Mangalia – politica locală

ianuarie 8, 2018

Surse: STATUL ROMÂN CUMPĂRĂ ȘANTIERUL NAVAL DAEWOO MANGALIA

Filed under: Sudul litoralului — lucian visa @ 12:47 pm

Statul român s-a decis să își exercite dreptul de preempțiune și să cumpere pachetul majoritar al acțiunilor pe care Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) le deține la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI. Scrisoarea părții române, care are 49% din acțiunile DMHI, vrând astfel să preia și restul de 51%, a fost trimisă, ieri, companiei mamă din Coreea de Sud, și spre știință, la Mangalia.

Potrivit unor surse din domeniul naval, scrisoarea a fost trimisă în Coreea de Sud, la DSME, în numele ministerului român al Economiei, de către Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, care deține 49% din acțiunile Șantierului Daewoo Mangalia. În document se precizează că, în baza unui articol din adendumul la contractul de societate, partea română își va exercita dreptul de preempțiune pentru a prelua pachetul majoritar deținut de DSME la șantierul sudcoreean din Mangalia. Statul român, fiind coacționar, avea drept de preempțiune. Compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME)  va fi astfel nevoită să înceapă discuțiile cu partea română pentru definitivarea tranzacției.

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Coreea de Sud, hotărâse să își vândă acțiunile deținute la Șantierul Daewoo din Mangalia. Timp de peste un an, compania sudcoreeană a negociat cu olandezii de la Damen Shipyards Group, acționarii majoritari ai Șantierului Naval Damen Galați, ajungându-se, în final, la un acord pentru vânzarea participației de 51% deținută la Daewoo Mangalia Heavy Industries, în schimbul sumei de 26 de milioane de dolari. Însă, prin scrisoarea primită, ieri, prin care coacționarul român anunță că își exercita dreptul de preempțiune, partea sudcoreeană se vede nevoită să cedeze acțiunile, contra aceleași sume, probabil, statului român.

Nici nu e nevoie ca DSME Coreea de Sud  să răspundă la scrisoarea părții române, spun sursele cu care a discutat EVZ. Trebuie doar să ducă la îndeplinire procedura de transfer a acțiunilor, de la DSME, către statul român care devine, astfel, acționar unic al Șantierului Naval Daewoo Mangalia (DMHI) prin Șantierul Naval 2 Mai. Angajații șantierului spun că, în acest fel, cei de la Damen, care veniseră deja la Mangalia “își vor strânge bagajele și vor pleca”. Olandezii începuseră, deja, pregătirile pentru preluarea Șantierului Daewoo Mangalia. Urma chiar să se organizeze și o ceremonie festivă, inclusiv cu invitați din străinătate. Navaliștii din zonă au auzit că, după preluarea acțiunilor, partea română ar intenționa să le vândă unui șantier din Germania. Coacționarul român al Șantierului Daewoo Mangalia nu a putut fi contactat.

Feri Predescu, evz.ro 06.01.2018

4 Comments

  1. Probabil statul vrea ca fostul DMHI să ajungă la fel de prosper ca celălalt șantier din Mangalia pe care îl are în proprietate.
    Previziuni sumbre pentru Mangalia.

    Comentariu by lucian visa — ianuarie 8, 2018 @ 12:51 pm

  2. In aceasta varianta, Statul (?!? vorbim aici de un grup de interese), va sterge datoriile santierului, il va falimenta in 1-2 ani si-l va vinde apoi „profitabil” catre un investitor strain sau catre un samsar. Cel ce-l va recumpara va scapa de datoriile acum agatate de gatul santierului, achitand bucuros cateva milioane in plus (catre „Sta” sau direct in buzunarul unora). Este o operatiune clasica de delapidare a fondurilor la care contribuim cu toti.

    Comentariu by Dode — ianuarie 8, 2018 @ 2:32 pm

  3. https://www.ordinea.ro/primaria-mangalia-nu-scapa-de-o-executare-silita-de-600-000-de-euro/

    Comentariu by Anonim — ianuarie 8, 2018 @ 9:14 pm

  4. Primaria nu mai avea cum sa refaca licitatia. Intre timp , in 2011 a aparut alta lege iar ARR nu mai poate acorda licente pentru o categorie de transport care … nu mai exista. In plus , nu se pot elibera licente pentru vehicule care nu pot depasi 40 km/h. Minicarele fac o activitate de agrement care trebuie sa respecte circulatia pe drumurile publice. La fel ca vaporasul de agrement sau … banana pe apa daca vreti. ,,Prejudiciul,, este cam mare pentru un tractor agricol cu 2 fieratanii dupa el care incurca circulatia prin statiuni. De fapt , daca va mai amintiti acele tractoare ne creeau noua celor de la volan prejudicii ( asta ca idee de a mai deschide un proces ). ,,justitiarul,, s-a vandut cam ieftin la articol , dar fiind venit cu pluta in Mangalia nici nu are de unde sa stie care e treaba. In spatele celor ,, prejudiciati,, sunt interese , stau altii mai mari , erdal ala e prezent mereu la pachete sociale deci … nu pare a se lupta cu muschii lui. E cam greu sa il convingi ca faceai sute de mii de euro si le-ai trecut corect in contabilitate pe unul care la vremea aceea era … seful garzii financiare.

    Comentariu by Mircea — ianuarie 9, 2018 @ 12:15 am

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress