Politica locală în Mangalia

4 decembrie 2016

Raport anual – Transport public local – Mun. Mangalia

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 12:13

Nr.  63192 / 29.11.2016

    RAPORT ANUAL PRIVIND SERVICIILE DE TRANSPORT PUBLIC LOCAL DE CĂLĂTORI DIN MUNICIPIUL MANGALIA , PENTRU ANUL 2016

       ( conform prevederilor Regulamentului ( CE ) nr. 1370 / 2007

    Transportul public local de călători durabil reprezintă un sistem complex, destinat asigurării necesităților de mobilitate pentru generațiile actuale, fără a deteriora factorii de mediu și sănătate. Prin eficientizarea consumurilor energetice și materiale, el trebuie să facă posibilă satisfacerea în condiții optime, din perspectiva economico – ecologico -socială,  a necesității de mobilitate pentru generațiile următoare.

Prin Legea nr. 92/10.04.2007 a serviciilor de transport public local, s-a stabilit cadrul juridic privind înființarea, autorizarea, organizarea, exploatarea,  gestionarea, finanțarea și controlul funcționării serviciilor de transport în comune, orașe, municipii și județe.

Potrivit acestor reglementări, consiliile locale sunt obligate să asigure, să organizeze, să reglementeze, să coordoneze și să controleze prestarea serviciilor de transport public desfășurate pe raza administrativ – teritorială a acestora.

Organizarea, monitorizarea și controlul modului în care se execută transportul public local de călători din municipiul Mangalia sunt în sfera de competență a autorității locale de transport – autoritate de autorizare, respectiv compartimentul Transport Local.  Aceasta este autorizată de A.N.R.S.C. – autorizația nr. 0224 din 26.03.2009.

Serviciul de transport public local de călători din municipiul Mangalia este prestat prin delegare de gestiune de către 2 operatori de transport cu capital privat .

Există două trasee de transport public local astfel :

  1. Traseul Mangalia – Olimp , prin stațiuni, cu o lungime totală de 12,5 x 2 = 25 km,  deservit de S.C. Seaside Tours S.R.L., prin contractul de delegare a gestiunii nr. 141 din 07.06.2012, încheiat pentru o perioadă de 6 ani în urma H.C.L. nr. 36 din 27.04.2012;
  2. Traseul Mangalia – Local, prin municipiul Mangalia și cartierul Coloniști, cu o lungime totală de 7+7= 14 km, deservit de S.C. Thunder Truck S.R.L., prin contractul de delegare a gestiunii nr. 76301 din 09.12.2013, pe o perioadă de 6 ani în urma H.C.L. nr. 475 din 28.10.2013.

Cele două societăți desfășoară activitatea cu autobuze cu o capacitate de transport între 16 și 22 locuri pe scaune,  în afara conducătorului auto.

     Tarifele pentru serviciile de transport public local de persoane trebuie să asigure executarea unui transport public local la un nivel suportabil pentru beneficiarii direcți ai transportului, realizarea serviciului în condiții de calitate, autonomie și independență financiară a operatorilor de transport autorizați.

În Municipiul Mangalia există o situație diferită față de celelalte localități, datorită următoarelor aspecte :

– în timpul sezonului estival, necesarul capacității de transport crește cu peste 300 %;

– deși orașul, din punct de vedere geometric,  are o rază de maximum 2 km și lungimea  unui traseu pe o direcție nu poate depăși  4 km, municipiul Mangalia are în componență 6 stațiuni aferente, cea mai indepărtată aflată la 12 ,5  km față de capul de traseu ( distanță rutieră prin stațiuni, nu în linie dreaptă ).

Astfel, tariful pentru  traseul local este 2 lei / călătorie , iar pentru traseul Mangalia – Olimp 4 lei / călătorie . Pentru cetățenii cu domiciliul în municipiul Mangalia, care se deplasează în stațiuni și viceversa, se emit abonamente de călătorie cu valoarea de 3 lei / călătorie,  nesubvenționate,  la inițiativa operatorului de transport.

Subvenții : în baza H.C.L. nr. 300 din 23.12.2014 se acordă gratuitate pe mijloacele de transport în comun următoarelor categorii de persoane :

 –        A . pensionarii care au un venit net lunar de până la 800 lei/lună, persoanele fără venit în vârstă de peste 60 de ani, persoanele cu handicap grav sau accentuat precum şi asistenţii personali ai acestora, primesc, lunar, prin grija angajaţilor serviciilor/compartimentelor de specialitate împuterniciţi de primar, un număr maxim 10 legitimaţii de călătorie individuale ( bilete) pentru transportul public local de persoane ;

–        B. elevii, cadrele didactice precum şi personalul auxiliar cu domiciliul la mai mult de o staţie de unitatea de învăţământ de care aparţin, primesc, lunar,  prin grija angajaţilor serviciilor/compartimentelor de specialitate împuterniciţi de primar, un număr maxim 44  legitimaţii de călătorie individuale ( bilete) pentru transportul public local de persoane, necesare deplasării acestora la şi de la instituţiile de învăţământ ;

–        C. însoţitorii preşcolarior şi ai copiilor înscrişi la creşe cu un venit pe membru de familie mai mic de 800 lei/lună primesc lunar, prin grija angajaţilor serviciilor/compartimentelor de specialitate împuterniciţi de primar, un număr maxim 44 legitimaţii de călătorie individuale ( bilete) pentru transportul public local de persoane ; acestea nu vor putea fi folosite decât în prezenţa persoanei însoţite .

Persoanele  cu handicap grav sau accentuat, precum şi asistenţii personali ai acestora, cu domiciliul în alte localităţi  beneficiază de subvenţie în aceleaşi condiţii ;

– D.  persoanele cu domiciliul în municipiul Mangalia  beneficiază de gratuitate/reducere pentru transportul public local, instituită prin legi speciale după cum urmează:

a) veteran de război şi văduve de război-conform Legii nr 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război-republicată;

b) persoanele care se încadrează în categoriile prevăzute de Decretul –Lege nr 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatură instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri-republicat.

Persoanele care după data de 6 martie 1945,  pe motive politice:

-au executat o pedeapsă privativă de libertate în baza unei hotarari judecătoreşti rămase definitive, sau au fost lipsite de libertate în baza unui mandat de arestare preventivă pentru infracţiuni politice;

-au fost internate în spitale de psihiatrie;

-au fost strămutaţi într-o altă localitate;

-au fost deportaţi în străinătate după 23 august 1944;

-au fost constituite în prizonieri de către partea sovietică după data de 23 august 1944 ori, fiind constituite ca atare, înainte de această dată, au fost reţinute în captivitate după încheierea armistiţiului.

Pentru anul 2015 , valoarea subvenției, ca medie lunară, a fost de 54.537 lei, iar costurile medii lunare, privind tipărirea legitimațiilor de călătorie cu elemente de siguranță, 3.178 lei, astfel că totalul sumei alocate transportului gratuit pentru categoriile beneficiare a fost de 715.542 ( 59.628 lunar ).

Pentru anul 2016 valoarea subvenției ca medie lunară inclusiv luna octombrie este  de  55.161 lei.

 Direcția Urbanism

Arhitect șef  Enache Paul

 Întocmit ,

Compartiment Transport Local            

Năstase Claudiu Valentin

 mangalia.ro

26 Comments

  1. Transportul local în Mangalia e bătaie de joc. Ar trebui ca toți consilierii să folosească cel puțin o săptămână numai transportul în comun. S-ar rezolva multe.

    Comentariu by lucian visa — 4 decembrie 2016 @ 12:17

  2. Ar trebui ca subventia sa fie platita pe numar de calatorii efectuate nu pe numar de bilete emise si date elevilor, pensionarilor etc

    Comentariu by Unu' de prin oras — 4 decembrie 2016 @ 12:33

  3. Deci intr-o luna sant subventionate 27 580 calatorii adica 920 calatorii pe zi. Cum intr-un microbuz local incap 20 de pasageri asta inseamna 46 de curse pe zi.

    Comentariu by Marian Vasile — 4 decembrie 2016 @ 13:12

  4. @3
    „Marian Vasile” – Cautis- lasa- ne! Mergi și fa pe formatorilor de opinie la Boita acasă, pe Facebook, arata ca ai o bruma de bun simt! Duțescu și te pupa în dos cu Ozghiun.
    Și dacă demonstrezi ca ai ceva noțiuni de matematica, ce ? Ai găsit miezul din…?

    Comentariu by Anonim — 4 decembrie 2016 @ 13:22

  5. Auto corectorul și vârstă își spun cuvântul( nu vad bine fără ochelari) dar mesajul îl pricepi tu.

    Comentariu by Anonim — 4 decembrie 2016 @ 13:24

  6. Arhitect șef Enache Paul ? e profesionist acest navetist in munca pe care o presteaza ?

    Comentariu by xyz — 4 decembrie 2016 @ 14:45

  7. Lumea ar zice ca acest cotetzar ar cere spaga, acum nu stiu daca e legeanda sau adevar.

    Comentariu by xyz — 4 decembrie 2016 @ 14:50

  8. Nu este legenda. Cere și primește. Mihaela Andrei este șefa lui, nu misca nimic fără știrea ei ( nu misca, ca acum este în concediu). Intrebarea este alta : doamna Toader, cat timp poate ocupa cineva un post de conducere în administrație publica fără sa promoveze un examen în acest sens. Acele avize de la ANFP se dau asa…fără număr? Dar cat timp unchiul arhitectului este șef la OCPI…orice este posibil!

    Comentariu by Anonim — 4 decembrie 2016 @ 14:58

  9. D-le Vişa, probabil că de-asta drumurile noastre sînt praf şi gropi, pentru că edilii Mangaliei nu circulă prin oraş ca să ajungă la casele lor. De unde să ştie?…

    Comentariu by Vipera cu elice — 4 decembrie 2016 @ 16:47

  10. In caz de calamitate,pe timp de noapte, cu podurile de acces inchise , Primaria Mangalia nu are Primar , Viceprimar, sef Politie Locala, City Manager respectiv director ADPP!
    Pentru ca ei dorm la Constanta !
    Pe aceasta cale , rugam orice calamitate ce ar dori sa se aventureze prin Mangalia , sa o faca in intervalul orelor de program afisat la Primarie !
    Comentariu by Alcibiade — noiembrie 29, 2016 @ 7:25 pm

    A uitat Alcibiade sa îl menționeze pe domnul arhitect șef- Paulică nota mica!

    Comentariu by Anonim — 4 decembrie 2016 @ 17:03

  11. Ce calamitate mai mare decat cea actuala de sub dictatura marelui pitic?

    Comentariu by Ella — 4 decembrie 2016 @ 18:40

  12. Una naturala… nu impusa de Stroe, Raja, Gepeto…Ăștia veniți rupți în cur de la Constanta, nu sunt o calamitate, sunt o molima de care sper sa ne vindecam cat mai curând.

    Comentariu by Anonim — 4 decembrie 2016 @ 18:46

  13. Nu cred ca sunt 920 de calatorii. Olimpul costa dublu. Probabil vreo 700 tot sunt. Adica 35 de curse. Daca pleaca la jumatate de ora , vreo 26 are Plimpul. Raman 19 pentru aia de pe oras. Cum pleca la 15 sau 20 de minute fac cel putin 50 ca nu prea ai loc de ei deloc prin oras..

    Comentariu by Daniela — 5 decembrie 2016 @ 0:23

  14. observ ca Regulamentul ala e din 2007 dar pana acum nu s-a suflat o vorba , mai ales in perioada 2008 2012 … subventia nu se plateste pe biletele eliberate ca astia cu traseul le ia si le deconteaza dupa ce merge omul dar cum o dai cum o sucesti tot la 60000 pe luna ajunge , cu bani astia faceam seoselele din oras in loc sa se plimbe unii …

    Comentariu by Elly — 5 decembrie 2016 @ 0:29

  15. primaru sa se spele pe cap cu transportul local ,doar il are consilier personal pe transport pe banu,dar daca el are masina care circula pe traseu local cine sa mai controleze transportul .

    Comentariu by Anonim — 5 decembrie 2016 @ 11:03

  16. http://www.replicaonline.ro/george-niculescu-propune-energie-ieftina-pentru-romani-299936/
    cum spuneau cei de la Grupul Voua: „calorifere cu zbaturi, te zbati pe langa ele si … te incalzesti.”

    Comentariu by nabuco — 5 decembrie 2016 @ 11:06

  17. Degeaba controleaza. Astea sunt societatile , contractul este semnat de Tusac pana in 2018 parca. Orice ar face s-ar lasa cu procese. Daca cei cu harburile de minicare vor milioane de euro despagubiri va imaginati ce pretentii vor avea astialalti.Nu ai nici cum sa vi cu alte societati , insa nu mai e mult … un an de zile si … atunci sa vedem

    Comentariu by Dan — 5 decembrie 2016 @ 18:06

  18. Pt.8
    Este gresit ,nu cat timp poate ocupa cineva un post de conducere în administrație publica fără sa promoveze un examen în acest sens ci cat timp poate ocupa un post de conducere o persoana care a cazut la examen cu nota 3,5 in aprilie 2016 si in prezent este tot arhitect sef.Parca abuz in functie se numeste fapta nu este asa doamnelor Toader si Boita.

    Comentariu by fn — 5 decembrie 2016 @ 19:25

  19. Pt.10
    Nu va faceti probleme ca in caz de calamitate pe timp de noapte chiar zi(furtuna din iulie 2014)nu are cine sa intervina.Au fost oamenii care au intervenit la dezapezirii in 2013,2014 si chiar 2015 ,fara ca cei de la Constanta sa fie prezentii.Unii informa presa din Germania si spuneau ca sunt in Mangalia.Daca nu ma credeti va pot dovedii.

    Comentariu by fn — 5 decembrie 2016 @ 19:32

  20. Pt. 8
    Nu este legenda se cere si primeste spaga la greu de catre sefii de la Urbanism,Se dau autorizatii ilegale, se fac proiecte numai intr-un singur loc,se fac receptii la lucrarii contra unor sume de 500-1000 euro si multe altele.

    Comentariu by Anonim — 5 decembrie 2016 @ 19:38

  21. Dacă nu dai șpagă ți se spune ca nu se poate emite autorizație de construire pentru ca nu exista PUG valabil, dacă dai șpagă primești autorizație pe baza PUG 2007 reavizat și reaprobat prin HCL….

    Comentariu by Anonim — 5 decembrie 2016 @ 20:25

  22. Mai fraților ….dar se vede de la o posta ca sistemul asta e făcut ptr Sorin Andrei , Tăticul lui Răducu……e invenția lui Tusac …și piticul a lăsat-o …ca era sursa buna de muls bugetul Primăriei ….pe timpul lui Iorgus se subvenționa 80% și se dădeau biletele la școala și la pensionari ..personal.
    Toate golăniile începute de Tusac ….piticul le-a continuat ….are asta un tupeu la șpagă de nu-ți vine a crede…și știți de ce …ptr ca ăștia sunt din Cta…Buc….stau fura și pleacă…..ce le pasa ….

    Comentariu by Cristian — 5 decembrie 2016 @ 21:47

  23. Ptr 666…..o întrebare….te-ai împăcat cu piticu?….ce zice …..îți lasă terenul de la Tusac..?…..vezi ca-ți da și ți-e muie , cum le-a dat la toți….fii vigilent…

    Comentariu by Cristian — 5 decembrie 2016 @ 21:50

  24. Pentru 22 biletele se dau personal elevilor și pensionarilor.numai în momentul călătoriei se dau biletele șoferilor si la începutul luni se depun biletele pentru decontare pe baza de factura si proces verbal de predare a biletelor si se plătește dupa 5_9 luni subvenția.pecad impozitele la factura lunar( TVA si impozitul pe venit.

    Comentariu by Ionel — 6 decembrie 2016 @ 17:12

  25. Ce e aia subventie ? Puteți da o definiție ?

    Comentariu by Sanda — 7 decembrie 2016 @ 1:30

  26. Cand un cetatean nu isi poate permite servicii de baza se acorda din banii celorlalti o parte sau in totalitate aceste servicii. De fapt , 90% din bani se acorda prosteste. Puturosul va sta la caldura in detrimentul celui care munceste , cea care toarna copii pe banda rulanta in detrimentul celui care nu are asa multi urmasi , smecherul care si-a tras hectare de teren dupa lovitura de stat le-a luat inapoi fara sa dea inapoi ceea ce i-au oferit comunistii si acum beneficiaza de subventii din banii celor care au luptat si asa mai departe. Un raspuns mai scurt : o prostie , sau o dovada a incapacitatii de guvernare a unor alesi.

    Comentariu by Dan — 7 decembrie 2016 @ 23:33

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress