Convocator
Şedinţă ordinară la primărie: se propune un împrumut de maximum 21 de milioane de lei pentru fostele proiecte europene
Consilierii locali au fost convocaţi luni, de la orele 16.00, în cadrul unei şedinţe ordinare, pe a cărei ordine de zi figurează, printre altele, aprobarea realizării lucrărilor de asfaltare şi plombare a străzilor din Mangalia şi o rectificare bugetară care să cuprindă aceste lucrări, alături de atribuirea în folosinţă gratuită a terenului de 2.800 de metri pătraţi pentru Biserica Sf. Mare Mucenic Gheorghe. Totodată, se pare că primăria a găsit şi o soluţie pentru finalizarea celor trei proiecte europene – Aleea Teilor, Parcul Evergreen şi Callatis – istorie la malul mării.
Este vorba despre un împrumut de maximum 21.515.592 lei în conformitate cu prevederile OUG nr. 8/2016 privind unele măsuri financiare în vederea finalizării celor trei proiecte.
editiadesud.ro 15.04.2016
mangalianews.ro
Unde scrie de imprumut ca nu vad.
Comentariu by Anonim — 15 aprilie 2016 @ 14:55
Pînă la urmă din ce bani se finalizează proiectele decorative din oraş? Pentru că:
1. dacă se finalizează din banii mangalioţilor, vrem să ştim cu cît contribuie firmele din Constanţa la tot acest efort şi vrem să vedem primele ajustări ale proiectului. În JOS!
2. dacă se finanţează, în continuare, din fonduri europene, unde sînt acei bani şi cînd vor veni?
…
Dl. primar ar trebui să facă publice aceste informaţii, în clar, cu subiect şi predicat, pe hîrtii semnate DE EL ÎN PERSOANĂ.
Comentariu by Vipera cu elice — 15 aprilie 2016 @ 17:07
ce fantastici sunt,ii valideaza doar pe aia de ai lor, pe ala de la psd nu.
la pct. 6 la rectificarea bugetara cand se vrea a se aloca venituri de 9 mil de euro si cheltuirea a 9 mil de euro (echilibrare ). de unde venituri suplimentare? din imprumuturi. pe care cine le va plati? noi toti, printre care si amaratele alea doua care sunt puse carne de tun, acum inainte de alegeri.
Comentariu by Anonim — 15 aprilie 2016 @ 17:07
Pt. 1:
Păi tocmai asta este problema. Toată lumea vrea să se plimbe printr-un oraş frumos, dar lucrările şi finanţările sînt ţinute la secret, de-aia nu le vezi nici tu.
Comentariu by Vipera cu elice — 15 aprilie 2016 @ 17:09
Si orasul frumos este tinut la secret ca noi vedem doar o mizerie peste tot .
Comentariu by doctorand — 15 aprilie 2016 @ 18:44
Hopa! Ia staţi puţin, să înţeleagă şi elicea mea următoarea propoziţie: „[…] de asfaltare a străzilor din municipiul Mangalia, judeţul Constanţa, […]”
Adică vrea să asfalteze nu numai străzile din Mangalia, ci şi pe cele din judeţ??
Comentariu by Vipera cu elice — 15 aprilie 2016 @ 19:32
Domnule Visa,
Si intrebarea este adresata direct dumneavoastra, ca sunteti mai “harsait” decat mine in “ale administratiei publice locale”.
Asa cum citesc eu Legea nr. 215 a Administratiei Publice, cea cu care tot face parada doamna viceprimar Petrina Boita la fiecare sedinta de Consiliu, aceasta spune clar, la art. 39 ca, sedintele ordinare ale Consiliului Local sunt lunare.
Cu alte cuvinte, asa cum vad eu, celelalte sedinte, la latitudinea primarului (sau a unei treimi din membrii Consiliului) sunt fie “extraordinare”, fie “de indata”. Fiecare tip de sedinta cu tipul ei de documente, decizii si hotarari care pot fi adoptate.
Acum, daca pe 04 aprilie 2016 am avut deja sedinta ordinara a lunii Aprilie, mai este legal sa se mai convoace o sedinta ordinara, in aceeasi luna, pe 18 Aprilie? Cu, ATENTIE, proiecte de hotarari care fusesera deja response in sedinta anterioara? Eu cred ca nu. Poate o sedinta “extraordinara” sau “de indata”. Daca sunt probleme urgent de discutat! Nu-i asa?
Dar o a doua sedinta “ordinara”, in aceeasi luna, din punctual meu de vedere este o fortare a legii, daca nu chiar o incalcare voita a acesteia. Nu ma mir de Cristian Radu, ca nu le are cu legile. Dar ma gandesc la saraca madam viceprimar Petrina Boita, ca trebuie iar sa le “vopseasca” in niste mirobolante explicatii tehnico-SF !
Si nu-mi dau seama cum de PSD sau ALDE sau chiar Nelu Minca nu au sesizat ilegalitatea! Si nici prefectul judetului ! Iar participarea la o asemenea sedinta “ordinara” ar putea fi foarte “non-benefica” pentru statutul legal al actualilor consilieri !
Iar explicatia este simpla:
Ar putea exista o sedinta “de indata” (si asa ii plac tare mult lui Cristi aceste sedinte “de indata”) sau extraordinara. Unde sa se discute orice “ar vrea muschii” lui Cristi ! Un singur lucru nu se poate discuta: validarea noilor consilieri locali (se face, conform legii, doar in sedinte ORDINARE).
De aceea forteaza Cristian Radu mana Consiliului Local, fara ca cetatenii sa-si dea seama: pentru a mai avea doua slugi in Consiliul Local (Filip si Nichita) doar-doar i-o trece imprumutul, doar-doar o face rectificarea bugetara (pentru firmele cu contract la ADPP) pana in luna mai cand incepe campania electorala !
Le intelegem pe toate ! Dar cu legea ce facem, domnule Visa?
Comentariu by Notarius Anonymus — 15 aprilie 2016 @ 20:35
Fin observator , corecta observatia .
Comentariu by doctorand — 15 aprilie 2016 @ 20:51
prefectura va respinge toate proiectele ca fiind ilegale.si uite asa am intrat in luna de campanie cand nici un consilier nu va mai veni la sedinta.hai,cristi,mai lasa si tu cateva saptamani si se asfalteaza totul ca la carte.cu firmele din mangalia nu ale voastre din constanta si cu muncitori din oras si cu formele legale nu la negru cum ii tineti voi pe mangalioti.
Comentariu by anonim — 16 aprilie 2016 @ 7:38
Cei de la Mangalia News au primit un raspuns de la primarie referitor la imprumutul de la Trezoreria Statului pentru cele trei proiecte.
Zice primaria ca in cazul unor astfel de proiecte daca primaria nu are bani suficienti pana la terminarea proiectului si decontarea fonurilor de la UE poate lua imprumut de la Trezoreria Statului cu domnda redusa.
Corect pana aici dar ceea ce urmeaza este dezinformare.
Proiectele au fost aprobate de CL la inceputul anului trecut. Atunci primaria avea alocate fonduri din bugetul local pentru derularea celor trei proiecte care terminate la termenul stabilit, decembrie 2015, ar fi fost decontate de UE in procentul stabilit de 98 %.
Intr-un interviu din 28 octombrie la mai putin de doua luni pana la finalizarea a doua din proiecte primarul declara celor de la Replica:
Rep.: Reuşiţi să terminaţi toate proiectele?
C.R.: Categoric da. Trebuie să le finalizăm pentru că sunt cu bani europeni şi termenele de execuţie trebuie respectate. Altfel, administraţia locală ar trebui să plătească diferenţa şi de aceea punem mare presiune şi pe constructori şi pe cei care se ocupă de proiecte.
Brusc peste o luna, in noiembrie, primaria constata ca nu mai are banii care erau in buget in luna februarie si cere CL sa aprobe un imprumut de la Trezoreriea statului pentru a termina acele proiecte.
Cum CL nu aproba se continua lucrarile , probabil fara plata catre firmele respective, dar la termenul de finalizare din decembrie cele doua proiecte, parcul si aleea teilor sunt executate abia in proportie de 20-30%.
Din acel moment s-a pierdut finantarea UE. Primaria decide continuarea lucrarilor, probabil cu fonduri luate de la alte capitole bugetare din bugetul pe 2015 si cel din 2016 si incearca lunar obtinerea unui imprumut.
Prost si costisitor concepute ( vezi chestia cu celebrul gard de pe faleza, lipsa drenajului la parc si acoperirea acestuia pe mai bine de 50% din suprafata cu betoane,piatra, dale in detrimentul spatiului verde), prost gestionate aceste proiecte vor produce pe langa un mare kitsch arhitectural si urbanistic si o gaura generoasa in bugetele viitoare ale orasului. Normal ar fi ca cei vinovati de acest dezastru sa fie trasi la raspundere dar ca de obicei paguba o va plati orasul prin taxele si impozitele tot mai mari.
Comentariu by Marian Vasile — 16 aprilie 2016 @ 10:32
Eu zic sa ii tragem la raspundere pa aia care nu au demolat COMCM ul pana in 2012 si ne-au umplut de praf. Vorba lui Cornaci , numai cine nu munceste nu greseste. Cat despre taxe , sper ca va referiti la cei care platesc impozitele nu la cealalta jumatate. De fapt acolo e problema. Si daca adaugam cat se plateste subventie putorilor care au frecat menta toata viata si au pensii mici sau ajutor social o sa gasiti si unde se duc banii. Salutare
Comentariu by Dan — 16 aprilie 2016 @ 12:02
Pt. 10
Ce înseamnă că „s-a pierdut finanţarea”? Din ce spui, se înţelege că, din moment ce UE decontează la sfîrşit un proiect executat conform dosarului iniţial, în baza căruia s-a aprobat viitoarea decontare, atunci e treaba primăriei să asigure fondurile. Corect? OK. Şi atunci, ce legătură este între imposibilitatea de plată a primăriei şi finanţarea de la UE? Nu de alta, dar ce spui tu se traduce am aşa: UE decontează, la sfîrşit, trei proiecte pe care primăria le va face pe banii proprii. Primăria intră în impas cu finanţarea respectivelor proiecte şi vrea să se împrumute de pe piaţa liberă, în condiţii avantajoase, care nu au nici o legătură cu rambursarea de la UE. Decontarea e decontare, UE nu te întreabă „Da’ de unde ai avut banii, bă?”
Dintr-o dată se vede cum, dacă eu aş fi consilier şi aş vrea să-i fac „atmosferă” primarului, pur şi simplu votez împotriva finanţării INIŢIALE a proiectului şi, astfel, mă opun derulării unui contract cu care am fost de acord, iniţial.
Cineva ne ia de proşti…
Comentariu by Vipera cu elice — 16 aprilie 2016 @ 12:53
Pt 11:
Eu zic să-i tragem la răspundere, mai întîi, pe cei care au tot prelungit contractul cu acea mortăciune numită COMCM.
…
Din nou pentru 10:
Este foarte adevărat şi că, prin varianta împrumutului, primăria se interpune între bancă şi antreprenor, iar asta generează instantaneu suspiciunea de corupţie.
Antreprenorul poate obţine DIRECT o linie de creditare de la o bancă în baza cotractului de execuţie şi a scrisorilor de garanţie emise de primărie, care primărie emite scrisoare de garanţie avînd în spate dosarul aprobat la UE.
Nu ar fi prima dată cînd lucrurile se rezolvă aşa, deci cineva sigur are experienţa necesară şi ar putea fi întrebat.
Comentariu by Vipera cu elice — 16 aprilie 2016 @ 13:05
@11
Actiunea de scoatere a COMCM demarase inca dinainte de Tusac. Nu i-a tras nimeni la raspundere pe cei dinainte si nu o sa-i traga nici pe cei de acum. Cetatenii acestui oras care, se depopuleaza incet-incet, sunt cei care trag ponoasele. Toti aventurierii politici care capuseaza Magalia in ultimii 25 de ani au beneficiat fie de sprijinul interesat de diverse foloase si facilitati obtinute de la primarie a unor dintre noi fie de neimplicarea unora dintre noi .
Cat despre taxe si impozite chiar primaria declara ca se incaseaza foarte putin. De ce ? Tot primaria stie, ia vezi cat declara Constanta procentul de colectare. Subventiile si ajutoarele sociale sunt tot o forma de mita electorala practicata de toti edilii.
Cat timp cei mai multi dintre cei care merg la vot gandesc tot asa „cine nu munceste nu greseste” iar ceilalti stau pe margine, inclusiv in ziua votului, vom avea doar edili „muncitori” de felul cu care ne-am obisnuit. O zi buna si un viitor la fel !
Comentariu by Marian Vasile — 16 aprilie 2016 @ 13:09
Biserici…..fix de asta duceam lipsa in mangalia….
Comentariu by moca — 16 aprilie 2016 @ 13:28
Radu Cristian câștiga alegerile.
Comentariu by Anonim — 16 aprilie 2016 @ 15:17
– cine o fi cumparatorul terenului de la pct 1 ???????
– de ce biserica nu-si cumpara terenul?????
– de contarea lucrarilor de catre UE sa dus…ptr ca nu au fost respectate termenele de executie…noi, contribuabilii sintem „banca”…
-ptr 7 – e sedinta ordinara tinuta in avans, ptr luna mai…la Mangalia se poate orice…
Comentariu by zek — 16 aprilie 2016 @ 16:14
Sau retroactiv pentru lunile in care au fost doar sedinte de indata .
Comentariu by doctorand — 16 aprilie 2016 @ 19:38
incasarile sunt mici datorita modului in care este condus serviciu de taxe si impozite, dar si primaria. un mod corect transparent aduce increderea necesara contribuabililor sa isi achite de buna voie taxele si impozitele. la constanta se colecteaza 30-40% doar din incredere, restul prin proceduri corecte si eficiente de executrare silita. e adevarat ca si constanta sterge cam 10-20% prin prescriere, dar in niciun caz 40-50% cum se intampla la noi. solutia este una simpla, transparenta in cheltuirea banului public si schimbarea modului de lucru si asefilor de la servicu de taxe si impozite
Comentariu by Anonim — 16 aprilie 2016 @ 20:04
De unde stie 16 ca Radu Cristian castiga alegerile? Are cunostinta cumva de moduri in care se pregateste o fraudare sau participa la chiolhanurile de de la Neptun , Venus , jupiter, mese date pe banii cui, unde se strang adeziuni scrise pentru PNL?PAI aia mananca , beau ,se distreaza dar in cabina de vot pun stampila pe cine vor ei, ca e secret.
Comentariu by dana — 17 aprilie 2016 @ 10:38
Indiferent de ce se spune acum in camapanie electorala de catre primarie istoria parcului, existenta in documente si declaratii publice, este aceasta:
In 12 februarie 2015 proiectul si fondurile aferente din bugetul local sunt avizate de CL.
Mai dureaza alte 4 luni pana cand pe 10 iunie primarul semna, la sediul ADRSE din Brăila, contractele proiectelor cu finantare europeana referitoare la infiintarea Parcului Evergreen si reabilitarea Aleii Teilor in valoare de 17 respectiv 17,5 milioane lei din care contributia primariei era doar de 2% respectiv 340 și 350 mii lei.
In urmatoarele trei luni se organizeaza licitatia pentru executie care este caștigată de firma SC Opal Construct, in asociere cu S.C. Ro-Mat-Construct S.R.L la un pret de 7.750.799/fara TVA, mult mai putin decât cel estimat de 12.954.101 lei.
Pe 9 septembrie primaria anunta ca in urma incheierii contractului cu firma care a câștigat licitatia peste o saptamana va incepe lucrarea efectiv. Numai că datele problemei se schimba fata de cele din februarie si iunie. Valoarea totala e tot de 17 milioane, dar contributia UE este doar de 6,3 milioane lei, a guvernului de 535 de mii lei iar a primariei 9,5 milioane lei adica cam 66 % din valoarea proiectului fata de acel 2 % din februarie. Cand, unde, cum si de ce s-a produs această schimbare doar primarul si oamenii implicati în acest proiect pot raspunde. In mod normal trebuia ca această schimbare sa fie urmata de o rectificare bugetara facuta de CL, caci diferenta de la 340 de mii la 9 milioane lei din bugetul primariei nu creste in copaci.
Primarul declara că lucrarea va fi gata la timp și ca vor supraveghea permanent constructorul.
Totul decurge normal pana cand in noiembrie primarul cere CL sa aprobe un imprumut de 40 milioane lei pentru continuarea proiectelor si asfaltare. CL refuza în lipsa unor explicații și documente justificative.
După mai multe sedinte de CL în care este refuzat împrumutul în 12 decembrie primarul declara ca proiectul are o valoare de 10,5 milioane de lei, că au fost realizate lucrari de aproximativ 4 milioane de lei si se estimeaza ca pana la sfarsitul anului sa mai fie executate lucrari de 6 milioane de lei din bani europeni, iar anul viitor ar mai ramane lucrări de 500.000 de lei. Din aceasta declaratie rezulta ca proiectul a fost modificat valoarea sa scazand cu 6,5 milioane, ca din cei 6,3 milioane lei din fonduri neramburasbile UE nu s-a cheltuit mai nimic si ca s-au cheltuit 4 milioane din bugetul local dar ilegal nefiind o HCL in acest sens.
Lucraile la parc continua ai acum și vor mai continua ceva timp. Cum pana la sfarsitul lui decembrie nu s-a mai facut mare lucru ( vezi monitorizarea foto si video a lucrarii) concluzia care se desprinde este ca din banii europeni nu prea sa cheltuit si nu vom primi bani de la UE ba mai mult nu vom mai putea accesa pe viitor fonduri UE neramburasbile.
Lucrarea s-a continuat si se continua oarecum ilegal nefiind aprobata si nici bugetata prin HCL.
In final vom avea inca trei proiecte concepute cu fonduri europene dar platite de fapt din bugetul local, scumpe si prost facute asa cum au fost facute mai toate lucrarile in acest oras din 90 incoace.
Posibil ca vinovatii sa raspunda in vreun fel in fata legii pentru aceste abuzuri cum e posibil sa nu raspunda sau sa o faca peste multa vreme. Sigure este ca orasul ramane ca de atatea ori cu inca o paguba si datorii care la final de mandat se vor situa la nivelul de aproape un buget anual de venituri.
Ca simplu cetatean nu-i pot sanctiona decat prin acest comentariu si prin exercitarea dreptului de vot.
Comentariu by Marian Vasile — 17 aprilie 2016 @ 10:43
Pt. 20. Dana am spus ce am auzit in oras. Desi multa lume spune ca nu il mai voteaza pe Radu Cristian acesta iese pe primul loc in sondaje. Multa lume spune ca are sanse. Cea mai tare care am auzit-o este urmatoarea: ca lumea spune ca nu il voteaza pe Radu Cristian dar ei il vor vota. Cica le este frica sa recunoasca ca il voteaza pe Radu Cristian. Eu ma intreb : De cine le este frica? Adica inteleg sa iti fie frica sa spui ca Nu il votezi pe Radu Cristian pentru ca este primarul in functie, dar sa iti fie frica sa spui ca il votezi, nu inteleg.
Comentariu by Anonim — 17 aprilie 2016 @ 13:43
Pt. 22:
Genul ăsta de campanie de zvonuri este specific perdantului şi este menit să demobilizeze votanţii.
Prin urmare, dacă cetăţeanul vrea să voteze cu cineva anume, iese, naibii, din casă şi pune ştampila unde vrea!
Cei care vehiculează astfel de zvonuri sînt fie pe un ştat, undeva, fie sînt bine plasaţi în schemă (aşa-numitele „surse sigure”) şi fac partizanat, chipurile, anonim.
Cred că nu există pe acest forum cineva care să nu fi auzit „dintr-o sursă sigură”, că iese tot Radu Cristian.
Eu rămîn la părerea că, indiferent de zvonuri, dacă mangalioţii ies la vot, acele zvonuri nici nu vor mai conta. Iar dacă pierde Radu Cristian, vom şti şi cine sînt cei care au pompat zvonurile.
Comentariu by Vipera cu elice — 17 aprilie 2016 @ 16:24
de fapt e taman invers.de vreo trei saptamani se cacaie niste dudui firave aduse de pe la bucuresti dimpreuna cu niste babe sinistre de pe la primarie sa stranga niste amarate de semnaturi pentru candidatul RC.si nu reusesc,frate,nici pana azi.si asta pentru ca aud,saracutele,cate un sictir neaos cam de la mai bine de jumate din aia pe care ii roaga sa semneze.
Comentariu by anonim — 17 aprilie 2016 @ 16:34
Pt. 21:
Foarte interesant sinopsisul făcut!
Din el decurg cîteva întrebări.
1. Dacă valoarea angajată prin deviz era de 12,9 mil lei, iar cea contractată a fost de 7,7 mil lei, ce anume a fost dat la o parte din listele şi devizele de lucrări? La ce s-a făcut economie?
2. Cum s-a ajuns de la valoarea contractată de 7,5 mil lei la cea rectificată de 10,5 mil lei? Din ce situaţii de lucrări rezultă asta şi, încă o dată, de ce iniţial constructorul a cerut „doar” 7,5 mil lei, dacă avea la dispoziţie un buget de 12,9 mil lei?
3. În baza căror acte s-a diminuat procentul de finanţare de la UE?
Comentariu by Vipera cu elice — 17 aprilie 2016 @ 16:44
PT. 25 Foarte bine punctat. A supus la vot in Consiliul Local ce anume scoate din lucrari ( fostele proiecte europene) si ce anume ramane?
Comentariu by Anonim — 17 aprilie 2016 @ 18:09
Bravo Vipera cu elice, adevar grait-ai.Stie elicea ta cum merg treburile.
Comentariu by dana — 17 aprilie 2016 @ 20:15
ptr. 23:
…de parcă nu se ştie cine sunt zvonacii… sugătorii de la ţâţa bugetului via semnătura ordonatorului de credite, adică…pixul primarului care încă mai este. Nu li s-ar mai învârti roata de la C-ţa la vale.
Comentariu by cârcotaş apolitic — 18 aprilie 2016 @ 12:26
Pt. 28:
Culmea e că şi ei tot „din surse sigure” au auzit.
Mă amuză seriozitatea cu care ne dezvăluie ei nişte informaţii care, chipurile, „rămîn între noi”.
Cum elicea mea să „rămînă între noi”, din moment ce toată lumea aude acelaşi bulşit?
Comentariu by Vipera cu elice — 18 aprilie 2016 @ 20:48