În fiecare an, sezonul cald, al concediilor, se transformă, la Mangalia, într-un coşmar: traficul creşte de zeci de ori, iar turiştii, cazaţi la “particulari”, ocupă puţinele locuri de parcare din oraş. Bătaia pentru un loc de parcare se acutizează, mai ales că, spun autorităţile, în câţiva ani numărul autoturismelor localnicilor va depăşi 20.000 de maşini.
Vara, însă, problema cea mare rămâne cea a vehiculelor turiştilor, parcate te miri pe unde, spre disperarea localncilor care, fie nu îşi mai găsesc un locşor de parcare când se întorc de la muncă, fie, dis de dimineaţă, îşi găsesc autovehiculele blocate de indolenţa oaspeţilor cazaţi la „particulari”.
Urmând modelul unor oraşe cu tradiţie din ţara noastră, consilierilor locali din Mangalia le va fi propus, de către Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat, la o proximă şedinţă, un regulament ce va atribui posesorilor de maşini locuri de parcare cu plată, pe care le vor putea utiliza, prin contract, pe perioada unui an. Încredinţarea locului de parcare va fi una directă, beneficiarul, fie că este vorba despre o persoană fizică, fie de una juridică, urmând să achite 120 de lei/an, fără TVA.
Potrivit noului regulament, fiecărui apartament deţinut în proprietate sau în chirie (inclusiv celor deţinute de către primărie), îi revine un singur loc de parcare. În cazul în care, după procedura de atrbuire a locurilor de parcare rămân şi spaţii goale, acestea pot fi amenajate ca locuri de parcare pentru vizitatori. Nu vor putea benefia de un loc de parcare în faţa blocului posesorii de garaje autorizate. Nici cei ce deţin autoutilitare de transport marfă sau dube, rulote etc nu vor avea dreptul să închirieze un loc de parcare de la ADPP Mangalia.
În cazul în care numărul locurilor de parcare este mai mare decât cel al solicitărilor, ADPP Mangalia poate decide repartizarea spaţiilor rămase libere persoanelor ce locuiesc în imobilele apropiate şi care nu au reuşit să primească un astfel de loc lângă propriul bloc. În aceeaşi situaţie se poate decide şi atribuirea mai multor locuri de parcare unui singur apartament.
După atribuirea locurilor, ADPP va elibera un abonament valabil pentru un an, dar numai după achitarea tarifului. Abonamentele se eliberarează unui singur autovehicul şi nu sunt transmisibile. În cazul în care solicitantul căruia i sa atribuit un loc de parcare nu achită, în 15 zile, tariful aferent abonamentului, acesta va pierde locul de parcare.
Vor beneficia de o reducere de 50% a tarifului pensionarii care au un venit lunar sub salariul minim pe economie pe întreaga familie. Persoanele cu handicap, veteranii de război, deportaţii politic, membrii Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici din România, vor beneficia de locurile de parcare în mod gratuit.
Amenzi de la 200 la 2.000 de lei pentru încălcarea regulamentului
Sancţiunile aplicate în cazul nerespectării viitorului regulament încep de la 200 de lei la 2.000 de lei. Astfel, nerespectarea obligaţiilor şi îndatoririlor (achitarea la timp a tarifului, menţinerea curăţeniei în parcări, deszăpezirea acestora, subînchirierea locurilor, blocarea accesului, efectarea de reparaţii a maşinii în parcare, ocuparea unui alt spaţiu decât cel închiriat etc), implică o amendă contravenţională de la 400 la 600 de lei. Sancţiunile cresc, de la 500 la 1.000 de lei în cazul în care locul de parcare este blocat prin alte mijloace decât dispozitivul agreat de ADPP Mangalia, precum şi de la 1.000 de lei la 2.000 de lei, dacă sunt montate dispozitive de blocare de către persoane ce nu deţin abonamente încheiate cu Administrarea Domeniului Public şi Privat.
Asigurarea exclusivităţii locului de parcare urmează să se facă, de către titularul abonamentului, prin montarea unui dispozitiv unic de blocare a locului de parcare.
editiadesud.ro
De pe surse : se pregăteşte un nou împrumut. Mai e un an şi viitorul Mangaliei trebuie distrus cel puţin până la sfârşitul deceniului. maganilor şi sorinandreilor, pregătiţi-vă să ridicaţi mâinile. Mai bine puneţi-le în gips, ca să fie tot timpul ridicate.
Comentariu by lucian visa — 14 august 2015 @ 18:01
E o mare prostie,intii sa se stabileasca locurile de parcare sa vada cite sunt si sa se faca parcari publice.’Dupa modelul unor orase cu traditie’vor fi scandaluri intre vecini iar vizitatorii unde vor parca sau nu vor mai veni?Dar e foame mare de bani!
Comentariu by doru — 14 august 2015 @ 18:41
Sper ca au realizat un studiu şi ştiu exact numărul locurilor de parcare disponibile versus numarul de masini, altfel vorbim de heirupism compatibil cu spititul gregar al miorului. Sunt tare curios care va fi impactul asupra buzunarului cetățeanul, care se va vedea lipsit de venituri din închiriere fiindcă dacă nu le poti asigura gararea maşinii turiştii nici că vor rămâne pe teritoriul Mangaliei. Cred ca ne grăbim fără ca să ne face constiincioşi temele.
Apropo, când ne vin copiii acasă îi trimitem să parcheze la bulgari ?
Comentariu by valentin ciuraru — 14 august 2015 @ 19:08
Poate vei pune în discuţie tema în bordelul politic local, acolo unde armonia e perfectă. Şi poate ce am scris la comentariul 1.
Comentariu by lucian visa — 14 august 2015 @ 19:12
Imi atrage atentia – „Fiecărui apartament”
La cel care au garsonieră si sunt proprietari de masini li se va da jumatate de parcare ?
Dar la cel care sta la patru camere la un loc cu soacra si fiul, unde toti au masini, le facem etajate ori îi obligam să-şi vanda masinile. Mama lor de burgheji 😉 .
Nu stiu cum vor da la pace cu cei care au 3 camere si doua camere, platitori de impozite diferentiate, totusi !
Pana la urma nu vad legatura intre apartament si masina in metodologia de determinare a acordarii unui loc de parcare cand ar trebui sa vorbim de proprietar de masina.
Comentariu by valentin ciuraru — 14 august 2015 @ 20:29
Totul depinde de intenţia de vot. Dacă-l susţi pe Dorel Toma, atunci parchezi pe câmp, inclusiv cu soacra din dotare.
Comentariu by lucian visa — 14 august 2015 @ 20:52
O prostie, ce legatura are apartamentul cu masina . Poate apartamentul e nelocuit ,ca a murit soacra si l-a lasat mostenire fiicei din Belgia. Sau intre timp fiul a implinit 18 ani si cadou de majorat primeste o masina. Locuri de parcare in imediata apropiere numai sunt, i se atribuie un loc de parcare unde o fi, eventual la 3-4 km distanta de locuinta?
Comentariu by Anonim — 14 august 2015 @ 22:04
Si cum arata dipozitivul ala unic de blocare a locului de parcare? UNICAT! Deci tu Adpp iei banii si nu faci nimic, totul este in seama abonatului.Nu marcaj, delimitare,ceva , suprafata atribuita, nimic?! Misto!! Poate le vine ideea si vor si cadastru si intabulare!!!
Comentariu by Anonim — 14 august 2015 @ 22:44
„Deşteptăciunile” navetiste au creierele setate doar pe amenzi. Să amenajeze locuri noi de parcare, să sistematize mai eficient pe cele vechi asta e mai greu, trebuie să ai minte şi experienţă. După mai bine de 3 ani şi mulţi bani împrumutaţi pe spinarea noastră dar cu acordul nesătuilor din Consiliul local ne-am ales cu un mastodont de prost gust în sens care are ca efect doar obturarea vizibilităţii iar la peisagistică se brodeşte ca nuca în lighean. Mai avem trotuar dalat dar vălurit pe Portului dar fără canalizare de oraş european. Cea mai mare realizare este totuşi noua groapă de gunoi de pe locul fostului COMCM. Putea fi numită Mangalia oraş european fără groapă de gunoi aproape de centru ? Ţn 2012 am zis că am scăpat de dracu dar diriguitorii Constanţei ni-l băgară pe gât pe fii-su.
Comentariu by Anonim — 15 august 2015 @ 8:33
Nicaieri in lumea civilizata nu exista porcaria asta. Unde avem noi in Mangalia locuri ce pot fi amenajate pentru locuri de parcare si care, legal, sa poata fi inchiriate? Toate au fost ocupate cu garaje. Daramati garajele si faceti locuri de parcare, domnilor de la ADPP !! Vor intra mai multe masini decat sunt acum in garaje, dar ce ne facem ca nu mai poate romanul sa faca un gratar, sa tina multimea de acareturi gen borcane cu muraturi si gem sau sa mai organizeze un mic ateleier auto ? Unde se vor amenaja aceste locuri, langa trotuar? Adica strazi ca Rozelor, Stefan cel Mare, 1 Decembrie, Negru Voda, Constantei vor fi pline de placute cu „Nu parcati, loc platit”?
Comentariu by Vipera cu elice — 15 august 2015 @ 10:15
Corect , garajele daramate, pentru ca multi nu au masini, sunt dependinte , unde tin toate mizeriile , altii au bucatarie de vara, altii cresc gaini, iepuri , altii au ateliere mestesugaresti . Si ce e culmea civilizatiei au ca sistem de paza si protectie cate un caine inauntru. Cred ca daca se face o inspectie in garaje mizeria e mai mare ca intre gardurile vii defrisate de prim-peisagist.
Comentariu by Anonim — 15 august 2015 @ 12:35
Bai vipera , in Constanta exista si sunt mai civilizati ca noi. Dar nu asta e problema , ci faptul ca nimeni nu sesizeasa unde e prostia. Cand proprietarul pleaca cu masina , locul ramane liber dar nimeni nu mai are dreptul sa parcheze pe el , desi in 50 % din cazuri acesta pleaca pana la venirea proprietarului. Daca tinem locurile blocate desi sunt libere , facem o mare prostie. Aici vipera are mare dreptate. Vad ca nu zice nimik de masinile bulgaresti dar nici nu vreau sa cred ca eminenta cenusie de la ADPP nu s-a gandit si la asa ceva. Ma gandeam sa fie scutiti cei care muncesc . In anumite tari nici nu ai voie sa ai masina daca nu muncesti. Si pe urma … problema turismului . Si asa ne ocolesc turistii dar sa mai ramana si fara loc de parcare. Iar parcheaza la bulgari.
Solutia : TAXA DE PARCARE PE ORICE LOC pe domeniul public 100 LEI AN , pentru masini inmatriculate in strainatate 1000 lei an si … marirea locurilor de parcare prin demolarea garajelor fara autorizatie ( ca sa nu se supere administratorul blogului si inca vreo 30 de cetateni )
Comentariu by Tuflici — 15 august 2015 @ 18:00
Tu asta de mai sus , ai tuflit-o de tot. Daca am masina inmatriculata in Germania , ca acolo munceasc si vin acasa de 2-3 ori pe an ( insumat 2 luni pe an cu masina pe teritoriul Romaniei) tu ma pui sa platesc 1000 de lei ! Bine ca nu ti-a venit ideea ca taxa de parcare sa fie in valuta!
Comentariu by Anonim — 15 august 2015 @ 19:33
Tuflitu are cap, este suficient, de minte nu mai are nevoie. Păcat că a învăţat să scrie.
Comentariu by Anonim — 15 august 2015 @ 22:17
…cu siguranţă ar putea suplinicu brio un arhitect şef din primăria navetiştilor.
Comentariu by Anonim — 15 august 2015 @ 22:18
Cred ca mai oportuna ar fi ideea de a crea locuri noi de parcare, subterane sau supraetajate daca tot vrem sa facem ceva pe model european! In aceste parcari sa se poata plati o taxa pentru asigurarea unui loc de parcare! Problema ar fi aceea a locurilor unde sa se contruiasca pentru ca Mangalia a fost impartita bucata cu bucata de toti primarii care s-au perindat pe scaunul de frunte al urbei.Dar daca s-ar darama garajele s-ar crea ceva locuri unde sa se poata amenaja parcari pe cel putin 2-3 nivele!
Comentariu by mangalianul — 18 august 2015 @ 14:37