La început de an, consilierii locali din Mangalia au aprobat, cu majoritate de voturi, bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2015. Veniturile planificate de angajaţii primăriei care au întocmit proiectul de buget local ar fi pentru anul în curs, 125.423.676 lei, din care, venituri proprii – 54.194.800 lei, sume defalcate din TVA – 22.044.576 lei şi subvenţii de la bugetul de stat – 49.184.300 lei.
Cea mai mare parte a banilor, 50,2%, vor merge către capitolul „Serviciul de dezvoltare publică“, ce va beneficia, teoretic, până la o primă rectificare, de 63 de milioane de lei din bugetul local. Banii se vor împărţi, la acest capitol, către Serviciul Public de Asistenţă Socială (cheltuieli salarii şi materiale) – 66.770 de lei, Primărie (cheltuieli materiale şi de capital) – 3,5 milioane de lei, Serviciul Salvamar – 788.000 lei, transferuri ADPP – 15,5 milioane de lei, rambursarea uni credit – 860.000 lei, proiecte cu finanţare nerambursabilă – 41,5 milioane de lei. A fost cadorisit cu aproape 6 milioane de lei capitolul „Autorităţi executive – primărie“, adică 4,75% din bugetul local, aici fiind incluse, printre altele, iluminatul şi încălzirea – 222.000 lei, telefon, poştă, interenet – 200.000 lei, consultanţa şi expertiză – 200.000 lei, reclamă şi publicitate – 150.000 lei, cărţi, publicaţii – 92.000 lei etc.
„Evidenţa populaţiei“ va primi 313.300 lei (0,25%), Poliţa Locală – 2,1 milioane de lei (1,70%), iar „Sănătatea“ – 2,2 milioane de lei (1,80%) din bugetul aprobat de consilierii locali. „Tradiţionalele“ categorii sociale defavorizate vor fi, şi anul acesta, protejate cu sume consistente. 7,5 milioane de lei, adică aproape 6% din banii contribuabililor, vor fi direcţionaţi către „Asistenţa socială“, după cum urmează: ajutoare pensionari – 1,4 milioane de lei, Cantina Socială – 241.000 lei, ajutoare – 850.000 lei, ajutoare lemne – 100.000 lei, locuinţe sociale – 754.000 lei, asistenţii personali – 1,3 milioane de lei, Creşă – 119.000 lei, cheltuieli de capital – 620.800 lei, protecţia copilului – 50.000 lei.
„Cultura, recreerea, religia“ îşi vor împărţi 8,33% din bugetul local, adică 10,4 milioane de lei. Centrul Cultural „Callatis“ va beneficia de 85.000 lei pentru salarii, 500.000 vor merge la „Sport“, Cultele Religioase vor primi 300.000 de lei, acţiunile culturale ale asociaţiilor non-profit – 50.000 de lei, în timp ce, cheltuielilor culturale şi de promovare a Primăriei le-au fost alocate 300.000 de lei. Proiectele cu finanţare nerambursabilă au primit 8,4 milioane de lei.
„Învăţământul“, mai puţini bani decât în 2014
„Învăţământul“ rămâne, până la o rectificare bugerată, la un nivel redus faţă de anul trecut. Dacă în 2014 capitolul primea 22,2 milioane de lei, iată că, pentru anul în curs, suma a fost redusă la 21 de milioane de lei, adică 16,77% din banii Primăriei. Concret, unităţile de învăţământ primesc următoarele sume de bani: Grădiniţa nr. 1 – 92.100 lei, Grădiniţa nr. 2 – 60.000 de lei, Grădiniţele numerele 3 şi 5 – 259.000 lei, Grădiniţa nr. 4 – 57.000 lei, Grădiniţa nr. 7 – 114.000 lei, Şcoala nr. 1- 263.000 lei, Şcoala „Sfântul Apostol Andrei“ – 203.500 lei, Şcola nr. 3 – 223.000 lei, Şcoala nr. 4 – 52.500 lei, Şcoala „Gala Galaction“ – 218.000 lei, Colegiul Economic Mangalia – 300.000 de lei, Liceul Teoretic „Callatis“ – 394.000 lei şi Liceul „Ion Bănescu“ – 533.000 lei.
„Salubrizarea“ Mangaliei va scoate, din bugetul local, 3 milioane de lei (2,39%), „Combustibilul şi energia“ – 5,6 milioane de lei (4,5 %), iar „Transportul“ – 3,5 milioane de lei (2,84%).
Societatea furnizoare de energie termică, Goldterm SA, ce are drept unic acţionar Consiliul Local, are un buget de venituri şi cheltuieli de 13,9 milioane de lei.
În cadrul întâlnirii aleşilor locali, au mai fost nominalizate şi alte priorităţi ale Mangaliei, printre care se numără Cartierul Dobrogea I, unde urmează să fie pietruite toate străzile şi finalizată alimentarea cu energie electrică, alături de finalizarea canalizării în Dobrogea II. Pentru cele mai multe dintre aceste investiţii, Primăria va apela la împrumutul de 40 de milioane de lei, pe care urmează să îl acceseze în scurt timp.
editiadesud.ro 01.02.2015
Consilierii n-au împărţit nimic, au votat ce li s-a spus.
Execuţia bugetară pe 2014 ???
Valoarea facturilor restante ???
Valoarea lucrărilor făcute şi nefacturate ???
Comentariu by lucian visa — 1 februarie 2015 @ 10:57
„Poliţa Locală – 2,1 milioane de lei (1,70%), iar „Sănătatea“ – 2,2 milioane de lei (1,80%)” ?????????
Comentariu by nabuco — 1 februarie 2015 @ 11:27
-dar cu lucrarile facturate si neexecutate ? sintacele lucrari ce nu potfi controlate, in special la curatenie.
– stau si ma intreb, chiar nici un consilier, platit de noi, nubvede ca iluminatul public este interrupt la ora 8, cind e „soarele sus „????
– cel mai bine, in Mangalia, E SA FII ORI BOSCHETAR ORI POPA…ajutoare din greu, sau O FI DOMN PRIMAR NUMIT, ASA CREDINCIOS, cu frica de dumnezeu???
Comentariu by zek — 1 februarie 2015 @ 11:29
cont. @#2
http://www.replicaonline.ro/capatana-se-fura-in-spitalele-din-romania-207740/ !!!!!!!!!!!
Comentariu by nabuco — 1 februarie 2015 @ 11:31
Consilierii au votat conform interesului personal.
Comentariu by anonim — 1 februarie 2015 @ 13:43
Transportul (firma lui Maganu) 3,5 milioane lei,Salubrizarea 3 mil..Cum poate costa mai mult transportul (subventii )decat curatenia orasului.De aici se vede cat este de interesata administratia de curatenia orasului.
Comentariu by fn — 1 februarie 2015 @ 14:04
cum sa dai bani la invatamint??? nu stiu ce ma face sa cred ca domn primar ARE OROARE DE ACESTa intitutie…si oricum, astia nu pot intoarce rezultatul alegerilor. Si „stimatii” alegatori au vina lor, marea majoritate , nu prea ii „inghit” pe cei din invatamint, s-a vazut asta la ultimile alegeri locale. a se vedea listele psd si „profesia” acestora..
Comentariu by zek — 1 februarie 2015 @ 19:26
Un proiect din dec.2014, prevedeva sistematizarea pe verticala in cartierDobrogea 2.Stie cineva despre ce este vorba?
Comentariu by Anonim — 1 februarie 2015 @ 21:33
Pentru 8: S-au luat măsuri și a fost dezvoltată marea groapă de gunoi din fața castelului de apă. S-a procedat la amendarea ălora care nu și-au cosit dar onor primăria lui jumătate de hamsie nu ș-a făcut curățenie pe terenul care-i aparține. Probabil nu este rentabil. Noile cartiere vor fi atacate în scop electoral pe final de mandat. S-o creadă el în realegere!
Comentariu by Zoga — 2 februarie 2015 @ 13:03
ptr 9 – nu as vrea sa te dezamagesc….dar il vad cu un nou mandate. de ce spun asta ? nu trebuie sa-ti spun, stii foarte bine cine voteaza.
Comentariu by zek — 2 februarie 2015 @ 18:59
Sper sa fie bani si pentru reparatiile hornurilor de la centralele termice ale orasului, in special cele ale centralei nr. 7 .
Reamintesc pericolul in care se afla cei ce trec zilnic pe langa ele, aleea invecinata cu acestea fiind mereu plina de oameni ! Pentru cei care nu stiu, centrala 7 se afla langa Gradinita nr. 3 deci aveti grija cand mergeti pe acolo cu copiii ! ( Zona ar fi trebuit totusi marcata cumva…)
Comentariu by Nemo — 2 februarie 2015 @ 21:07
ptr 11 – participă, te rog, la o pomană cu pensionarii, asistații social, pomangii legali și atunci trebuie explicat, dacă nu se răzvrătesc poznașii pulițiști locali, că primarul nu trebuie să-și facă campanie electorală cretină ci trebuie să ia măsuri legale și mai ales rezonabile pentru toți cetățenii fentați în 2012! Nu vede coșurile de fum, nici de pe nasul lui romulică, nici de pe fruntea verzei boite! E fascinat de minunata sa persoană!
Comentariu by Zoga — 2 februarie 2015 @ 22:13