continuu de muncă. Acolo sunt diferite echipe de muncitori care deservesc diferite stadii de evoluţie în construcţia unor nave şi trebuie un flux continuu astfel încât ei să fie ţinuţi în activate continuu”, a conchis ministrul Economiei. Nu în ultimul rând, se va lua în calcul şi o întrevedere cu Guvernul coreean.
Liderul de sindicat al DMHI atenţionează: „După Paşte, 1.000 de persoane nu vor mai avea de lucru”
Situaţia tumultoasă îngrijorează bineînţeles şi pe cei din cadrul sindicatului Daewoo! Florian Marin a susţinut că nu mai puţin de 1.000 de oameni vor rămâne fără loc de muncă dacă nu se găseşte rapid o soluţie. „Comenzi vizavi de construcţii nu mai sunt decât următoarele trei nave, pentru că la ora actuală sunt deja 3 în doc, una la cheu. Problema este că din urmă nu vine nimic. Deja în sectorul de debitare, salariaţii nu mai au încărcare şi au fost făcute realocări, deci transferaţi în alte secţii. Dacă nu vine nimic din spate înseamnă că o parte din salariaţi, după Paşte, 1.000 de persoane nu vor mai avea de lucru. Avem discuţii tot timpul pentru a se realiza ceva contracte”, a spus Florian Marin. Totuşi, potrivit acestuia, există şanse să se încheie anumite contracte cu alte şantiere navale din România.
“Noi am mai lucrat pentru Tulcea și se pare că s-a semnat deja să construim aici niște punți, cei de la Tulcea ne vor transmite tabla, iar societatea va construi aceste structuri metalice. Sunt ceva discuții chiar și cu Brăila pentru a se construi. Urmează, probabil în vară, să se deschidă reparațiile pentru că până atunci docurile sunt ocupate și nu se poate deschide. Reparațiile se pot deschide și opri oricând. Ceea ce mă face pe mine să cred este că odată ce vor pleca băieții de aici rămânând doar cu reparațiile se va închide și gata.
Sincer, în presa coreeană se scrie că noi suntem deja puși la vânzare. Nu s-a ascuns acest lucru, dar nu s-a găsit clientul. Probabil când se va găsi acest client, vom fi sub o altă denumire. Din păcate, autoritățile române cam târziu s-au îngrijorat. Eu sunt de 16 ani în sindicat și mereu am spus că aici sunt foarte mari probleme. Ministrul (n.r. Economiei) ar trebui să se ducă la colegul lui, Ministrul de Finanțe, și să se uite pe bilanțul acestei societăți. Să se așeze la masă și să discute”, a precizat liderul de sindicat Daewoo Mangalia.
Diana NEAŢĂ, Replica 14.02.2017
Noapte buna, Gotham city !!
Comentariu by Big Brother — 14 februarie 2017 @ 18:03
Ne ducem dracului cu totii in orasul asta de cacat
Comentariu by anonim — 15 februarie 2017 @ 7:36
Ura ! Se inchide santierul ! Pleaca moldovenii acasa! Se ieftineste pasarica!
Comentariu by Anonim — 15 februarie 2017 @ 10:02
http://www.replicaonline.ro/mangalioti-depistati-in-timp-ce-pescuiau-prin-metode-interzise-de-lege-308218/
Comentariu by nabuco — 15 februarie 2017 @ 10:58
lipoveanu(14 feb 15:29)
da chiar …marele director al partii romane griguta cand va fi luat la intrebari?ca el e reprezentantul partii romane acolo.sau e doar pentru buzunaru lui ?ce cauta la discutiile de acest nivel care sunt doar discutii economice unu care e carciumar in vama veche?chiar daca e primar in limanu?o fi venit cu vreo solutie inedita??oare ce a riceput din analizele si bilanturile de acolo?si parca e dmhi nu dlhi…mangalia gata au scos o psd istii de pe harta?nu ca ar fi radu o capaciytate dar totusi..ce cauta georgescu acolo?politica ne omoaraa cu zil
Comentariu by 1 — 15 februarie 2017 @ 12:30
Nu Griguță a fost administrator la DMHI. Administratorii din partea română au fost tot timpul numiți de ministerul de resort de la București, iar cei coreeni de DSME.
La cum a fost făcut contractul de privatizare al DMHI, adică foarte prost, coreenii au putut face cam ce și-au dorit. Și se vede în rezultatele financiare. O anchetă economică ar fi foarte interesantă.
Comentariu by lucian visa — 15 februarie 2017 @ 12:51
http://www.ziuaconstanta.ro/stiri/deschidere-editie/noi-am-fost-parintii-vapoarelor-noi-le-am-inmormantat-46294.html
http://www.lucianvisa.ro/2014/12/29/dupa-5-ani-de-mandate-griguta-inlocuit-la-sefia-santierului-2-mai-de-directorul-goldterm-mangalia-printre-noii-veniti-si-omul-lui-blaga-sustinut-de-dragnea/
Comentariu by nabuco — 15 februarie 2017 @ 12:58
Are dreptate domnul Visa;
Cunosc destul de bine subiectul DMHI,partea romana are 3 membri in CA, coreeni 4 membri in CA. Membri romani au fost au fost tot timpul impusi de la Bucuresti, pentru ca indemnizatia este mare, (si nici nu prea veneau la sedinte-li se ducea plicul cu indemnizatia la capitala:
Un membru marcat in CA: VICTOR CIUTACU,(s-a plimbat si el prin CA catva ani ).
Comentariu by Popescu — 15 februarie 2017 @ 19:34
Mie sincer mi-ar plăcea un primar că Georgescu la Mangalia. Ăla măcar vede interesul localității pe care o conduce, fata de primarul nostru care vede doar interesul personal.
Comentariu by Anonim — 16 februarie 2017 @ 3:38
O sa ajungem ca in Moartea caprioarei, sau vanatori de lebede de pe ghiol,..
Comentariu by EVA — 16 februarie 2017 @ 12:38
griguta e pe val.pe valul care il matura spre usa .
Comentariu by anonim — 17 februarie 2017 @ 15:13
Se stie din 2015 de intentia actionariatului companiei Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering de a restructura compania datorita pierderilor uriase de peste 2,5 miliarde de dolari. Astfel printre planurile actionariatului figurează in principal restructurarea subsidiarelor care nu au legatura cu constructia de nave dar si lichidarea companiei eoliene din SUA si sanatierul naval din Mangalia.
Intentia din 2015 privind santierul este ca lichidarea acestuia sa se faca dupa ce se termina derularea contractelor de constructii incheiate deja, adica prin 2018.
Putin probabil ca intenția acestora se se schimbe. Pe muncitorii santierului ii intereseaza ca actiunile coreenilor sa fie cumparate de un alt constructor de nave care sa continue activitatea. In caz contrar ei vor ramane someri iar orasul, care si asa e cam in colaps, se va prabusi.
Comentariu by Marian Vasile — 17 februarie 2017 @ 17:00
Cum a ajuns DMHI să aibă datorii de 800 de milioane de euro în 20 de ani?
Cum ajunge o companie să nu plătească 40 de milioane de euro pe an la stat, AN DE AN?… şi să nu observe NIMENI?
De-aia spun… răspunsul la întrebarea „unde e corupţia?” îl găsim pe stradă. În orice direcţie ai face o poză, găseşti ceva care obţinut prin corupţie. O vilă, un bloc, o maşină, pansele, un parc, o faleză…
Comentariu by Părintele Făţarnie — 19 februarie 2017 @ 9:34
Dupa terminarea celor 7 nave pe care le au la comanda, urmeaza ”La Revedere” Asa ca voi astia care lucrati la santier, strainatatea o sa va manance. Ce va zic e din sura 100% ca vor pleca.
Comentariu by baal — 19 februarie 2017 @ 13:30
Să plece în pizda mamii lor de unde au venit. Au exportat profit de la început și acum spun că sunt datorii. Nu plângeți că ne descurcăm și fără coreeni.
Comentariu by tolo — 19 februarie 2017 @ 21:33