Consilierii locali sunt chemaţi, mâine, în şedinţă ordinară, pentru a aproba o serie de proiecte de hotărâre printre care extinderea şi modernizarea reţelei de apă-canal, constituirea unui cluster la nivel local, prelungirea contractelor de închiriere pentru locatarii blocurilor ANL, precum şi un acord de parteneriat cu Arhiepiscopia Tomisului, cu scopul restaurării Bisericii „Sf. Gheorghe”, cu fonduri UE.
Un proiect care, odată votat, va scuti, “dintr-un condei”, de la penalităţi, pe cei care, dintr-un motiv sau altul, nu şi-au achitat, la timp, taxele şi impozitele locale. Această amnistie fiscală, a doua în ultimii doi ani, vine într-o perioadă în care primăria Mangalia apare, periodic, în topul celor mai mari datornici la bugetul de stat. Cu toate acestea, se pare că instituţia a găsit fondurile necesare ştergerii a numai puţin de 15,5 milioane de lei, aducând debitul total al acestor datorii la 55,8 milioane de lei.
Vor beneficia de scutirea de la plata majorărilor propusă de administraţia locală persoanele sau societăţile care, astfel, sting integral, până la 15 decembrie 2016, obligaţiile la taxele şi impozitele datorate primăriei.
Pentru a putea să fiţi inclus printre fericiţii care nu vor mai trebui să achite aceste penalităţi, trebuie să faceţi o cerere “temeinic justificată” către Direcţia Generală de Management Fiscal şi Control din cadrul primăriei. Aici, cererea dumneavoastră va fi analizată de angajaţii instituţiei, care vor decide dacă vă calificaţi sau nu pentru scutirea de la plată.
editiadesud.ro 21.09.2016
Ptr. Mentalist.Ai cerut consultanta juridica de la mentorul tău in domeniu sau votezi politic?
Comentariu by nedumerire — 21 septembrie 2016 @ 19:00
Se plangea primarul ca pierde la buget 1,5 milioane de euro anual pentru ca nu vor consilierii sa aprobe parcari cu plata in statiuni si acum iata ca renunta la 3,5 milioane de euro printr-o amnistie fiscala prin care rau platnici vor fi scutiti de plata restantelor la taxele locale dupa ce in mandatul trecut a mai dat o astfel de amnistie.
Ce se castiga de aici?
Se castiga ceva bani la bugetul pe acest an, prin plata taxelor si impozitelor restante, in lipsa carora primaria ar cam fi in faliment, neputand plati, mai spre iarna, nici macar salariile.
Se castiga sustinatori si voturi in cazul unui eventual si tot mai posibil referendum, din partea persoanelor fizice amnistiate.
Se castiga, pentru buzunarele unora, bani buni de la societatile carora le convine sa dea, ca spaga, o suma de cateva ori mai mica decat ar trebui sa plateasca ca penalitati pentru taxele si impozitele datorate primariei pe cativa ani. E ca si cum ai lua de la primarie un imprumut aproape fara dobanda.
Daca v-a verifica cineva vreodata deciziile primariei, facute in urma analizei cererilor de amnistie, va putea inclusiv evalua cam cati bani intra in buzunarele echipei primarului și de unde.
Ce se pierde ?
Pentru un castig de moment se pierd definitiv de la buget aceste penalitati de 3,5 miloane euro cu care se poate asfalta o buna parte din oras, dar asta ar fi socoteala unui primar gospodar nu a unuia pus pe capatuiala.
Acum ceva timp in urma se vaita primaria ca gradul de colectare a taxelor si impozitelor este foarte scazut putin peste 60%. Cum o reusi oare Constanta sa ajunga la peste 90%? In mod cert una din cauzele succesului este programul informatic utilizat de SPIT comparativ cu cele 3 programe proaste, achizitionate Mangalia in mandatul trecut al primarului
Comentariu by Marian Vasile — 22 septembrie 2016 @ 10:12
Ne trebuie un ONG local ce va reprezenta societatea civila din Mangalia. Numai asa ne putem organiza. Pe forumuri si pe facebook ne indignam degeaba …
Pana atunci … sa nu uitam:
Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se organizează ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de către locuitorii comunei, orașului sau municipiului, în cazul în care acesta a nesocotit interesele generale ale colectivității locale sau a nu a exercitat atribuțiile ce îi revin.
Cererea trebuie să cuprindă motivele ce au stat la baza propunerii de demitere, numele și prenumele, data și locul nașterii, seria și numărul buletinului sau ale cărții de identitate și semnătura olografă ale cetățenilor care au solicitat organizarea referendumului.
Organizarea referendumului trebuie să fie solicitată, în scris, de cel puțin 25% dintre locuitorii cu drept de vot. Acest procent trebuie să fie realizat în fiecare dintre localitățile componente ale comunei, orașului sau municipiului.
Ce spune legea 215/2001 (Legea administrației publice locale)
Art. 73.
(1) Mandatul primarului inceteaza, de asemenea, inainte de termen ca urmare a rezultatului unui referendum local, organizat in conditiile legii.
(2) Referendumul pentru incetarea mandatului primarului se organizeaza ca urmare a cererii adresate in acest sens prefectului de locuitorii comunei sau orasului, ca urmare a nesocotirii de catre acesta a intereselor generale ale colectivitatii locale sau neexercitarii atributiilor ce ii revin potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercita ca reprezentant al statului.
(3) Cererea va cuprinde motivele ce au stat la baza acesteia, numele si prenumele, data si locul nasterii, seria si numarul buletinului sau ale cartii de identitate si semnatura olografa ale cetatenilor care au solicitat organizarea referendumului.
(4) Organizarea referendumului trebuie sa fie solicitata, in scris, de cel putin 25% dintre locuitorii cu drept de vot. Acest procent trebuie sa fie realizat in fiecare dintre localitatile componente ale comunei sau orasului.
Art. 74.
(1) Dupa primirea cererii prefectul va proceda la analizarea temeiniciei motivelor invocate, a indeplinirii conditiilor prevazute la Art. 73, precum si la verificarea veridicitatii si autenticitatii semnaturilor, in termen de 30 de zile.
(2) Dupa verificare prefectul va transmite Guvernului, prin Ministerul Administratiei Publice, o propunere motivata de organizare a referendumului.
(3) Pe baza propunerii motivate a prefectului, avizata de Ministerul Administratiei Publice, Guvernul se va pronunta, prin hotarare, in termen de 60 de zile de la solicitarea prefectului. Hotararea Guvernului va stabili data organizarii referendumului si va fi adusa la cunostinta locuitorilor comunei sau ai orasului prin grija prefectului.
(4) Cheltuielile necesare in vederea desfasurarii referendumului se suporta din bugetul local.
Art. 75.
(1) Referendumul local se organizeaza, in conditiile legii, prin grija prefectului, cu sprijinul secretarului si al aparatului propriu de specialitate al consiliului local respectiv.
(2) In acest caz procedurile prevazute de lege privind campania pentru referendum nu se mai aplica.
Art. 76.
(1) Referendumul este valabil daca s-au prezentat la urne cel putin jumatate plus unul din numarul total al locuitorilor cu drept de vot.
(2) Mandatul primarului inceteaza inainte de termen daca s-a pronuntat in acest sens cel putin jumatate plus unul din numarul total al cetatenilor cu drept de vot.
Comentariu by Big Brother — 22 septembrie 2016 @ 11:35
Umblătorii albi ai Mangaliei n-au treabă cu ONG-urile. Ai postat exagerat de mult aceste articole cu referendumul.
Ce crezi că ar scrie pe eventualele liste de semnături ? anonim, anonim, anonim …
Comentariu by lucian visa — 22 septembrie 2016 @ 18:46
Pentru ca suntem lași și ne este teama? De ce și de cine? Nu lor ar trebui sa le fie teama de noi? Dar vorbim, comentam, ne spunem nemulțumirea peste tot , dar nici măcar nu mergem la vot. Din acest motiv nu se tem și fac ce vor.
Comentariu by nedumerire — 22 septembrie 2016 @ 19:23
Corect spus, Marian Vasile! Vipera cu elice, unde esti? Nu vezi cata talharie fac navetistii astia? chiar suntem orbi cu totii?!
Comentariu by Anonim — 23 septembrie 2016 @ 0:37