Mangalia – politica locală

4 mai 2015

Serviciul Taxe și impozite, din cadrul Primăriei, moșia funcționarilor publici?!

Filed under: administraţie publică — lucian visa @ 15:55

Cel mai important compartiment al Primăriei Mangalia este, fără doar și poate, cel de Taxe și impozite. Un serviciu complex, necesar, dar care nu există decât datorită banilor dați de către persoanele fizice și juridice. Având în vedere importanța acestuia, dată de manevrarea unor sume consistente, este imperios necesar să funcționeze șnur, fără sincope, fără erori și fără indiferență.

Din păcate, însă activitatea acestui departament este nu doar învăluită în mister, ci și haotică din cauza lipsei organizării corespunzătoare, cât și din cauza schimbării frecevente și neobișnuite a programelor de calculator. Astfel, pe de o parte, chiar în plin proces de încasare a dărilor către stat, respectiv la începutul anului și chiar și în prezent, din patru ghișee, de multe ori funcționează doar două. Urmarea: cozi interminabile, extenuante, în special pentru vârstnici și suferinzi. Situația se agravează, când încasările se blochează aproape la fiecare sfert de ceas, din cauza erorilor de calculator. Chiar și zilele trecute, funcționarele au rugat câteva persoane să revină cu chitanțele de anul trecut, întrucât figurează cu restanțe. Oamenii au protestat, însă au promis să vină cu hârtiile doveditoare ale plăților trecute. Despre acest aspect am mai atras atenția de câteva ori, însă nu a avut efectul dorit. Mai nou, softul se va schimba, pentru a treia oară, în ultimii trei ani, neexistând însă garanții că nu va mai crea probleme angajaților, respectiv contribuabililor.

O dovadă în plus a faptului că lucrurile au devenit tot mai sensibile la Taxe și impozite o reprezintă plecarea mai multor funcționari, cu vechime și experiență în domeniu, la Primăriile învecinate, 23 August, Limanu, Albești, unde activitatea nu se blochează ca la Mangalia, unde nu există riscul să răspunzi pentru erorile softului și unde este mai multă liniște.

Instituție publică transparentă sau zonă crepusculară?

Și mai revoltătoare este binecunoscuta enigmă din jurul Serviciului de taxe și impozite. În urmă cu câteva săptămâni, am adresat câteva întrebări referitoare la procentul de încasare a taxelor și impozitelor atât în cazul persoanelor fizice, cât și în cel al agenților economici, până la data de 31 martie ac, numai că, din nou, nu am primit nicio lămurire. De ce? Pentru că, invariabil, întrebările ajung la directorul adjunct al Direcției Economice, Simona Ciocănel. Nu parvin șefei Serviciului de Taxe și impozite, nici directoarei Direcției, ci adjunctului Simona Ciocănel. Care are fobie la întrebări și, mai ales, la a oferi răspunsuri referitoare la chestii banale și sâcâietoare cum ar fi banii publici… Partea tragi-comică este aceea că întrebările nu i-au fost adresate domniei sale, ci Biroului Mass-media, numai că, probabil, potrivit circuitului intern, toate drumurile duc la doamna director adjunct. De profesie jurist, doamna respectivă ocupă o funcție mai potrivită unui specialist în cifre și calcule, numai că Directia Economică a fost redenumită tocmai pentru a i se da un ”aer” universal.

Ceața în care este învăluit Serviciul de Taxe și impozite este rezervată nu doar reprezentanților mass-media – care nu trebuie să aibă curiozități ”penibile” cum ar fi traseul și modul cum sunt folosiți banii publici – ci și întreprinzătorilor. Așa se face că la întâlnirea recentă dintre edil și agenții economici din turism, Ciprian Constantinescu, unul dintre investitorii mari ai zonei de sud a litoralului, cu activități în Jupiter, s-a plâns din cauza faptului că nu este prezentată situația clară și exactă a încasării taxei de promovare. ”Am cerut noi, cei din turism, o situație a sumei care se strânge, iar dacă aceasta se dovedește insuficientă, să putem contribui, în completare, astfel ca sudul litoralului să fie ca o floare!”.

Funcționarii, șefii cetățenilor sau angajații acestora?!

Și atunci, dacă cetățenii stau cu orele la cozi să plătească și se trezesc, apoi, că au debite din anii trecuți, deși știu sigur că sunt bun-platnici, dacă programele de calculator nu funcționează, dacă presa și investitorii nu au acces la informațiile publice, cu ce își justifică unii funcționari prezența la muncă?! Să înțelegem că Serviciul Taxe și impozite are doar rolul de a primi, periodic, bani, fără alte oligații, pe sistemul ”Plătește, taci și nu întreba?” Așa arată o administrație de ”calitate” și ”transparentă”? Dacă da, poate ar fi cazul ca cetățenii să-și schimbe la rândul lor atitudinea, să nu se mai grăbească să plătească, cel puțin până nu află care este destinația și totalul sumelor pe care le achită cu bună-credință an de an.

Poate ar fi normal ca unii funcționari să nu se mai creadă dumnezei, să coboare cu picioarele pe pământ și să nu mai considere un loc de muncă la stat, plătit din banii curioșilor, moșia lor proprie! Poate ar trebui ca înainte de a fi sictiriți și deranjați, să se gândească pe ce se bazează comportamentul lor: pe experiență în ocuparea funcției deținute, pe profesionalism, pe o activitate coerentă, pe amabilitate sau pe tupeu ori aere date de pomovări continue și nemeritate?! Și nu în ultimul rând, poate ar trebui să se gândească că dacă plătitorii de taxe și impozite le asigură, lor, salariile, nu înseamnă că funcționarii sunt angajații acestora, în niciun caz, șefii lor?!

editiadesud.ro 04.05.2015

33 Comments

  1. Cred că titlul articolului nu defineşte decât un caz particular. Întreaga primărie a devenit moşia coloniştilor constănţeni, de la lipsa de informaţie în orice, la hărţuiri sexuale.
    Referitor la Simona, poate e încă afectată de la plângerea de hărţuire sexuală. Nu a ei, a alteia.

    Revenind la caz, nu programele sunt neapărat de vină, ci pătrunderea cu bocancii a nepricepuţilor în baza de date. Gurile rele spun că a fost intenţionat făcută pentru ştergerea unor datorii. Şi eu am avut o problemă la plata impozitelor în acest an, pentru o rudă. Pe lista de plată apărea doar apartamentul, dar nu şi terenul arabil.

    Nu este prima oară când Ediţia de Sud pune această problemă. Dacă aveam un primar bine intenţionat, problema nu ar fi existat. Programul moştenit din administraţia Iorguş a funcţionat foarte bine şi în administraţia Tusac. De cum a venit la primărie, mincinosu a găsit că prima problemă a Mangaliei e să cumpere un program de Taxe şi impozite. De pe piaţa liberă ? Nu, de pe cea electorală.

    Comentariu by lucian visa — 4 mai 2015 @ 16:03

  2. si totusi cu programele vechi ce s-a intamplat?cine raspunde pentru banii dati pe ele?

    Comentariu by anonim — 4 mai 2015 @ 16:45

  3. Sunt probleme multe si unele foarte grave la Taxe si impozite! La sfarsitul anului financiar se fac confirmarile de sold. Serviciul taxe si impozite are obligatia conf . Legii contabilitatii sa comunice in scris situatia contului fiecarui contribuabil. Nu exista asa ceva!Nu stiu raportul Curtii de conturi la acest capitol.La scadenta din decembrie m-am prezentat sa-mi achit restul de plata pe 2014, in suma ceruta de functionara de la ghiseu, probabil rezultata din calculator.Am achitat , s-a emis chitanta si rest de plata 0lei.Bun, in ianuatie platesc taxa pe masina , iar la inceputul lunii martie celelalte taxe.Surpriza! Figuram cu restanta din 2014, si calculate si dobanzi si penalitati! Ceea ce a urmat e ca la piata , nu ca intr-o institutie publica , pentru ca daca stai bine cu nervii si vrei sa-i intinzi la maxim te duci la taxe si impozite!Greseala a fost a unui functionar care nu a vrut sa recunoasca si a dat vina pe program. Suma reprezentanta diferenta de curs valutar neoperata la timp si corect de un angajat, iar eu bun de plata desi m -am prezentat in termen sa-mi achit obligatiile financiare.Bataie de joc, incompetenta si asa cum spunea dl Visa s-a intrat nu cu bocancii, cu buldozerul in baza de date a serv. Taxe si impozite. Sunt la cozi persoane in varsta, suferinzi , oameni care nu sunt la punct cu ultimele modificari a unor legi sau norme si vor explicatii, dar nu sunt capabili sa le dea si poarta omul de zece ori cu tot felul de documente justificative, cand tu institutie a statului nu esti in stare sa gestionezi patrimoniul si banul public.Si mai avem in frunte si un fost sef de Garda financiara!

    Comentariu by Anonim — 4 mai 2015 @ 18:20

  4. Un fost şef judeţean de Gardă nu înseamnă neapărat competenţa în domeniu. Înseamnă în primul rând o bună „cooperare” cu şefii de la Bucureşti. Porecla jumi-juma n-a venit de pe altă planetă, e neaoşă. Agenţii economici ştiu cel mai bine.

    Înţeleg că un primar promite în campanie mult mai mult decât o să facă. Nu e o problemă, alegătorul e conştient de acest lucru. Dar atunci când ajunge la putere, alegătorul aştaptă ca el să se comporte corect faţă de comunitatea care l-a ales. Ceea ce s-a întâmplat la serviciul de Taxe şi impozite arată contrariul, adică bătaie de joc faţă de contribuabilii alegători. Şi din păcate la fel se întâmplă în toată activitatea actualei administraţii locale.

    Comentariu by lucian visa — 4 mai 2015 @ 18:47

  5. Am ajuns sluga pe banii mei…..

    Comentariu by ... — 4 mai 2015 @ 19:02

  6. În momentul când n-o să mai semnezi cu trei puncte, n-o să mai fi slugă. O să fi un om responsabil şi apreciat. Nu putem să-i punem la punct ca anonimi.

    Comentariu by lucian visa — 4 mai 2015 @ 19:12

  7. Tot legat de competenta, inca nu s-a rezolvat problema de la centrala termica nr. 7 ! Hornurile sunt fisurate, mai ales in partile superioare si la un mic seism se vor prabusi. Nu exista panouri de avertizare cu toate ca pe langa acestea trec zilnic mii de oameni si multi copii se joaca langa ele. Cine raspunde penal daca se vor inregistra accidente mortale ? Crapaturile in hornuri se adancesc pe zi ce trece, e doar o chestiune de timp pana la prabusirea lor. D-le Visa, ce credeti ca ar trebui sa faca Primaria in acest caz ?

    Comentariu by Nemo — 4 mai 2015 @ 19:28

  8. Din primaria din Mangalia nu se pleaca numai de la serviciul taxe si impozite. Saptamina trecuta a plecat si arhitectul sef Calota pentru ca nu avea loc de el directorasul navetist si habarnist Paul Enache care, fireste, ii va luat locul. Si se aude ca vor mai pleca si altii.

    Comentariu by Anonim — 4 mai 2015 @ 20:39

  9. Daca au trecut pe gaze hornul poate fi demolat!

    Comentariu by JIMBU — 5 mai 2015 @ 8:12

  10. …sau lăsat să cadă singur…mai ieftin.

    Comentariu by Anonim — 5 mai 2015 @ 13:16

  11. http://www.cugetliber.ro/stiri-sanatate-medicii-constanteni-la-capatul-rabdarii-un-dezastru-total-255208?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-sanatate&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Sanatate

    Comentariu by nabuco — 5 mai 2015 @ 14:06

  12. Pt.7
    Să-i impună Goldterm-ului să ia măsurile de siguranţă necesare.

    Comentariu by lucian visa — 5 mai 2015 @ 17:15

  13. Cand nu o sa mai semnezi cu trei puncte nu o sa mai fi sluga. O sa fi paria….

    Comentariu by Gica — 5 mai 2015 @ 20:24

  14. Sa spui ca arhitectul sef Calota a plecat din cauza unui subaltern … e tare de tot. Calota e prea smecher sa plece din cauza unuia ca Paul , un om linistit si cumsecade carui probabil chiar ii pare rau ca a preluat intreaga responsabilitate… Altundeva e problema.
    Am si eu o nelamurire. Casa lui nea Butelie de la iesire din Mangalia unde au descins mascatii politia si ambulanta acum cateva zile , sau mai bine zis palatul , a obtinut pana la urma autorizatie ? Ca pana la etajul 1 inca nu stia ce e aia….

    Comentariu by Guvide — 5 mai 2015 @ 20:28

  15. Serviciul taxe si impozite este la pamant si asta s-a mai scris aici si s-au tras semnale de alarma. Mentenanta programului va costa o groaza de bani care ii vom plati noi ca si contribuabili. Cine sa salveze Mangalia daca opozitia nu face nimic ba din contra se complace in toate neregulile infaptuite de jumi-juma. Halal Opozitie.

    Comentariu by o administratie nebuna — 5 mai 2015 @ 20:36

  16. Sper sa fie luate cat mai urgent masurile necesare. Asa arata un horn acum 4 luni :
    http://www.trilulilu.ro/horn-centrala-mangalia
    acum situatia e mai grava !

    Comentariu by Nemo — 5 mai 2015 @ 20:36

  17. Nemo hai sa ti dau raspunsul.
    Art. 1
    (1) Detinatorii de orice fel ai cladirilor care, prin nivelul de degradare a sistemului de inchidere perimetrala, pun in pericol sanatatea, viata, integritatea fizica si siguranta populatiei si/sau afecteaza calitatea mediului inconjurator, a cadrului urban construit si a spatiilor publice urbane, in temeiul si cu respectarea legislatiei in vigoare privind calitatea in constructii si a prezentei legi, sunt obligati ca, din proprie initiativa, sa ia masuri de realizare a lucrarilor de interventie pentru reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor.
    (2) Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a elabora, organiza, monitoriza si controla realizarea programelor multianuale privind cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor prin reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei acestora, in concordanta cu planurile de urbanism si regulamentele locale aferente, aprobate in conditiile legii.
    (3) In situatia in care detinatorii cladirilor prevazute la alin. (1) nu iau din proprie initiativa masurile de realizare a lucrarilor de interventie pentru reabilitarea structural-arhitecturala a anvelopei cladirilor, autoritatile administratiei publice locale notifica acestora obligatiile care le revin in conditiile prezentei legi.
    (1) Primarul/Primarul general al municipiului Bucuresti are urmatoarele obligatii:
    a) de a realiza identificarea si inventarierea cladirilor prevazute la art. 1 alin. (1) si a detinatorilor acestora;
    b) de a realiza, prin intermediul institutiei arhitectului-sef, stabilirea zonelor de actiune prioritara si elaborarea regulamentelor de interventie aferente acestora;
    c) de a notifica detinatorii cladirilor inventariate, potrivit prevederilor art. 8 alin. (1) lit. c) si alin. (2);
    d) de a monitoriza si de a controla modul de realizare a lucrarilor de interventie de catre detinatorii notificati, pe toata durata executarii masurilor notificate;
    e) de a autoriza executarea lucrarilor de interventie, in conditiile legii;
    f) de a participa la receptia la terminarea lucrarilor;
    g) in situatia prevazuta la art. 13 alin. (1) lit. b), de a contracta, potrivit prevederilor legale in vigoare, proiectarea si executarea lucrarilor de interventie, de a efectua receptia la terminarea lucrarilor, de a transmite detinatorilor documentele care completeaza cartea tehnica a constructiei si de a asigura recuperarea cheltuielilor de la detinatorii notificati, pana la data receptiei finale a lucrarilor de interventie;
    h) in situatiile prevazute la art. 13 alin. (1), de a asigura controlul utilizarii eficiente a fondurilor alocate si de a raspunde in conditiile legii pentru necesitatea si oportunitatea sumelor, precum si pentru realitatea, exactitatea si legalitatea sumelor cheltuite in scopul pentru care au fost alocate.
    (2) Pentru ducerea la indeplinire a obligatiilor prevazute la alin. (1) lit. b), primarul/primarul general al municipiului Bucuresti, prin institutia arhitectului-sef, colaboreaza, in conditiile legii, cu Ordinul Arhitectilor din Romania, cu arhitecti si urbanisti cu drept de semnatura, precum si cu experti tehnici in constructii.
    Legea 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor
    Deci arhitectul sef adica ala care ziceti voi ca nu mai este …. trebuia sa faca ceva. Poate ca facut hartiile dar …

    Comentariu by Monkey — 5 mai 2015 @ 20:37

  18. Multumesc Monkey, de asemeni multumesc domnului Visa. Legat de Bucuresti, am fost recent acolo si am ramas placut impresionat de urmatoarele aspecte :
    – accesul pe trotuarele invecinate cu cladiri in constructie se face in siguranta, pietonii trec prin tunele de protectie
    – nu am vazut caini fara stapan
    – foarte multe locuri de joaca ptr. copii, echipamentele sunt din plastic iar leaganele din lanturi si cauciucuri deci siguranta maxima
    – in statia de autobuz intra doar autobuzele RATB
    – foarte multa verdeata
    E vorba de sectorul 6, nu stiu cum e in celelalte sectoare.

    Comentariu by Nemo — 5 mai 2015 @ 21:16

  19. @ 14
    Hai ca poate nu intelegi: Calota nu a plecat din cauza lui Enache, ca doar Enahe nu a aterizat din aer la primarie. Daca nu stii nici asta, Enache face naveta cu Dumitrana si cu Radu Cristian, cind nu vine cu masina personala. Deci, gasca a venit impreuna. Presiunea asupra lui Calota a venit de la Radu Cristian. Despre cit de nefericit este directorasul (navetist si habarnist) ca a trebuit el, saracul, sa preia toata responsabilitatea, afla ca nu l-a obligat nimeni. Este pur si simplu unul dintre acei „yes men” ai primarului, ceea ce Calota nu a fost.

    Comentariu by Anonim — 6 mai 2015 @ 6:04

  20. @ 17
    Poate ar fi buna o sesizare la domnul Dan Georgescu, directorul de la Goldterm, ca poate el nu vede problema din masina cind se plimba pe strada.

    Comentariu by Anonim — 6 mai 2015 @ 6:28

  21. @3 Anonim

    Programul de impozite si taxe ar trebui sa actualizeze singur cursul valutar! Programele aduse de miunciunel nu faceau chestia asta, mai mult, daca plateai astazi o concesiune in euro, la un anumit curs(al zilei), in mod normal cursul ar fi trebuit sa se opreasca acolo. El mergea in continuare, adica daca peste doua saptamani crestea euro…te trezeai ca ai de plata! Este foarte usor sa dai vina pe angajati insa ei sunt limitati de functionarea acestor softuri! Daca te apuci sa faci un lucru si nu ai uneltele necesare, iese ceva prost! Asa se intampla si acolo.Problemele sunt multe, personal pus direct la ghiseu fara perioada de acomodare sau training, schimbari de soft foarte dese! Cum credeti ca pot invata angajatii aia 3 softuri in 2 ani? Poate ca au si ei vina lor, dar principala problema nu e la ei, este la cei cu putere de decizie! Cum va explicati ca aceeasi angajati, in administratiile trecute, nu aveau aceleasi probleme?

    Comentariu by Mangalianul — 6 mai 2015 @ 9:24

  22. @21. Ce acest soft e unic , a fost conceput doar pentru Primaria Mangalia?Si raman la parerea , care a devenit certitudine ca greseala este a operatorului, deoarece situatia diferita a contului meu a aparut modificata in luna martie 2015, pentru anul2014,iar eu am batut drumurile la taxe de cel putin cinci ori, din ianuarie pana in martie pentru a clarifica destinatia unui teren.Niciodata in aceasta perioada nu mi s-a spus ca am restanta.Ori acel calculator totusi e manuit de o fiinta umana, nu face el ce vrea . El este programat sa faca operatiunil pe baza de comenzi. Iar daca ai constatat ca nu corespunde cerintelor tale si vrei imbunatatiri trebuie sa iei in calcul si consecintele.Pot fi in favoarea ta sau nu. Dar daca in urma acelor operatiuni re iesea ca primaria trebuia sa-mi dea inapoi niste bani, ca asa a calculat programul!(dar de fapt din eroare de operare).Orice s-ar spune , e vorba de incompetenta care vine din slaba pregatire, dezinteres si peste toate lipsa de maniere in abordare, in comunicare,Si ca sa maschezi incompetenta te folosesti de minciuna si tupeu.

    Comentariu by Anonim — 6 mai 2015 @ 11:09

  23. concesiuni in euro?

    Comentariu by anonim — 6 mai 2015 @ 14:43

  24. Paul Enache e poate cel mai slab dintre cei adusi de Radu. Nu are habar despre ce are de facut, dar nu asta e principala problema. Cel mai grav mi se pare că nici nu doreşte să înveţe. Ce doreşte deduceţi voi.

    Comentariu by Anonim — 6 mai 2015 @ 17:36

  25. Păi de ce să înveţe, doar n-a venit pentru asta la Mangalia.

    Comentariu by lucian visa — 6 mai 2015 @ 17:41

  26. @ 22 Anonim

    Cand nu ai avut de lucrat cu un asemenea soft, cred ca este bine sa nu faci presupuneri, pentru ca tin sa te asigur ca sunt eronate! Acel soft nu calculeaza taxele si impozitele prin comenzi ale operatorului! Daca ar fi fost asa, oricine ar fi putut sa modifice impozitele dupa bunul plac! El are un algoritm de calcul, care ar trebui sa respecte intocmai pasii mentionati in codul fiscal( la capitolul ce descrie modalitatea de calcul a impozitului). Operatorul nu face decat sa introduca, o singura data, la luarea in evidenta fiscala a bunului respectiv, in sistem datele despre cladire, masina, teren etc. Restul face softul de capul lui, adica…calculeaza un impozit! LA fiecare sfarsit de an, se face o inchidere de an. Inchiderea asta de an nu o fac angajatii ci administratorul softului. De aceea problema dumneavoastra a aparut in 2015 , pentru ca dupa inchiderea de an din 2014 pot aparea probleme, nu din vina functionarului! Functionarul de la ghisei, verifica o situatie, incaseaza banii si inscrie in evidenta fiscala bunuri! Algoritmul de calcul, faptul ca peste noapte pot aparea sume in plus, se bazeaza pe alti factori( acel program are niste administratori, care pot umbla si modifica diverse lucruri). Nu mai dati vina pe functionari! Cel mai simplu exemplu, daca zonarea nu este clar definita in program, ceea ce functionarul nu trebuie sa faca, se intampla ca un teren sa apara in zona A, desi strada pe care este terenul ar trebui sa fie in zona D. De aici apare o diferenta! Ce vina are fujnctionarul ca softul incadreaza gresit terenul? Zonarea o face administratorul de soft sau furnizorul acestuia mai exact! In mod normal functionarul introduce adresa si algoritmul de calcul ia anumite variabile si le inmulteste! Cat de simplu pare cand toti vrem sa parem asa destepti ca si cum le-am stii pe toate!

    Comentariu by Mangalianul — 7 mai 2015 @ 10:35

  27. @ Mangalianul Nu pot sa cred ca daca strada Avram Iancu este in zona C si eu operatorul care introduc date am procedat corect calculatorul o duce asa singur in zona A! Asta e o aberatie.Iar daca ar fi o greseala a softului de incadrare zonala, atunci toate activele de pe acea stada vor fi incadrate gresit. In ianuarie am platit masina , iar in martie cand a aparut si diferenta din 2014, taxa pe masina aparea ca neachitata si a trebuit sa fac dovada cu chitanta.Atunci ce situatii verifica functionarului?Daca totul face softul , iar eu introduc doar: Stan Patitul, strada Vasile Roaita,nr. 9 , inseamna ca este suficient ca angajatul sa aiba doar 8 clase.Nu le stie nimeni pe toate, dar de ce deranjeaza o situatie reala si care persista in fel si fel de cazuri?Exista un raport al functionarului sau al sefului departamentului de impozite si taxe ca softul creaza probleme si nu este eficient? Asta ca sa nu mai fie incriminat cineva pe nedrept , s-ar lua si masurile in consecinta si pe aici s-ar scrie numai de bine.

    Comentariu by Anonim — 7 mai 2015 @ 11:17

  28. @ 27
    Daca nu ma crezi poti intreba! Ai dreptate, toate activele de pe o anumita strada sunt incadrate gresit, exact asta se intampla! Ca sa intelegi sistemul trebuie sa cunosti modul de calcul al impozitelor prevazut in codul fiscal. De ce crezi ca sunt create acele soft-uri? Pentru a limita puterea de interventie a functionarului asupra valorii impozitului si pentru a elimina erorile in modul de calcul al acestora. Pentru a putea lucra cu un asemenea soft, trebuie sa ai ceva cunostinte de PC, un training si cunostinte de cod fiscal….astea fiind necesare pentru a intelege de exemplu cand sotul da eroare, desi nu ar trebui, de unde ar putea aparea acea eroare! Cel de la ghiseu, introduce numele sau cnp-ul tau pentru a gasi rolul fiscal, verifica ce ai de plata pe rolul respectiv si incaseaza! In cazul inregistrarii de bunuri, preia formularul de la contribuabil, verifica informatiile inscrise in el, verifica documentatia anexata si daca informatiile din formular corespund cu cele din documente si apoi introduce acele date intr-un formular in programul respectiv! Restul ar trebui sa faca softul….! Ce te face sa crezi ca angajatii au putere de decizie cand se alege softul cu care se lucreaza acolo? Ei primesc un nou soft si cam asta e! Mai mult, gandeste-te ca prin schimbarea softurilor..trebuiesc preluate niste date dintr-un program in altul ceea ce e foarte greu pentru ca fiecare program functioneaza in felul lui! LA preluarea unor astfel de date este aproape imposibil sa nu apara erori! In concluzie, programele nu fac ce le spun angajatii sa faca, ele fac ceea ce spune codul fiscal sa faca pe baza informatiilor introduse de functionarul respectiv! Functionarul nu poate interveni asupra sumei pe care cineva o are de plata decat prin achitarea cu chitanta! Daca nu aparea chitanta dupa ce in ianuarie ati platit impozitul auto, este foarte posibil sa nu fi fost preluata in noul program si iar nu are functionarul nici o vina! El v-a cerut chitanta pentru a avea o dovada pe baza careia sa poata introduce chitanta , manual, in noul program!

    Comentariu by Mangalianul — 7 mai 2015 @ 14:47

  29. Ti se pare sau nu o aberatie , dar asa este. operatorul nu introduce zona de incadrare a cladirii/terenului ci o ia softul din evidenta sa ( introdusa de administratorul de program ). Si sa vezi terenuri care sunt in zona c si avand impozit calculat pt zona A pt ca cine a introdus strazile in program nu a citit HCL cu zonarea pana la capat si cu atentie . Si asta este un simplu exemplu din multitudinea de idiotenii care se intampla acolo . Dar e mai simplu sa spui ca functionarii de la ghiseu sunt prosti, in loc sa vezi ca Primarele si-a batut joc de tot ceea ce inseamna administratie publica locala in Mangalia . Ganditi-va cum e sa fii in pielea celor de dincolo de geamul ghiseului si sa lucrezi cu 4, repet 4 programe informatice pt ultimii 3 ani si toate sa dea ….cai verzi pe pereti .

    Comentariu by Anonim — 7 mai 2015 @ 14:50

  30. Eu vreau ca cei care stau dincolo de geamul ghiseului sa treaca dincoace de geam , si sa ne spuna cum se vede din afara , ca simplu cetatean si nu ca specialist in IT. Contribuabilii sunt de profesii diverse, cu virste diferite , cu capacitate de intelegere mai mare sau mai mica, iar contactul direct este cu functionarul de la ghiseu, nici cu administratorul softului, nici cu seful de la achizitii, nici cu primarul. Repet: informari ca acest soft nu functioneaza cum trebuie exista, sau ne tremura mana pe pix?

    Comentariu by Anonim — 7 mai 2015 @ 19:24

  31. @30
    Va dati seama ca au fost facute informari, dar inca o data va repet, credeti ca asculta cineva un simplu functionar? Poate doar daca ar fi fost cu adevarat o conducere cu aplecare spre problemele oamenilor si ale propriilor angajati, dar nu este asa, din pacate! Daca ar fi fost vorba de ascultat, cand s-a propus schimbarea softului pentru prima data, iar angajatii s-au opus, pentru ca nu aveau nici un fel de problema cu softul existent, acela era creat si dezvoltat de 10 ani cu toate dorintele functionarilor pentru a le usura munca, genera rapoarte de orice fel, si avea un singur administrator in primarie care putea interveni numai cu asumarea raspunderii asupra unor debite, nu s-ar fi produs dezastrul actual! De atunci si pana acum 3 softuri noi, 3 preluari de baze de date….rezultatul il vedem cu totii! Cand dai vina pe un functionar trebuie sa te gandesti ca el nu are putere de decizie! Este la latitudinea noastra sa ii sanctionam la urmatoarele alegeri pe cei cu adevarat vinovati.

    Comentariu by mangalianul — 7 mai 2015 @ 23:25

  32. Funcţionarii care au spus că schimbarea softului nu e oportună, au fost mutaţi de la Taxe şi impozite sau au plecat singuri.

    Comentariu by lucian visa — 8 mai 2015 @ 15:26

  33. Tot personalul de la taxe a fost angajat fără pregătire şi fără examene de ocupare a postului, doar aşa, să fie schema bogată. Rezultatul îl simţim pe timpul, pe banii noştri şi ami ales pe nervii noştri. Pentru primărie, cu toate majorările de timp, de valoare şi de personal nivelul colectării valorice a scăzut. Prostia şi încăpăţânarea actualei administraţii este patologică. Nu-i mare bai, majoritatea locuitorilor o merită cu prisosinţă.

    Comentariu by cârcotaş apolitic — 10 mai 2015 @ 7:23

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress