Din analiza proiectului de taxe si impozite pentru anul 2015, nu am putut sa-mi dau seama ce fel de taxe a dorit aparatul executiv sa instituie, fie taxe speciale, fie alte taxe locale. De ce spun asta? Am sa va prezint in cele ce urmeaza dorinta aparatului executiv de a institui taxe si de a “sugruma” activitatea agentilor economici, fara a sti unde trebuie incadrate taxele sau daca ele sunt legal instituite.
Taxa privind activitati cu impact asupra mediului inconjurator:
– prima data a fost incadrata prin anexa nr. 8 a H.C.L. nr.299/2014 la alte taxe locale,
– a doua oara a fost inclusa in Regulamentul de adoptare a taxelor speciale,
– fundamentarea a fosta facuta pe necesitatea amenajarii si intretinerii spatiilor cu impact asupra mediului inconjurator din municipiul Mangalia si statiuni – total aberant.
– daca analizam denumirea, cred ca s-a dorit instituirea acestei taxe pentru activitati ale agentilor economici care au impact asupra mediului inconjurator.
Concluzii:
– nu putea fi instituita taxa speciala deoarece Consiliul Local, stabileste modalitatile de consultare si de obtinere a acordului persoanelor juridice beneficiare ale serviciilor respective (ceea ce nu s-a intamplat).
– nu putea fi instituita ca si alta taxa locala deoarece nu toate activitatile au impact asupra mediului inconjurator.
Taxa pentru cresterea gradului de liniste si siguranta:
– prima data a fost incadrata prin anexa nr. 9 a H.C.L. nr.299/2014 la alte taxe locale,
– a doua oara a fost inclusa in Regulamentul de adoptare a taxelor speciale,
– nici in acest caz aparatul executiv nu stie unde trebuie incadrata,
– este fundamentata pe necesitatea mentinerii conditiilor civilizate de trai in locurile publice.
Concluzii:
– nu poate fi instituita ca si alta taxa locala deoarece codul fiscal nu prevede posibilitatea instituirii unei astfel de taxe;
– nu putea fi instituita taxa speciala deoarece Consiliul Local, stabileste modalitatile de consultare si de obtinere a acordului persoanelor juridice beneficiare ale serviciilor respective (ceea ce nu s-a intamplat).
Taxa de promovare a turismului:
– prima data a fost incadrata prin anexa nr. 9 a H.C.L. nr.299/2014 la alte taxe locale,
– a doua oara a fost inclusa in Regulamentul de adoptare a taxelor speciale,
– nici in acest caz aparatul executiv nu stie unde trebuie incadrata,
– taxa a fost instituita pentru initierea si realizarea programelor de promovare si directionare a destinatiei turistice catre zona de sud a litoralului romanesc.
Concluzii:
– nu poate fi instituita ca si alta taxa locala deoarece codul fiscal nu prevede posibilitatea instituirii unei astfel de taxe;
– nu putea fi instituita ca taxa speciala, deoarece ea nu are aplicabilitate asupra tuturor persoanelor juridice. Exemplu: o societate prestatoare de servicii in santierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries cum beneficiaza de aceasta taxa?
Aparatul executiv nu cunoaste faptul ca taxele speciale si alte taxe locale sunt capitole diferite in Codul fiscal, art 282 si art 283. Din proiectul de taxe nu conluzionez decat faptul ca pentru aparatul executiv este decat o problema de formulare literala, ca este taxa speciala, ca este o alta taxa locala, este in fond acelasi lucru.
Pentru o mai buna dezvoltare a economiei locale am propus eliminarea acestor taxe ilegal instituite. Este nevoie ca prin politica de taxe si impozite, sa ajutam agentii economici locali, prin reducerea fiscalitatii, pentru a se putea dezvolta, pentru a creste investitiile, implicit sa creasca numarul locurilor de munca.
Aceasta atitudine a aparatului executiv, demonstreaza ceea ce spuneam intr-o postare anterioara: Primaria Municipiului Mangalia a fost transformata in SRL.
dragosbociog.ro
1. PSD Mangalia a cerut Prefectului să atace hotărârea cu taxele şi impozitele locale pe 2015 ?
2. Cineva din PSD a atacat aceste taxe în contencios ?
Comentariu by lucian visa — 27 ianuarie 2015 @ 9:39
http://editiadesud.ro/?p=16835
Comentariu by Anonim — 27 ianuarie 2015 @ 10:51
Aici sunt banii dumneavoastra !
http://www.replicaonline.ro/la-mangalia-se-distribuie-pachetele-alimentare-pentru-cazurile-sociale-206846/
Comentariu by nabuco — 27 ianuarie 2015 @ 12:11
Are trebui să pună şi o altă, taxă electorală, care să fie folosită la a da pachete.
Comentariu by lucian visa — 27 ianuarie 2015 @ 12:24
ptr. 2..pe primar il preocupa arbustii nu infractionalitatea…
Comentariu by hahalera — 27 ianuarie 2015 @ 16:21
agentii economici deja isi vand din active …o sa ramana litoralul gol in ritmul asta..nu se mai revitalizeaza nimic….am avut un batut in cap ( fostul pesedist ) acum avem un mincinos si un raufacator ( actualul penelist )
Comentariu by hahalera — 27 ianuarie 2015 @ 16:23
Iată ce împrumut dorește primarul -aproape 10 milioane de eura!!!! http://www.dragosbociog.ro/incredibil-primaria-doreste-indatorarea-cu-aproximativ-9-milioane-euro/
Comentariu by Mangaliot — 27 ianuarie 2015 @ 20:38
Astazi am depus actele pentru reautorizare . Daca pana acu duceam un dosar intreg de maculatura (existenta de altfel de ani buni in arhivele lor si cele gen ..contract de gunoi , adev de la asociatia de propr ca nu avem datorii si altele ) acu am dus doar autorizatia , poza si formularele de taxe( 4) pe care le stiam deja de acu 3 ani . Cuantumul lor inca nu l-au comunicat dar in timp ce asteptam acolo era un domn care se plangea de o taxa pentru activele in conservare . Cred ca lucrurile trebuie vazute de la caz la caz sau macar sa se dea un termen de gratie sa stie omul ce face ..
vinde sau ….demoleaza !
Comentariu by Mary M — 27 ianuarie 2015 @ 23:22
ptr.8 ….ti s-a cerut cat se stie..daca aproape tot compartimentul a fost schimbat ..nici nu se mai stie ce trebuie cerut..cand ai numai novici si se merge dupa ureche..dar o sa vina si deconturile
Comentariu by raspuns — 28 ianuarie 2015 @ 7:53