Mangalia – politica locală

1 noiembrie 2016

Rămas fără şefi şi cu un picior în groapă, Serviciul ADPP Mangalia se zbate precum peştele pe uscat!

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 16:41

Luat la ochi de ceva vreme de către edilul Radu Cristian, Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat Mangalia este pe cale să-şi afle sfârşitul. De numai puţin 5 ori a încercat edilul să-l reorganizeze, însă, până acum, consilierii au respins această iniţiativă. La şedinţa de Consiliu de luni, 31 octombrie, acelaşi proiect, pus la pachet cu reorganizarea Serviciului de Asistenţă Socială şi a Complexului Cultural „Callatis”, nu a mai fost supus votului, fiind retras chiar înainte de dezbateri.

Subiectul ADPP va reveni pe masa aleşilor la sfârşitul acestei săptămâni, mai exact vineri, 4 noiembrie, când va avea loc o şedinţă extraordinară de Consiliu. Atunci, cel mai probabil, dorinţa edilului Mangalia se va îndeplini, mai cu seamă că şi-a readjudecat majoritatea în Consiliu prin atragerea de partea PNL a aleşilor de la PMP, Sorin Mihai şi Oprea Dop.

De altfel, de câteva luni, ADPP a fost aruncat în haos, activitatea şi funcţionalitatea serviciului fiind afectate după demiterea directorului Cătălin Cornaci. O scurtă perioadă, conducerea a fost asigurată de către Dragoş Angelescu, actualul viceprimar al municipiului, interval în interiorul căruia lucrurile s-au mişcat foarte bine, constructiv chiar. După ce şi-a preluat atribuţiile de viceprimar, Dragoş Angelescu a renunţat la postul de director ADPP, în locul său fiind numit director interimar Marius Ilie.

O dată cu această mutare, ADPP-ul a intrat în hibernare, deoarece proaspătul director Ilie era de găsit foarte rar în instituţie. Cel mai des îşi făcea apariţia după-amiaza, potrivit angajaţilor, pentru a semna teancul de acte ce se strângea în decursul a câtorva zile.

Această situaţie a culminat, ce să vezi, cu intrarea în concediu medical a directorului Marius Ilie, care, culmea, este văzut acum mai des în ADPP şi Primărie decât atunci când era apt din punct de vedere medical… Mai mult decât atât, Marius Ilie nu va reveni în cadrul instituţiei prea curând, deoarece şi-a exprimat dorinţa de a intra în concediul de creştere a copilul pentru următorii 2 ani.

Aşa se face că de la intrarea lui Marius Ilie în concediu medical, ADPP-ul este în colaps. Nu se iau decizii, nu se semnează acte, nu se fac plăţi şi nici investiţii.

Şi uite cum salvarea instituţiei vine de la edilul Radu Cristian care, aşa cum aminteam mai sus, va cere consilierilor pentru a 6-a oară să includă ADPP-ul într-un program de reabilitare, pardon, de reorganizare. Mai exact, instituţia va fi structurată pe compartimente şi va avea un şef serviciu, nu un director cum se dorise iniţial. Potrivit reprezentanţilor din Primărie, o parte dintre angajaţi vor rămâne cu statutul de personal contractual, în timp ce alţii vor deveni funcţionari publici, nu înainte de a trece printr-un concurs.

editiadesud.ro 01.11.2016

26 Comments

  1. Cum a facut asta copil cu Mihaela Andrei daca era un pic bolnav? Sau i-a facut Mihaela in eprubata? 🙂

    Comentariu by Anonim — 1 noiembrie 2016 @ 17:21

  2. Nu e ku Mihaela

    Comentariu by Sile — 1 noiembrie 2016 @ 18:44

  3. Io te ia!
    Ceaușescu-Pace! Ceaușescu și Poporul!!!

    Rog aplauze.

    Comentariu by Mentalistul — 1 noiembrie 2016 @ 21:49

  4. Si restul pupezelor care au plecat fara sa predea nici un act? Cu ele cum ramane?

    Comentariu by Me — 1 noiembrie 2016 @ 22:09

  5. Deci e din obișnuițele administrației:
    În încercarea de a desființa ADPP, dl primar a sabotat instituția. Cu victime.

    Din culise, din ce spun angajatii ADPP:
    Primarul a chemat Curtea de Conturi cu dedicație la subiectul controlului, apoi a făcut CC un raport de l-a scos bun de plată și pe Marius Ilie, care până în acel moment nu s-a prins că este carne de tun.
    Să vezi obrăznicie, chiar dacă primarul i-a interzis, Marius Ilie contestă raportul Curții de Conturi si la sfatul cuiva fuge în concediu. Prelungit, de 2 ani, pentru îngrijirea copilului, fiind un proaspăt tătic.
    Eu i-am spus „Vezi că o să fii țapul ispășitor! Nu că ai fi tu un arhanghel, dar prea ceri să fii victimă.”

    Și ghici! După acest articol azi Marius Ilie e cel vinovat, iar Angelescu Dragoș este un destoinic, si parcă dl primar nici nu păstorit ADPP mai abitir decât și-a păstorit atribuțiile de primar, distrugerea ADPP de parcă nu ar fi rodul străduinței domniei sale.

    Recomand consilierilor locali din acest mandat să studieze Regulamentul de Organizare și Funcționare a SPADPP, de exemplu articolele 12 și 19:

    Art.12. Monitorizarea şi controlul funcţionării şi gestionării acestui serviciu intră în atribuţiile şi responsabilitatea exclusivă a Consiliului Local al Municipiului Mangalia.

    Art. 19. Gestiunea serviciului de administrare a domeniului public şi privat al Municipiului Mangalia se realizează prin gestiune directă, prin compartimente specializate, organizate în cadrul aparatului propriu al consiliului local al Municipiului Mangalia.

    Dar cu noua situație, cu cei 2 consilierii locali care s-au dat cu puterea, înșelând pe cei care i-au ales, nu prea mă aștept ca Autoritatea Publică – Consiliul Local Mangalia să își recupereze autoritatea prevăzută de lege.

    Dar nici primarul nu mai are voie să dea dispoziții către ADPP. Astfel că situația obligă ca ADPP să fie reorganizat si adus la funcționalitate de către Consiliul Local.

    Pentru că ce vrea dl primar, să administreze domeniul public si privat cu Organigrama Păcatului, este ilegal.
    Rezultat: A sabotat ADPP ca să își intre Consiliul Local în atribuții și să readucă administrarea domeniului public si privat in subordine sa.
    Tot a realizat ceva.

    http://adpp.mangalia.ro/wp-content/uploads/2013/04/regulament_adpp.pdf

    Comentariu by Mentalistul — 1 noiembrie 2016 @ 23:30

  6. Offff….ce scuipat in ochi meritati si voi…marele jurnaliste….ptr doua parale(contracte) ii pupati in fund pe Piticu si pe Romulus ….dar macar v-ati trezit in al 12 ceas….sper sa va tina…..

    Comentariu by Ofiterul — 2 noiembrie 2016 @ 0:11

  7. ACEST ILIE MARIUS INTRA IN CONCEDIU DE MATERNITATE CIND O ZBURA VACA.EL FACE ZGOMOT CA SA FACA PE PLAC PRIMARULUI.TOTUL ESTE DISCUTAT SI PREMEDITAT.CA NU E CAPABIL SE STIE,E OM DE SACRIFICIU.CIND NU O SA MAI FIE IN GRATII VA FI DAT AFARA .TOATE ACEESTEA SUNT FACUTE PENTRU CA SA NU SE INTOARCA CORNACI.O LUPTA MIZERA ,PENTRU UN OM DISTRUGI VIATA LA MAI MULTI SALARIATI.NU ESTE LEGAL CE VOR SA FACA DAR RC CE FACE LEGAL?!

    Comentariu by anonim — 2 noiembrie 2016 @ 8:31

  8. @Mentalist:

    Explica-mi si mie continutul catorva randuri din regulamentul postat de tine. Ma refer aici la TOT Art. 11. Citesc si imi dau seama ca TOT personalul ADPP Mangalia e platit degeaba. Ia uite ce trebuie sa faca ei … si nu fac.

    Art.11. Serviciul public de administrare a domeniului public şi privat Mangalia aflat
    în subordinea Consiliului Local si are ca obiect de activitate:
    – administrarea terenurilor proprietate publică sau privată a Municipiului
    Mangalia aflate in administrarea serviciului,
    – executarea lucrarilor de construire, modernizare si intretinere a strazilor si a
    drumurilor, in stricta concordanta cu doumentatiile de urbanism si pe baza
    studiilor de circulatie si de trafic, (TARE ASTA, NU ??)
    – verificarea starii tehnice a strazilor, identificarea si localizarea degradarilor
    produse in carosabil si remedierea operativa a acestora, (TARE ASTA, NU ??)
    – evitarea si/sau limitarea deteriorarii domeniului public, determinata de executia
    lucrarilor de constructii, precum si refacerea zonelor adiacente afectate, (TARE ASTA, NU ??)
    – amenajarea, intertinerea si exploatarea locurilor de parcare in conditiile
    stabilite prin planurile de urbanism si studiile de circulatie, (TARE ASTA, NU ??)
    – dezvoltarea si amenajarea spatiilor publice in concordanta cu necesitatile
    comunitatilor locale si cu documentatiile de urbanism aprobate potrivit legii, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrare cimitire,
    – organizarea, întreţinerea, înfrumuseţarea parcurilor, a spaţiilor verzi şi a
    locurilor de joacă pentru copii, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea şi exploatarea pieţelor agroalimentare, a târgurilor, oboarelor şi a
    bazarelor, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea, inchirierea, intretinerea, repararea fondului locativ aflat in
    administrarea serviciului (altele decât cele sociale),
    – administrarea terenurilor ocupate de garaje, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea terenurilor şi clădirilor ce fac obiectul unor contracte de asociere
    şi închiriere,
    – administrarea sediilor partidelor politice şi asociaţiilor nonguvernamentale, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea depozitelor de materiale,
    – administrare Insula şi UM (în parte), (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea teatrului de vară Neptun, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea digurilor şi a podului mobil, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea şi exploatarea WC –urilor publice, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea Portului Turistic Mangalia, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea Tronsonului Saturn Venus, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea şi asigurarea sistemului de iluminat public, PREMIU NOBEL !!! (TARE ASTA, NU ??)
    – vânzarea locuinţelor,
    – administrarea drumurilor şi străzilor, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea Pădurii Comorova şi a Cantonului Silvic, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea Cămin Egreta,
    – administrarea platformelor betonate din Municipiul Mangalia, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea ghenelor de gunoi, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea lacurilor,
    – administrarea mobilierului stradal, (TARE ASTA, NU ??)
    – administrarea altor mijloace fixe aflate în administrarea Consiliului Local,
    – administrarea altor obiective date în administrare prin acte administrative.

    Comentariu by Big Brother — 2 noiembrie 2016 @ 15:11

  9. Cititi si cruciti-va:

    ” Art. 27. – (1) Activitatea de amenajare a spaţiilor verzi cu flori şi arbuşti se va
    realiza conform procedurilor tehnice din prezentul regulament-cadru


    (7) Pentru realizarea lucrărilor de plantare a arbuştilor ornamentali în spaţiile verzi,
    se execută următoarele operaţiuni:
    1. săparea manuală a gropilor de diferite dimensiuni, cu păstrarea structurii solului
    şi separarea stratului de pământ vegetal;
    2. plantarea arbuştilor ornamentali:
    a) extragerea arbuştilor cu sau fără balot de pământ la rădăcină se realizează prin
    săparea şanţului circular în jurul balotului, curăţarea şi tăierea rădăcinilor, finisarea şi
    ambalarea balotului, învelirea coroanei cu rogojini legate cu sfoară, protejarea bazei
    tulpinii prin înfăşurarea cu pânză de sac;
    b) fixarea arbuştilor în camion, stropirea cu apă a coroanei şi transportul în zona de
    lucru, la locul de plantare;
    c) mocirlitul rădăcinilor;
    d) aşezarea balotului în groapă;
    e) scoaterea ambalajului;
    f) astuparea cu pământ a gropilor de plantare;
    g) baterea pământului;
    h) executarea farfuriilor sau muşuroaielor;
    i) executarea primului udat;
    j) fasonarea coroanei.
    (8) Lucrările de plantări de flori şi plante perene se vor realiza astfel:
    1. plantări de flori:
    a) transportul ghivecelor cu flori în interiorul zonei de lucru;

    Pai asta nu fac aia de la Eforie ???

    Comentariu by Big Brother — 2 noiembrie 2016 @ 15:15

  10. Alta VRAJEALA cat acasa …

    SECŢIUNEA a 4-a
    Asigurarea iluminatului public
    Art. 36. – (1) SPADPPMANGALIA va înfiinţa, va organiza, va exploata şi va întreţine reţelele de iluminat public stradal şi a iluminatului public pentru punerea în valoare a edificiilor publice, monumentelor arhitecturale şi de artă, a spaţiilor publice şi peisagistice.
    (2) Serviciile de iluminat public se vor realiza pe toate căile de circulaţie publică din localităţile urbane şi rurale, cu respectarea principiilor ce guvernează organizarea
    şi funcţionarea serviciilor publice de gospodărie comunală.
    (3) Serviciile de iluminat public vor respecta şi vor îndeplini, în întregul lor, indicatorii de performanţă aprobaţi prin hotărâri ale consiliilor locale al Municipiului pe baza indicatorilor de performanţă din Regulamentul-cadru de funcţionare a
    serviciilor de iluminat public.
    (4) Organizarea iluminatului public stradal şi ornamental al localităţii în condiţii de eficienţă şi siguranţă se va realiza ţinându-se seama, cu prioritate, de necesităţile comunităţii locale, de starea tehnică şi eficienţa sistemelor de iluminat public existente, precum şi de standardele minimale privind iluminatul public, prevăzute de
    normele interne şi ale Uniunii Europene în acest domeniu.
    (5) Aprobarea strategiilor de dezvoltare/înfiinţare a serviciilor de iluminat public şi a programelor de dezvoltare a infrastructurii aferente, a regulamentelor şi normelor locale de organizare şi funcţionare a serviciilor, a criteriilor şi procedurilor de monitorizare şi control al gestiunii serviciilor de iluminat public constituie atribuţia
    exclusivă a consiliului local.

    Gata … m-am enervat destul.

    Comentariu by Big Brother — 2 noiembrie 2016 @ 15:18

  11. nu cumva piticul a deturnaT niste fonduri care s-au dus catre Fosole la Eforie pentru spatiile verzi ??Camera de conturi stie de regulament ???

    Comentariu by romulanul — 2 noiembrie 2016 @ 15:25

  12. Răspunderi şi sancţiuni
    Art. 52. – (1) Încălcarea dispoziţiilor prezentului regulament atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală, după caz.

    Comentariu by Big Brother — 2 noiembrie 2016 @ 15:27

  13. Hai sa vedem cine are sange in instalatie sa sesizeze Curtea de Conturi. Altfel vorbim vorbe. Aici sau pe Facebook.

    Dreptul la petiţionare este garantat de Constituţia României. Activitatea de soluţionare a petiţiilor este reglementată prin O.G. nr. 27/2002, aprobată prin Legea nr. 233/2002.

    Dreptul de petiţionare faţă de Curtea de Conturi a României poate fi exercitat de către:
    – cetăţeni
    – organizaţiile legal constituite.
    Petiţia trebuie să conţină următoarele elemente:
    – datele de identificare ale petiţionarului (nume, prenume, adresă);
    – semnătură.

    În cazul unei petiţii colective, aceasta trebuie să cuprindă datele menţionate mai sus pentru cel puţin unul dintre petiţionarii membri ai grupului.
    – aspecte relevante referitoare la subiectul petiţiei, evitându-se, pe cât posibil, detaliile inutile;
    – copii ale unor documente justificative (dacă este cazul).

    Rugăm ca petiţiile să fie redactate cât mai clar şi lizibil, pentru a se evita clasarea lor datorită imposibilităţii descifrării datelor de identificare sau a obiectului petiţiei.

    Petiţiile astfel redactate vor fi înaintate
    – la sediul central al Curţii de Conturi a României, prin:
    · poştă: str. Lev Tolstoi nr. 22-24, sector 1, cod 011948, Bucureşti;
    · fax: 021 3078 884;
    · e-mail: petitii@rcc.ro;
    · depunere directă la adresa menţionată mai sus.
    – la sediile Camerelor judeţene de Conturi.

    Regulamentul privind modul de organizare și desfășurare a activității de soluționare a petițiilor adresate Curții de Conturi a României: http://www.curteadeconturi.ro/IIP/rodaspccr.pdf

    Comentariu by Big Brother — 2 noiembrie 2016 @ 15:34

  14. @5 Mai jos sunt cuvintele primarului care spune: „În plus, pentru reorganizare nu avem nevoie de niciun aviz de la Ministerul Culturii, ci doar de la Agenţia Funcţionarilor Publici” …Atentie ca aceasta agentie nu da aviz decat pentru numarul de functionari publici si eventual da „indicatii” privind organizarea pe directii ! Cred ca ar trebui sa discutati cu avizele in fata ! Oricum ,referitor la modul de reorganizare conf cu noua legislatie acea ordonanta de care ati pomenit-cred ca aceasta agentie nici nu a apucat sa „implementeze” noua ordonanta pe care a semnat-o si seful lor de la MLPAT si nu cred ca a plecat spre insusire la prefecturi ! Oricum organigrama trebuia avizata de compartimentele de specialitate,iar secretarul C L odata ce da avizul de legalitate,insemna ca s-a pus de acord cu prefectul ! Altfel vor intra in contencios ! Pe mine personal ma doare altceva : numarul la care s-a ajuns cu aceasta organigrama- 343 ! Candva pe vremea „abominabilului ” Boc,s-a dat o hotarare la C J Constanta (daca nu ma insel-nr 60-2010) prin care se stabilisera niste plafoane ! Pentru Mangalia se stabilise 303 ! Tusac a mai „pompat” si el si in continuare „se pompeaza”! Un functionar public nu se poate da afara asa usor cum cred politicienii ! Cred ca e cazul sa se regandeasca posibilitatea regiei CL asa cum era GOLD si vazut ce poate face astfel incat bugetul primariei sa nu fie apasat cu interese din exteriorul orasului ! Si apropo de buget : acum s-a aprobat si bugetul pentru salariile ce-l vor inacarca in plus,s-au va veni o urmatoare modificare ?

    Comentariu by I.S — 2 noiembrie 2016 @ 19:16

  15. Voi sesiza Curtea de Conturi chiar pentru mai multe incalcari ale dispozitiilor legale.O petitie va fi pentru deturnare de conturi in mai multe cazuri care nu stiu daca au fost sesizate de controlul Curtii de Conturi(unele sunt penale).

    Comentariu by Vucea Dan — 2 noiembrie 2016 @ 19:20

  16. Teorema lui Spagot : Cand preferi un serviciu de 2700 in loc sa stai acasa pe 4000 , rezulta ca … cel putin diferenta se va resimti in minus la bugetul local.

    Comentariu by Bernoulli — 2 noiembrie 2016 @ 20:14

  17. @16 Like !-Indiferent de banii pe care-i primesti pentru munca ta,sunt si unele…pe care nu le poti cumpara de la magazin ! Plus -CARACTER ! http://connect-s.ucoz.ro/_ph/15/409043972.jpg

    Comentariu by I.S — 2 noiembrie 2016 @ 20:41

  18. Axioma lui Arhimede : Cand le iei pe amandoua si cineva se face ca nu stie o vreme … reclamatiile se pot intoarce impotriva ta cu greutatea volumului de apa chioara cu care te imbeti.

    Comentariu by Jules — 2 noiembrie 2016 @ 23:26

  19. Legea nr. 134/2014, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 753 din 16 octombrie 2014 si care a intrat in vigoare pe 19 octombrie 2014, a abrogat articolele din Legea nr. 329/2009 care interziceau cumulul pensiei cu salariul Deci e vorba numai de doi ani . Si de vreo 20.000 de euro. Propun sa facem o statuie celui care a renuntat la suma asta pentru binele orasului.

    Comentariu by Oxford — 2 noiembrie 2016 @ 23:34

  20. Nu va complicati ! Omul spune singur ce si cum ! Parca mie si mila de euroii dati de el pe apa sambetei lui Radu si mai spune ca a mai facut-o si pentru Iorgus…ca sa „adune voturi” ! „Pt. 10.
    Terasa in port am avut in 15 august 2013 pentru o zi .Am deschis-o cu aprobarea si indemnul lui Manea Victor si am facut-o pentru a face sponsorizarii de Ziua Marinei.Am sonsorizat un dineu de 200 persoane in curtea Casei Armatei la care a participat si Radu Cristian,deputati,consilieri locali ,oficialitati ale Marinei Militare si ale orasului.Manea l-a informat pe Radu despre aceasta terasa,asa mi-a spus.Despre acest lucru stiu mai multe persoane inclusiv Comandantul Garnizoanei de la acea vreme.In rest eu nu am avut nicio afacere pe teritoriul municipiului Mangalia.Ah era sa uit a mai avut una ,nici vorba de terasa,in care eu am muncit si banii i-a luat partenerul (tatal sau)lui Radu .
    Cat despre ca am primit ceva de la agentii comerciali sa veniti concret cu ceva si nu ma confundati cu alti ciraci de ai vostri,stiti voi care.
    PT.5
    Recunosc ca ma intalneam cu Raim la o cafea dar o faceam pentru ai rezolva problemele lui Romulus si Radu,pentru ai aduce oameni la votare,cum s-a petrecut la toate alegerile ,precum si in iunie 2016 cand am fost reclamat de Iorgus la Politie ca il ajut impreuna cu Raim pe Radu.
    Comentariu by Vucea Dan — octombrie 31, 2016 @ 1:01 am „

    Comentariu by Anonim — 3 noiembrie 2016 @ 0:04

  21. ROMULUS DUMITRANA ASIGURA INTERIMATUL LA ADPP CU DATA DE AZI !

    Comentariu by anonim — 3 noiembrie 2016 @ 20:45

  22. Si ce o sa faca? Ca….l praf pe romaneste. Acolo oricum e totul terminat. Mai exista o jurista buna la toate prostiile si un ajutor al ei; trei pe la spatii verzi si doua pe la secretariat si am uitat de cei cativa care umbla cica pe teren.

    Comentariu by Ss — 3 noiembrie 2016 @ 20:53

  23. pt. 19

    Nu te mai strofoca!

    Dacian Ciolos, premierul ne-candidat al PNL-ului reprezentat de Cristian Radu la Mangalia, cumuleaza deja pensia de la Comisia Europeana de 8300 de euro (Netto si neimpozabil, in cf. cu legislatia europeana, platibili de catre Romania prin bugetul special alocat!) cu salariul de 3000 de euro de premier !

    Razi sau plangi?

    Comentariu by dan stuparu — 4 noiembrie 2016 @ 2:05

  24. ptr.22. Cei care umbla pe teren nu fac nimic,sunt ca Ciolos ,iau si pensie si salariu.Merg ca sa faca valuri si apoi vin sa verse gusa la RC cu birfe.Dar ce faci cu cei care stau acasa si vin doar sa-si ia salariu.Sapati mai adinc si o sa vedeti cum anumite persoane profita de situatie si le este f bine.SC ADPP trebuie refacut intr-o alta maniera ,o regie cum a fost cindva GOLD-UL.

    Comentariu by anonim — 4 noiembrie 2016 @ 7:33

  25. http://editiadesud.ro/?p=24209

    Comentariu by Anonim — 4 noiembrie 2016 @ 13:31

  26. Ptr 23. Cumuleaza deja dar era vorba de alta perioada. Cam trasa de par comparatia sa ajungi la Radu … asa faceam si eu cand eram mai prost.

    Comentariu by Vasile — 4 noiembrie 2016 @ 13:59

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress