Politica locală în Mangalia

24 iunie 2015

Chiriaşii la stat din Mangalia ar putea scăpa de plata retroactiva a impozitului pe casă!

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 16:35

Veste neaşteptată pentru locuitorii Mangaliei, care stau în chirie în locuinţele primăriei: în cadrul celei mai recente şedinţe de consiliu a fost lansată ideea că taxele şi impozitele ce le sunt imputate pentru ultimii ani, de la modificarea Codului Fiscal şi până azi, să le fie şterse. În urmă cu câteva luni, chiriaşii din locuinţele primăriei au primit o înştiinţare din partea Serviciului Taxe şi Impozite prin care li se spunea că au de plătit, retroactiv, impozitul pe locuinţa deţinută în chirie, dar şi penalităţile aferente acestei perioade. Însă, au reclamat chiriaşii, această taxă nu le-a fost adusă la cunoştinţă în niciunul dintre anii care s-au scurs de la modificarea Codului Fiscal.

Din declaraţiile aleşilor locali prezenţi la şedinţă, se pare că, în urma demersurilor făcute chiar de către locatarii speriaţi de sumele pe care le au de achitat, Ministerul Finanţelor a trimis o adresă prin care confirmă faptul că este vorba despre o interpretare eronată a noului Cod Fiscal de către angajaţii Serviciului Taxe şi Impozite: „Direcţia Taxe şi Impozite a Primăriei Municipiului Mangalia a impus tuturor locatarilor din blocurile ANL, cele sociale şi orice alte forme de locuinţe de închiriat, aflate în administrare publică să plătească, retroactiv, impozitul pe clădiri. Fostul prefect al judeţului, Bogdan Huţucă, care în acest moment este director în cadrul Ministerului de Finanţe, a trimis uneia dintre locatarele ce au reclamat situaţia, o adresă, remisă totodată şi primăriei, prin care arată că interpretarea angajaţilor Serviciului Taxe şi Impozite este una greşită şi că niciun chiriaş nu are de ce să plătească impozitul pe clădire“, a arătat consilierul local Paul Foleanu.

Claudiu Stamate, directorul Serviciului Social din cadrul primăriei, instituţie ce deţine marea majoritate a imobilelor primăriei în regim de închiriat din Mangalia, afirmă că s-au făcut toate demersurile pentru a se obţine un punct de vedere oficial al Ministerului Finanţelor: „Situaţia este una cunoscută. La ora actuală facem toate demersurile, astfel încât, în cel mai scurt timp să obţinem un punct de vedere oficial de la Ministerul Finanţelor, căruia i-am înaintat o solicitare în acest sens. În cel mult o săptămână vom avea un astfel de punct de vedere. Dacă interpretarea colegilor noştri de la Taxe şi Impozite a fost una eronată, vom face corecturile necesare. În situaţia în care dimpotrivă, ceea ce am transmis noi este corect, real, bazat pe legislaţie, se va continua perceperea taxelor“, a declarat, pentru „Ediţia de Sud“, Claudiu Stamate.

Acesta mai spune că, şi în cazul în care răspunsul va fi unul defavorabil locatarilor, aceştia pot beneficia de aministia fiscală aprobată de consilierii locali în urmă cu câteva săptămâni.

editiadesud.ro

69 Comments

  1. Plata impozitelor locale ar trebuie să fie opţională sau obligatorie în funcţie de votul fiecăruia. Ar fi cel mai simplu. Sau poate jumi-juma.

    Comentariu by lucian visa — 24 iunie 2015 @ 16:37

  2. Gresit! Minte cu nerusinare directorul Serviciului Public de Asistenta Socială! Chiriasii ANL au facut o adresa la minister si au primit raspuns ca Primaria nu poate sa-i oblige la plata taxelor, etc.Adresa ministerului a fost depusă la Primărie, iar ei asa competenti cum
    Sunt vin cu declarații! Mincinosilor!Stamate! Numele tau se scrie cu P mare!

    Comentariu by Spune-ti adevarul! — 24 iunie 2015 @ 18:19

  3. Cat tupeu la Stamate. Si daca „interpretarea colegilor de la taxe si impozite” a fost intr-adevar eronata, cine raspunde, cine isi da demisia si cine este demis ?
    Daca la un oras de provincie, cu max 30.000 de locuitori reali, trebuie sa vina Guvernul sa va faca ordine in propria ograda, imi dau seama cat de profesionisti sunteti mai Stamate!
    Si, apropos, cine plateste pt avizele alea de legalitate care, se dovedeste ca nu prea au fost legale?
    Mai facem niste procese de miliarde cu firme private de avocatura?

    Comentariu by anonim — 24 iunie 2015 @ 18:54

  4. Nu trebuie să mănânce şi gura lor ceva ?

    Comentariu by lucian visa — 24 iunie 2015 @ 19:00

  5. Nu stiu ce a „mancat gura lor pana acum”, dar vad ce mananca acum. Poate n-ar fi rau sa facem ca maestrul Victor Rebenciuc, acum 22 de ani, si sa le punem si hartia igienica pe masa.
    Cadou de la populatie.
    Ca mincinosul ar fi in stare sa prinda ideea si sa o bugeteze cu 100 de euro sulul cu un singur strat!

    Comentariu by anonim — 24 iunie 2015 @ 19:16

  6. Mai bine le punem ceea ce trebuie şters cu hârtia igienică.

    Comentariu by lucian visa — 24 iunie 2015 @ 19:28

  7. Ce a mâncat gura lor pana acum? Rahat!Incompetentilor! Oameni de nimic care se bucura sa tragă pe spinarea altora.Si cum dau vina pe altii? Tot din Gașca lor? De ce nu s-a sfătuit cu directorul economic sau cu cel adjunct? Taxele si impozite nu sunt parte din direcția economică? Claudiule nu plangeai tu pe blog pe aici, ca ai studii economice si nu le recunoaște nimeni.Daca vii in campanie la ușa chiriasilor te gonim cu spray de gândaci!rusine! Mincinosilor! Incompetentilor!Cheama-l pe Tenoiu de acasa sa răspundă pentru ,, eroare” sau răspunde Joaiana adjuncta?Adunatura de cocalari constanteni.

    Comentariu by Spune-ti adevarul! — 24 iunie 2015 @ 19:43

  8. Ce aveti cu Stamate,nu el este vinovat pentru eroarea aparuta

    Comentariu by gore 2 — 24 iunie 2015 @ 19:48

  9. normal ca nu este, ciocanel simona este

    Comentariu by anonim — 24 iunie 2015 @ 20:57

  10. Intrebare pt cunoscatori!

    Stie cineva unde e primarul zilele astea?
    In ce oras, in ce judet, in ce tara?
    Dar Romulus?

    Comentariu by sagitarius — 24 iunie 2015 @ 22:06

  11. Nu este Stamate vinovat, el este doar sărac cu duhu!Ciocanel Simona,,, must-have-ul,,, oricărui serviciu din primărie, ii spune si ce sa faca domnișorului Stamate.Sa va spun eu de ce a venit in primărie Ciocănel Simona? Sa mănânce, la propriu si la figurat.I-a lins urechea lui Dumitrana, ca acolo i-a deschis ușa si dădea pe goarna totul la Minca si cu cine mai juca el, săptămânal, ca in fiecare săptămana își schimba gusturile.Umflata asta meritafunctia de perie-toare sefa, o bate si pe Theodora in periat.Stamate nu este decat o unealta a lui Romulus de vrea sa i se spună si lui sefu’, o sleahta de oportuniști, Romulus care cu buna știință acopera hartuirea si favorizează un martalog cum e Angelescu care mai sus de Simona Ciocănel nu are șanse sa vadă o țâră.Afara din orașul nostru onanistilor!

    Comentariu by Spune-ti adevarul! — 24 iunie 2015 @ 22:31

  12. Frustrata cucoana de mai sus.Mars fa la munca..le stii tu pe toate si pe toti.Cu siguranta mai esti si colega sau fosta cu respectivii.Halal specimen.

    Comentariu by Anonim — 24 iunie 2015 @ 22:38

  13. Puțină mooi& (a se citi u) pot sa-ți dau dacă mă mai faci cucoană.Voi frecați cucu si cucuveaua, plimbati o hârtie toată ziua!Frustrati sunteți voi si nu sunteți realisti: toți ne-am saturat de voi.Claudiule esti moale moșule si Simona cu fiecare ocazie iti scoate in evidență incompetenta!Marș vouă labagiilor!

    Comentariu by Pt12 — 24 iunie 2015 @ 23:11

  14. 12, două puncte pui de obicei când scrii?

    Comentariu by Anonim — 24 iunie 2015 @ 23:37

  15. Încă o japca a lui Radu in buzunarele cetățenilor. Cei care au plătit își primesc banii înapoi ? Sau sunt cheltuiți pe monumentul hidos din sensul giratoriu?

    Comentariu by Relu — 24 iunie 2015 @ 23:44

  16. Bine punctat 15.O parte din chiariasi au plătit.Cine ne restituie banii? Au reparat de mântuială.Numai vorbe si atat!Ce fac cu chiria luna de luna?

    Comentariu by Spune-ti adevarul! — 24 iunie 2015 @ 23:54

  17. Să vedeţi cum e s-o plăteşti ca prostul încă de anul trecut, aşa abuzivă, cu penalităţi deşi n-a fost anunţată, iar când ceri un certificat fiscal, să apari cu ea ca datorie la care s-a mai adăugat încă un an de penalităţi…

    Comentariu by chiriaşi_la_borfaşi — 25 iunie 2015 @ 0:27

  18. Dar la aia care subinchiriaza cine plătește impozitul?

    Comentariu by Anonim — 25 iunie 2015 @ 1:02

  19. Sa ne lamurim. Valabil si pt tine Simona Ciocanel:
    1. Proprietarii platesc impozite pe mijloacele fixe si mobile aflate doar in proprietea lor legala
    2. Chiriasii platesc o suma de bani, cf contractului, suma din care proprietarul plateste cheltuielile proprii si isi retine profitul!

    Eu cred ca, pe la cele 3 sau 4 servicii, pe unde si-a plimbat fundup, fata asta, Simona Ciocanel, a incurcat actul legal al inchirierii cu niste contracte de leasing financiar. Adica de camatarie pe fata!

    Ar fi in stare Simona Ciocanel sa va suga si ochii din cap, dragi mangalioti, numai sa mai scoata 2 lei pt campania de la anull a lui Romulus si Adi, ca sa-l mai monteze inca o data pe Radu.

    Dar, ce sa ne mai miram! La asa „jumatatel” asa si Ciocanel

    Comentariu by sagitarius — 25 iunie 2015 @ 1:37

  20. Mie imi pare ca-l demontează pe Radu

    Comentariu by Pt 19 — 25 iunie 2015 @ 1:49

  21. Pt.12.Noi plecam la munca, căcănarule, plătim chirii umflate,taxe puse de colegi in mod eronat, iar alți colegi mai incompetenti, nu interpretează legea, cer ministerului punct de vedere.O intrebare pentru domnul primar, de ce-i tine pe langa el si de ce trebuie sa plătim noi cetățenii incompetenta lor?Bașca mai si da declarații de presa care dau vina pe colega.Nu trebuie sa lucram toți in primărie sau sa fi lucrat ca sa știm lucruri despre voi.E un oraș mic in care totul se afla.Ati fi surprinsi sa aflați câți oameni nu va plac.E simplu:sunteți străini si nu numai voi cei din Constanta dar si cei care va perie pentru o poza de grup.Tic-tac! Mai e putin! Haliti ce mai prindeti.Pe ANL-isti i-a pierdut primarul.Ajutati-l in continuare

    Comentariu by Spune-ti adevarul! — 25 iunie 2015 @ 6:19

  22. Aţi pus botul la o gaşcă zootehnistă…acum se balegă pe voi, pe banii, pe timpul şi pe munca voastră. Meritaţi ce aţi ales.

    Comentariu by cârcotaş apolitic — 25 iunie 2015 @ 7:38

  23. Iata ca minciuna are picioare scurte.S-a scris pe acest blog de nenumarate ori despre serviciul taxe si impozite.Situatii neclare, unele aberante, incompetenta personalului de a da explicatii contribuabilului si pentru toate dadeau vina pe soft. Acum nu mai pot spune ca interpretarea unei legi o face tot calculatorul, ca ar fi culmea prostiei. Si e clar ca baza de date cat si cerintele programului nu sunt coroborate corect cu legislatia in vigoare. Mai spunea o angajata ca ea nu poate sa faca nici un fel de rectificare , ca asa ii da programul.Probabil nu a auzit de „stornare”. Un operator daca nu are si cunostinte de contabilitate , lucreaza mecanic. As fi curios sa aflu ce raspuns ar da in situatia aceasta, mai exact cum procedeaza pentru a anula selectiv unele datorii.

    Comentariu by Anonim — 25 iunie 2015 @ 11:27

  24. Domnilor de pe blog vreau sa fac cateva precizari ,sa se inteleaga clar despre ce este vorba:ni se cere TAXA CLADIRE si nu impozit cladire incepand cu 2012 pana in prezent, da a venit de la MFP un raspuns in care ni se comunica urmatoarele :persoanele fizice(chiriasi) nu se incadreaza pt a plati acesta taxa.Haideti sa nu jignim pe nimeni sa asteptam punctul de vedere care v-a fi trimis primariei pt ca nu cred ca v-a fi altul decat cel care deja a fost trimis catre ei.Cand s-a facut aceasta petitie s-a explicat destul de clar situatia si MFP a zis ca nu datoram TAXA CLADIRE. ART 249(3) „Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice, ALTELE DECAT CELE de DREPT PUBLIC, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri”. Cuvintele scrise cu majuscule ne scoate de sub incidenta acestui articol deoarece pe noi ne administreaza un serviciu de drept public.

    Comentariu by Alina S. — 25 iunie 2015 @ 15:46

  25. vorbarie multa: demisia!

    Comentariu by anonim — 25 iunie 2015 @ 15:53

  26. Pt.24
    Din filmul şedinţei am aflat că tu ai scris la MFP. Felicitări ! Aşa trebuie, cetăţeanul să participe şi să nu-i lase pe incompetenţii aleşi să-şi facă jocurile. Cu cât suntem mai mulţi pe faţă, şansele lor pentru un nou mandat scad exponenţial.

    Comentariu by lucian visa — 25 iunie 2015 @ 16:48

  27. Exista un auditor in primarie. Nu cumva acesta are datoria sa controleze fiecare serviciu in parte si, pe baza regulamentului de functionare si a legislatiei in vigoare, sa faca niste rapoarte despre ce incalcari a constatat? Din cate stiu auditorul poate stabili inclusiv cine este sanctionat pentru existenta unor greseli. Ma insel?

    Comentariu by Vipera cu elice — 25 iunie 2015 @ 17:00

  28. Auditorul face la ordin si in ordinea in care i se spune, a verificat primaria, nu s-a vazut vreo schimbare, apoi a verificat ADPP -ul si totul era perfect, nici o inadvertenta, ca asa trebuia pe vremea aia, acum
    Totul e gresit si directorul incompetent.Auditorul este un angajat, cum
    Ar fi daca nu e nimic de ascuns sa aduca consilierii un auditor extern, sa verifice toate documentele, toate platile si sa faca public raportul de Audit? Asta intelegem prim transparentă!

    Comentariu by Anonim — 25 iunie 2015 @ 17:15

  29. Cred că şefa serviciului audit este tot Simona Ciocănel, aşa că despre ce vorbim ? Sunt curios dacă are demnitate şi după ce i se demonstrează că a greşit, trimite înştiinţări de returnare a bănilor către bunii contribuabili şi apoi demisia.

    Comentariu by cârcotaş apolitic — 25 iunie 2015 @ 19:37

  30. Pt 29.Eu cred ca primește un șut in dos vând vine primarul.Mai tineti minte acum ceva vreme cand s-a creat o adevarata isterie in oraș, era ea noua director adjunct economic, cu studii juridice si i-a propus primarului( ca un pont de campanie) sa faca adrese către populație semnate doar de el, ca sa-l faca sa fie unic si sa se intiparesc ainteles mintea localnicilor. Si sumele erau neverificate de s-au năpustit cetățenii peste Radu in primărie.A dat vina pe program.Dar nu programul era de vina, Vinovații erau Dima si Ciocănel.Radu a tras ponoasele.Dar exagerează cu încurajarea incompetentei pe banii nostri si pe voturile lui! Se aude in Bora-Bora?

    Comentariu by Anonim — 25 iunie 2015 @ 20:01

  31. A, sa nu jignim pe nimeni, atunci hai sa-i felicitam! Eu cred ca am fost destul de toleranti, cu bun simt, plimbati de la Ana la Caiafa, persoane in varsta, bolnave care su stat ore la coada la taxe si impozite sa se justifice fata de anomaliile comise de semenii nostri, care demonstreaza inca o data ca interesele comunitatii nu primeaza.Iar girul dat administratiei locale in a gestiona urbea corect si cinstit e un mare fiasco.

    Comentariu by Anonim — 25 iunie 2015 @ 22:51

  32. Pt Radu Cristian:Nu mai tolerați incompetenti a căror unica îndeletnicire este lingusitul. Cate voturi poate aduce PC-ul? Câte a adus si in primul tur? Adica0?Chiar credeți ca daca sta pana tarziu la primărie si apropa dar nu e capabilă sa faca un lucru pâna la capăt se va schimba?Partidul e partid, administrația alta mâncare de peste. E clar ca faceți o confuzie intre // ma ocup eu// si am rezolvat fara sa apara consecinte, fara sa sufere buzunarul cetateanului, fara sa ne jigniti, sa ne jacmaniti.Asa au facut toți primarii din ultimii ani, s-au asociat cu câte o balena de asta, dar domnia voastră aveți doua…Sa nu va înghită intr-o dimineață, sau de foame cand nu le vine prânzul

    Comentariu by ANL — 25 iunie 2015 @ 23:53

  33. Art. 249 la alineatul 3 din Codul Fiscal spune:
    Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, persoanelor juridice, altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri.
    In normele metodologice ale art. 249 se precizeaza:
    (2) În cazul clădirilor proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, se datorează taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală doar pentru persoanele juridice, concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri. Dacă o persoană juridică – concesionar, locatar, titular al dreptului de administrare sau de folosinţă – încheie ulterior contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă pentru aceeaşi clădire cu alte persoane, taxa pe clădiri va fi datorată de utilizatorul final.
    Interpretarea care face obiectul discutiei este cea referitoare la UTILIZATORUL FINAL, pe care legea nu il specifica in mod clar, respectiv persoana fizica sau juridica! Astfel s-a apreciat legea in sensul aplicarii ei!
    Este bine sa nu aruncam cu noroi si sa lasam situatia sa fie lamurita si abia apoi sa facem afirmatii! Multe din comentariile anterioare sunt vadit rautacioase! E ca si cum toti am fi specialisti in toate! Ca sa fim onesti pana la capat, va spun ca, in primul rand, asta este o interpretare juridica a unei legi, nu economica, cum am vazut referiri mai sus! In al doilea rand, daca s-a facut o greseala, ar trebui sa plateasca si cine a dat avizul de legalitate! Angajatii de acolo primesc DISPOZITII si ei trebuie sa le execute! Credeti ca stabilesc ei impozitele dupa bunul plac?
    Pentru 23…stornarile se fac la facturi nu la decizii de impunere! Inainte sa arunci afirmatii, ducumenteaza-te! Decizia de impunere este un act administrativ fiscal, nu o storneaza un angajat asa din proprie initiativa! Softul lucreaza pe baze de date, practic preia niste date si in functie de alea calculeaza un impozit! Angajatii aia de acolo, pe care ii tot injurati pe aici, au introdus in soft, in urma unei dispozitii, nu de capul lor, apartamentele acelea pentru a fi impozitate retroactiv! Ar fi fost un haos daca angajatii ar fi putut interveni asupra impozitelor pentru ca nu mai aveai garantia lipsei erorilor! Erorile care apar se datoreaza transferurilor succesive de baze de date si distorsionarea unor aspecte care influenteaza acel impozit! Cel mai simplu exemplu: daca o strada era in zona de impozitare D, iar utilizatorul softului nu poate modifica aceasta variabila, programul avand definite strazi si zone de impozitare, el a incadrat gresit acea cladire si impozitul se dubleaza(aproximativ). Ce vina are omul acela cand se intampla un astfel de fenomen? E vina lui ca nu au fost definite sau preluate bine zonarile? Stiti cate variabile influenteaza impozitul pe cladire la persoane fizice? Stiti ca la apartamente se calculeaza o suprafata desfasurata inmultind suprafata din act(adica utila) cu un coeficient?
    Eu am muncit acolo, stiu exact ce vorbesc.Mi-ar fi placut sa vad aici si pareri impartiale! Am scris acest comentariu, nu pentru a apara pe cineva, ci pentru a aduce lumina in aceasta speta, daca putem sa ii zicem asa.
    Este bine sa nu fim partinitori si sa asteptam pareri avizate(decizii ale unor instante) inainte de a arunca cu noroi in niste functionari care isi fac si ei meseria la fel ca fiecare dintre cei care comenteaza aici! Sa stiti ca nu ei sunt cei care va baga mana in buzunare, salariile in administratie sunt foarte mici! M-am semnat cu numele, pentru ca nu am nimic de ascuns, am ales sa comenteaz facand apel la mai multa ratiune si mai putina extrapolare a animozitatilor asupra unor oameni care sunt implicati fara voia lor, prin prisma serviciului!

    Comentariu by valentin apostol — 26 iunie 2015 @ 15:23

  34. Comentariul 33 are poza comentariilor mele, întrucât mi-a fost trimis prin email de Valentin. Fiind prea lung probabil, n-a intrat de buna voie.

    Comentariu by lucian visa — 26 iunie 2015 @ 15:35

  35. Nimeni nu acuza angajații, cetățenii sunt sătui de proasta organizare, de răspunsurile pe care le dau angajații.Multi cunosc povestea programelor succesive, cum a aprobat Dima si Ciocănel si Dobre un program nou deși cel vechi era mai bun.Am dreptate pâna aici Valentin?Cum spunea cineva mai sus, orașul e mic si nu trebuie sa lucrezi sau sa afli politik niște lucruri, le afli la o cafea de la masa vecina.Spune-ne de ce ai plecat de la primărie, bănuiesc ca salariul mic era un motiv.Dar al doilea sunt sigur ca a fost altul.Iti era apreciata pregătirea si suntem
    Curiosi daca Adriana Capraru , sau Ciocănel sau Tenoiu Dima, mai aveau si alte aptitudini inafara de supunere exagerata?Despre ei vorbesc oamenii astia! Despre cum
    Venea Tenoiu la birou la ora 10 si la ora 13 pleca, dupa ce servea masa. Sunt cetățeni care asteptau un act de la SEMNAT, altii care plateau azi, maine primeau hârtie acasa cu aceasi datorie, asta se intreaba cetățenii: mai avem incredere in ce spune functionarul de la birou? De ce mi-as păstra chitanțele? Poate sunt dezordonat, sau ocupat. E foarte frumos ca iti aperi foștii colegi.Nimeni nu spune, sau daca spune o face la modul general, ca angajații poarta vina.Adevarul este asa cum s-a tot discutat aici, ca cei care conduc, fac greseli, nu au experiența necesară, iar cetateanului i se baga mana in buzunar!

    Comentariu by Pt Valentin — 26 iunie 2015 @ 15:51

  36. Asta cu „angajatii primesc dispozitii si trebuie sa le execute” nu este chiar asa. Legea functionarului public spune clar ca daca o dispozitie este ilegala ea trebuie adusa la cunostinta sefului, cu argumente legale. Daca seful insista, angajatul are dreptul sa ceara sa i se dea scris sa faca acel lucru. In general dispozitiile ilegale se dau verbal,de cele mai multe ori in mod agresiv, astfel ca cine e slab da cu subsemnatul. Si la primarie si pe la altii mai tarziu …..

    Comentariu by Vipera cu elice — 26 iunie 2015 @ 16:17

  37. Asa a fost cu angajatii de la CJ Iasi cand l-au saltat pe Adormitei. Erau angajati de la audit ( de-aia am adus vorba de auditor la pct.27) si cand i-au pus pe masa raportul cu ilegalitati s-a intamplat ce stim. Au fost dintre cei care nu au executat o dispozitie ilegala.

    Comentariu by Vipera cu elice — 26 iunie 2015 @ 16:23

  38. Sigur! In doua zile e răstignit pe cruce! Vorbiti prostii, primarul crede tot ce-i spune Ciocănel si Romulus ii tine spatele.

    Comentariu by Anonim — 26 iunie 2015 @ 16:23

  39. Lucrurile sunt clare: primarul vrea venituri. Din orice. Asa ca..ce fac angajatii lui preferati si obedienti? Gasesc solutii. Nu pentru cetatean, ci pentru a aduce bani la buget. Care bani dupa aceea se consuma nu ca sa avem ceva trainic in oras. Nuuu…banii merg pe ajutoare..cat mai multe ca sa obtinem cat mai multi votanti..pe contracte dedicate (paza, servicii informatice, serv. de curateni, asociatii sportive, sensuri giratorii..etc..),ca sa avem de unde lua in campanie. S-a dezvoltat ceva in orasul asta de 3 ani cu viziune europeana? vreo firma noua, in afara de cele infiintate in 2012 care vor exista cat va fi Raducu primar? Ciocanel a incercat. Si e atat de expansiva si de convinsa ca are dreptate, incat niciun subordonat nu ar fi avut cum sa se opuna. Iar daca vreunul ar fi indraznit, totusi, sa ii spuna ca nu se poate..devenea persona non grata. Nu iti doresti sa fii contra regimului daca vrei serviciu la primarie. Si in alta parte, unde sa iti gasesti un serviciu in Mangalia? Asadar, asta cu nu respectam dispozitiile sefilor, facem dreptate, etc. sunt pure fantezii. In viata reala din Primaria in care noi am votat sa vina profesionistii in frunte cu Radu lucuruile stau total diferit. Intrebati in stanga, dreapta…nu neaparat pe cei care au ales sa plece, desi este si acesta un semn foarte important. De ce ar pleca oameni care nu au nimic de castigat din asta? Sunt atat de multe semne despre teocratia care domina tot ce tine de activitatea in primarie, incat de cate ori citesc opiniile cetatenilor nu pot crede ca exista oameni care vad cu ochi buni toate aceste fapte.

    Comentariu by Anonim — 26 iunie 2015 @ 17:52

  40. Ciocănel e umilita de orice functie i-ar da de director, postul pe care l-a urmărit si pentru care a gustat din kurul mai marilor urbei, a fost cel de secretar de primărie.Diar ca oricâte ace a băgat in scaunul Petrinei…nu i-a mers.A suportat-o Dima, doar ca e greu sa imparti acelasi birou cu o femeie de calibrul ei.Inainte sa apara problemele lui Bogdan, au încercat s-o goneasca de la economic, era de ajuns cât Știa despre plăti si contracte.Au mutat-o la Social, tot folosită a fost..Isi dorea sa fie executiv iar postul era pentru Stamate Claudiu.Ea are un scop bine definit.Asteapta! Dar la cât au folosit-o si s-a lăsat folosită, nu miroase a o viitoare trădare?Si un lucru foarte important pentru cei mici din primărie.Sa nu credeți ca astia care lustruiesc clanta biroului primarului nu sunt recompensati sau nu au avantaje.Unii se multumesc.Cum
    E teodora.Altii, cum e Ciocănel, așteaptă! Desigur pe cetateanul de rând nu-l interesează amănunte, dar plimbându oamenii asa de la o Direcție la alta pe criterii de lingusire si atat dezorganizeaza arat angajații, procedurile si efectul negativ este asupra cerateanului care n-o cunoaște pe Ciocănel, nu știe in ce baza au achiziționat programe de taxe, dar vrea sa știe, de ce din banii aia nu a facut un parc, de ce a facut groapa de gunoi langa ANL .Oamenii se intreaba de ce trebuie sa încurajăm INCOMPETENTA pe banii noștri?Cum spunea edilul, lucrurile încep sa se miste..in sens invers cu asa colaboratori

    Comentariu by Anonim — 26 iunie 2015 @ 18:43

  41. Nu stiu cine e acest Valentin Apostol si nici nu ma intereseaza. Nu vorbeam aici nici de facturi si nici de decizii de impunere. Vorbeam de greseli inregistrate intr-o evidenta financiar- contabila care conform Legii 81/1992, rectificata si modificata, se corecteaza prin stornare. Dar probabil ca unde a lucrat intocmea doar facturi. Si ce stire senzationala ca suprafata utila de inmulteste cu un coeficient!Legea a stabilit acel coeficient de corectie si este normal sa fie aplicat.Pentru cel care are de plata nu-l intereseaza nici inmultirea , nici scaderea ,vrea ca lucrurile sa fie corecte si sa primeasca explicatii plauzibile.In pledoaria de mai sus vorbea de dispozitii primite,acum chiar ca nu mai inteleg nimic, ori acel program de la taxe si impozite e batut in cuie, ori se lucreaza in el in baza unor dispozitii, pentru ca el le avanseaza pe amandoua. Ne da de inteles ca ce suma de plata afiseaza calculatorul , aia trebuie sa achitam, fara intrebari si raspunsuri. Curat murdar!

    Comentariu by Anonim — 26 iunie 2015 @ 21:55

  42. De curiozitate Valentin, cand lucrai la Taxe, ai vazut macar un singur coleg/a care sa fi facut o hârtie de justificare a unei erori de program? Nu, nici nu ma asteptam.La ce erori au fost din programele voastre nici nu ma mir ca s-au încasat asa putini bani anul trecut.Este cineva constient in Primaria aia cât de grav, cât de ilegal este ce se întâmpla in Serviciul Taxa si Impozite?

    Comentariu by Cam nașpa — 26 iunie 2015 @ 23:02

  43. Pt dl Valentin : Blocurile ANL sunt administrate de un serviciu de drept public deci domni juristi nici nu mai aveau nevoie de normele de aplicare pt a aplica art 249 . Te rog citeste si comentul de mai sus si ai sa vezi despre ce vb.Tu sti ca persoanelor fizice chiriasi cand li se elibereaza certificate fiscale scrie ca sunt proprietari?Nu trebuia sa se sesizeze cineva ca programul nu are optiune separata pt lfiecare situatie in parte? Acum despre ce vb??Despre niste chiriasi care in actele primariei figureaza ca proprietari.

    Comentariu by Alina S. — 26 iunie 2015 @ 23:39

  44. Si cum ei n-au juriști, Mai angajează 20 de la Constanta si pb rezolvată.Ce ma intriga, daca știe cineva sa ma lumineze: e corect ca certificatul fiscal care atesta datoria mea. Persoana fizica sa fie semnat de un
    Angajat si de șef serviciu? Fara director? Fara primar?

    Comentariu by Cam nașpa — 27 iunie 2015 @ 0:11

  45. Orice document se semneaza de intocmit, seful ierarhic superior si conducatorul sau conducatorii institutiei dupa caz. Deocamdata documentele se si stampileaza. Iar stampila atesta autenticitatea , legalitatea si valabilitatea documentului. Stampila unei institutii insoteste semnatura persoanei imputernicite. In legatura cu cele sesizate despre certificatele fiscale, ce mi se pare si mai ciudat, este ca sunt acceptate de institutiile care le solicita in forma descrisa mai sus.

    Comentariu by Anonim — 27 iunie 2015 @ 1:28

  46. Pt 45 Accepta certificatele pt ca in general tot in serviciile primariei ajung.Dar sunt sigura ca nimeni (ma refer la chiriasi )nu a citit acel certificat care i-a fost dat, cum spre rusinea mea nici eu pana acum cand am fost stransa cu usa nu am sesizat eroarea.Asta dupa ce in decurs de 2 luni mi-au fost inmanate 3 instiintari de plata si o decizie de impunere toate cu sume diferite si la taxa dar si la penalitati.Abia atunci am reactionat pt ca nimeni de la taxe si impozite nu reusea sa ma faca sa inteleg care hartie este valabila si corecta. Pt ca,gresesti odata e omenesc dar sa persisti in greseala oare cum se numeste…cred ca incompetenta, nu stiu a cui dar asta e sigur.

    Comentariu by Alina S. — 27 iunie 2015 @ 10:55

  47. Intradevar , Simona nu e liberala , unul a observat asta , e venita pe filiera Minca ( socrul lui Tanase seful PSD ) dar deocamdata este unul dintre oamenii care incearca sa puna multe la punct. Este omul pe care chiar daca ai ura si dusmanie tot il mentii in acea functie daca te duce capul.
    Nu asta e important , am remarcat ca populimea care acum 15 ani erau oripilati de modul cum s-au dat ANL urile si cui si cu ce dosare … ca sa nu mai vorbim de ,,impozitul,, pe dosar , a uitat repede si acum sare la gatul primarului si le ia apararea ,,amarastenilor,, . Ia sa vedem cine are curaj sa publice un tabel nominal cu ,,amarastenii ,, si functiile lor si locul de munca . Un pont , la ,,primarie,, dati mult copy paste nu e greu.

    Comentariu by Adelin — 27 iunie 2015 @ 11:20

  48. Cam rea treaba pe blogul asta , nu are buton de edit ca pe fb si ramane … populimea … erau oripilati . Nu e corect , neatentul va fi pus in aceeasi oala cu analfabetul. Ca in alegeri votul desteptului este egal cu al prostului.

    Comentariu by Adelin — 27 iunie 2015 @ 11:23

  49. Important Adelin nu este cui i s-au dat ANL urile, atunci.. Fapt consumat.Daca ai informații publica-le tu si eu vin cu completări.stiu si eu cate ceva.Tema era diferită! Serviciul taxe si impozite, ca structura nu este deloc complicat, a fost, este condus de INCOMPETENTI, Dima,Ciocănel, Capraru care-i si întrece.Acesti amatori de administrație care cred ca învață administrație publica de la angajații mai vechi.Rusine! Nu știm cu ce il are la mana pe primar, Ciocănel, de ce i se da atâta putere, care profesional sunt dovezi clare ca n-o merita..dar trebuie sa ia măsuri.Cum ai spus si tu, mai sus, de data asta nimeni n-are nimic cu primarul.Dar cand spui taxe, nu spui Ciocănel, cetateanul nu știe ca o susține X, Minca Pt informații, Moldovan ca-i face plata la lucrări cu prioritate, nașa ca la ea uita sa calculeze impozitul sau uita sa scrie un zero(supozitii desigur)sau dam
    Vina pe al patrulea program! Daca ai cunostinte care au luat ANL-ul pe bani, da-ne nume prenume si restul se rezolva! Au fost zvonuri pe vremea aia ca Duca Adriana te trimitea la Georgiana grasa dupa care iti primea dosarul.Au fost zvonuri ca Slăvescu, sora si cumnata au apartamente si ca n-ar fi date tocmai corect.Cineva l-a sesizat pe Stamate Claudiu si nu s-a întâmplat nimic.Incompetenta? Nepăsare? Sau?

    Comentariu by ANL — 27 iunie 2015 @ 13:03

  50. PS.Concret de ce s-o tii pe Simona in functie? Motivul!

    Comentariu by ANL — 27 iunie 2015 @ 13:08

  51. La ANL-uri sunt chiriasi care subinchirieaza la altii. Chiar doctorul Viorel Oleniuc sta la parterul unui bloc de acolo. Sunt rude care au firme care si stau la ANL-uri a le lui Cornaci de la ADPP. Nimemi nu sesizeaza acest lucru.

    Comentariu by Cosmescu Mihai — 27 iunie 2015 @ 13:19

  52. Fara supărare Adelin, neatentie, o data, de doua ori, cred ca nu ai inteles, vrei sa ne spui ca Ciocănel Simona a fost neatenta cand a recomandat schimbarea programului care a facut conopida taxele? Sau ca din neatentie l-a pus pe primar sa semneze o adresa către populime fara sa verifice veridicitatea celor înscrise? Nu stiu daca ii esti prieten/ă sau esti chiar dânsa dar nu mereu e suficient sa vorbesti mult, sa ajuti, sa te implici in diverse acțiuni care dau bine cum ar fi sa te prefaci ca esti in primărie NON stop.Poate cineva ar trebui sa verifice si care este activitatea celor de la ușa primarului.Socializeaza, ca tot făceai referire la fb.E o diferența intre incompetent si prost.Nimeni nu spune ca e proasta.Am avut răbdare 3ani! Încerca sa pună lucrurile la punct? In trei ani avea tot timpul.In trei ani nimic nu s-a schimbat, iar ce s-a schimbat s-a stricat!

    Comentariu by Anonim — 27 iunie 2015 @ 15:05

  53. Pentru 41.
    Se vede ca nu ai inteles nimic, esti un negativist, probabil frustrat, fara sa jignesc. Tonul tau este agresiv, de aici se vede ca nu vei putea fi obiectiv sau impartial si ca nu vei putea accepta o alta opinie daca esti fixat pe parerea ta. Evidenta financiar contabila este total diferita de ceea ce vorbesti tu, la finalul zilei se inregistreaza incasarile, stornarile sunt altceva, dar tu poate le stii mai bine!Programul ala administreaza taxele si impozitele locale, nu contabilitatea institutiei. Coeficientul ala e fix, nu am spus ca nu e, vad ca nu ai citit bine, ceea ce a, vrut sa te fac sa intelegi este ca un rezultat ce apare prin inmultirea unor variabile, este modificat doar daca una din variabile este eronata! Incercam sa te fac sa intelegi ca functionarul respectiv nu intervine asupra tuturor variabilelor care compun acel impozit, unele variabile sunt definite de soft, bun sau rau, asta este. Cel judecat este operatorul, nu intotdeauna justificat. Pentru 42, au fost foarte multe sesizari si exista hartii pentru erorile din program, cand am plecat eu, se incerca rezolvarea, gasirea unei solutii pentru a le rezolva, rezultatul nu il cunosc! Pt. 43, eu am incercat sa lamuresc rationamentul de gandire asa cum il stiam eu, nu sunt jurist, interpretarea corecta o va stabili instanta cel mai probabil.

    Comentariu by Valentin — 27 iunie 2015 @ 16:45

  54. Pt. 35
    Am plecat in principal din cauza salariului, dar sunt si alte motive.Unul din motive este si asta cu varsarea erorilor in capul angajatilor, eu fiind unul din ei, eram deranjat cand simteam ca lumea ne judeca pe toti ca si cand am creat intentionat acele erori in loc sa judece deschiderea noastra spre a le rezolva problemele! Multi stau peste program fara sa fie platiti, doar pentru ca isi doresc sa rectifice situatia unui contribuabil si trebuie sa ii refaca istoricul pe ultimii 5 ani! Oamenii nu apreciaza lucrurile astea pentru ca , in opinia mea, asta este si o caracteristica a romanilor! Fiecare om judeca lucrurile prin filtrul mintii lui, pana la nivelul lui de intelegere, in principal ghidat de anumite sentimente, fie ca vorbim de cele pozitive sau negative!

    Comentariu by Valentin — 27 iunie 2015 @ 17:06

  55. Până în iulie 2012 nu erau probleme, acum sunt. Motivul e clar. Conducerea actuală a administraţiei locale s-a băgat cu bocancii acolo unde lucrurile mergeau.

    Comentariu by lucian visa — 27 iunie 2015 @ 17:45

  56. @ 53 .Nu vreau sa fac filosofie pe marginea la negativist, frustrat, agresiv, impartìal, fixist s.a.m.d.Cam multe jigniri pentru o parere. Dreptul la o opinie nu mi -l poate lua nimeni, nimeni! Iar cand sunt si in posesia de documente care sa-mi sustina punctul de vedere, atributele tale fac obiectul altei cauze.

    Comentariu by Anonim — 27 iunie 2015 @ 17:51

  57. Nu am spus ca nu va respect opinia, negativist nu e jignire, nici frustrat, la fel celelalte. In functie de context acestea pot avea si o nota pozitiva! Am si specificat in comentariul anterior ca nu vreau sa-mi interpretati vorbele ca pe niste jigniri! Daca v-ati simtit jignit, imi cer scuze! Ceea ce am vrut sa evidentiez este altceva, dumneavoastra, in opinia mea, nu ati inteles ce am avut de zis si ati interpretat , cu nota rautacioasa vorbele mele! Am spus ca angajatii au introdus cladirea respectiva in program , in baza unei decizii a unor superiori, cu data intrarii in vigoare a modificarilor codului fiscal referitoare la articolul care a creat aceasta confuzie. Dumneavoastra ati interpretat ca programul lucreaza pe dispozitii, desi nu am spus asta. Intentia mea a fost buna, ati inteles-o altfel pentru ca aveti deja o parere fixata despre cum functioneaza lucrurile acolo. Am spus ca decizia de impunere nu se storneaza…mi-ati adus ca argument legea contabilitatii, decizia de impunere este un act administrativ ce este anulat de instanta sau de institutia care l-a emis in urma unei contestatii depuse de contribuabil si acceptarea motivelor expuse de contestatar de catre conducatorul autoritatii fiscale. Aveti dreptul sa fiti suparat, nici eu nu eram multumit, drept dovada am plecat!
    Pentru domnul Visa, orice om de succes stie ca niciodata nu trebuie sa schimbi ceea ce functioneaza! Motivele schimbarii nu le cunosc pentru ca la angajarea mea acolo schimbarile erau facute!

    Comentariu by Valentin — 27 iunie 2015 @ 18:21

  58. Pe șleau, ai plecat pentru ca esti tânăr, esti pregătit, dar n-ai experiența, vroiai sa inveti si nu aveai de la cine!

    Comentariu by Anonim — 27 iunie 2015 @ 19:16

  59. Va multumesc, apreciez comentariul ca fiind o lauda. Invatam in fiecare zi de la fiecare om pe care il intalnim! Am invatat si la primarie lucruri care imi vor folosi intreaga viata, chiar daca salariul nu ma multumea, sunt recunoscator pentru cunostintele pe care le am acumulat acolo. Faptul ca sunt tanar ar fi trebuit sa fie un atribut valorificat de sistem, insa sistemul e in asa fel gandit incat tineretea sa fie un dezavantaj. Nu consider constructiva promovarea doar pe baza vechimii in munca, ci pe baza de competenta, dovedita si testata! Sistemul e vechi, demotivant…pacat!

    Comentariu by Valentin — 27 iunie 2015 @ 19:52

  60. Foarte interesant. ANL cauta neregulile NUMAI pe timpul administratiei Tusac. Rusine mie. Si eu care ma refeream la cele de pana in 2008…
    Nu ca ar avea vreo legatura , un Tuareg nu cumva costa mai mult decat un apartament ?

    Comentariu by Adelin — 27 iunie 2015 @ 22:47

  61. Măi Adelin, fuse si se duse, spusei eu! Nu vorbim de Tusac, vorbim de ce știm.Eu asta stiu.Daca i-a luat măsa Masina, vrei sa-l dea inapoi la primărie, ca un model al urbei? Ce sa faca sa doarmă in masina?Locuintele ANL sunt date pe criterii stabilite de lege si unul din ele(poti verifica pe avocatnet) si cel mai bine punctat este cel al studiilor superioare.Sunt locuințe pentru tineri destinate închirierii, chiar asa au numit Agenția proiectul.Nu locuințe pentru tineri fara tuareg, sau care nu lucrează la primărie.Ala de la primărie de ce sa fie discriminat? De acord cu tine ca se fac multe fara ca cetățenii simpli sa știe.Daca se dorea, terenuri exista, in trei ani de mandat, se mai făceau patru blocuri.Dar noi dam ajutoare sociale si facem adrese la minister ca nu suntem in stare sa luam
    Măsuri corecte si legale.De asta e toată lumea suparata, sa ceara punct de vedere inainte de a pune un bir.

    Comentariu by ANL — 27 iunie 2015 @ 23:24

  62. Iata ca polemicile create de acest articol si nu numai, redate cred intr-un numar record de interventii ( d-l Visa este in masura sa ne spuna daca e asa),denota ca blogul este vizitat iar cei ce-si duc traiul la Mangalia,nu sunt indiferenti.Ii sunt dator lui Valentin cu o apreciere, aceea ca a iesit in apararea fostilor colegi din primarie(azi rar se mai intampla asta) si a adus cateva lamuriri , atat cat a putut sa spuna, despre ceea ce se intampla in spatele usilor inchise.

    Comentariu by Anonim — 28 iunie 2015 @ 2:05

  63. Pt. 62
    Orice concurs de opinii este constructiv. Multumesc pentru apreciere, o consider datorie morala! As vrea sa inteleaga toata lumea ca, daca am iesit si am spus care este interpretarea ce a dus la aceasta situatie deloc placuta, asta nu inseamna ca o sustin!

    Comentariu by Valentin — 28 iunie 2015 @ 2:27

  64. Fuse dar nu se duse. Doar ca … nu exista curaj sa se verifice dosarele. De fapt criteriul care a facut diferenta sunt adeverintele medicale lasa studiile. Date de stim noi cine. Date unora care la serviciu trebuiau sa fie perfect apti din punct de vedere medical … ca sa nu ii discriminam de ….

    Comentariu by Adelin — 28 iunie 2015 @ 2:41

  65. Pt.63
    Au fost comentarii mai multe atunci când a fost vorba de căldura la ultimele ANL-uri construite. Oamenii se uită mereu pe blog, deobicei nu comentează decât dacă-i doare personal. Şi aici a durut. Ar trebui să-i doară la fel şi sifonarea banului public, pentru că şi acela e al nostru, chiar dacă indirect.

    Şi mie mi s-a părut că e de apreciat poziţia lui Valentin faţă de foşti colegi.

    Oricum, la taxe şi impozite, multe lucruri nu sunt în regulă. Faptul că cei mai pricepuţi până în iulie 2012 nu mai sunt acolo, spune multe.

    Comentariu by lucian visa — 28 iunie 2015 @ 9:58

  66. Adelin, fa o petiție către serviciul social in care soliciti sa înainteze consiliului local retragerea repartitiei lui Ixulescu pe motiv ca…..Ce faci scris e sfânt .Trebuie sa primesti raspuns.Si anunta-ne si pe noi in 30 de zile ce s-a rezolvat sau macar ce raspuns ai primit.Pt Valentin:Este adevarat ca ai fost apreciat si consultat de conducere pana au aflat ca esti vecin cu consilierul Bociog? Astea sunt criteriile de competenta?

    Comentariu by ANL — 28 iunie 2015 @ 12:19

  67. Ptr.50. Pentru ca e un om care calca pe cadavre si are nevoie de ea, mai ales in campania care deja a inceput. Ca si de ceilalti pe care ii tine pe functii de conducere. Doar nu mai crede cineva ca sint profesionisti!
    Ptr.51. Repartitie la ANL a primit si Budurescu Ileana Emi, care se plinge la primar ca nu-i ajunge salariul sa plateasca chiria…

    Comentariu by Anonim — 29 iunie 2015 @ 19:10

  68. Nu e nimic curios ca a primit Emma casa, toate serviciile făcute lui jumi/juma în contractele de achiziții trebuiesc recompensate, modul în care a soluționat cercetarea Hărțuirii, și nu în ultimul rand serviciile sexuale de calitate trebuia sa îi fie recunoscute. Succes Emma !

    Comentariu by pentru 67 — 30 iunie 2015 @ 8:14

  69. Daca nu stiati Simona Ciocănel a fost si martorul acuzatului de hartuire.Angelescu Mihai.primeste si ea o casa? M-a intrigat unul din Gașca lor, mai sus, intr-un comentariu ii numea pe cei care așteaptă de ani de zile o casa, amarasteni.Folosea ghilimelele, de parca cei cu masini sau cu firme n-ar fi amarasteni iar restul sunt.Voturile vin de la amărasteni

    Comentariu by Anonim — 30 iunie 2015 @ 13:38

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress