Întrebarea care se află, în aceste zile, pe buzele tuturor este ”Cine va fi primar al Mangaliei după data de 5 iunie”? Campania electorală amorțită se apropie de sfârșit, perioadă care, de altfel, nu le-a dat prea multe opțiuni candidaților pentru a-și atrage voturi. Noile reguli de campanie, unele binevenite, altele aberante, i-au determinat pe cei care doresc să ajungă primari să-și bazeze strategia de captare a voturilor prin dialogul direct cu cetățenii. Unii dintre candidați au fost destul de prezenți în cartierele municipiului, în timp ce alții au apărut sporadic, la începutul și sfârșitul campaniei.
Avem 7 politicieni care doresc să ocupe scaunul de primar, persoane cunoscute sau mai puțin cunoscute, cu planuri de salvare a Mangaliei, similare pe alocuri, diferența fiind dată de cantitatea proiectelor pe care le au în vedere și pe care promit că le vor aplica în cazul câștigării alegerilor.
Primarul în funcție Cristian Radu se află, spun sondajele, pe un trend descendent. Motivele sunt numeroase: a pierdut finanțările europene pentru proiectele de interes local. Și-a îndeplinit programul electoral 2012 – 2016 în proporție de cel mult 30%. Dacă am face o comparație cu mandatul lui Tusac, ce a cuprins lucrări de reamenajare și modernizare a stațiunilor Neptun și Olimp, a Portului Turistic și cordonulului Saturn – Venus, anveloparea unor blocuri și plombarea străzilor, putem concluziona că actualul primar nu s-a ridicat nici la jumătatea prestației predecesorului său. În schimb, primarul Radu ne-a lăsat moștenire câteva trotuare reabilitate, unde s-au montat pavele, o intrare în Saturn curioasă de care nu aveam nevoie și un sens giratoriu costisitor care, în mod normal, trebuia să fie ultima grijă a edilului, în condițiile în care municipiul are atâtea lipsuri.
Zanfir Iorguș, fost primar, fost deputat, în prezent, candidat independent. Despre cariera sa în administrația publică au curs râuri de cerneală, albastră, roșie, neagră, în funcție de impresia pe care au lăsat-o deciziile pe care le-a luat. A făcut cunoscută Mangalia, inclusiv în străinătate, prin evenimente cultural-artistice de calitate, a reușit să mențină municipiul curat și plin cu flori, a acordat atenție Educației, Asistenței sociale și construcției de locuințe.
Bogdan Maganu, viceprimar în funcție, s-a aflat în umbra primarilor Claudiu Tusac și Cristian Radu. Nu a inițiat decizii care să schimbe părțile negative ale municipiului. Candidat stabilit pe ultima sută de metri, decizie ce a creat rumoare, candidat fără notorietate, care nu a confirmat, și prin urmare, nu s-a impus la nivel local, fiind plasat în sondaje pe locul al treilea. Program electoral minimalist, ce aduce mai degrabă cu o ciornă.
Sorin Mihai, profesor de Limba și Literatura Română, inspector general adjunct, fără experiență în admnistrația publică. În această campanie, a dovedit perseverenţă, și-a fructificat la maximum şansele, însă partidul din partea căruia candidează nu-i oferă o platformă care să-l promoveze în funcţia de primar.
Constantin Bârboră, profesor de sport, fost fotbalist al Mangaliei, cunoscut în lumea sportului. Din păcate, partidul pe care îl reprezintă este cotat la nivel național cu 8% , ceea ce înseamnă că la Mangalia este greu de crezut că va trece de pragul electoral de 5%.
Dan Moldovan consilier local, a încercat să-şi creeze o imagine de rival redutabil, însă trecutul său politic i-a creat ceva probleme. În 2008, a fost consilier local din partea PDL, însă din primele luni de mandat s-a alăturat primarului în funcţie Claudiu Tusac. În 2012, a fost ales consilier local pe lista PSD, însă tot în primele luni a trecut de partea lui Cristian Radu. Atitudinea rebelă față de partidele care l-au făcut consilier îl va costa acum, astfel că este posibil să nu treacă de pragul electoral de 5%.
Ion Mincă, un participant cu state vechi la alegerile locale. Nemulţumit că nu a avut ocazia să se manifeste pe sticlă în cadrul unor emisiuni în perioada acestei campanii, ratând, astfel, ocazia de a-și desființa rivalii cu dezvăluiri incendiare şi atacuri virulente, așa cum ne-a obișnuit anii trecuți. Și în cazul domniei sale, intrarea în Consiliul Local rămâne un semn de întrebare, dar cine știe, poate va avea sorți de izbândă, caz în care se va afla, din nou, în postura celui care va înclina balanța în luarea deciziilor, în funcție de starea sufletească…
Din discuțiile purtate cu cetățenii, dar și din rândurile scrise de către aceștia pe rețelele de socializare reiese faptul că își doresc un primar abil, un bun gospodar, care să nu-i trateze de sus, care să le asculte nemulțumirile, care să le dea soluții și care să-și respecte promisiunile.
Sondajele de opinie arată că singurul care îi poate crea neplăceri actualului primar este Zanfir Iorguș. În plus, electoratul compară frecvent Mangalia lui Iorguș cu Mangalia lui Radu, gustul amar al cetățenilor fiind lăsat de faptul că edilul în funcție preferă să lucreze cu persoane străine de oraș, patriotismul local fiind inexistent.
Oamenii au mai realizat, chiar dacă nu au experiență în politică, dar pe care o disecă cu dexteritate, că voturile date altor candidați decât primilor clasați în sondaje, respectiv Iorguș și Radu, sunt voturi irosite, aruncate pe fereastră.
Așadar, lupta decisivă se va da între fostul și actualul primar, ceilalți candidați având rolul de a încurca ițele protagoniștilor.
Prin urmare, este recomandabil ca electoratul nehotărât să opteze fie pentru Iorguș, fie pentru Radu, chiar dacă simpatizează un alt candidat, întrucât soarta Mangaliei va fi hotărâtă doar de către unul dintre cei doi.
editiadesud.ro 01.06.2016
Sunt unul din nehotariti …..cred ca optez pentru Bogdan M si consilierii PSD .
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 15:27
Ce spiritual ești.
Comentariu by lucian visa — 1 iunie 2016 @ 15:28
http://www.romaniacurata.ro/nu-va-mai-lasati-mituiti-cu-panselute-bancute-si-cosuri-de-gunoi-orice-semianalfabet-le-poate-cumpara-din-banii-primariei/
Comentariu by nabuco — 1 iunie 2016 @ 15:41
multumim tuturor celor care au putut face posibila superba zi oferita copiilor de ziua lor. in scoli, pe strada. pentru toti le doresc sa-si bage un par in cur sa-si imagineze ca sunt pe un cal alb si sa plece in plm din oras. RUSINE!!!!
Comentariu by pap — 1 iunie 2016 @ 16:05
Nu ai fi putut să folosești și alte cuvinte ca să-ți exprimi părerea ?
Comentariu by lucian visa — 1 iunie 2016 @ 16:16
Sunt PSD-ist. Pentru prima data nu voi vota cu PSD-ul! Votez Zanfir Iorgus. Sunt dezgustat. Stiu despre intelegerea cu RC.
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 16:22
PSD Mangalia e într-o situație ingrată la aceste alegeri. Dintre toți candidații eligibili la CL, doar ex PDL-istul Foleanu merită votul. Restul …
Comentariu by lucian visa — 1 iunie 2016 @ 16:39
Moldovan nu va trece nici de 0,5 % , care 5 % ?????
Comentariu by Gore — 1 iunie 2016 @ 16:40
pentru 6: te sustin , in aceeasi situatie sutn si eu !!!! subscriu
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 16:53
Nene Visa esti cel mai mare muist si ordinar om din oras …. lingaule dute si sugei pula lui Iorgus ca numai asa poate rozi ceva dupa el ….. esti si gretos si inputit la propriu dar si la figurat ….. hai sictir
Comentariu by foleanu — 1 iunie 2016 @ 16:55
Pt 10 Cand ai scris te-ai uitat in oglinda cumva?
Comentariu by grama cornel — 1 iunie 2016 @ 17:16
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010501817005
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 17:45
Pt.10
Asta a mai rămas azi la PSD Mangalia, numai oameni unul și unul. Discută numai cu argumente. E vreo diferență față de echipa mincinosului ?
Comentariu by lucian visa — 1 iunie 2016 @ 17:53
Domnule visa…cred ca puteam sa fiu mult mai poetic
Comentariu by pap — 1 iunie 2016 @ 17:58
Pt 13:
Organizaţia PSD Mangalia s-a mobilizat, în sfîrşit. Au apărut şi opinii pertinente. Sau, cum spunea cineva, „de-abia s-au urnit”…
Comentariu by Vipera cu elice — 1 iunie 2016 @ 17:59
Primăria Techirghiol a putut organiza Ziua Copilului. A dat premii biciclete, role, rachete de tenis, jocuri, la Mangalia nu s-a organizat nimic.
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 18:00
http://www.replicaonline.ro/activitati-distractive-pentru-copiii-din-techirghiol-277576/
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 18:05
Votam cu Bogdam Maganu!
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 18:24
Da, Visa, stiu ca vrei si-ti place ca sa pozezi in guru politic, dar esti doar o fata palida a politicii din Mangalia. Du-te si te spala cu Iorgus si gasca lui de interlopi pe cap. Personal m-am saturat de ifosele tale de vedeta ca si de ce cele ale vesnicului perdant, dar care si-a insusit tot domeniul public pentru el si camarila
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 18:37
Eu când mă spăl o fac singur, n-am nevoie de martori.
Comentariu by lucian visa — 1 iunie 2016 @ 18:44
Pt. 19. Nu iti place Visa ce cauti pe blogul lui.
Votam Zanfir Iorgus.
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 18:47
Pt. 19:
Cînd o să înţelegeţi că nu persoana validează sau descalifică o afirmaţie, ci argumentele?
Comentariu by Vipera cu elice — 1 iunie 2016 @ 18:58
Am si eu o intrebare, mai ales pt. Visa si vipera: ce faceti daca iese Maganu primar? Ca 8 consileri PSD-ul va avea sigur, asta o stiti si voi.
Comentariu by Provider NET — 1 iunie 2016 @ 19:55
Vorba lui Dabija… Ce te #$@& grija?
Comentariu by Vipera cu elice — 1 iunie 2016 @ 20:10
Dan Moldovan ? vrea primar ? nu ii ajunge hotului cat are, nu ii ajunge cati bani a supt cu firmele lui pe vremea lu’ Tusac ? jeg imputit de om ce esti…
Comentariu by Dan — 1 iunie 2016 @ 20:12
Lupta se va da intre doi scorpioni, cel mare il va invinge pe cel mic.
Comentariu by Nemo — 1 iunie 2016 @ 20:13
ptr 18–candidatul dorit de tine, a scris presa si EL NU A INFIRMAT, A FOST ACUZAT CA SI-A INSUSIT O SUMA FRUMOASA DE BANI{ alaturi de prof. Mazilu, Giorgiana Grigoras, pe vremea lui Tusac} de la festivalul Callatis…ALEGE-L, e bun de primar…s-ar parea ca si DNA stie…
Comentariu by zek — 1 iunie 2016 @ 22:35
Auzi glumă iorgus și gașca lui de interlopi.
Marș acasă borfasilor care sunteți.
D-nul Visa tot respectul dați-le peste ca nu se mai satură
Comentariu by Claw — 1 iunie 2016 @ 23:23
Pt 27:
Ce a furat, dacă a fura, e problema altor instituţii. Ce vrea să facă în funcţia de primar pentru oraş este ceea ce ar trebui să conteze.
Pentru moment, Maganu vrea să privatizeze primăria, să facă lucrări la preţ de dumping şi să legalizeze corupţia. Asta spune programul lui electoral. Eu nu vreau aşa ceva nici de la Bruce Willis sau Chuck Norris!
Comentariu by Vipera cu elice — 1 iunie 2016 @ 23:26
Iorgus sta cel mai bine in sondaje, asa ca i-a luat disperarea pe toti! Orasul va fi reconstruit si atmosfera de pace si bunastare se va reinstaura in oras. Daca ati urmarit emisiunea de ieri seara, Duminica in familia Mangalia, cred ca v-ati dat seama cu totii de dorinta tuturor de reconciliere, care se va infaptui cu Iorgus primar. Doamne ajuta!
Comentariu by Anonim — 1 iunie 2016 @ 23:53
Iorgus la puscarie
Comentariu by Anonim — 2 iunie 2016 @ 8:16
Pt.23
PSD n-a avut 8 consilieri nici în 2008, când a fost ales primar candidatul lor și nici în 2012 când primarul lor a organizat alegerile. Acum stau mult mai prost față de ultimele alegeri. Atunci măcar aveau un lider.
Dacă iese Maganu primar, n-o să fac nimic. Dar cum n-o să iasă …
Comentariu by lucian visa — 2 iunie 2016 @ 8:22
pt.31
Ai vrea tu si altii! Disperarea va termina psihic! Desigur, asta daca ati stat vreodata bine cu „mansarda”!
Comentariu by Anonim — 2 iunie 2016 @ 9:36
heroina mea , Carla dreams, votam cu Maganu,
Comentariu by ego — 2 iunie 2016 @ 9:41
Piticul a facut mutatie pe Mangalia la 200 de muncitori cazati la hotel Mera in Venus. Se lasa cu penale. Unii dintre ei au fost deja filmati cand spuneau ca sunt conditionati sa voteze cu Radu si PNL. Ii asteptam la vot.
Comentariu by maganu — 2 iunie 2016 @ 9:49
Iorgus iese primar , iar lucrurile vor re-intra in normal ! Mangalia se afla in regres economic si social !
VOTAM ZANFIR IORGUS- Independent
Comentariu by un cetatean — 2 iunie 2016 @ 10:36
http://editiadesud.ro/?p=22238
Comentariu by Anonim — 2 iunie 2016 @ 10:48
Mesaj pentru Vipera in alta parte, dar postez si aici.
In alta parte comunica persoanele care își asuma, nu se feresc de responsabilitate, ii deranjează bully-ul. Pe mine nu, pt ca nu am crescut pe balcon.
„Deci…
Serviciile publice sunt servicii către locuitorii orașului plătite din banii locuitorilor orașului. Pentru dumneata si dl ex-primar Iorgus sunt o piața pentru care concurează firmele private, adică interesele politico-financiare. Nici nu concepi sa nu fie o piață de consum. Pai nu trebuie să fie. Dacă un om nu cumpara pâinea si o produce, nu are voie pentru ca face concurenta neloiala cu proprietarii de brutarii? Daca excrocatul nu se mai lasă excrocat face concurenta neloiala cu escrocul?
Entitatea juridică a primăriei care va efectua serviciile publice nu concurează cu nimeni pentru ca nu oferă serviciile către nimeni, decât efectuează pentru proprietarului sau. Asa cum Goldterm da caldura populației orașului la un preț pe jumătate decât atunci cand serviciul era externalizat către o firma privată.
Apoi alta inepție, ca se reduc locurile de munca in Mangalia daca dau faliment firmele private care au preluat serviciile publice. Pai regia primăriei a avut 500 angajați. La costuri pe jumătate cu aceeași bani putem asfalta dublu ca volum de asfalt, deci necesitate de forța de munca dubla. Forța de munca plătită, doar ca plătită corect, cu salariu, cu taxe, cu pensie, nu la negru asa cum angajează privații care jecmănesc bugetul local.
Apoi următorul gând al dumitale a fost cum sa furi din bugetul local daca nu se mai scot bugete către firme private. Daca nu se poate din salariile oamenilor, te-ai gândit ca prin costul materialelor. Pai sa fii iresponsabil si irațional sa faci asta, cum face dl Leo care vindea birotica socialului la prețuri exorbitante, cu 18 lei topul de hârtie pe cand la Metro e 9 lei topul. Decontări de miliarde pe luna. Achizițiile sunt probe, costul materialelor se confrunta cu costul real. Corupția este dovedita. Dacă cineva fură – plătește! Legal si politic.
Delapidarea prin externalizarea serviciilor – pentru care de fapt este responsabila primăria in fata locuitorilor orașului – legalizează furtul. Pai nu e vinovat cine cere, e vinovat cine da – zice economia de piață liberă. Dar fiecare are libertatea sa nu se vândă. Fiecare are libertatea sa nu se lase vândut. Fiecare are libertatea sa nu vrea sa cumpere ceva, si sa-si producă.
Daca pentru oras e mai bine sa se autogospodareasca, avem libertatea sa o facem.
Cine are tupeul sa îngrădească aceasta libertate?
Viata ne-a dovedit cum este mai bine. Iorgus a găsit Godpodaria Orășenească, Locativa si Drumuri, adică GOLD RA, cu 500 angajați. Care reabilitau blocuri, asfaltau, se ocupau de salubrizare, de spații verzi, de termoficare, etc. Si orașul era curat, era frumos, era senzație in țara. Dar primarul Iorgus ce s-a gândit? Sa preia toate serviciile către firmele sale de interes. A distrus GOLD si a transmis serviciile către Romintern si Uranus, a distrus pe viitor orașul, ceea ce trăim astăzi este moștenirea sa: pe bugetul orașului exista o lupta încrâncenata intre interesele politico-financiare din interiorul, cat si dinafara orașului.
Viața ne-a dovedit, am trăit si cu sistemul regiei proprii, si cu sistemul mafiei politice. A fost bine când nu ne lăsam furați.
Însăși platforma politica de a nu mai externaliza serviciile care ar aduce economii reprezintă dovada de eliberare fata de orice interese politico-financiare, pentru ca dispare borcanul cu miere.
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 11:18
nu l cunosc pe acest ozzy dar bag seama ca le combate bine…din pacate pentru orasul asta tot ce a spus el e adevarat si pana acum toti care au fost consilieri si primari l au privit doar ca pe o sursa de venituri pentru ei si acolitii lor.
Comentariu by trahanache — 2 iunie 2016 @ 12:16
Ozzy,
Probabil „costuri pe jumătate” se referă la două sau trei din capitolele unui deviz, de exemplu.
Activităţile alea nu au nevoie de spaţii proprii? De parc de utilaje care necesită întreţinere, combustibil, curent? Şi altele cîte mai sînt de plătit… De fapt, dacă se trage linie, acele activităţi ajung să scoată de la buget cam aceiaşi bani, mai puţin profitul şi, poate, unele cheltuieli cu chiriile.
În realitate, contează cum sînt manageriate acele activităţi. Ceea ce spui tu despre eşecurile externalizări are de-a face cu modul de administrare, nu cu principiul, iar borcanele cu miere nu pot fi eliminate. Nici în România, nici în alte părţi. Diferă doar mărimea borcanului.
Pe scurt, a spune că bicicleta nu e bună penru că tot cădem pe asfalt nu are de-a face cu bicicleta, ci cu abilitatea de a ţine ghidonul.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 12:19
@Vipera
Prea multe incertitudini si presupuneri in textele tale.
Si proiectele europene aduc bani. Daca ești incapabil nu aduc. Asta nu înseamnă ca nu aduc.
Formula lui Maganu e bună.
A altora nu este buna, fiecare se întrece pe imaginația cum sa cheltuie banii mai interesant. Nimeni altul cum sa-i producă, cum sa-i chibzuiască, cum sa genereze alți bani din banii cheltuiți.
Daca formula este buna nu rămâne decât sa ataci persoana. Presupui ca nu ar fi capabil, ca sigur va fura, etc.
La ceilalți formula nu este buna din start, nicio șansa de bine. Nu mai punem ca Iorgus a furat jumătate de oras si ne-a băgat in niște tâmpenii juridice cu care ne luptam si astăzi. Ne luptam noi, cetățenii orașului in instanța, fiecare in câte un proces. Ieri s-a amânat sentința cu spitalul, la următoarea ședinta de pronunțare pierdem spitalul, cat si curtea spitalului. Iar cei care au construit acolo nu iau despăgubiri de la Iorgus, ci din banii noștri, asistați tot de avocații lui Iorgus. Am dat un exemplu. Sa continui.
Iar Radu un incapabil, a avut găina de aur in mâna si a lăsat-o sa moara de foame. Proiectele europene trebuie sa devină biblia acestei administrații. Azi luam, din 2020 dam.
Deci la ceilalți si formula e proasta, si istoricul e prost.
La Bogdan e formula buna, dar nu este încredere in capabilitate pentru ca pana acum a fost jucător, nu căpitan de echipa.
Pai Bogdan nu e singur. Are o echipa. De care altei echipe ii este teama. Dar asta nu mai contează, lucrurile se vor așeza. Ce te interesează este ca are. O sa acuzi lipsa de independenta a lui ca primar. Preferi independenta lui Nero? Primarul de unul singur nu poate sa facă orașul boboc.
Ce facem? Discutam despre mersul pe jos?
Formula de funcționare a orașului este mai buna a lui Bogdan. Acum tu vii cu politica urciorului la apa si il bati dinainte pentru ca poate il sparge.
Pai gândești sentimental, nu logic.
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 12:45
@Ozzy
Presupunerile şi incertitudinile sînt ale programului electoral, nu le-am produs eu.
O presupunere (prezumare) a programului e că formula e bună. Asta e doar o aserţiune.
Altă presupunere, a argumentului, de data asta, se foloseşte de prima, nedemonstrată, ca să strecoare în discuţie atacul la persoană. Nici vorbă de aşa ceva.
Persoana din spatele programului nu are nici o relevanţă, decît în partea care are de-a face cu tehnicalităţi ale votării.
Incertitudini? Astea le avem toţi. Sper…
Justificarea programului propus de voi se face prin afirmaţii simple, gen „e bună – bam!”. Nu funcţionează aşa lucrurile.
Formula „cealaltă” e proastă? OK. Dar, din nou, despre ce vorbim? Despre formulă? Sau despre cei care aplică formula? Nu rezultă, din ce spui, că administrarea e proastă pentru că formula nu e bună.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 13:04
E simplu:
Este buna ideea readucerii serviciilor publice către primărie, eliminând firmele private? (Ma refer la serviciile publice cu care am economisi banii importanți. Inclusiv finanțarea realizarii ei poate fi europeană, dar e alta discuție.)
Da au ba? Da-mi un raspuns simplu, ești in situatia de a lua o decizie: da sau nu?
Are altcineva un program mai benefic orașului?
Da sau nu?
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 13:30
teoretic externalizarea anumitor servicii inseamna reducerea cheltuielilor .deci un pret mai scazut al acestora.in democratia originala romaneasca externalizarea nu inseamna decat o metoda de sifonare a banului public,daca veti face o comparatie statistica veti vedea cu toti indicii de corectare adaugati ca serviciile facue de unitatile primariei saspunem erau mai ieftine decat cele externalizate.iar ca si constatare chestia asta cu externalizarea a venit si a gost implementata aici sub si de catre primarul iiorgus care a profitat de ea.atat.in loc s aavem servicii mai bune si mai ieftine prin externalizare avem servicii scumpe si proaste pentru oras dar profitabile pentru firme si cei care le sustin respectiv primari si consilieri.
Comentariu by trahanache — 2 iunie 2016 @ 13:42
Răspunsul scurt, nu.
Programul vostru local propune un sistem centralist, ierarhic, dependent de decizia persoanei-grupului de la conducere.
Nu mai e cazul să spun cît de arbitrar şi de vulnerabil este un asemenea sistem.
„Despotul luminat” este un noroc pentru o comunitate, nu o planificare. Starea de lucruri dependentă de deciziile unei persoane dispare odată cu persoana, în cazul ăsta. Cînd vorbesc de sistem centralizat, mă refer şi la lipsa de independenţă a organizaţiilor din teritoriu, pe care nu o speculez, ci o constat, aşa că nu cred în schimbarea promisă.
În schimb, cînd acorzi o autonomie în mod strategic, vorbeşti de performanţă şi meritocraţie. Cum îşi fac treaba cei care îşi administrează bucăţica este partea a doua.
În loc să propunem un sistem rigid, ierarhizat, plătit cu economie, mai bine să dăm şansa unor departamente să se auto-administreze şi să genereze banii de care vorbeşi dincolo la partea de macro.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 13:45
Slava Domnului ca voi astia care va vopsiti in rosu sunteti din ce in ce mai putini.La cat va duce mintea aia proasta ar trebui sa luati si santierul naval indarat la stat ca sa mai puteti sa angajati si acolo vreo 500 ca sa taie frunza la caini.
Comentariu by Anonim — 2 iunie 2016 @ 13:48
*nu, la prima întrebare, dacă sistemul e bun sau nu.
La partea a doua, dacă există un program alternativ mai bun, răspunsul e „da”. Există programe (nu numai cel al lui Iorguş) care implică pe toată lumea. Eu consider că e o abordare mai bună.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 13:53
În plus, dacă orice drum începe cu primul pas, în cazul nostru avem de făcut cel puţin doi, dacă nu chiar trei.
1. oprirea declinului
2. pregătirea revenirii
3. revenirea pe linia de plutire.
De abia de aici încolo se pot face planui.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 13:57
Radu Cristian a continuat proiectele lui TUSAC si bine a facut.Amai facut cineva asa? toti vor sa faca ei proiecte si nu le realizeaza niciodata. Asa ca votati RADU CRISTIAN sa-si termine proiectele incepute.O SA VEDETI CE ORAS FRUMOS VA FI MANGALIA.
Comentariu by MARICICA — 2 iunie 2016 @ 14:53
@Vipera
Ai văzut ce simplu este?
Ai luat o decizie. Crezi tu ca sistemul actual cu externalizarea serviciilor publice către firme private este mai bun. Este decizia ta, este votul tău.
Eu prefer programul Smart Cities al Comisiei Europene, prefer modelul suedez sau modelul german din Bavaria, cel mai bogat land.
Poți sa faci ceva in gustul meu?
Bogdan Maganu candidează primar si asta propune.
Eu candidez consilier si eu asta propun.
Tu ești in poziția in care sa fii de acord sau nu, dar pentru tine. Iți poți exprima opinia pentru ca este o țara liberă.
Suntem pe un blog aservit politic, are toată libertatea sa fie.
Deci ai decis, ai explicat de ce, poți fi credibil sau nu.
Si cam atât. Cand vei candida, atunci poți propune si vom discuta ideile tale. Oricât le-am discuta acum, e inutil. Nu ca nu ar fi bune ideile. Nu stiu, pentru ca am alta experiența, alte idei.
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 15:03
Externalizarea serviciilor poate să fie bună sau nu, de la caz la caz. Dacă în 2003 nu se externaliza serviciul de furnizare al energiei termice, nu mai aveam căldura decât parțial. A fost o externalizare foarte bună. Că a stricat-o PSD-istul Tusac, asta e altă problemă.
Poți externaliza serviciile care nu funcționează cum trebuie sau ineficient economic. Restul pot rămâne la primărie. Transportul, de exemplu, trebuie să-l facă un operator puternic, nu un amalgam de firme. Mașinile trebuie să fie comode și să funcționeze după un grafic și să acopere majoritatea străzilor.
Eu cred că trebuie combinate cele două variante, public și privat.
Comentariu by lucian visa — 2 iunie 2016 @ 15:27
În concluzie,
Poţi crede lucruri corecte din motive greşite. Ăsta e un drum foarte scurt. Însă poţi crede lucruri corecte din motive corecte. Eu consider că am pus pe masă şi ceva corect, şi o justificare pentru care cred că este corect.
De la voi am auzit doar „e bună” pentru că voi credeţi în ea şi aveţi echipă.
Dar de ce e mai bună?
De ce discută Vipera cu Ozzy, în loc să discute Maganu cu Iorguş sau/şi cu Radu într-o dezbatere la vedere?
Cît de greu era de organizat o confruntare televizată?
Probabil pentru că nici un candidat nu are o structurare coerentă a programului. Numai că, în pregătirea dezbaterii, fiecare şi-ar fi clarificat obiectivele şi argumentele şi, cred eu, ar fi descoperit cei trei paşi.
Situaţia în care fiecare are dreptatea lui nu duce nicăieri, pentru că nu are rost să fie ambii în greşeală.
…
PS: Apropo de iniţiativa locală… Nu cred că veţi fi lăsaţi să faceţi chestii nemţeşti sau suedeze. Iar dacă aceste concepte sînt propuse chiar de partid, la nivel naţional, atunci consider că e prea frumos ca să fie adevărat şi, prin urmare, cu atît mai greu de crezut, avînd în vedere garnitura de la nivel central. Asta, da, este o părere.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 15:27
Pt 51:
Subscriu!
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 15:27
@ozzy
Numește cinci nume din echipa candidatului Maganu pentru a mă convinge să îti dau votul!
Fără Ciobanel care se întâlnește noaptea la pod cu sociologul Colgiu, dacă nu știi ultima întâlnire a fost azi noapte!
Aștept!
Comentariu by Zozo — 2 iunie 2016 @ 15:38
Eu am venit la „fără 5 minute”.
Chiar și de atât li s-au încurcat mințile.
Zici ca nu crezi despre inițiativa locală. Este o chestiune de credință, credința este despre ce crezi si ce nu crezi.
Acolo unde nu exista credință mor speranțele. – se zice.
Consider ca speranța este pentru perdanți. Este pentru cei care joacă la lotto.
Eu analizez si am încredere. Pot greși, dar până îmi este evident ca este greșit, am încredere. Nu speranța. E pentru loseri.
Dta crezi ca nu se poate.
Eu ma bazez pe experiența realizărilor (despre care s-a spus de o majoritate ca nu pot fi îndeplinite) si de acolo încrederea. Plus ca am datele mele.
Par arogant probabil, ca ma dau mare, altii ma acuza ca ma dau deștept sau ca fac pe deșteptul, ori ca sunt nebun. Ori cine stie cum. Ce sa zic? Ce zicea nebunul in urma cu 2 luni s-a cam întâmplat. Tot chestiune de credința, nu credeau.
Până una-alta eu m-am apucat de politica din Martie. Sunt „novice”.
Nu e ca si cum am prin un tren care trecea. Am chemat trenul la mine.
Dar cum spuneam, te rezumi doar la credința.
Eu am o vorba, sa înțelegi principiul si nu ca vreau sa jignesc, e o idee acolo: „Proștii cred, matematicienii verifica.”
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 15:57
Mihai Banceanu, Claudiu Dumitrașcu, dr. Iordanoaia, Borbel Liviu, Alex Stacescu, Ramona Opriș.
Dacă vrei să o luăm pe domenii, o facem. De la Balaci pe sport până la Bănceanu pe proiecte europene.
Dar uiți un lucru. E PSD.
Cand cineva, un oarecare primar PSD din țara, a avut succes cu un proiect oricând putem sa ne folosim de experiența lui, de drumul urmat, etc.
Intre 2013-2015 s-au accesat 70% din ce am avut la dispoziție pe fondurile europene.
In 2016 au murit, niciun euro.
Un independent ne izoleaza de restul lumii. Nu o sa vezi facilitați fiscale, nu o sa pupe proiecte europene.
Plus ca al nostru independent este un hot dovedit, doar ca s-au prescris unele fapte. Altele nu.
Iar primarul actual? Nici nu imi fac griji, fiecare pasăre pe limba ei piere. Este valabil pentru oricine, si pentru mine.
Credința se bazează întotdeauna pe interes.
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 16:08
Probabil că ceea ce vrei să spui e cam aşa:
Cînd cineva nu poate justifica de crede un anumit lucru, vorbeşte de „credinţă”.
Credinţa este scuza pe care oamenii o prezintă atunci cînd nu au motive reale să creadă ceea ce afirmă.
Toţi ştim multe lucruri. Dar nu le credem pe toate. Le credem numai pe cele pe care le considerăm adevărate. Considerăm că ceva este adevărat dacă poate fi verificat, demonstrat, şi corespunde cu realitatea. Iar oamenii acţionează în funcţie de ce cred, nu în funcţie de ce ştiu.
Sînt situaţii, însă, în care oamenii optează sau sînt nevoiţi să acţioneze bazat doar pe ceea ce ştiu, nu pe ceea ce consideră adevărat. Cum e în politică, de exemplu. Şi atunci ei spun că acţionează din credinţă.
De aici şi confuzia că fiecare e liber să creadă ce vrea, cu alte cuvinte că are dreptul să îşi imagineze ce realitate vrea el.
Nu e cazul meu.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 16:18
Tot pt Ozzy:
Cînd eu spun că nu cred ceva, înseamnă că cel care face afirmaţia nu a prezentat argumente sau dovezi care să susţină acea afirmaţie.
Pentru mine, „nu cred” înseamnă „resping afirmaţia ta” sau „găsesc că afirmaţia ta nu se face vinovată de credibilitate”.
Asta nu are nici o legătură cu „credinţa” aşa cum ai definit-o tu.
Comentariu by Vipera cu elice — 2 iunie 2016 @ 16:28
Pt. Ozzy
Azi doi candidați de la PSD m-au rugat să fac pace cu voi, în sensul de a nu vă mai critica. Le-am zis că nu sunteți o prioritate pentru mine și că nu e nicio problemă. Dar văd că pe tine te ia gura pe dinainte și mă critici, în condițiile în care eu nu candidez. Ai zis că nu ne mai deranjezi. Lasă-ne în durerea noastră !
Comentariu by lucian visa — 2 iunie 2016 @ 16:35
Pt 59
Ok.
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 16:38
Am luat in seamă doar „Lasă-ne in durerea noastră!”.
Nu vreau să suferiți.
Comentariu by Ozzy — 2 iunie 2016 @ 17:19
Nu fi obraznic.
Comentariu by lucian visa — 2 iunie 2016 @ 17:30
Vezi ca exista suficiente bloguri care se adreseaza exclusiv bucatarilor.
Pe urma poti s-o tai spre Cotu Vaii ca sa vezi cat seamana Dobrogea cu Bavaria.
Comentariu by Anonim — 2 iunie 2016 @ 17:32
Ozzy bate campii. Probabil dupa ce a vandut energizante copiilor din Toata Romania (lauda si mandria lui), probabil a consumat si el o cantitate ce i-a cam daunat. Bate campii in obraznicia caracteristica, fara a sti ceva concret. Cat despre numarul de consilieri psd, daca vor fi 4 e un miracol, daca vor fi 5 le vor fi depasite si asteptarile lor, de 6 nici vorba. Asa ca 8, e deja o jignire a intelectului si o mare prostie sa spui si sa-ti asumi ineptii de acest gen.
Comentariu by Nnn — 2 iunie 2016 @ 22:54
PSD-ul ne-a arătat cam care le este bugetul pentru votanţi.
Nasol e, pentru ei, că lumea nu prea cumpără pe caiet, în Mangalia, ca PSD-ul să le poată plăti datoriile. Adică, nu că nu ar cumpăra, dar vînzătorii nu prea mai dau „pe caiet”.
Aşa că talibanii lor vor vota din inerţie, ca o turmă mînată de căţei.
Talibanii sînt o cantitate limtată şi cunoscută. Votul lor ruşinos poate fi combătut prin simpla prezenţă la urne a cît mai multor oameni.
Asta e o ecuaţie consacrată şi verificată. Cînd prezenţa la vot e mare, comuniştii abia dacă se mai văd.
Acolo unde lumea se lasă păcălită de zvonuri şi nu iese la vot, cîştigă minoritatea talibană cu 60-70% din cei un sfert care participă la vot. Şi asta se întîmplă chiar cu ajutorul celor nemulţumiţi, care, de fapt, ar fi votat împotriva celui ales de talibani!
Comentariu by Vipera cu elice — 3 iunie 2016 @ 5:56
Dintre toate numele alea care le-ai enumerat pt a ne convinge sa votam PSD -ul ,Ramona Opris este de departe cea mai faimoasa, profesionista si morala persoana ! Sigur nu voi vota PSD !
Comentariu by Anonim — 3 iunie 2016 @ 7:00
Dle. Ozzy,
Cati dinte cei 5 enuntati de dumneavoastra au locuri eligibile pe lista de consilieri si care sunt locurile alocate???
Cate locuri eligibile credeti ca are PSD la alegerile de anul acesta?
Daca macar 3 persoane din cele enuntate sunt in primele 5 pozitii pe lista de consilieri a PSD voi vota candidatii PSD pentru consiliul local.
Ma convingeti sa va dau votul meu?
Degeaba aveti oameni valorosi daca sunt mai sus de locurile 5 sau 6.
In cazul de fata la cat este cotat PSD Mangalia la aceste alegeri consider ca locuri eligibile sunt doar primele 3 locuri….restul fiind loterie!
Comentariu by Anonim — 3 iunie 2016 @ 11:46
Pt. 67
(Daca nu mi-ar fi fost adresată personal, nu as fi raspuns, am interzis sa mai scriu aici de la administratorul blogului.)
Persoanele menționate sunt pe lista de consilieri care este din 23.
Mai mult nu trebuie să desenez.
Cat despre câți consilieri scoate PSD, decide votul. Nici eu nu pot compara resentimentele din oras, care este mai mare, resentimentul anti-Iorgus sau resentimentul anti-Radu.
Comentariu by Ozzy — 3 iunie 2016 @ 14:42
@ 68
Anonimul de la 67 te-a intrebat ceva concret si ai raspuns nu ca un novice, venit cu pile in politica ci ca un veteran harsit gen Nelu Minca.
Lista aceea de 24 (au ramas 23 prin demisia doamnei Ariciu) este pusa si depusă la biroul electoral intr-o ordine si in aceeasi ordine se vor stabili si consilierii care vor reveni PSD functie de voturile acordate formatiunii plus cele redistribuite.
Lista este asa-1.Tanasa Neculai; 2. Maganu Bogdan; 3.Menabit Ozghiun;4.Foleanu Paul;5 Guta Marian;6 Popescu Marius, și asta este maximum locurilor eligibile ce poate fi obtinut de PSD.
Cum Maganu este pe locul 3 in sondajele pentru functia de primar cel mai probabil va ramane tot consilier local in urmatorii 4 ani.
Cei pe care i-ai enumerat sunt plasati asa in lista: 7.Banceanu Mihai;10.Borbel Liviu; 11.Stacescu Alexandru; 12.Dumitrascu Claudiu;14.Iordanoaia Aurora; 16.Opris Mihaela.
Nici unul nu are șanse să devina consilier decat daca renunta ori moare cineva din cei 5-6 de pe locurile eligibile.
Deci ca sa ajunga Banceanu ar trebui sa renunti tu si nici asa nu e sigur ( vezi cazul Grama din 2008) pentru ca sunt altii ce asteapta la gaura si astia sustin organizatia cu bani, servicii si relatii – 8.Ciobanel Marius; 9.Botnaraș Emil;
Comentariu by Marian Vasile — 3 iunie 2016 @ 16:09
http://www.mangalianews.ro/2016/06/03/final-de-campanie-analiza-celor-7-candidati-la-functia-de-primar-al-mangaliei-opinie/
Comentariu by nabuco — 3 iunie 2016 @ 16:28
Great web websitewebsite! It looks extremely expert! Maintain the great work!
Comentariu by CSGO — 7 iunie 2016 @ 4:47
Thanks, this website is very valuable
Comentariu by nba 2k — 7 iunie 2016 @ 4:47
Whoa… such a advantageous web page
Comentariu by NBA2K16 — 7 iunie 2016 @ 4:47
Mangalia participă la alegeri cu doi candidați în arenă și alți cinci pe margine, care fac galerie! « Mangalia – politica locală
fmqvikbs http://www.g63ck0n1k7zri1yz9tgry3057268e25ds.org/
afmqvikbs
[url=http://www.g63ck0n1k7zri1yz9tgry3057268e25ds.org/]ufmqvikbs[/url]
Comentariu by fmqvikbs — 7 iunie 2016 @ 4:59