Politica locală

19 noiembrie 2015

Daewoo – Mangalia va fi vândută sau lichidată, dezvăluie „Business Korea”

Filed under: DMHI — lucian visa @ 16:51

Compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) din Coreea de Sud, numărul doi mondial în construcţiile de nave, reuşeşte să supravieţuiască graţie ajutorului primit din partea instituţiilor financiare. Creditorii i-au condiţionat sprijinul de realizare a unei restructurări profunde, astfel că DSME este grăbit să scape de activele şi activităţile care îi aduc pierderi, prin-tre acestea numărându-se şi subsidiara din România, Daewoo – Mangalia Heavy Industries.

Potrivit publicaţiei „Business Korea”, DSME a anunţat pe data de 13 no-iembrie 2015 că a finalizat vânzarea acţiunilor FLC, cu 38,8 milioane de dolari. Anterior, a vândut toate acţiunile deţinute la Fine Besteel şi Daewoo Information Systems, împreună cu 54% din acţiunile sale la Doosan Engine. În aceste condiţii, DSME se aşteaptă să obţină 300 de miliarde de won în numerar, în acest an, mai puţin de jumă-tate din obiectivul de 750 miliarde de won (641 milioane de dolari) stabilit.

Diferenţa va fi obţinută din vânzarea filialelor din străinătate, urmând a fi păstrate doar cele necesare menţinerii competitivităţii pe piaţă.

„Business Korea” consideră că procedura de vânzare a subsidiarelor este puţin probabil să înceapă înainte de sfârşitul acestui an, întrucât acestea sunt angajate într-o serie de proiecte. În cazul lui Daewoo – Mangalia Heavy Industries, se afirmă că vânzarea sau lichidarea ei este programată după ce compania româno-sud-coreeană va livra navele aflate în construcţie.

În cazul companiei DeWind, specializată în energia eoliană, părţile cheie vor fi absorbite de către compania mamă, restul urmând a fi lichidat.

În acelaşi timp, DSME a prezentat un plan de auto-ajutor, în valoare de 1,85 trilioane de won (1,58 miliarde de dolari), către creditorii săi, la sfârşitul lunii trecute.

În prezent, Daewoo – Mangalia Heavy Industries are comenzi de construcţii noi pentru următorii doi ani. Proiectele ce urmează a fi livrate în 2016 sunt în diferite faze de construcţie. Rămâne de văzut care va fi soarta comenzilor neîncepute.

Pe cerul Mangaliei se adună nori negri. Viitorul a mii de constructori navali din Mangalia şi împrejurimi, dar şi al întregii comunităţi locale este incert. Singurul căruia nu-i pasă de ceea ce se întâmplă este statul român, care deţine 49% din capitalul social al companiei.

Ion Tiţa-Călin, Cuget Liber 19.11.2015

21 Comments

  1. Nu sunt specialist la chestii din acestea, dar având în vedere marile datorii, cred că vânzarea ar fi bună pentru noi, lichidarea pentru ei. Poate ne explică cineva competent şi care ştie câte ceva despre situaţia economică a DMHI.

    Despre intervenţia statului, să nu ne amăgim.

    Am adus în discuţie de mai multe ori DMHI pentru că este principalul angajator al Mangaliei. Dacă la articolele politice se comentează şi sunt patimi, aceste tipuri de articole nu par a fi prea interesante. Cred că e mai important ce se întâmplă acolo cu soarta a mii de oameni, decât în CL.

    Primăria e interesată doar să ia impozite mai mari de acolo. S-ar putea ca într-un viitor nu prea îndepărtat, să nu mai ia deloc.

    Comentariu by lucian visa — 19 noiembrie 2015 @ 17:09

  2. http://www.atitudineaonline.ro/Inspectoare_a_Primariei_Tuzla_Sugi_p_si_mars_de-aici_Ce_zdreanto_esti_in_doliu_Ti-a_murit_copilul_ala_handicapat_la_Colectiv_31466.html

    Comentariu by Anonim — 19 noiembrie 2015 @ 20:46

  3. Am o nedumerire care ma apasa si nu ma lasa sa dorm. Fiind o nedumerire complexa, am sa incerc sa o dezvolt. Pe puncte!
    A.Ce reprezinta edificiul din Sens pe care unii il definesc [fara discutie, malitios], precum ca ar fi un mausoleu.
    B.Ce rol are, sau va avea, soclul aflat in centrul constructiei ?! In stadiul in care se afla, pare o opera neterminata.Banuiesc ca asteapta un bust. Va fi oare al lui Iorgus? Nu cred! Atunci,pentru cine este pregatit?!
    C. Cineva avizat m-a informat ca toate raspunsurile la intrebarile existentiale pe care mi le pun, le voi gasi in momentul cand voi intelege textul inscriptionat pe acel soclu.
    Si iata cum am ajuns la marea mea nedumerire.In orice pozitie m-as plasa, e imposibil sa pot citi mesajul scris cu litere pitice de pe cataroiul de care e vorbirea.
    Pentru a scapa de obsesia care ma apasa fara intrerupere, sugerez edililor urbei orasului sa execute doua treceri pentru pietoni de pe trotuar pana in imediata apropiere a monumentului,in acest fel creind posibilitatea ca toti contribuabilii sa poata citi informatia daltuita in piatra.
    Nu lipsit de importanta e faptul ca, procedand in acest mod, am fi de departe primul oras de pe mapamond care ar avea treceri pietonale intr-un sens giratoriu! Aferim!

    Comentariu by baronul — 19 noiembrie 2015 @ 22:48

  4. Cineva avizat- adica Tatiana, reprezentanta culturii, dar de peste Prut. Daca veti insista mai mult, veti avea si alte nedumeriri si nu veti mai dormi deloc: respectiva nu va sti sa va dea prea multe detalii si despre textul respectiv, asa cum nu poate explica nici chiciul desavarsit ridicat in sens, care respecta orice, dar nu istoria locala. Dispretul fata de aceasta istorie e de altfel dovedit de faptul ca respectivul mausoleu – al Minciunii- s-a ridicat fara cercetare si descarcare arheologica chiar de la…. institutia pe care o conduce nea Mitica. Lucru sesizat si de ministerul culturii.
    Nu-i asa ca nu te mai ia somnul?
    Cand cultura din Mangalia va avea in fata pe cineva de valoare, cu respect, de pe aici- ca sa-i pese…
    Iata inca un motiv de insomnie.
    Sper sa nu se mai intample tot asa: pleaca ai nostri, vine tot nea Mitica si pune si directori!

    Comentariu by 6 luni — 20 noiembrie 2015 @ 8:26

  5. ptr. 3:
    Ca să ai somn liniştit votează locuitori ai oraşului nu navetişti agrozootehnişti.

    Comentariu by cârcotaş apolitic — 20 noiembrie 2015 @ 8:54

  6. Ce a facut iorga atatia ani cat a fost vicepresedinte.si-a vazut de afacerile lui si a inchis ochii la furaciunile coreenilor.Nu l-a interesat soarta santierului sau ce se va intampla daca se inchide santierul.

    Comentariu by masooo — 20 noiembrie 2015 @ 19:18

  7. Fiecare vicepreşedinte după plecare, are câte un job privat în şantier.

    Comentariu by lucian visa — 20 noiembrie 2015 @ 19:40

  8. carcotasul se refera la galatenii Iorgus pepenarul si la Tusac navetistul desigur. Radu e din Mangalia nu cred ca de el e vorba…

    Comentariu by Dan — 20 noiembrie 2015 @ 22:49

  9. Daneee si-a schimbat Radu prostu? Au proasta?

    Comentariu by Harbooz — 20 noiembrie 2015 @ 23:48

  10. ptr. 8: Crezi al dracului de prost.

    Comentariu by cârcotaş apolitic — 21 noiembrie 2015 @ 8:26

  11. Radu e din Mangalia ??? Hahahaaaa, hai ma ce dracu, chiar asa prosti ne considerati ? Deja ne jigniti intelectul 🙂

    Comentariu by Anonymous — 21 noiembrie 2015 @ 12:01

  12. Cat de prost poti sa fi daca nu sti ca Radu si Iorgus sunt din Mangalia dinainte de revo… lovitura de stat din 89 ? Iorgus a venit probabil din Galati , Radu din Ploiesti dar sunt de mult aici , ca varsta Radu e cel mai vechi dintre cei ..3 A… mai era unul Tusy , ala a venit tarziu .. nu se pune. Concluzia este ca si harbuzul si carcotasul sunt venetici pe aici daca nu stiu asta. Sau.. Nem Tudom sau se prefac. S-auzim de bine

    Comentariu by Sarma — 21 noiembrie 2015 @ 12:28

  13. Depinde cum o luam . Ca vechime , Iorgus e cel mai vechi , are vreo 30 de ani aici Radu poate mai putin …

    Comentariu by Binea — 21 noiembrie 2015 @ 12:30

  14. Nu .. Radu are cel putin 40 de ani vechime depinde cum socotim deplasarea la Constanta dar atunci scadem si mandatul lui Iorgu de deputat. Lui Radu ii mai raman vreo 30 si lui Iorgu ceva mai putin , Sarma are dreptate.

    Comentariu by Sconxul Chanel — 21 noiembrie 2015 @ 12:32

  15. Bai sconx puturos taci dracu din gura. Aici scopul e sa dezinformam ca fraierii ne crede. Desi doar vreo 15 insi intra pe aici acestia distribuie mai departe. Se vede ca nu ai facut Gheorghiu Dej ..

    Comentariu by Stalin — 21 noiembrie 2015 @ 12:33

  16. Eu locuiesc în Mangalia din 1979.
    Radu a plecat din Mangalia după ce s-a însurat.

    Comentariu by cârcotaş apolitic — 21 noiembrie 2015 @ 12:40

  17. a plecat la liceu nu dupa insuratoare.

    Comentariu by anonim — 21 noiembrie 2015 @ 16:35

  18. A plecat in sensul de schimbat domiciliul.

    Comentariu by cârcotaş apolitic — 21 noiembrie 2015 @ 17:27

  19. PT.13 si 14
    Radu este nascut în Ploiesti si a stat (avut resedinta )pîna in 2000.În perioada1990-2000 s-a ocupat cu de toate a facut comert cu masini aduse din Germania împreuna cu Sorin Cucoranu s.a ,a vândut bilete si condus microbuzele pe traseul Mangalia -Olimp si si-a definitivat studiile.Din 2001 are resedinta si domiciliu pâna în 2015 în Constanta.Iorgus este în Mangalia si îsi are domiciliul aici din 1983 când a fost repartizat din facultate de constructii nave Galati.

    Comentariu by Anonim — 21 noiembrie 2015 @ 21:16

  20. A stat pâna în 2000 în Mangalia

    Comentariu by Anonim — 21 noiembrie 2015 @ 21:18

  21. Deci Iorgus are 26 de ani in Mangalia pentru ca se scad cei 4 ani de deputat cand a stat mai mult la Bucuresti iar Radu tot cam atata.
    Daca ar fi avut resedinta din 2001 pana in 2015 in Constanta nu ar fi putut sa candideze la primarie. Din 2012 o are in Mangalia … vezi cand minti trebuie sa minti cu cap …

    Comentariu by Mihai — 22 noiembrie 2015 @ 18:34

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress